JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
DIRECȚIA TEHNICĂ
SERVICIUL INVESTIȚII, REPARAȚII PUBLICE
COMPARTIMENT INVESTIȚII
Deva, Piața Unirii nr. 4
investitii@primariadeva.ro
RAPORT DE SPECIALITATE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcţionare al Comisiei tehnice de circulaţie în Municipiul Deva, precum și aprobarea componenței acesteia
Direcția tehnică prin Serviciul investiții, reparații publice din cadrul Primăriei municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare al domnului Primar, Lucian Ioan Rus, ce însoțește proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcţionare al Comisiei tehnice de circulaţie în municipiul Deva, precum și aprobarea componenței acesteia, supunem atenţiei următoarele:
Necesitatea reglementării traficului rutier şi pietonal pe raza municipiului Deva, în condiţiile creşterii intensităţii traficului rutier în municipiu precum şi calitatea Consiliului local al municipiului Deva de administrator al drumurilor publice de pe raza municipiului, calitate conferită în conformitate cu prevederile Legii nr.413/2002 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, impun la nivelul municipiului Deva funcţionarea Comisiei tehnice pe probleme de circulaţie.
Comisia tehnică pe probleme de circulaţie are atribuţii de a stabili și de a aproba măsuri în ceea ce privește:
- înființarea sau desființarea elementelor de infrastructură stradală - străzi, pasaje, poduri, intersecții, treceri de pietoni, semaforizări, parcări;
- măsurile și proiectele privind reorganizarea circulației, inclusiv montarea/demontarea echipamentelor de semaforizare, aplicarea sau desființarea marcajelor rutiere, trecerile de pietoni, zonele rezidențiale, traseele speciale pentru traversarea sau ocolirea centrului orașului, limitarea vitezei de circulație inclusiv cu dispozitive de limitare a vitezei, limitarea tonajului, stabilirea programului de aprovizionarea în zonele restricționate;
- măsurile și proiectele de reorganizare a transportului public local, inclusiv prin optimizarea/extinderea traseelor mijloacelor de transport public, amplasarea stațiilor mijloacelor de transport în comun local (inclusiv taxi) și între localități/interurban;
- avizarea înfiinţării sau modificării traseelor şi staţiilor pentru mijloacele de transport în comun cât și pentru ceilalţi transportatori licenţiaţi;
- modificările temporare (sezoniere sau ocazionate de anumite evenimente ori lucrări) ale reglementărilor de circulație;
- lucrările de extindere și înlocuire a rețelelor, inclusiv a branșamentelor/racordurilor la rețelele de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie și televiziune prin cablu, care pot afecta traficul rutier și pietonal;
- modificările infrastructurii drumului public (carosabil, trotuare, platforme, acostamente, scuaruri, mobilier urban, piste pentru bicicliști) și a zonelor verzi de siguranță aferente;
- avizarea studiilor de circulație și de trafic și a strategiilor de dezvoltare (inclusiv planurile de mobilitate urbană și strategiile de dezvoltare locală);
- avizarea documentațiilor de urbanism (PUZ, PUD) și alte proiecte unde a fost solicitat avizul prin Certificatul de urbanism;
- instituirea de restricţii şi interdicţii referitoare la traficul rutier şi pietonal;
- stabilirea zonelor unde parcarea este permisă sau interzisă;
- proiectele parcărilor, inclusiv cele sub și supraterane;
- stabilirea drumurilor publice unde circulaţia se desfăşoară pe un singur sens;
- avizarea reglementărilor referitoare la regimul de acces, de circulaţie, staţionare şi parcare pentru diferite categorii de vehicule;
- stabilirea măsurilor care să ducă la eliminarea locurilor periculoase, la îmbunătăţirea siguranţei şi fluenţei rutiere pe drumurile publice;
- analizează propuneri si sesizări din partea persoanelor fizice si juridice in scopul asigurării desfăşurării fluente si in siguranţa a circulaţiei, si ia decizii potrivit atribuţiilor;
- avizarea documentaţiilor tehnice pentru construirea si modernizarea infrastructurii rutiere;
- avizarea înființării/desființării staţiilor pentru operatorii de transport în regim taxi;
- amenajări de accese în/și din zona drumurilor publice (străzile) aflate în administrarea Consiliului local al municipiului Deva la obiective publice și private;
Pentru investițiile care necesită autorizație de construire/desființare, conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, indiferent de faza documentației (P.U.Z, P.U.D, S.F, D.A.L.I, D.T.A.C, D.T.A.D), comisia va emite un aviz de principiu în baza documentației prevăzute prin prezentul regulament și a cererii tip, iar pentru investițiile care nu se supun procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construcții, comisia va emite un acord/punct de vedere.
În conformitate cu art.8 alin.1 coroborate cu prevederile art.22 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.43/1997, privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, drumurile de interes local aparţin proprietăţii publice a autorităţii administrativ teritoriale pe teritoriul căreia se află, administrarea acestora fiind asigurată de către Consiliul local.
Potrivit prevederilor art.1 alin.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, consiliile locale sunt cele care emit reglementări privind circulaţia pe drumurile publice, în condiţiile avizării acestora de către Inspectoratul General al Poliţiei şi respectării acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte, iar art.5 alin.1,2,3,6, și art.128 reglementează o parte dintre obligaţiile autorităţii locale și atribuțiile autorităților publice locale, în calitate de administrator al drumului public.
În temeiul art.129 alin.1 și alin. 2, lit.”d”, alin.7 lit.”k” și ”m”, alin.14, art.139 alin.1, precum și art.196 alin.1 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem atenției comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local al municipiului Deva, proiectul de hotărâre privind privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcţionare al Comisiei tehnice de circulaţie în Municipiul Deva, precum și aprobarea componenței acesteia.
Direcția juridică și administrație Direcția administrarea domeniului publică locală, public și privat,
Director executiv, Director executiv,
Bogdan Bălan Petruțesc - Boaru Lăcrămioara- Suzana
Direcția tehnică, Direcția urbanism,
Director executiv, Arhitect șef,
Stanciu Manuela Elena Lăzăruț Raluca
Șef serviciul investiții,
reparații publice,
Nicolae Budae
Întocmit,
Drăgulesc Dorel