MUNICIPIUL D E V A
Direcția juridică și administraţie
publică locală
R A P O R T
la proiectul de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă
Direcția juridică și administraţie publică locală, analizând Referatul de aprobare prin care domnul Primar Lucian Ioan Rus, argumentează necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri privind alegerea preşedintelui de şedinţă, supunem atenţiei următoarele:
Prin Ordinul Prefectului Județului Hunedoara nr.489/2024 s-a constatat îndeplinirea condițiilor legale de constituire a Consiliului local al municipiului Deva, județul Hunedoara, începând cu data de 26.10.2024.
Potrivit art.123 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, ”după declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta.”
Conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului local al municipiului Deva, aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr.269/2021, cu modificările ulterioare, președintele de ședință se alege pe o perioadă de 3 luni.
Pentru desfășurarea în bune condiții a ședințelor consiliului local se impune alegerea unui consilier local care să conducă lucrările ședințelor consiliului local pentru următoarele 3 luni, respectiv: noiembrie, decembrie 2024 și ianuarie 2025.
În temeiul prevederilor art.123 alin.1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, supunem atenției Consiliului local proiectul de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă.
Director executiv, Comp. administrație publică
Direcția juridică și administraţie publică locală Adriana Pogan
Bogdan Bălan