ANEXA NR. 1 la proiectul de hotărâre nr. 189 din 05.05.2025

ROMÂNIA                                        

JUDEȚUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL DEVA

PRIMAR

 

 

REGULAMENT

de organizare și funcționare a serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva

 

Art.1.Definiție

Regulamentul de organizare şi funcționare este un document propriu al serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva, în vederea asigurării funcționării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informații privind condițiile de admitere, serviciile oferite etc.

Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajații serviciului social şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanții legali/convenționali, vizitatori.

 

Art.2.Identificarea serviciului social

Serviciul social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva – cod serviciu social 8790 CR-PFA II, este un serviciu social licențiat – licența de funcționare seria LF nr. 0011630/07.10.2021, organizat în comunitate, fără personalitate juridică și funcționează în cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, acreditată conform Certificatului de acreditare Seria AF Nr. 005428/ 21.12.2018, CUI: 15326502, cu sediul în municipiul Deva, strada Nicolae Grigorescu, nr.8 BIS, județul Hunedoara, având o capacitate de 30 de locuri.

Art.3.Scopul

Scopul și misiunea serviciului social, sunt de a furniza servicii de găzduire pe timp de noapte pentru o perioadă determinată, asociate cu acordarea unor servicii de consiliere și reinserție socială a persoanelor fără adăpost, în concordanță cu nevoile individuale identificate în vederea depășirii situațiilor de dificultate, prevenirii şi combaterii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale şi creșterii calității vieții. 

 

Art.4.Cadrul legal de înființare, organizare și funcționare

  • Serviciul social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare - Anexa 1;
  • Ordinul nr.29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale - Anexa 5 - standarde de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II;
  • Ordinul nr.2.143 din 17 noiembrie 2022 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii şi justiției sociale nr.29/2019  pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor  acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale;
  • Ordinul nr. 2.489/2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice;
  • Legea nr. 100/2024 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul asistenţei sociale, precum şi pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România şi pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
  • Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr. 8/2024 privind reorganizarea Direcției de Asistență Socială Deva, cu modificarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr.172/2013 pentru modificarea organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și serviciile publice din subordinea Consiliului Local Deva, cu modificările și completările ulterioare, prin care s-a înființat serviciul social ,,Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
  • Hotărârea Consiliului Local nr.193/2021 privind darea în administrare către Direcția de Asistență Socială Deva, aflată în subordinea Consiliului Local al municipiului Deva, a ”Adăpostului de urgență pe timp de noapte”, situat în Deva, str. Nicolae Grigorescu, nr.8 bis, județul Hunedoara

 

Art.5.Principiile acordării serviciului social

  • Serviciul social se organizează și funcționează cu respectarea principiilor generale și specifice care stau la baza acordării serviciului social precum și a standardelor minime de calitate aplicabile.
  • Principiile specifice:
    1. respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
    2. protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
    3. asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare;
    4. deschiderea către comunitate;
    5. asistarea persoanelor fără capacitate de exerciţiu în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;
    6. asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt;
    7. ascultarea opiniei persoanei beneficiare şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont, după caz, de vârsta şi de gradul său de maturitate, de discernământ şi capacitate de exerciţiu (cu respectarea prevederilor Legii sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice nr.487/2002, republicată).
    8. facilitarea menţinerii relaţiilor personale ale beneficiarului şi a contactelor directe, după caz, cu fraţii, părinţii, alte rude, prieteni, precum şi cu alte persoane faţă de care acesta a dezvoltat legături de ataşament;
    9. promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
    10. asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare;
    11. preocuparea permanentă pentru identificarea soluţiilor de integrare în familie sau, după caz, în comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent;
    12. încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;
    13. asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
    14. asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;
    15. primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat.

Art.6. (1)Beneficiarii serviciului social:

  1. Persoanele singure/familiile care, din motive sociale, medicale, financiare, juridice ori din cauza unor situații de forță majoră, trăiesc în stradă;
  2. Persoane care se află în instituții sau penitenciare de unde urmează ca, în termen de două luni, să fie externate, respectiv eliberate și care au avut ultimul domiciliu în UAT Deva;
  3. Victime și agresori ai violenței domestice, care au avut ultimul domiciliu în UAT Deva, nu au venit şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;
  4. Persoane cu vârsta peste 18 ani cu diferite adicții, respectiv consum de alcool, droguri, alte substanțe toxice, internet, jocuri de noroc, etc., care au ultimul domiciliu în UAT Deva, care trăiesc pe stradă, nu au venit şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;
  5. Persoane cu vârsta peste 18 ani victime ale traficului de persoane, care au ultimul domiciliu în UAT Deva și trăiesc pe stradă, nu au venit şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;
  6. Persoane majore cu afecțiuni psihice, care au ultimul domiciliu în UAT Deva, care trăiesc pe stradă, nu au venit şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;
  7. Persoane majore fără adăpost identificate de către Poliția Locală Deva sau Poliția Municipiului Deva și aduse la sediul serviciului social ,,Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva în regim de urgență;
  8. Persoane majore cu ultim domiciliu în UAT Deva, externate din Spitalul Județean de Urgență Deva, care în baza documentelor medicale de la externare sunt apte de integrare în colectivitate și nu au locuință;
  9. Mamele minore care au împlinit vârsta de 16 ani care au ultimul domiciliu/reședință în Deva împreună cu copilul/copiii acestora inclusiv victimele violenței domestice;
  10. Persoane aflate în tranzit pe raza municipiului Deva, pentru care găzduirea pe timp de noapte se va realiza pe o perioadă de 5 zile, în decurs de un (1) an;
  11. Numărul maxim de zile de găzduire cu cerere de o noapte pentru o persoană cu ultim domiciliu în UAT Deva este de 10 zile/an calendaristic, exceptând persoanele care aduc dovada depunerii actelor necesare în vederea obținerii unei cărți de identitate,după care, acestor persoane, dacă doresc în continuare servicii de găzduire, li se va încheia contract de acordare de servicii în cadrul serviciului social ,,Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva.

