REGULAMENT
de organizare și funcționare a transportului adaptat pentru persoane
cu dizabilități din Municipiul Deva
Articolul 1
Definiții
(1) Persoane cu dizabilităţi – acele persoane cărora mediul social, neadaptat deficiențelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale și/sau asociate, le împiedică total sau le limitează accesul cu șanse egale la viața societății, necesitând măsuri de protecție în sprijinul integrării și incluziunii sociale;
(2) Persoană cu dizabilități locomotorii – persoană aflată în imposibilitatea de deplasare fără ajutorul unui cărucior, cârje sau cadru special adaptat, dovedită prin documente medicale sau alte înscrisuri oficiale, indiferent de gradul de încadrare;
(3) Însoțitor / Asistent personal – persoana care acompaniază persoana cu handicap și care beneficiază de drepturi în condițiile prevăzute de lege;
(4) Părintele / reprezentantul legal / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi – persoana care însoţeşte copilul / persoana adultă cu dizabilităţi;
(5) Număr de telefon gratuit – număr de telefon pus la dispoziție de furnizorul de servicii sociale, Direcţia de Asistenţă Socială Deva, pentru programare în vederea efectuării transportului adaptat a persoanelor cu dizabilități, care este taxat la furnizorul de servicii sociale;
(6) Operator – persoana desemnată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva cu atribuţii de preluare a apelurilor telefonice, solicitărilor online şi cererilor directe depuse la sediul Direcției de Asistență Socială Deva, de verificare a condiţiilor de eligibilitate, de programare a deplasării, de planificare şi alocare a trasportului cu maşina adaptatată pentru persoane cu dizabilitaţi pentru efectuarea curselor de transport adaptat;
(7) Bază de date a persoanelor încadrate în grad de handicap – colecție de date cu caracter personal ale posibililor utilizatori, existentă la nivelul Direcției de Asistență Socială Deva. Baza de date este construită în scopuri legitime, pentru evidențierea și probarea utilizării transportului cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități numai de persoane aflate în drept;
(8) Drum public din zona urbană a Municipiului Deva – suprafața de teren administrată de Municipiul Deva;
(9) Autovehicul adaptat pentru transportul persoanelor cu dizabilități – autovehicul prevăzut cu rampă de acces pentru fotoliu / scaun rulant;
(10) Transport direct adaptat – serviciu de transport pesoane prin care se asigură deplasarea persoanelor de la o adresă de origine la o adresă de destinație cu ajutorul autovehiculului adaptat pentru transportul persoanelor cu dizabilități;
(11) Transport integral adaptat – serviciu de transport pesoane prin care se asigură deplasarea persoanelor de la o adresă de origine la o adresă de destinație şi retur cu ajutorul autovehiculului adaptat pentru transportul persoanelor cu dizabilități;
(12) Şofer – conducătorul autovehiculului cu ajutorul căruia se efectuează transportul adaptat pentru persoane cu dizabilităţi;
(13) Foaie de parcurs – document cu regim special care evidențiază efectuarea curselor de șofer / autovehicul pe zi, ca durată de timp și distanță de deplasare.
Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajații furnizorului de servicii sociale, Direcția de Asistență Socială Deva, precum şi pentru asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi.
Articolul 2
Identificarea serviciilor
Transportul cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilităţi se asigură de către Serviciul Strategii, Asistență Comunitară al Direcției de Asistență Socială Deva, furnizor de servicii sociale conform Certificatului de acreditare Seria AF Nr. 005428 / 21.12.2018, CUI: 15326502, cu sediul în municipiul Deva, str. I. L. Caragiale, nr. 4, codul poştal 330014, judeţul Hunedoara.
