RAPORT
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului social „Servicii de îngrijire personale la domiciliu pentru persoane vârstnice” din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva și a modelului contractului de acordare a serviciilor sociale
Direcţia de Asistenţă Socială Deva aflată în subordinea Consiliului Local al municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare al domnului Primar Lucian-Ioan Rus, prin care se propune Consiliului Local al municipiului Deva adoptarea unei hotărâri privind un nou Regulamentul de organizare şi funcţionare al serviciului social „Servicii de îngrijire personale la domiciliu pentru persoane vârstnice” din cadrul instituției noastre și a modelului contractului de acordare a serviciilor sociale și abrogarea Hotărârii Consiliului Local nr. 56/2024, supunem atenţiei următoarele:
Direcţia de Asistenţă Socială Deva, instituţie publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, este acreditată ca furnizor de servicii sociale, conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 005428/21.12.2018, în temeiul Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
„Servicii de îngrijire personale la domiciliu pentru persoane vârstnice”, este un serviciu social, fără personalitate juridică, organizat în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, licenţiat conform licenţei de funcţionare seria LF nr. 0011628 cod serviciu social 8810 ID-I.
În cadrul serviciului social menționat mai sus se furnizează servicii sociale de îngrijire a persoanei vârstnice, prin acordarea de ajutor pentru activitățile de bază și instrumentale ale vieții zilnice, consiliere juridică, socială, psihologică şi administrativă, sprijin pentru plata unor servicii şi obligaţii curente, îngrijirea locuinţei şi gospodăriei, ajutor pentru menaj şi prepararea hranei;
Având în vedere prevederile Ordinului Ministerului Muncii și Justiției Sociale nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale – Anexa 8 standarde minime de calitate pentru serviciile de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice, a Legii nr. 17/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 292/2011 a asistenței sociale, precum și a Ordinului Ministerului Muncii și Solidarității Sociale nr. 2489/2024 standarde minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice,
Astfel, conform Ordinului Ministerului Muncii și Solidarității Sociale nr. 2489/2024 standarde minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice, în toate etapele procesului de acordare a serviciilor sociale prevăzute la art. 46 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, serviciul public de asistenţă socială şi furnizorii publici sau privaţi de servicii sociale au obligaţia aplicării metodei managementului de caz.
De asemenea, Ordinul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale nr. 2489/2024 standardele minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice, a adus numeroase modificări în ceea ce privește procedura de acordare a serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice.
În conformitate cu art. 3 alin. (1) și alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 privind aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, elaborarea Regulamentului de organizare şi funcţionare se realizează conform modelului-cadru din anexele la actul normativ mai sus amintit, cu respectarea „legislaţiei specifice, convenţiilor internaţionale ratificate prin lege şi a celorlalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi a standardelor minime de calitate aplicabile”;
În baza art. 30 alin. (4) lit. a), art. 46, art. 95, art. 96 şi art. 112 alin. (3) lit. m) din Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederile art. 129 alin. (2), lit. d), alin. (7), lit. b) și lit. p), art. 139 alin. (1), art. 196, alin. (1) lit. a), precum și ale art. 243, alin. (1) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Față de cele prezentate, supunem dezbaterii și aprobării plenului Consiliului Local, proiectul de hotărâre privind aprobarea noului Regulament de organizare şi funcţionare al serviciului social „Ser-vicii de îngrijire personale la domiciliu pentru persoane vârstnice” din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, a modelului contractului de acordare a serviciilor sociale și a anexei la contract, urmând a se abroga Hotărârea Consiliului Local nr. 56/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului social „Servicii de îngrijire personale la domiciliu pentru persoane vârstnice” din cadrul Direcţiei de asistenţă socială Deva, a modelului contractului de acordare a serviciilor sociale și a anexei la contract.
Director executiv, | Director executiv adjunct,
|
Șef serviciu, Adina MARINCESCU | Avizat, Cosmina-Elena NOAGHIU-BOLDA
|