(2) Condiții de accesare/admitere 

  • Programul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva este zilnic între orele 19.00 – 07.00;
  • Primirea persoanelor fără adăpost se face între orele 19.00 – 22.00 cu excepţia cazurilor identificate şi conduse la sediul serviciului social de către organele competente care pot fi primite şi după orele 22.00;
  • Acordarea serviciilor în cadrul serviciul social ,,Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva se face pe baza acordului liber de voinţă a persoanelor care se prezintă la sediul serviciului social sau a celor conduse de către organele competente.

A. Acte necesare:

  • cerere de admitere în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
  • acord de confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • consimțământ privind supravegherea video;
  • cartea de identitate a beneficiarului (copie), cărțile de identitate/ certificatele de naștere ale copiilor, în copie, carte de identitate provizorie;
  • în cazul  persoanelor care solicită găzduirea în cadrul serviciului social și nu au acte de identitate, identificarea se va realiza inițial de către personalul Direcției Poliției Locale Deva. Ulterior verificării, dacă persoana este identificată cu domiciliul în municipiul Deva (inclusiv satele aparținătoare), poate beneficia de servicii de găzduire, cu cerere de o noapte, și dovada depunerii actelor necesare în vederea obținerii unei cărți de identitate la Direcția publică locală de evidență a persoanelor și stare civilă, iar la primirea actului de identitate poate beneficia de contract de acordare de servicii de găzduire;
  • acte medicale unde este cazul;
  • acte care să dovedească veniturile (contract de muncă, decizia de încadrare în grad de handicap, cupon pensie de boală,  cupon pensie de drept, etc.)


B. Criteriile de eligibilitate

  • domiciliul/reședința beneficiarului trebuie să fie în raza UAT Deva;
  • beneficiarii trebuie să fie independenți fizic, să nu sufere de boli grave/ infecto-contagioase, psihice care nu permit frecventarea de comunități (asumat prin declarație pe proprie răspundere în lipsa documentelor medicale);
  • să nu fie sub influența băuturilor alcoolice și/sau a substanțelor stupefiante/psihotice.
  • să nu aibă locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţii de locuit pe baza resurselor proprii; 
  • să nu realizeaze venituri sau acestea să nu fie suficiente pentru asigurarea locuirii și îngrijirii necesare;
  • să fie autonom funcţional;
  • persoanele care înregistrează venituri mai mari decât salariul minim net pe țară, cu excepția veniturilor obținute din drepturi de beneficii sociale, nu pot beneficia de serviciile de găzduire

 C. Pentru fiecare beneficiar se întocmește un dosar personal, care conține:       

 1. actele necesare înscrierii:

  • acord de confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • consimțământ privind supravegherea video;
  • cerere de acordare de servicii sociale;
  • copii acte personale (CI/ BI, CIP, stare civilă, studii, adeverință salariat, cupon pensie, cupon grad de handicap, etc), 
  • în cazul în care persoana care solicită intrarea în cadrul serviciului social nu are acte de identitate, identificarea sa se va realiza cu ajutorul Direcției Poliția Locală Deva;
  • acte medicale privind istoricul medical şi tratamentul de specialitate, după caz;
  • fișă predare cazarmament.

  2. Dosarul beneficiarului va cuprinde:

  • acord de confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • consimțământ privind supravegherea video;
  • cerere de acordare de servicii sociale;
  • copii acte personale (CI/ BI, CIP, stare civilă, studii, adeverință salariat, cupon pensie, cupon grad de handicap, etc), 
  • acte medicale privind istoricul medical şi tratamentul de specialitate, după caz;
  • ancheta socială;
  • fișa inițială a cazului;
  • planul de intervenție;
  • planul individualizat;
  • referat și dispoziție de admitere;
  • contract de acordare a serviciilor sociale;
  • fișă predare cazarmament;
  • pentru beneficiarii persoane vârstnice dosarul va conține în plus: dispoziția de numire a responsabilului de caz numit prin Dispoziția Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială Deva din cadrul serviciului social, copie după dispoziția de numire a managerului de caz numit prin Dispoziția Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială Deva și copie după dispoziția de stabilire a dreptului la servicii sociale.

