ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat
R A P O R T
la proiectul de hotărâre pentru modificarea și completarea modificarea și completarea
Actului Constitutiv al Societății Transport Public Local Deva S.R.L., numirea a trei reprezentanți ai Consiliului Local al Municipiului Deva în Adunarea Generală a Asociaților, aprobarea Regulamentului privind exercitarea mandatului acestora și aprobarea modelului de contract de mandat pentru cei cinci administratori provizorii
Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat, analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, prin care se propune Consiliului local al municipiului Deva, adoptarea unei hotărâri pentru modificarea și completarea Actului Constitutiv al Societății Transport Public Local Deva S.R.L., numirea a trei reprezentanți ai Consiliului Local al Municipiului Deva în Adunarea Generală a Asociaților, aprobarea Regulamentului privind exercitarea mandatului acestora și aprobarea modelului de contract de mandat pentru cei cinci administratori provizorii, supunem atenției următoarele:
Prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.26/2018 s-a hotărât constituirea societății de interes local având ca asociat unic Municipiul Deva reprezentat prin Consiliul local al municipiului Deva, cu următoarele elemente principale de organizare:
a)denumirea societății-Societatea Transport Public Local Deva S.R.L., conform dovezii privind disponibilitatea și rezervarea firmei nr. 66279/17.11.2017, eliberată de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Hunedoara;
b)forma juridică-societate cu răspundere limitată;
c)sediul social-Municipiul Deva, Piața Unirii, nr. 4, județul Hunedoara;
d)obiectul principal de activitate-Transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători;
e)patrimoniu-Capitalul social subscris este stabilit la suma de 300.000 lei.
Prin prevederile art. 2 ale Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr. 26/2018 se desemnează administratorul Societății Transport Public Local Deva S.R.L. domnul Vida Cristian, administrator cu puteri depline de administrare și reprezentare a societății în raporturile juridice cu terții, mandatul administratorului fiind de 5 ani, începând cu data înmatriculării societății la Oficiul Registrului Comerțului.Conform dispozițiilor art. 3, modul de organizare și funcționare a Societății Transport Public Local Deva S.R.L. este concretizat în Actul constitutiv, Anexă care face parte integrantă din hotărâre de consiliu.
Prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr. 159/2018 s-a luat act de renunțarea domnului Vida Cristian din funcția de administrator al Societății Transport Local S.R.L. Prevederile art. II din Hotărârea consiliului local al municipiului Deva nr. 159/2018 modifică art. 2 din Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr. 26/2018 după cum urmează: ”Se desemnează administratorul Societății Transport Public Local Deva S.R.L. domnul Giurasa Gabriel, administrator cu puteri depline de administrare și reprezentare a societății în raporturile juridice cu terții. Mandatul administratorului este de 4 ani”.
Prin dispozițiile art. III se modifică art. 28 alin. 1 și 2 din Actul Constitutiv al Societății Transport Public Local Deva S.R.L., Anexă la Hotărârea Consiliului local nr. 26/2018 astfel:
”Art. 28 –(1) Pentru un prim mandat, prin act constitutiv, se numește ca administrator al societății Transport Public Local Deva S.R.L. domnul Giurasă Gabriel, care este administrator cu puteri depline de administrare și reprezentare a societății în raporturile juridice cu terții.
(2) Mandatul administratorului va fi pe o perioadă de 4 ani de la data semnării contractului de mandat”.
Ulterior, prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr. 28 din 28.01.2022 se ia act de renunțarea domnului Giurasă Gabriel din funcția de administrator al Societății Transport Local S.R.L. Prevederile art. II din Hotărârea consiliului local al municipiului Deva nr. 28 din 28.01.2022 modifică art. 2 din Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr. 26/2018 după cum urmează: ”Se desemnează administratorul Societății Transport Public Local Deva S.R.L. domnul Moise Mihai-Simion, administrator cu puteri depline de administrare și reprezentare a societății în raporturile juridice cu terții. Mandatul administratorului este de 4 ani”.
Prin dispozițiile art. III se modifică art. 28 alin. 1 și 2 din Actul Constitutiv al Societății Transport Public Local Deva S.R.L., Anexă la Hotărârea Consiliului local nr. 26/2018, astfel:
”Art. 28 –(1) Se numește ca administrator al societății Transport Public Local Deva S.R.L. domnul Moise Mihai-Simion, care este administrator cu puteri depline de administrare și reprezentare a societății în raporturile juridice cu terții.