Transportul cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilităţi se efectuează cu o autospecială TPFR, marca FORD TOURNEO CONNECT, cu număr înmatriculare: N, Serie şasiu: WFOEXXSK8SX001171, de culoare albă, cu capacitate cilindrică de: 1498 cmc, an fabricaţie: 2005, dobândită de către Direcţia de Asistenţă Socială Deva prin donaţie de la Asociaţia Rotary Club Deva, în baza Ofertei de Donație nr.1392/20.05.2025 autentificată prin încheierea de autentificare nr.1392/20.05.2025 înregistrată la Direcția de Asistență Socială Deva sub nr.13498/20.05.2025, a Dispoziției Directorului Executiv nr. 363/2025 privind aprobarea acceptării ofertei de donaţie, a Acceptului de Donație autentificat prin încheierea de autentificare nr.1751/23.06.2025 înregistrat la Direcția de Asistență Socială Deva sub nr.17510/26.06.2025 şi a Procesului-verbal de predare-primire înregistrat la Direcția de Asistență Socială Deva sub nr.17544/26.06.2025.
Articolul 3
Scopul
Scopul serviciilor de transport cu mașina adaptată este de a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi şi de a susţine accesul acestora la activităţi specifice vieţii independente, contribuind în mod activ la îmbunătățirea calităţii vieții acestora.
Articolul 4
Condiții generale de funcționare a transportului cu maşina adaptată
pentru persoane cu dizabilități
Transportul cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități se efectuează numai pentru persoanele care au domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Deva și care, se încadrează în una din următoarele categorii de beneficiari:
- Persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie grav afectată, încadrate în gradul grav de handicap și care utilizează pentru deplasare fotoliul / scaunul rulant;
- Persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie afectată, încadrate în gradul de handicap grav sau accentuat și care utilizează dispozitive auxiliare pentru deplasare, cum ar fi cârje sau cadru;
- Persoane cu dizabilități care au funcția vizuală afectată, încadrate în gradul grav sau accentuat de handicap;
- Însoțitori şi aparţinători ai persoanelor cu dizabilități încadrate în gradul grav de handicap, numai în cazul însoţirii persoanei cu dizabilităţi;
- Copii cu dizabilități, încadrați în gradul grav de handicap, doar însoțiți de un adult (asistent personal / părinte / reprezentant legal).
- Persoanele cu dizabilități beneficiare ale transportului cu maşina adaptată pot fi însoțite în deplasare de cel mult o persoană (asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi);
- Există trei modalităţi de accesare (programare) pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva:
- online
- direct, la sediul instituţiei
- Transportul cu maşina adaptată este la dispoziția utilizatorilor în drept, după cum urmează:
Luni – joi: orele 09:00 – 15:00 (prima programare va fi la ora 09:00 iar ultima programare va fi la ora 15:00);
Vineri: orele 09:00 – 12:00 (prima programare va fi la ora 09:00 iar ultima programare va fi la ora 12:00).
- Programarea deplasărilor pentru transportul cu maşina adaptată se va efectua din oră în oră, începand cu ora 09:00, ultima programare fiind pentru ora 15:00 (luni – joi) şi ora 12:00 (vineri);
- Persoanele cu dizabilităţi care se încadrează în condiţiile necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată, pot accesa un număr maxim de 3 curse/ lună;
- Transportul cu maşina adaptată poate fi solicitat și asigurat, fie doar dus (transport direct) fie dus-întors (transport integral), utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi fiind cel care informează prin cererea de solicitare;
- În situaţia în care prin cererea de solicitare a transportului cu maşina adaptată se doreşte şi returul la destinaţie, utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, la finalizarea acţiunilor întreprinse, va contacta telefonic conducătorul auto pentru preluare şi transport la domiciliu;
- Utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi preluat de la aceeași destinație unde a fost transportat inițial (specificată în cerere);
- Transportul cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități este gratuit;
- Orice deplasare se realizează numai pe raza UAT Deva.
Articolul 5
Procesualitatea serviciilor de transport cu maşina adaptată
pentru persoane cu dizabilități
(5.1) Beneficiarii transportului cu maşina adaptată:
Transportul cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități se adresează numai persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Deva și care se încadrează în una din următoarele categorii de beneficiari:
- Persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie grav afectată, încadrate în gradul grav de handicap și care utilizează pentru deplasare fotoliul / scaunul rulant;
- 2. Persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie afectată, încadrate în gradul de handicap grav sau accentuat și care utilizează dispozitive auxiliare pentru deplasare, cum ar fi cârje sau cadru;
- 3. Persoane cu dizabilități care au funcția vizuală afectată, încadrate în gradul grav sau accentuat de handicap;
- 4. Însoțitori şi aparţinători ai persoanelor cu dizabilități încadrate în gradul grav de handicap, numai în cazul însoţirii persoanei cu dizabilităţi;
- 5. Copii cu dizabilități, încadrați în gradul grav de handicap, doar însoțiți de un adult (asistent personal / părinte / reprezentant legal).