3. Pentru serviciile acordate în regim de urgență, dosarul beneficiarului va cuprinde:

  • proces-verbal de transfer/însoțire (UPU, Direcția Poliția Locală Deva, Poliția Municipiului Deva, reprezentanți instituții/persoane fizice);
  • cerere de admitere în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
  • acord de confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • consimțământ privind supravegherea video;
  • cartea de identitate a beneficiarului (copie);
  • alte acte.

4. În cazul victimelor violenței domestice, în afară de actele menționate mai sus, la dosarul beneficiarului trebuie să se regăsească ordinul de protecție sau ordinul de protecție provizorie și procesul verbal al Poliției Municipiului Deva cu privire la desfășurarea evenimentelor care au condus la eliberarea ordinului de protecție provizoriu și găzduirea în cadrul serviciului social "Adapostul de urgență pe timp de noapte" Deva;

5.  În cazul agresorilor în caz de violență domestică, în afară de actele menționate mai sus, la dosarul beneficiarului trebuie să se regăsească și procesul verbal al Poliției Municipiului Deva cu privire la desfășurarea evenimentelor, care au condus la eliberarea ordinului de protecție provizoriu și găzduirea în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva.

(3). Condiții de încetare 

  1. în cazul renunțării voluntare la serviciile de găzduire acordate;
  2. în cazul neprezentării timp de cinci (5) zile consecutive fără a avea un motiv întemeiat (absență fără a informa personalul serviciului social sau instituționalizare într-un centru medical fără a informa personalul angajat al serviciului social sau alte situații similare)
  3. în următoarele situații: calamități naturale, incendii, apariția unui focar de infecție, apariția unei infestări a incintei serviciului social, sistarea licenței de funcționare a serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, serviciul social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva stabilește modul de soluționare a situației fiecărui beneficiar;
  4. în caz de deces al beneficiarului;
  5. în cazul în care beneficiarul are un comportament inadecvat care face incompatibilă găzduirea acestuia în cadrul serviciului social în condiții de securitate pentru el, pentru ceilalți beneficiari sau pentru personalul serviciului social dovedit prin proces verbal de constatare încheiat de paznic și personal specializat sau/și reprezentanții Poliției Municipiului Deva sau Direcției Poliția Locală Deva;
  6. dacă a săvârșit fapte de natură penală în timpul furnizării serviciilor sociale;
  7. dacă a săvârșit un număr de trei abateri de la Regulamentul de ordine interioară într-un an calendaristic pentru care a primit avertisment scris. Avertismentul scris va fi prezentat beneficiarului în prezența personalului de pază, se vor explica motivele care au condus la emiterea avertismentului, acesta fiind semnat de luare la cunoștință de către beneficiar. În acest caz, beneficiarul nu va mai primi găzduire în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva pe o perioadă de o lună de zile.
  8. refuzul de a depune dosarul pentru o locuință socială/locuință de necesitate  conduce la neprimirea beneficiarului în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva pe o perioadă de 3 ani.

(4) – Condiții de suspendare 

  1. în caz de internare în spital, în baza recomandărilor medicale pe o perioadă mai mare de 7 zile consecutive; 
  2. în caz de transfer într-un alt centru/instituție, în scopul efectuării unor terapii sau programe de recuperare/reabilitare funcțională sau de integrare/reintegrare socială pentru o perioadă mai mare de 7 zile consecutive;

 (5). Drepturile persoanelor care beneficiază de serviciul social

  1. Să li se respecte drepturile şi libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, religie, sex, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
  2. Să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
  3. Să li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate şi primite;
  4. Să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atâta timp cât se mențin condițiile care au generat situația de dificultate;
  5. Să fie protejați de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;
  6. Să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieții intime;
  7. Să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
  8. Să li se respecte toate drepturile speciale, în situația în care sunt minori sau persoane cu dizabilităţi;
  9. Să li se asigure condițiile necesare pentru exprimarea opiniei beneficiarilor asupra aspectelor negative constatate și propuneri de îmbunătățire a serviciului social prin recipientul de tip cutie poștală, aflat într-un loc accesibil tuturor beneficiarilor.