(2)Mandatul administratorului va fi pe o perioadă de 4 ani de la data semnării contractului de mandat”.
La momentul înființării și semnării Actului Constitutiv al societății, reprezentantul legal al asociatului unic Municipiul Deva prin Consiliul Local era persoana care ocupa la acea dată funcția de Primar al Municipiului Deva.
Având în vedere că în data de 09 iunie 2024 au avut loc alegerile autorităților administrației publice locale se impune modificarea Actului Constitutiv în mod corespunzător.
Luând în considerare că societatea Transport Public Local Deva S.R.L. își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, în vederea asigurării unui management eficient al societății aflată în subordinea Consiliului local al Municipiului Deva, având ca asociat unic Municipiul Deva, este necesară modificarea și completarea Actului constitutiv al societății după cum urmează:
Titlul Capitolului VI se modifică și va avea următorul conținut:”Cap.VI. Conducerea societății”
Prevederile art. 27 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut: ”Art.27. Adunarea Generală a Asociaților (Asociatul unic) are următoarele atribuții:
a) aprobă structura organizatorică a societății;
b) numește și revocă, în condițiile legii, consiliul de administratie al societății,
c) decide contractarea auditului financiar, stabilește comisioanele și indemnizațiile acestora și le dă descărcare de activitate;
d) aprobă regulamentul de ordine interioară al societății;
e) stabilește competențele și responsabilitățile Consiliului de Administratie;
f) analizează, modifică și aprobă programul de activitate al societății și bugetul anual de venituri și cheltuieli;
g) hotărăște cu privire la contractarea de împrumuturi bancare și acordarea de garantii;
h) aprobă situațiile financiare și stabilește repartizarea profitului net;
i) decide atât majorarea, cât și reducerea capitalului social și în privința cesiunii părților sociale;
j) decide în privința modificarilor aduse actului constitutiv;
k) decide referitor la întreprinderea de investiții majore;
l) hotarăște modalitățile de evaluare pentru determinarea valorii patrimoniului societății;
m) hotarâște asupra modificării obiectului de activitate sau a sediului social.
n) aprobă dizolvarea și lichidarea societății”.
Titlul Capitolului VII se modifică și va avea următorul conținut:”Cap.VII. Administrarea societății”
Prevederile art. 28 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art.28. Societatea este administrată de un Consiliu de administrație format din 5 membri, condus de un președinte, care va coordona activitatea de administrare a societății. Selecția administratorilor se va face cu respectare prevederilor O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celorlalte prevederi legale în vigoare.”
Prevederile art. 29 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art.29.(1)Comisia de selecție stabilită prin Hotărârea Consiliului local va realiza procedura de selecție a administratorilor în conformitate cu O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
(2)Administratorii numiți vor trebui să îndeplinească toate cerințele de experiență ale administratorilor prevăzute de lege pentru administratorii întreprinderilor publice. Numirea administratorilor va avea în vedere prevederile Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.”
Prevederile art. 30 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art.30.(1)Durata mandatului administratorilor recrutați în baza procedurii de selecție va fi de 4 (patru) ani. Mandatul administratorilor poate fi reînnoit o singură data. Mandatul administratorilor numiți ca urmare a încetării, sub orice formă, a mandatului administratorilor inițiali coincide cu durata rămasă din mandatul administratorului care a fost înlocuit. Reînnoirea mandatului de administrator se face cu avizul AMEPIP, emis pe baza raportelor de activitate, în măsura în care acestea au fost communicate instituției cu respectarea prevederilor cuprinse în normele metodologice privind procedura de reînnoire a mandatelor administratorilor în funcție.
(2) Majoritatea administratorilor va fi formată din administrator neeexecutivi și independenți conform prevederilor din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, urmând să respecte criteriile menționate în Legea nr. 31/1990 privind societățile. Funcționarii publici, înalții funcționari publici precum și alte categorii de personal din cadrul autorităților publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice nu pot fi considerați independenți.”
Prevederile art. 31 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art.31.(1) Până la finalizarea procedurii de selecție a membrilor Consiliului de administrație, societatea va fi administrată de un Consiliu de administrație format din cinci administratori provizorii.
(2) Durata mandatului administratorilor provizorii este de 5 (cinci) luni, cu posibilitatea prelungirii, o singură data, pentru încă 2 (două) luni, pentru motive întemeiate până la organizarea procedurii de selecție a administratorilor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.”