(5.2) Acte necesare:
- telefonic
– situația 1 – solicitare făcută de către utilizator:
- Formular Cerere solicitare telefonică pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, conform Anexei nr. 1 la prezentul Regulament;
- Copia actului de identitate şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap (se vor transmite prin WhatsApp);
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui /reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit (se va transmite prin WhatsApp);
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare telefonică.
– situația 2 – solicitare făcută de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi:
- Formular Cerere solicitare telefonică pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi conform Anexei nr. 2 la prezentul Regulament;
- Copia actului de identitate /certificatului de naştere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi (se vor transmite prin WhatsApp);
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui /reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi (se va transmite prin WhatsApp);
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare telefonică.
- online
– situația 1 – solicitare făcută de către utilizator:
- Formular Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, conform Anexei nr. 3 la prezentul Regulament;
- Copia actului de identitate şi copia certificatul de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare online.
– situația 2 – solicitare făcută de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi:
- Formular Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, conform Anexei nr. 4 la prezentul Regulament;
- Copia actului de identitate / certificatului de naștere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare online.
- direct la sediul instituţiei
– situația 1 – solicitare făcută de către utilizator:
- Formular Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, conform Anexei nr. 3 la prezentul Regulament;
- Copia actului de identitate şi copia certificatul de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției.
– situația 2 – solicitare făcută de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi:
- Formular Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, conform Anexei nr. 4 la prezentul Regulament;
- Copia actului de identitate / certificatului de naștere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției.
(5.3) Accesarea serviciilor de transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități:
Există trei modalităţi de accesare (programare) a serviciilor, pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva:
- telefonic la numărul de telefon 0737036003
În situaţia în care apelul telefonic este efectuat de utilizator (persoana cu dizabilităţi), după formarea numărului de telefon şi acceptarea exprimării acordului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, operatorul va completa formularul de Cerere solicitare telefonică pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, în baza datelor furnizate telefonic de către utilizator, solicitare care conține implicit exprimarea acordului prelucrării datelor cu caracter personal atât pentru utilizator cât și pentru asistentul personal / părinte / reprezentantul legal / însoţitorul/ aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi (în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit).
Operatorul va verifica în baza de date existenţa și valabilitatea certificatului de încadrare în grad de handicap, iar în situaţia în care utilizatorul se încadrează în cerinţele necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, acesta din urmă va transmite prin whatsapp la numărul de telefon 0737036003, următoarele documente:
- copia actului de identitate şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap;
- copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui /reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit.
În situaţia în care apelul telefonic este efectuat de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, după formarea numărului de telefon şi acceptarea exprimării acordului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, operatorul va completa formularul de Cerere solicitare telefonică pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, în baza datelor furnizate telefonic de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, solicitare care conține implicit exprimarea acordului prelucrării datelor cu caracter personal atât a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități.
Operatorul va verifica în baza de date existenţa și valabilitatea certificatului de încadrare în grad de handicap al persoanei pentru care se face solicitarea, iar în situaţia în care persoana cu dizabilităţi se încadrează în cerinţele necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va transmite prin whatsapp la numărul de telefon 0737036003, următoarele documente:
- copia actului de identitate / certificatului naştere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului/ aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi.
După primirea documentaţiei justificative complete, operatorul va transmite formularul de solicitare către registratura instituţiei în vederea atribuirii unui număr de înregistrare, ulterior va verifica disponibilitatea programării pentru data şi ora solicitate, punctul de plecare (adresă de pe raza Municipiului Deva), punctul de destinaţie (adresă de pe raza Municipiului Deva), scopul deplasării (medic de familie şi medic de specilitate, Comisia pentru Protecția Copilului Hunedoara, Comisia de Evaluare a persoanelor adulte cu handicap, instituţii şi autorităţi publice şi instituţii bancare), numărul de curse de care a beneficiat solicitantul până la acel moment în decursul lunii respective, şi va informa telefonic de îndată solicitantul cu privire la posibilitatea sau imposibilitatea efectuării programării.