 (6). Obligațiile persoanelor care beneficiază de serviciul social:

  1. să furnizeze informații corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  2. să participe obligatoriu, în mod constant și activ la procesul de reintegrare socială (să depună dosarul pentru obținerea unei locuințe sociale/ locuințe de necesitate, să depună dosarul în vederea obținerii VMI și menținerea VMI, să se înscrie pe lista cu locuri de muncă vacante existentă la AJOFM, etc);
  3. să participe, în raport cu vârsta, situația de dependență etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  4. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situația lor personală;
  5. să respecte prevederile prezentului regulament.
  6. să nu introducă în centru arme, obiecte contondente, băuturi alcoolice și substanțe interzise;
  7. să nu se afle și să nu consume în incinta serviciului social alcool, și substanțe interzise (de la sosire până la plecarea din incintă);
  8. să respecte orarul de funcționare al serviciului social;
  9. să respecte personalul angajat al serviciului social, să nu aibă o atitudine recalcitrantă, lipsită de respect față de personal/ceilalți beneficiari;
  10. să colaboreze cu personalul angajat şi să pună la dispoziția acestuia toate informațiile cerute şi actele disponibile;
  11. să nu distrugă şi să nu sustragă bunurile din inventarul serviciului social;
  12. să nu distrugă şi să nu sustragă bunurile altui beneficiar din cadrul serviciului social;
  13. să nu fumeze în interiorul incintei serviciului social;
  14. să păstreze ordinea şi curățenia în dulap, cameră, precum și în spațiile comune din incinta serviciului social. Personalul serviciului social va verifica ori de cîte ori consideră dulapul și camera fiecărui beneficiar;
  15. să-și schimbe hainele/încălțămintea de stradă în pijamalele și papuci, oferite la intrarea în incinta serviciului social;
  16. să-și efectueze în mod obligatoriu igiena personală la intrarea în incinta serviciului social și ori de câte ori acest lucru le este cerut de către personalul angajat;
  17. să nu depășească o cantitate de haine mai mare de 10 kg/persoană. După încetarea contractului, hainele sunt păstrate în incinta serviciului social pentru maxim 3 zile, după care personalul serviciului social fiind obligat să elibereze spațiul de depozitare;
  18. să păstreze liniștea;
  19. să-și accepte locul în dormitor care i-a fost repartizat la intrarea în cadrul serviciului social; 
  20. să-și respecte colegii de cameră;
  21. să nu întrețină relații sexuale în incinta serviciului social; de asemenea, este interzis accesul bărbaților în camerele femeilor şi invers.   

Art.7.Activităţi şi funcții

Principalele activități și funcții ale serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sunt:

  1. de furnizare a serviciilor sociale de găzduire pe timp de noapte, zilnic, între orele 19.00 - 07.00, pe o perioadă de 180 de zile/an, cu posibilitatea de prelungire cu câte 30 de zile în funcție de situația socio-economică și în funcție de locurile disponibile:
    • găzduire între orele 19:00 – 07:00 în dormitoare separate pentru bărbați și femei, pentru o perioadă determinată,
    • asigurarea igienei personale și a igienei îmbrăcăminții;
    • asigurarea hainelor de schimb pe timpul nopții;
    • asigurarea obiectelor de cazarmament;
    • asistență socială și sprijin pentru integrare socială;
    • consiliere juridică la cerere;
    • consiliere psihologică la cerere;
    • în cazul condițiilor meteo severe, respectiv temperaturi mai mari de -100 C, găzduirea se va face și pe timp de zi, modificarea programului fiind stabilită prin dispoziția Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială Deva;
    • elaborarea programelor de integrare/reintegrare socială a beneficiarilor; beneficiarii sunt încurajați și sprijiniți să se integreze pe deplin în familie, în comunitate și în societate în general;
    • acordarea de servicii de educație sanitară de către un asistent medical, programate seara, înainte de programul de somn sau dimineața, înainte de plecarea beneficiarilor;
    • sprijinerea beneficiarilor în procesul de accesare a cursurilor de formare/reconversie profesională,în procesul de accesare a unui loc de muncă. 
    • sprijin în completarea dosarului și depunerea acestuia în vederea obținerii unei locuințe de necesitate/sociale, chirii private, etc. pentru rezolvarea crizei locative; 
    • sprijin pentru refacerea/obţinerea actelor de identitate; 
    • sprijin pentru completarea dosarelor  pentru pensie de drept, de boală sau pentru dosarul de încadrare în grad de handicap;
    • alte activităţi care contribuie la reinserţia în familie şi în comunitate a beneficiarului.
  2. de informare a beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activități:
    • distribuirea de materiale informative pe suport de hârtie sau pe suport electronic (postări pe site-ul Primăriei Deva/ Direcției de Asistență Socială Deva) care să cuprindă o scurtă descriere a serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, o prezentare a spațiilor de cazare individuale și spațiile comune, numărul de locuri din cadrul serviciului social și   alte servicii și facilități oferite;
    • campaniile de informare și promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii riscului de marginalizare și excluziune socială;
    • elaborarea de rapoarte de activitate.
  3. de promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
    • informare și consiliere privind drepturile sociale, prevenirea și combaterea unor comportamente care pot conduce la creșterea riscului de excluziune socială, precum și măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale și inserției/reinserției familiale a categoriilor de persoane defavorizate;
    • Direcția de Asistență Socială Deva elaborează o Cartă a drepturilor beneficiarilor, iar personalul serviciului social informează beneficiarii cu privire la drepturile înscrise în Cartă.
  4. de asigurare a calității serviciilor socialeprin realizarea următoarelor activități:
    • elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
    • realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate.
  5. de administrare a resurselor financiare, materiale și umane ale serviciului socialprin realizarea următoarelor activități:
    • administrarea bunurilor și materialelor din cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
    • întocmirea referatelor privind necesitatea achiziționării de bunuri și servicii pentru buna desfășurare a activităților din cadrul serviciului social care sunt înaintate directorului executiv pentru a fi aprobate;
    • Direcția de Asistență Socială Deva respectă prevederile legale privind administrarea și gestionarea resurselor financiare și materiale destinate serviciului social și deține documentele financiar-contabile, precum și rapoartele de control ale organismelor abilitate.