Prevederile art. 32 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art.32. Administratorii provizorii au puteri depline în reprezentarea societăţii în relaţiile cu terţii. Administratorii provizorii nu pot transfera puterea de reprezentare unei alte persoane decât pentru motive întemeiate.”
Prevederile art. 33 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art.33.Membrii Consiliului de Administratie selectați își vor exercita mandatul în interesul societății, neputând primi, fără autorizarea asociatului unic, mandatul de administrator în alte societăți concurente sau având același obiect de activitate, nici să efectueze acte de comerț ori altul concurent pe cont propriu sau în contul altei personae fizice sau juridice, sub sancțiunea revocării și răspunderii pentru daune.”
Prevederile art. 34 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art. 34. (1) Administratorii au puteri depline de administrare și reprezentare a societății în raporturile juridice cu terții, dar numai în limita mandatului acordat de Asociatul unic. Administratorii își vor desfășura activitatea în baza unui contract de mandat conform O.U.G.nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Președintele Consiliului de administrație nu poate fi numit director la această societate.
(3)Administratorii răspund personal și solidar de orice daună pricinuită prin nerespectarea prevederilor legale.
(4)Administratorii deleagă conducerea societății Directorului care va reprezenta societatea în raporturile cu terții și în justiție, iar administratorii păstrează atribuția de reprezentare a societății în raporturile cu Directorul societății.
(5)Directorul societății poate avea și calitatea de administrator, devenind astfel administrator executiv. Directorul societății poate fi numit din afara Consiliului de Administrație sau dintre administratori, în urma unei proceduri de selecție pentru poziția respectivă, devenind astfel administrator executiv, cu respectarea legislației în vigoare. Remunerația directorului este stabilită de Consiliul de Administrație și nu poate depăși nivelul remunerației stabilit pentru membrii executivi ai Consiliului de Administrație conform O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare. Ea este unica formă de remunerație pentru directorii care îndeplinesc și calitatea de administrator.
(6)Directorul societății în baza mandatului primit de la Consiliul de Administrație, va asigura conducerea activității zilnice a societății, angajarea personalului se va face prin contract individual de muncă. Cuantumul salariilor se stabilește prin negociere directă între părți, cu respectarea prevederilor legislației muncii în vigoare.
(7)Administratorii neexecutivi răspund personal și solidar de orice daună pricinuită prin nerespectarea prevederilor legale.
(8)Societatea va ține, prin grija Consiliului de Administrație un registru al asociaților, în care se vor înscrie, după caz, numele și prenumele, denumirea, domiciliul sau sediul fiecărui asociat, partea acestuia din capitalul social, transferul părților sociale sau orice altă modificare privitoare la acesta. Registrul asociaților va fi parafat și sigilat de asociatul unic și va fi păstrat la sediul societății. Registrul asociaților poate fi cercetat de creditorii societății, precum și de organele împuternicite prin lege.”
Prevederile art. 35 din Actul constitutiv se vor modifica și vor avea următorul conținut:
”Art. 35. Atribuțiile Consiliului de Administrație:
(1) Consiliului de Administratie poate emite decizii care vor fi obligatorii pentru orice persoana implicată în activitatea societății, inclusiv pentru persoanele care fac parte din conducerea executivă, tehnică, administrativă a societății, în cazul oricăror situații care nu sunt prevăzute în competența exclusivă a Consiliului de Administrație.
(2) Consiliul de administraţie are următoarele competenţe de bază:
a) stabilirea direcţiilor principale de activitate şi de dezvoltare ale societăţii;
b)stabilirea politicilor contabile şi a sistemului de control financiar, precum şi aprobarea planificării financiare;
c) numirea şi revocarea directorilor şi stabilirea remuneraţiei lor;
d) supravegherea activităţii directorilor;
e) pregătirea raportului anual, organizarea adunării generale a acţionarilor şi implementarea hotărârilor acesteia;
f) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenţei societăţii, potrivit Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei și de insolvență.
(3) Consiliul de Administratie se reunește ori de câte ori este necesar la sediul societății sau locul indicat în convocare, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele o impun. Reunirea consiliului de administrație se face la convocarea Președintelui Consiliului de Administrație sau la cererea asociatului unic. Convocarea Consiliului de Administrație va fi transmisă membrilor cu cel putin 5 (cinci) zile înainte de data fixată pentru ținerea acesteia urmând a cuprinde ordinea de zi, data și ora de desfășurare.