Operatorul va efectua programările din oră în oră, începand cu ora 09:00, ultima programare fiind pentru ora 15:00 (luni – joi) şi respectiv, ora 12:00 (vineri), denumit Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități, pe care îl va transmite șoferului în dimineaţa zilei în care se va efectua transportul.
Graficul zilnic cuprinde data și ora deplasării, numele și prenumele utilizatorului și/sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, situația de transport direct sau transport integral, gradul de handicap, inclusiv dacă acesta este utilizator de fotoliu / scaun rulant / cârje / cadru sau este persoană cu funcția vizuală afectată, numărul de telefon, adresa de preluare, destinaţia / adresa, modalitatea de accesare a transportului.
Operatorul va comunica șoferului orice modificare survenită în graficul zilnic, adusă la cunoștință de către utilizator și/sau asistent personal / părinte / reprezentant legal / însoţitor / aparţinător persoană cu dizabilităţi prin modalităţile stabilite.
- Online – pe site-ul Direcției de Asistență Socială Deva
Situaţia în care solicitarea este efectuată de către utilizator (persoana cu dizabilităţi); acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va încărca următoarele documente:
- Copia actului de identitate şi copia certificatul de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare online.
Situaţia în care solicitarea este efectuată de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi; acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va încărca următoarele documente:
- Copia actului de identitate / certificatului de naștere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare online.
Operatorul va descărca documentele transmise și va verifica în baza de date existenţa și valabilitatea certificatului de încadrare în grad de handicap al persoanei pentru care se face solicitarea, iar în situaţia în care persoana cu dizabilităţi se încadrează în cerinţele necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, va trasmite formularul de solicitare către registratura instituţiei în vederea atribuirii unui număr de înregistrare.
Ulterior, va verifica disponibilitatea programării pentru data şi ora solicitate, punctul de plecare (adresă de pe raza Municipiului Deva), punctul de destinaţie (adresă de pe raza Municipiului Deva), scopul deplasării (medic de familie şi medic de specilitate, Comisia pentru Protecția Copilului Hunedoara, Comisia de Evaluare a persoanelor adulte cu handicap, instituţii şi autorităţi publice şi instituţii bancare), numărul de curse de care a beneficiat solicitantul până la acel moment în decursul lunii respective, şi va informa telefonic de îndată solicitantul cu privire la posibilitatea sau imposibilitatea efectuării programării.
Operatorul va efectua programările din oră în oră, începand cu ora 09:00, ultima programare fiind pentru ora 15:00 (luni – joi) şi respectiv, ora 12:00 (vineri), denumit Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități, pe care îl va transmite șoferului în dimineaţa zilei în care se va efectua transportul.
Graficul zilnic cuprinde data și ora deplasării, numele și prenumele utilizatorului și/sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, situația de transport direct sau transport integral, gradul de handicap, inclusiv dacă acesta este utilizator de fotoliu / scaun rulant / cârje / cadru sau este persoană cu funcția vizuală afectată, numărul de telefon, adresa de preluare, destinaţia / adresa, modalitatea de accesare a transportului.
Operatorul va comunica șoferului orice modificare survenită în graficul zilnic, adusă la cunoștință de către utilizator și/sau asistent personal / părinte / reprezentant legal / însoţitor / aparţinător persoană cu dizabilităţi prin modalităţile stabilite.
- direct la sediul instituţiei
Situaţia în care solicitarea este efectuată de către utilizator (persoana cu dizabilităţi); acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va atașa următoarele documente:
- Copia actului de identitate şi copia certificatul de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției.
Situaţia în care solicitarea este efectuată de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi; acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va atașa următoarele documente:
- Copia actului de identitate / certificatului de naștere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;
- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi;
- Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției.
Operatorul va verifica certificatul de încadrare în grad de handicap al persoanei pentru care se face solicitarea, iar în situaţia în care persoana cu dizabilităţi se încadrează în cerinţele necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, va trasmite formularul de solicitare către registratura instituţiei în vederea atribuirii unui număr de înregistrare.