Art.8. Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal

1. Serviciul social funcționează cu un număr de 8 posturi, din care:

  • personal de specialitate de îngrijire şi asistență – 4 posturi;
  • personal cu funcții administrative - 4 posturi.

Prin Hotărârea Consiliului Local nr.196/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a activității de voluntariat, cu modificările și completările ulterioare, pot fi recrutați voluntari pentru buna desfășurare a activității serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva.

2. Încadrarea personalului se realizează cu respectarea numărului maxim de posturi prevăzut în statul de funcții aprobat.

3. Raportul angajat/beneficiar este de 1/8.

Art.9. Personalul de specialitate 

  • personal de specialitate de îngrijire şi asistență – 3 posturi;
    • 2 asistenți  sociali - studii S (263501)
    • 2 inspectori de specialitate - studii S (242203)
  • personal cu funcții administrative  - 4 posturi.
    • 3 paznici - studii G (962907)
    • 1 îngrijitor – studii G (911201)
  1. Atribuții ale personalului de specialitate de îngrijire şi asistență 
    Atribuțiile asistentului social:
    • evaluează cazul, prin efectuarea anchetei sociale;
    • efectuează și întocmește anchete sociale pentru cazurile care trebuie găzduite în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva semnalate de terțe instituții sau de alte persoane care au cunoștință de asemenea cazuri;
    • asigură primirea beneficiarilor în cadrul serviciului social, punându-le la dispoziție, spre completare, cererea de găzduire în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, consimțământ de supraveghere video, fișa de cazarmament;
    • întocmește dosarul beneficiarului, completează fișa inițială a cazului, elaborează planul de intervenție și planul individualizat de asistență socială împreună cu beneficiarul și urmărește îndeplinirea obiectivelor acestora pentru beneficiarii serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
    • întocmește referate cu privire la propunerea de admitere/ prelungire/ modificare/încetare a cererilor de găzduire în cadrul serviciului social, acestea fiind înaintate spre emiterea de dispoziții Directorului executiv;
    • completează contractul de furnizare de servicii sociale pentru fiecare beneficiar și îl înaintează acestuia pentru a-1 semna;
    • aduce la cunoștință beneficiarilor serviciului social drepturile și obligațiile pe care le au pe perioada găzduirii, precum și Regulamentul de ordine interioară și Regulamentul de organizare și funcționare al serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
    • asigură implementarea corectă a planului individualizat de asistență socială pentru cazurile de care este responsabil;
    • evaluează și reevaluează periodic gradul de îndeplinire a obiectivelor propuse în Planul individualizat, astfel asigurând eficiența și eficacitatea în furnizarea serviciilor;
    • efectuează periodic sau ori de câte ori este necesar ședințe de consiliere socială cu beneficiarul în vederea identificării unei soluții optime a situației particulare fiecărui beneficiar; 
    • acordă sprijin din punct de vedere social beneficiarului, în vederea integrării/reintegrării sociale;
    • sprijină beneficiarii serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva în eforturile de clarificare a problemelor prin identificarea soluțiilor optime;
    • contribuie la consolidarea relațiilor interpersonale cu scopul de a promova, reface, menține și/sau îmbunătăți calitatea vieții persoanelor, familiilor, grupurilor, organizațiilor și comunităților;
    • acționează cu onestitate  și responsabilitate față de beneficiari, instituții și societate, în concordanță cu normele deontologice ale profesiei;
    • ține evidența persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Deva și a satelor aparținătoare care au beneficiat de acest serviciu social;
    • consiliază beneficiarii serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva în ceea ce privește acordarea beneficiilor sociale și a serviciilor sociale la nivel local;
    • mediază relația dintre beneficiar și familia extinsă/aparținători acolo unde există;
    • informează beneficiarii serviciilor de asistență socială cu privire la limitele și riscurile furnizării de servicii sociale prin intermediul tehnicii de calcul și de comunicare moderne, solicitând acordul scris al acestora pentru orice înregistrare audio și video;
    • asigură și utilizează servicii și tehnici specializate de intervenție pentru soluționarea problemelor apărute, potrivit legii;
    • efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament (îmbrăcăminte, lenjerie, produse de igienă corporală) ;
    • participă, împreună cu personalul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, la menținerea ordinii, curățeniei și disciplinei în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
    • supraveghează beneficiarii privitor la respectarea regulamentului intern, să nu consume băuturi alcoolice sau substanțe stupefiante, să nu deranjeze ceilalți beneficiari, să nu părăsească incinta serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva fără învoire;
    • îndeplinește atribuțiile de responsabil de caz conform Ordinului nr. 2489/2023 privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice;
    • îndeplinește atribuțiile de manager de caz conform Ordinului nr. 2489/2023 privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice;
    • participă la anchetele sociale din cadrul Compartimentului monitorizare servicii sociale din subordinea Serviciului monitorizare servicii sociale, Adăpost de urgență;
    • anunță imediat șeful ierarhic superior în situația în care constată lipsa unui beneficiar în mod nejustificat, sau în situația în care constată modificarea stării de sănătate a acestora;
    • înlocuiește inspectorii de specialitate pe durata concediilor de odihnă, a altor tipuri de concedii preluând atribuțiile acestora menționate în fișele de post;
    • pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevăzută în fișa postului;
    • pune în aplicare prevederile din Hotărârile Consiliului Local Deva, dispozițiile Primarului,  dispozițiile Directorului Executiv al DAS Deva;
    • respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru personalul din cadrul DAS Deva;
    • colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituției, pentru îndeplinirea atribuțiilor;
    • respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
    • respecta normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
    • răspunde în termen la corespondența care îi este repartizată;
