România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane, control

ROMÂNIA

MUNICIPIUL DEVA                                                                                       

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA           

SERVICIUL RESURSE UMANE, CONTROL

 


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva

 

Serviciul Resurse Umane, Control din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, în urma analizării Referatului de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, respectiv Primarul Municipiului Deva, D-ul Lucian Ioan RUS, supune atenţiei Consiliului Local Deva următoarele:

Având în vedere că în data de 6 mai 2025 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 3 (trei) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,

În baza prevederilor art.478 al O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, prin care se stabilește că postul ocupat de funcţionarul public declarat admis la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut va fi transformat, 

Sens în care s-a propus transformarea următoarelor posturi:

- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului programe dezvoltare - Serviciul programe dezvoltare – Direcția tehnică, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal;

- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat – Direcția administrarea domeniului public și privat, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;

- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice – Direcția administrarea domeniului public și privat, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal;

Toate aceste operațiuni referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, respectiv:

(1) Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice. 

Modificările survenite în statul de funcții sunt următoarele:

 

Nr. crt.

Stat de funcții

Postul anterior transformării

Postul după transformare

STATUS / OBS.

1.

84

Consilier, clasa I, grad profesional asistent

Consilier, clasa I, grad profesional principal

Post ocupat,

promovare în grad

2.

122

Consilier, clasa I, grad profesional principal

Consilier, clasa I, grad profesional superior

Post ocupat,

promovare în grad

3.

144

Consilier, clasa I, grad profesional asistent

Consilier, clasa I, grad profesional principal

Post ocupat,

promovare în grad

 

În prezent, Compartimentul ascensor cetate din cadrul Direcției baze agrement din aparatul de specialitate al primarului, îndeplinește atribuțiile stabilite prin Regulamentul de Organizare și Funcționare aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr.190/2024 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, cu modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare, cu modificările și completările ulterioare.

Direcția baze agrement va administra Cetatea medievală Deva situată pe Dealul Cetății, ținând  cont de complexitatea obiectivului turistic administrat, a valorii istorice și culturale a acestuia precum și de responsabilitățile administrative, operaționale și de întreținere pe care le implică gestionarea unei asemenea structuri, Direcția baze agrement prin Referatul nr.53414/22.05.2025, solicită modificarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva prin actualizarea atribuțiilor personalului din cadrul Compartimentului ascensor cetate, respectiv subpunctul P4 în totalitate - Compartimentul ascensor cetate din cadrul Direcției baze agrement.

Față de cele menționate mai sus, în temeiul prevederilor art.129 alin.2  lit.“a”, alin.3 lit.“c” , art.139 alin.1, art.409, art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Supunem atenției Consiliului local Deva proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva.    

 

 

 

                                                                                                ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE, CONTROL            DIRECTOR EXECUTIV D.J.A.P.L.              

                                                                                                               STOICA-MARIȘ ADRIANA                                     OANA DIANA MURA