România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane, control

ROMÂNIA

JUDETUL HUNEDOARA

PRIMĂRIA  MUNICIPIULUI DEVA

SERVICIUL RESURSE UMANE, CONTROL

COMPARTIMENTUL RESURSE UMANE

Nr. ________  /  __________2025

 

 

 

RAPORT DE SPECIALITATE

 la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.545/2022, privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație”  de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva, cu modificările și completările ulterioare,

 

 

« Serviciul Resurse Umane, Control – Compartimentul resurse umane» din cadrul aparatului de specialitate al primarului, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului – Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan RUS, la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.545/2022, privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație”  de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva, cu modificările și completările ulterioare, supunem atenţiei Consiliului Local Deva următoarele:

În conformitate cu prevederile Legii nr. 153 / 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare :

Art. 2 - (1) Dispoziţiile prezentei legi se aplică :

a) personalului din autorităţi şi instituţii publice, respectiv Parlamentul, Administraţia Prezidenţială, autoritatea judecătorească, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, unităţile teritoriale, autorităţi ale administraţiei publice locale, alte autorităţi publice, autorităţi administrative autonome, precum şi instituţiile din subordinea acestora, finanţate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale; …………………….

(3) Intră în categoria personalului din sectorul bugetar personalul încadrat pe baza contractului individual de muncă, personalul care ocupă funcţii de demnitate publică numite sau alese şi personalul care ocupă funcţii asimilate funcţiilor de demnitate publică, magistraţii, precum şi personalul care beneficiază de statute speciale, inclusiv funcţionarii publici şi funcţionarii publici cu statut special.

Art. 11 - (1) Pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale «Administraţie» din aparatul propriu al consiliilor judeţene, primării şi consilii locale, din instituţiile şi serviciile publice de interes local şi judeţean din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, a consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în urma consultării organizaţiei sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor.

 (4) Nivelul veniturilor salariale se stabileşte, în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (3), fără a depăşi nivelul indemnizaţiei lunare a funcţiei de viceprimar sau, după caz, a indemnizaţiei lunare a vicepreşedintelui consiliului judeţean, sau, după caz, a viceprimarului municipiului Bucureşti, corespunzător nivelului de organizare: comună, oraş, municipiu, sectoarele municipiului Bucureşti, primăria generală a municipiului Bucureşti, exclusiv majorările prevăzute la art. 16 alin. (2), cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli, iar art. 7, lit. m) din Legea-cadru nr. 153/2017 definește venitul salarial.

În anul 2025, salarizarea personalului se face potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr.156/2024 privind unele măsuri fiscal - bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.

Astfel, la Art. 1 alin. (1) și alin. (3) din O.U.G. nr. 156/2024, sunt prevăzute următoarele: 

(1) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2025, începând cu data de 1 ianuarie, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcție/salariilor de funcție/indemnizațiilor de încadrare lunară de care beneficiază personlul plătit din fonduri publice se menține la același nivel cu cel ce se acordă pentru luna noiembrie 2024 în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții.

(3) Prin derogare de la prevederile art. 11 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2025, începând cu data de 1 ianuarie,pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale ”Administrație” din aparatul propriu al consiliior județene, primării și consilii local, din instituțiile și serviciile publice de interes local și județean din subordinea acestora, salariile de bază se mențin la același nivel cu cel ce se acordă pentru luna noiemebrie 2024 în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții.

Având în vedere HOTĂRÂREA GUVERNULUI nr.1506/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, conform căreia:

Art. 1 - Începând cu data de 1 ianuarie 2025, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 4.050 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore pe lună, reprezentând 24,496 lei/oră.

Ținând cont de faptul că în prezent o funcție publică de execuție și anumite posturi în regim contractual sunt în plată cu salarii de bază sub limita salariului minim stabilit prin H.G. nr.1506/ 2024,

În urma consultării organizaţiei sindicale reprezentative la nivel de unitate și a reprezentanților salariaților în vederea  stabilirii salariilor de bază, consultare concretizată prin Procesul verbal nr.3867/17.01.2025,

Față de cele de mai sus, în aplicarea  prevederilor H.G. nr.1506/2024, s-a propus stabilirea unor noi salarii de bază, pentru următoarea funcție publică și anumite posturi în regim contractual contractual după cum urmează:

 

b. Salarii de bază pentru funcții publice de execuție

 

Nr. crt.

 

Funcția

Grad  profesional

Nivelul studiilor

Coeficient

Salariul de bază

Gradația

Gr. 0

Gr. 1

Gr. 2

Gr. 3

Gr. 4

Gr. 5

12

Referent

debutant

M

 

1,0373

 

44050

44197

44407

44628

44744

 

44863

 

 

 

           B. Salarii de bază pentru funcții în regim contractual de execuție

 

 

 

Nr. crt.

 

Funcția

Grad /

Treapta

Nivelul studiilor

Coeficient

Salariul de bază / Gradația

Gr.0

Gr.1

Gr.2

Gr.3

Gr.4

Gr.5

13

Referent, Inspector

debutant

M

1,0945

4050

4050

4177

4386

4496

4609

14

Administrator

treapta I

M

1,0273

4050

4238

4450

4673

4790

4910

15

Casier, Magaziner

 

M, G

1,0478

4050

4155

4363

4582

4697

4815

16

debutant

1,0945

4050

4050

4177

4386

4496

4609

17

Portar, paznic

 

M, G

1,0582

4050

4115

4321

4538

4652

4769

18

Îngrijitor

 

M, G

1,0582

4050

4115

4321

4538

4652

4769

19

debutant

1,0945

4050

4050

4177

4386

4496

4609

23

Muncitor calificat

treapta III

M, G

1,0094

4050

4313

4529

4756

4875

4997

24

Muncitor necalificat

treapta I

M, G

1,0945

4050

4050

4177

4386

4496

4609

 

În baza prevederilor art. 2, art.10 alin.1-4, și art.11 din Legea-cadru nr. 153 / 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare,

În temeiul prevederilor art. 129 alin. (14) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Supunem atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.545/2022, privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație”   de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva, cu modificările și completările ulterioare.

 

Şef Serviciu Resurse Umane, Control                     Director executiv al Direcției economice,

                Șelaru Claudel                                                           Stoica Claudia Maria

   

 

      

              Director executiv al Direcției juridice și administrație publică locală,

                                                            Bălan Bogdan Ciprian