    • răspunde de arhivarea anuală a documentelor serviciului social;
    • răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
    • păstrează confidențialitatea situațiilor, documentelor și informațiilor pe care le deține în scop profesional;
    • îndeplinește orice alte măsuri şi acțiuni de asistență socială stabilite de legislația în vigoare, hotărâri ale consiliului local, dispoziții ale primarului sau ale Directorului Executiv al Direcției;
    • îndeplinește şi alte sarcini stabilite de conducere.
      Atribuțiile inspectorului de specialitate 
    • ține evidența persoanelor fără adăpost de pe raza municipiului Deva și din satele aparținătoare care au beneficiat de acest serviciu social;
    • asigură primirea beneficiarilor în incinta serviciului social, punându-le la dispoziție, spre completare, cererea de intrare în "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, precum și alte acte necesare accesării;
    • întocmește dosarul personal pentru fiecare beneficiar găzduit în cadrul serviciului social;
    • intervievează fiecare persoană care intră   în incinta serviciului   social și completează  fișa inițială a cazului, elaborează planul de intervenție, planul individualizat de asistență socială și urmărește îndeplinirea obiectivelor acestora pentru beneficiarii serviciului social;
    • completează contractul de furnizare de servicii sociale pentru fiecare beneficiar și îl înaintează acestuia pentru a-1 semna;
    • întocmește  referate privind propunerea de aprobarea/ prelungirea/ modificarea/ încetarea cererilor de găzduire în cadrul serviciului social, pe care le înaintează Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială în vederea emiterii dispoziției de acordare/ prelungire/modificare/încetare;
    • asigură completarea dosarelor personale ale beneficiarilor;
    • aduce la cunoștința beneficiarilor serviciului social drepturile și obligațiile pe care le au pe perioada găzduirii, Regulamentul de ordine interioară și Codul etic;
    • efectuează periodic sau ori de câte ori este necesar ședințe de consiliere socială cu beneficiarul în vederea identificării unei soluții optime a situației particulare a fiecărui beneficiar;
    • asigură luarea măsurilor necesare în vederea identificării unor surse de venituri personale ale beneficiarilor prin întocmirea actelor necesare pentru obținerea unui grad de handicap, ajutor social, pensie de invaliditate, pensie de limită de vârstă etc;
    • promovează și menține standardele de calitate în practica profesională;
    • sprijină beneficiarii serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva în eforturile de clarificare a problemelor prin identificarea soluțiilor optime;
    • informează beneficiarii serviciilor de asistență socială cu privire la limitele și riscurile furnizării de servicii sociale prin intermediul tehnicii de calcul și de comunicare moderne, solicitând acordul scris al acestora pentru orice înregistrare audio și video;
    • participă, împreună cu personalul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, la menținerea ordinii, curățeniei și disciplinei în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
    • supraveghează beneficiarii privitor la respectarea regulamentului intern, să nu consume băuturi alcoolice sau substanțe stupefiante, să nu deranjeze ceilalți beneficiari, să nu părăsească incinta serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva fără învoire;                                                   
    • anunță imediat șeful ierarhic superior în situația în care constată lipsa unui beneficiar în mod nejustificat, sau în situația în care constată modificarea stării de sănătate a acestora;
    • înlocuiește inspectorul de specialitate pe durata concediilor de odihnă și a altor tipuri de concedii preluând atribuțiile acestora menționate în fișele de post;
    • efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament (îmbrăcăminte, lenjerie, produse de igienă corporală) pe bază de proces verbal;
    • promovează și menține standardele de calitate în practica profesională;
    • raportează șefului ierarhic superior orice problemă pe care o întâmpină în activitatea zilnică și face propuneri concrete pentru rezolvarea acesteia;
    • pune în aplicare prevederile din Hotărârile Consiliului Local Deva, dispozițiile Primarului,  dispozițiile Directorului Executiv al DAS;
    • respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru personalul din cadrul DAS Deva;
    • colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituției, pentru îndeplinirea atribuțiilor;
    • respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
    • respecta normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
    • răspunde în termen la corespondența care îi este repartizată;
    • răspunde de arhivarea anuală a documentelor serviciului social;
    • răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
    • păstrează confidențialitatea situațiilor, documentelor și informațiilor pe care le deține în scop profesional;
    • îndeplinește orice alte măsuri şi acțiuni de asistență socială stabilite de legislația în vigoare, hotărâri ale consiliului local, dispoziții ale primarului sau ale directorului executiv al Direcției;
    • îndeplinește şi alte sarcini stabilite de conducere.
      Atribuțiile persoanei desemnate ca gestionar
    • întocmește documentele de evidență a recepțiilor cantitative/calitative a produselor;
    • întocmește referate pentru achiziționarea produselor necesare;
    • întocmește recepții   şi bonuri de consum pentru toate materialele cumpărate;
    • ține gestiunea, conform legii;
    • asigură evidența stocurilor, materialelor și produselor primite pe fișe de magazie în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
    • asigură inventarierea periodică a produselor și materialelor intrate în magazie și a tuturor bunurilor ce deservesc desfășurarea activității în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
    • verifică corectitudinea documentelor primite;
    • asigură depozitarea corespunzătoare a produselor și materialelor în conformitate cu normele de securitate și sănătate a muncii în vigoare;
    • răspunde de fluxul produselor/materialelor intrate/predate ieșite din stoc în/din magazie.
      (2) Atribuțiile personalului cu funcții administrative 
      • Atribuții îngrijitor
      • efectuează curățenia în birouri, camere, holuri, săli de mese;
      • asigură ordinea și aerisirea tuturor încăperilor după efectuarea curățeniei și ori de câte ori este nevoie;
      • șterge praful și curăță mobilierul;
      • spală geamurile, ușile și corpurile de iluminat;
