România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții  pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.

Conform art. 129 din Codul administrativ, Consiliul local aprobă, la propunerea Primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni   numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.

Promovarea personalului contractual într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acesta este încadrat într-un post prevăzut cu studii superioare de scurtă durată sau studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, al cărui grad profesional îi asigură cel puţin salariul de bază avut, cu menţinerea gradaţiei avute la data promovării.

Ținând cont că  în luna iunie 2024 s-a desfășurat examenul de promovare într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior a personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, iar un angajat din cadrul ”Serviciului administrare Aqualand” a fost declarat Admis, propun transformarea postului de Referent treapta IA - studii medii în Inspector de specialitate grad II - studii superioare.

Organigrama pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr. 2827/2024, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub nr.34.239/2024, iar numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva rămâne neschimbat.

În conformitate cu prevederile art.68 alin.1 și ale art.70 alin.1 din Hotărârea Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului - cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, 

În temeiul art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c” și ale art.139 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Supun atenției comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local al Municipiului Deva proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții  pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva. 

 

PRIMAR,

  Nicolae - Florin Oancea