ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții pentru aparatul de
specialitate al Primarului Municipiului Deva
Primarul municipiului Deva
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.
Conform art. 129 alin.3 lit c) din O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.
- Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Având în vedere că în data de 9 ianuarie 2025 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 4 (patru) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,
În baza prevederilor art.478 al O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, prin care se stabilește că postul ocupat de funcţionarul public declarat admis la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut va fi transformat, propun transformarea următoarelor posturi:
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului cadastru, fond funciar din Serviciul cadastru, fond funciar – Direcția administrarea domeniului public și privat, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului constatare persoane fizice – Direcția impozite și taxe locale, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului constatare persoane juridice – Direcția impozite și taxe locale, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului autorizații de construire și recepții, bancă de date urbană din Serviciul Urbanism – Direcția urbanism, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior.
- Promovarea în clasă este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie dintr-o clasă superioară celei în care se află funcţia publică deţinută de funcţionarul public.
Având în vedere că un funcționar public - Polițist local, clasa III, grad profesional principal gradația 3 în cadrul Compartimentului operatori trafic-supraveghere al Serviciului monitorizare video și trafic din Direcția Poliția locală a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva a fost declarat « ADMIS » la examenul de promovare în clasă, ale cărui rezultate finale au fost afișate la data de 9 decembrie 2024,
Propun transformarea postului în urma promovării în clasă, în funcţia publică de execuție de Polițist local, clasa I, grad profesional asistent în cadrul Compartimentului operatori trafic-supraveghere al Serviciului monitorizare video și trafic din Direcția Poliția locală a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva.
Transformarea acestor posturi vor modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției.
Toate aceste operațiuni referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în conformitate cu art.409 din Codul Administrativ, respectiv:
(1) Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice.
În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin.1, art.409, art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Propun modificarea corespunzătoare a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.
PRIMAR,
Lucian Ioan RUS