      • asigură curățenia și igienizarea periodică a spațiilor anexe, spală și curăță zilnic grupul sanitar și asigură materialele igienico-sanitare necesare;
      • pregătește și ajută beneficiarii la efectuarea igienei corporale (baie), ajută beneficiarii să se deplaseze la WC, baie, sală de mese;
      • ajută la deparazitarea și efectuarea igienei corporale a persoanelor care necesită ajutor la găzduirea în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
      • asigură întreținere lenjerie, îmbrăcăminte folosind obiectele de spălat din dotarea serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
      • răspunde de păstrarea în bune condiții a lenjeriei și a îmbrăcăminții beneficiarilor în magaziile serviciului social, sortate pe categorii;
      • efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament (îmbrăcăminte, lenjerie, produse de igienă corporală) pe bază de proces verbal;
      • predă gunoiul menajer furnizorilor de servicii de salubritate;
      • participă la determinarea necesarului de materiale destinate curățeniei;
      • utilizează echipamentele de călcat pentru lenjerie conform instrucțiunilor de folosire, cu respectarea normelor PSI;
      • pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevăzută în fișa postului;
      • răspunde de utilizarea și păstrarea în bune condiții a ustensilelor de curățenie ce le are personal în grijă, precum și a celor ce le folosesc în comun și le depozitează în condiții de siguranță;
      • cunoaște instrucțiunile de folosire a substanțelor de igienizare și curățenie;
      • își desfășoară activitatea respectând raporturile ierarhice și funcționale;
      • nu distruge și nu-şi însușește bunuri din proprietatea serviciului social, faptă ce va duce la aplicarea legilor în vigoare;
      • utilizează echipamentul şi bunurile din dotare în mod corespunzător, doar în scop profesional şi pentru realizarea activităților serviciului social;
      • respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru personalul din cadrul DAS Deva;
      • respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
      • respecta normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
      • răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
      • păstrează confidențialitatea situațiilor și informațiilor pe care le deține în scop profesional;
      • îndeplinește şi alte sarcini stabilite de conducerea DAS Deva.
      • Atribuții   paznic
      • să asigure paza clădirii în care funcționează serviciul social, a bunurilor și valorilor încredințate conform planului de pază;
      • să inspecteze clădirea atât la intrarea în tură, cât și la sfârșitul turei;
      • să respecte planul de pază al serviciului social "Adăpostului de urgență pe timp de noapte" Deva;
      • să protejeze clădirea și bunurile împotriva furtului, avarierii, efracției și să prevină incendiile, etc.;
      • să nu părăsească obiectivul păzit pentru nici un alt motiv decât cele prevăzute în planul de pază;
      • să semneze procesul-verbal de primire cu privire la bunurile și dotările pe care le ia în primire la intrarea în serviciu, iar la terminarea turei să semneze procesul-verbal de predare a acestora;
      • să consemneze în registrul de intrări-ieșiri și să pună la dispoziția beneficiarilor tipizatele necesare accesării serviciilor de găzduire;
      • să consemneze în registrul de evenimente în mod detaliat orice eveniment care este de natură să perturbe paza, ordinea și liniștea în cadrul serviciului social sau creează un potențial pericol pentru viața, integritatea beneficiarului sau a personalului serviciului;
      • să consemneze în scris în Registru tot ce este legat de clădirea pe care o are în pază;
      • să cunoască locurile și punctele vulnerabile din perimetrul obiectivului pe care îl are în pază pentru a preveni producerea oricăror fapte de natură să aducă prejudicii incintei serviciului social păzit;
      • să păzească obiectivul, bunurile și valorile primite în pază, să asigure întreținerea acestora, precum și climatul de siguranță și integritatea persoanelor aflate în incinta serviciului social;
      • să permită accesul în cadrul serviciului social numai în conformitate cu reglementările legale și dispozițiile interne;
      • să efectueze control la intrarea și ieșirea din cadrul serviciului social a persoanelor care intră și care ies, iar în cazul în care se găsesc bunuri, documente de serviciu etc, care nu se justifică cu acte doveditoare, să anunțe șeful ierarhic sau Poliția;
      • să nu permită intrarea în incintă a persoanelor aflate în stare de ebrietate sau sub influența substanțelor stupefiante;
      • supraveghează beneficiarii să respecte regulamentul intern, să nu consume băuturi alcoolice sau substanțe stupefiante, să nu deranjeze ceilalți beneficiari, să nu părăsească incinta serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva fără învoire;
      • anunță imediat șeful ierarhic superior în situația în care constată lipsa unui beneficiar în mod nejustificat, sau în situația în care constată modificarea stării de sănătate a acestora;
      • în caz de avarii produse la instalațiile, conducte sau rezervoare de apă, de combustibil sau de substanțe chimice, la rețele electrice sau telefonie, în orice altă împrejurare care sunt de natură să producă pagube, să aducă de îndată la cunoștința celor în drept asemenea evenimente și să ia primele măsuri imediat după constatare, în limita competențelor;
      • să folosească telefonul din dotarea serviciului social pentru semnalarea unor situații de urgență care necesită soluționarea rapidă (poliție, pompieri, serviciul de ambulanță etc.)
      • în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, nu trebuie să se lase antrenat în altercații și nu trebuie să răspundă la provocări, să-și  mențină calmul indiferent de situație și să nu recurgă la violență;
      • înlocuiește ceilalți paznici pe durata concediilor de odihnă și a altor tipuri de concedii preluând atribuțiile acestora menționate în fișele de post;
      • participă, împreună cu personalul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva, la menținerea ordinii, curățeniei și disciplinei în cadrul serviciului social "Adăpostul de urgență pe timp de noapte" Deva;
      • respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru personalul din cadrul DAS Deva;
      • respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
      • respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
      • răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
      • păstrează confidențialitatea documentelor și informațiilor pe care le deține în scop profesional;
      • îndeplinește şi alte sarcini stabilite de conducerea DAS Deva.