(4) La fiecare ședință a Consiliului de Administrație se va redacta un proces verbal în care se vor indica, ordinea deliberărilor, deciziile luate, numărul de voturi reunite și opiniile divergente care au fost exprimate. Procesele verbale trebuie semnate de către Președintele Consiliului de Administrație sau de către persoana desemnată de acesta precum și de secretarul de ședință.
(5) Pentru valabilitatea deciziilor Consiliului de Administrație este necesară prezența a cel puțin 2 dintre membrii consiliului de administrație precum și a președintelui consiliului de administrație. Deci deciziile Consiliului de Administrație se aprobă cu majoritatea voturilor exprimate de membri prezenți.
(6) Drepturile, obligațiile și răspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozițiile referitoare la contractul de mandat conform Codului Civil, prevederile cu caracter special din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, legislația specifică întreprinderilor publice și prevederile prezentului Act constitutiv.
(7)Remunerația administratorilor este stabilită de Asociatul unic în conformitate cu prevederile legale.
(8)Administratorii sunt responsabili de luarea tuturor măsurilor aferente conducerii societății, în limitele obiectului de activitate și cu respectarea competențelor exclusive prevăzute de lege sau de Actul constitutiv al societății.
(9)Administratorii sunt răspunzători față de societate pentru:
a) existența registrelor cerute de lege și corecta lor ținere;
b) ducerea la îndeplinire a deciziilor Asociatului unic;
c) stricta îndeplinire a îndatoririlor pe care legea și actul constitutive le impun administratorilor.”
Titlul Capitolului VIII se modifică și va avea următorul conținut:”Cap.VIII. Activitatea societății”
Prevederile art. 37 din Actul constitutiv se modifică și vor avea următorul conținut:
”Art. 37. Angajarea personalului societăţii se face cu respectarea legislaţiei în vigoare.”
Prevederile art. 38 din Actul constitutiv se modifică și vor avea următorul conținut:
”Art. 38. Situaţiile financiare vor fi întocmite după normele prevăzute de lege.”
Prevederile art. 39 din Actul constitutiv se modifică și vor avea următorul conținut
” Art.39. Profitul net al societăţii se stabileşte prin situaţia financiară aprobată de asociatul unic.
(1). Dividendele se plătesc asociatului unic, în termenul stabilit de către acesta sau, după caz, prin legile speciale, dar nu mai târziu de 6 luni de la data aprobării situaţiei financiare anuale aferente exerciţiului financiar încheiat.
(2). Asociatul unic poate decide afectarea sumelor ca beneficiu pentru anul in curs, total sau partial, pentru constituirea fondurilor de rezervă.”
După Capitolul VIII se introduce Capitolul IX care va avea următorul conținut:
”CAP. IX. CONTROLUL ACTIVITĂŢII SOCIETĂŢII
Art.40.Controlul activităţii societăţii este exercitat de asociatul unic, Consiliul de Administratie sau de către auditorii financiari. Aceştia vor supraveghea gestiunea societăţii, vor verifica dacă situaţia financiară, contul de profit şi pierderi este legal întocmit şi în concordanţă cu registrele, dacă acestea din urmă sunt regulat ţinute şi dacă evaluarea patrimoniului s-a făcut conform regulilor stabilite pentru întocmirea situaţiei financiare.
Art. 41. Situaţiile financiare societății sunt supuse auditului statutar, care se efectuează de către auditori statutari, persoane fizice sau juridice autorizate în condiţiile legii.
Art.42.Societatea contractează serviciile auditorului statutar în conformitate cu prevederile Legea 98/2016 privind achiziţiile publice.
Art.43. Societatea va ţine contabilitatea operaţiunilor în mod regulat şi va întocmi la sfârşitul fiecărui exerciţiu financiar documentele prevăzute în legislaţia financiar - contabilă în vigoare.”
După Capitolul IX se introduce Capitolul X care va avea următorul conținut:
”CAP.X. MODIFICAREA FORMEI JURIDICE; DIZOLVAREA ŞI LICHIDAREA, FUZIUNE, DIVIZARE
Art. 44. Forma juridică a societăţii poate fi modificată prin voinţa asociatului unic cu respectarea prevederilor legale.
Art. 45. Asociații pot hotărî fuziunea sau divizarea societății.
Art. 46. (1) Fuziunea se face prin absorbirea prezentei societăți de către o alăt societate sau prin contopirea acesteia cu una sau mai multe societăți pentru a alcătui o societate nouă.