Ulterior, va verifica disponibilitatea programării pentru data şi ora solicitate, punctul de plecare (adresă de pe raza Municipiului Deva), punctul de destinaţie (adresă de pe raza Municipiului Deva), scopul deplasării (medic de familie şi medic de specilitate, Comisia pentru Protecția Copilului Hunedoara, Comisia de Evaluare a persoanelor adulte cu handicap, instituţii şi autorităţi publice şi instituţii bancare), numărul de curse de care a beneficiat solicitantul până la acel moment în decursul lunii respective, şi va informa telefonic de îndată solicitantul cu privire la posibilitatea sau imposibilitatea efectuării programării.
Operatorul va efectua programările din oră în oră, începand cu ora 09:00, ultima programare fiind pentru ora 15:00 (luni – joi) şi respectiv, ora 12:00 (vineri), denumit Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități, pe care îl va transmite șoferului în dimineaţa zilei în care se va efectua transportul.
Graficul zilnic cuprinde data și ora deplasării, numele și prenumele utilizatorului și/sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, situația de transport direct sau transport integral, gradul de handicap, inclusiv dacă acesta este utilizator de fotoliu / scaun rulant / cârje / cadru sau este persoană cu funcția vizuală afectată, numărul de telefon, adresa de preluare, destinaţia / adresa, modalitatea de accesare a transportului.
Operatorul va comunica șoferului orice modificare survenită în graficul zilnic, adusă la cunoștință de către utilizator și/sau asistent personal / părinte / reprezentant legal / însoţitor / aparţinător persoană cu dizabilităţi prin modalităţile stabilite.
(5.4) Modalități şi criterii de efectuare a programărilor pentru transportul cu maşina adaptată
Solicitarea telefonică, online sau direct la sediul instituţiei pentru transportul cu maşina adaptată se va efectua cu minim 2 zile lucrătoare înainte de data efectuării deplasării.
Programările pentru transportul cu maşina adaptată se vor efectua respectând ordinea cronologică în care acestea apar, respectiv numărul de înregistrare acordat cererii prin registratura instituţiei.
Persoanele cu dizabilităţi care se încadrează în condiţiile necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată, pot accesa un număr maxim de 3 curse/ lună.
Programul pentru transportul cu maşina adaptată este următorul:
Luni – joi: orele 09:00 – 15:00 (prima programare va fi la ora 09:00 iar ultima programare va fi la ora 15:00)
Vineri: orele 09:00 – 12:00 (prima programare va fi la ora 09:00 iar ultima programare va fi la ora 12:00)
Programarea deplasărilor pentru transportul cu maşina adaptată se va efectua din oră în oră, începand cu ora 09:00, ultima programare fiind pentru ora 15:00 (luni – joi) şi ora 12:00 (vineri).
Transportul cu maşina adaptată poate fi solicitat și asigurat, fie doar dus (transport direct) fie dus-întors (transport integral), utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi fiind cel care informează prin cererea de solicitare.
În situaţia în care prin cererea de solicitare a transportului cu maşina adaptată se doreşte şi returul la destinaţie, utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, la finalizarea acţiunilor întreprinse, va contacta telefonic conducătorul auto pentru preluare şi transport la domiciliu.
Utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi preluat doar de la locaţia unde a fost transportat (specificată în cerere).
După ce operatorul anunţă utilizatorul privitor la disponibilitatea programării, va înregistra în Registrul de evidenţă al utilizatorilor transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva, atât în scris cât şi electronic solicitarea utilizatorului. Registrul scriptic de evidenţă al utilizatorilor va primi număr de înregistrare în cadrul Compartimentului Registratură, Comunicare şi Relaţii cu Publicul.
(5.5) Modalităţile de anulare a unei programări:
Orice tip de programare poate fi anulată prin cerere scrisă depusă la sediul instituţiei sau transmisă prin email la adresa dasdeva@primariadeva.ro sau whattapp la numărul de telefon 0737036003.
În cazul anulării repetate a programărilor (3 anulări/lună), din motive care nu țin de starea de sănătate, utilizatorul nu va mai putea efectua programări pentru acest serviciu timp de 3 luni de la ultima cerere înregistrată.