        (3) Atribuțiile/ obligațiile voluntarului 
      • să presteze o activitate de interes public, fără remunerație;
      • respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru personalul din cadrul DAS Deva;
      • respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
      • obligația de a păstra confidențialitatea informațiilor la care are acces în cadrul activității de voluntariat, pe perioada desfășurării contractului de voluntariat şi pe o perioadă de 2 ani după încetarea acestuia;
      • respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
      • sprijină beneficiarii în eforturile de a-și identifica și clarifica scopurile în vederea alegerii celei mai bune opțiuni;
      • participă activ la munca în echipă în vederea soluționării cazurilor sau problemelor care apar;
      • obligația de a anunța indisponibilitatea temporară de a presta activitatea de voluntariat în care este implicat;
      • responsabilitățile voluntarului vor fi stabilite după discuții prealabile, de comun acord, în funcţie  de abilitățile, potențialul şi disponibilitatea voluntarului, însă în acord cu specificul activității serviciului /compartimentului în care își desfășoară activitatea de voluntariat.

        Art.10. Finanțarea serviciului social  
        În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, furnizorul de servicii sociale are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciului cel puțin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile. Finanțarea cheltuielilor serviciului se asigură, în condițiile legii, din următoarele surse: 
      • a) bugetul local al Municipiului Deva;
        b) donații, sponsorizări sau alte contribuții din partea persoanelor fizice ori juridice din țară şi din străinătate;
        c) alte surse de finanțare, în conformitate cu legislația în vigoare.
         

 

                                                                               INIȚIATOR,                                                                                                                  AVIZEAZĂ,   

                                                                                PRIMAR,                                                                                                             SECRETAR GENERAL                                                                                                         

                                                                          Lucian-Ioan RUS                                                                                                     Florina-Doris VISIRIN