(2) Divizarea se face prin împărțirea întregului patrimoniu al prezentei societăți care își încetează existența, între două sau mai multe societăți existente sau care iau astfel ființă.
(3) Fuziunea sau divizarea se hotărăște de către fiecare societate în parte, în condițiile stabilite pentru modificarea actului constitutiv al societății. Administratorii societăților care participă la fuziune sau la divizare întocmesc un proiect de fuziune sau de divizare, care va cuprinde elementele prevăzute de lege. Proiectul de fuziune sau de divizare, semnat de reprezentanții societăților participante, se depune la Oficiul Registrului Comerțului unde este înmatriculată fiecare societate, însoțit de o declarație a societății care încetează să existe în urma fuziunii sau divizării, asupra modului prin care a hotărât să stingă pasivul sau activul și care va fi avizat de judecătorul delegat și publicat în Monitorul Oficial.
Art. 47. (1) Societatea se va dizolva într-una din următoarele situaţii:
a)imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societăţii;
b)deschiderea procedurii lichidării judiciare;
c)declararea nulităţii societăţii;
d)în orice situaţie prin decizia Asociatului unic;
e)prin declararea asociaţilor în stare de incapacitate;
f)fuziunea sau dizolvarea societăţii;
g)trecerea timpului stabilit pentru durata societăţii;
i)falimentul societății;
j)alte cauze prevăzute de lege.
(2) Societatea nu se dizolvă în cazul în care a fost în inactivitate temporară care nu poate depăşi 3 ani și a fost anunţată organelor fiscale şi înscrisă în Oficiul Registrului Comerţului.
Art.48. (1) Dizolvarea societăţii se face conform prevederilor legale şi are ca efect deschiderea procedurii lichidării .
(2) Numirea lichidatorului va fi făcută prin decizia asociatului unic. Din momentul numirii lichidatorului, mandatul administratorilor încetează. După terminarea lichidării, lichidatorul trebuie să întocmească situaţia financiară şi să propună realizarea activului. Situaţia financiară semnată de lichidator se înaintează spre a fi înregistzrată şi publicată pe pagina de internet a Oficiul Registrului Comerţului. Lichidarea societăţii trebuie terminată în cel mult 3(trei) ani de la data dizolvării. În termen de 15 zile de la terminarea lichidării, lichidatorul va cere radierea societăţii din Registrul Comerţului.
Art. 49. Dizolvarea societăţii trebuie să fie înscrisă la Oficiul Registrului Comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României.
Art.50.Litigiile societăţii cu persoane fizice sau juridic sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti.
Art.51. Litigiile născute din raporturi contractuale dintre societate şi persoane fizice sau juridice vor fi soluţionate de instanţele judecătoreşti competente.
Art.52. Litigiile născute în cadrul raporturilor de muncă dintre societate şi personalul angajat de societate se soluţionează potrivit legislaţiei muncii în vigoare.
După Capitolul X se introduce Capitolul XI care va avea următorul conținut:
”CAP.XI. DISPOZIŢII FINALE
Art.53. Dispoziţiile prezentului act constitutiv se completează cu prevederile legale în vigoare pe toată durata existenţei societăţii.
Art. 54. Cheltuielile ocazionate cu constituirea societăţii vor fi înregistrate în evidenţa contabilă şi se vor reflecta în bilanţul contabil aferent primului an de activitate.
Art.55. (1) Eventualele modificari ale prezentului act constitutiv se vor efectua prin acte adiţionale cu respectarea dispoziţiilor legale.
(2) După fiecare modificare a actului constituiv, asociatului unic va depune la Oficiul Registrului Comerţului actul modificator şi textul complet al actului constitutiv, actualizat cu toate modificările.”
În temeiul prevederilor Legii nr.31/1990, privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr.639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, ale art.35 alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, ale art.59 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, supunem atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre pentru modificarea și completarea Actului Constitutiv al Societății Transport Public Local Deva S.R.L., numirea a trei reprezentanți ai Consiliului Local al Municipiului Deva în Adunarea Generală a Asociaților, aprobarea Regulamentului privind exercitarea mandatului acestora și aprobarea modelului de contract de mandat pentru cei cinci administratori provizorii.
AVIZAT, AVIZAT,
DIRECȚIA JURIDICĂ A.P.L, DIRECȚIA ECONOMICĂ
Director Executiv, Director Executiv,
Bogdan Ciprian Bălan Claudia - Maria Stoica
DIRECȚIA ADPP
Director executiv,
Petruțesc Boaru Lăcrămioara -Suzana