În cazul în care utilizatorul nu se prezintă la punctul de preluare în mod repetat (de 2 ori într-o lună) și nici nu sună pentru a anula programarea, utilizatorul nu va mai putea efectua programări pentru acest serviciu timp de 6 luni de la ultima cerere înregistrată.
Din respect pentru utilizatorii transportului cu mașina adaptată și pentru a putea asigura un transport eficient și la timp, se recomandă ca persoanele cu dizabilități să nu efectueze modificări ale programărilor deja făcute.
Transportul cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități se va sigura în condiții de echitate, dar și respectând criterii de economicitate și eficiență, obligatorii pentru instituțiile publice furnizoare de servicii.
În situaţia în care, din motive tehnice, DAS Deva nu va putea onora programarea sau programările, reprezentantul DAS Deva (operatorul) va informa utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi în cel mai scurt timp, pentru a avea oportunitatea de a se reorganiza.
Articolul 6
Drepturi
(6.1) Drepturile utilizatorului şi asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi:
- de a fi informat referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare al transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- de a fi informat referitor la Regulament de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- de a fi informat telefonic, la cerere, cu privire la programările efectuate;
- de a fi preluat de la punctul de destinație la timp, conform programării. În situația în care mașina are întârziere la program, utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi informat cu privire la timpul aproximativ de întârziere;
- în situația în care se anulează cursa, utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi informat în cel mai scurt timp, pentru a avea oportunitatea de a se reorganiza;
- de a anula programarea făcută, în minimum 24 ore, cu excepția situațiilor de natură medicală care pot apărea în mod neașteptat;
- de a fi tratat cu demnitate și de a i se vorbi cu înțelegere, folosindu-se un limbaj civilizat.
(6.2) Drepturile operatorului:
a) de a-i fi puse la dispoziție instrumente necesare îndeplinirii sarcinilor de serviciu privitor la transportul adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
b) de a fi tratat cu demnitate și de a i se adresa folosindu-se un limbaj civilizat.
(6.3) Drepturile şoferului:
- de a fi informat cu privire la cursele care i-au fost alocate;
- de a fi informat cu privire la anularea survenită asupra cursei alocate;
- de a primi informații clare și complete privitor la cursele alocate (data, ora, adresa punctului de plecare, adresa punctului de sosire – Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități);
- de a nu răspunde solicitării utilizatorului sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi de adăugare a altor puncte de destinație pe durata traseului;
- de a refuza solicitărea utilizatorului sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi de a întreprinde alte acțiuni decât cele specificate în fișa postului (ex. să refuze să facă cumpărături, plătească facturi, diverse servicii personale pentru utilizator sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, etc);
- de a refuza persoanele care au atitudine recalcitrantă, manifestată prin violență verbală sau fizică sau sunt sub influența băuturilor alcoolice şi/sau substanțe psihoactive;
- de a refuza ca utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, să stea pe scaunul din dreapta șoferului, excepție făcând următoarea situație:
- dacă utilizatorul, din motive de sănătate, nu poate sta pe bancheta din spate (are nevoie să rămână cu piciorul într-o anumită poziție pe care doar scaunul din față o permite);
- de a conduce mașina dotată cu toate instrumentele necesare transportului pentru persoane cu deficiențe locomotorie;
- de a fi tratat cu respect și demnitate inclusiv prin folosirea unui limbaj civilizat în relația cu el.
Articolul 7
Obligații
(7.1) Obligațiile utilizatorului şi/sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi:
- să transmită informații corecte – date de identificare, grad de handicap, telefon, motivul deplasării, adresa punctului de plecare, adresa punctului de destinație, ora, data;
b) să transmită (prin mijloace electronice - whatsapp, online) documentele necesare accesării transportului cu maşina adaptată: cererea de solicitare (dacă solicitarea se efectuează online), copia actului de identitate/certificatului naştere, copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi, copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi (după caz); Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit, excepție fiind copilul cu dizabilități – este exprimat prin completarea cererii de solicitare telefonică/online;
c) să ataşeze cererii de solicitare (dacă solicitarea se efectuează direct la sediul instituţiei) documentele necesare accesării transportului cu maşina adaptată: copia actului de identitate/certificatului de naştere, copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi, copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi (după caz); Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit, excepție fiind copilul cu dizabilități – este exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției;
d) să fie prezent la adresa de plecare, la locul unde staţionează / este oprită maşina adaptată. De asemenea, să fie prezent la adresa de preluare, la locul unde staţionează / este oprită maşina adaptată pentru efectuarea returului la domiciliu;
e) să respecte traseul prestabilit, fără a solicita alte opriri decât cele menționate în cerere;
f) să informeze la numărul de telefon 0737036003 în situația în care apare anularea programării, cu minim 24 de ore înainte, cu excepția situației în care apar urgențe medicale care necesită anularea programării;
g) să trateze cu respect și să adopte un comportament neconflictual în raport cu reprezentantul instituţiei și conducătorul maşinii adaptate care efectuează deplasarea.
(7.2) Obligațiile operatorului:
- să cunoască, respecte și aplice Regulamentul de organizare şi funcţionare al transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- să cunoască, respecte și aplice Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- să cunoască, respecte și aplice Procedura operaţională privind activitatea de funcţionare transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- să adopte o atitudine profesionistă în relația cu utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, folosind un limbaj adecvat, o atitudine calmă, evitând comportamentele discriminatorii.
(7.3) Obligațiile șoferului:
- să respecte programarea transmisă de către operator;
- să respecte traseul programat;
- să preia, în situaţia solicitării transportului integral, utilizatorul şi /sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi de la locaţia de destinaţie pentru retur numai la solicitarea telefonică şi în funcţie de programările prestabilte în Graficul zilnic;
- să transmită către operator situațiile de neprezentare la programare a utilizatorului;
- să transmită către operator toate situațiile neprevăzute întâmpinate în activitate;
- să completeze foaia de parcurs;
- să întrețină mașina curată și igienizată;
- să alimenteze mașina cu carburant;
- să acorde ajutor la îmbarcarea în mașină și debarcarea din maşină a utilizatorului;
- să asigure manipularea rampei de acces pentru urcare/coborâre;
- să asigure şi să verifice legarea fotoliului / scaunului rulant în poziţia predefinită;
- să asigure şi să verifice blocarea uşii(lor) de acces pentru fotoliul / scaunul rulant;
- să adopte o atitudine profesionistă în relația cu utilizatorul transportului şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi;
- să informeze personalul cu atribuţii din cadrul instituţiei asupra defectelor de uzură apărute la mașina condusă;
- să verifice starea documentelor mașinii (ITP valabil, RCA în termen de valabilitate).
Articolul 8
Activități și funcții
Principalele funcții ale serviciilor de transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități sunt următoarele:
a) de furnizare a serviciilor sociale de transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități din / în Municipiul Deva, prin asigurarea următoarele activități:
- transport persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie grav afectată, încadrate în gradul grav de handicap și care utilizează pentru deplasare fotoliul / scaunul rulant;
- transport persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie afectată, încadrate în gradul de handicap grav sau accentuat și care utilizează dispozitive auxiliare pentru deplasare, cum ar fi cârje sau cadru;
- transport persoane cu dizabilități care au funcția vizuală afectată, încadrate în gradul grav sau accentuat de handicap;
- transport însoțitori şi aparţinători ai persoanelor cu dizabilități încadrate în gradul grav de handicap, numai în cazul însoţirii persoanei cu dizabilităţi;
- transport copii cu dizabilități, încadrați în gradul grav de handicap, doar însoțiți de un adult (asistent personal / părinte / reprezentant legal).
b) de informare a beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activități:
- distribuirea de materiale informative pe suport de hârtie sau pe suport electronic (postări pe site-ul Primăriei Municipiului Deva / Direcției de Asistență Socială Deva) care să cuprindă o scurtă descriere a serviciilor de transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități, o prezentare a mașinii adaptate și a categoriilor de posibili beneficiari;
- desfășurarea de acţiuni de informare și promovare a serviciilor de transport cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități;
- elaborarea de rapoarte de activitate.
c) de promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activități:
- informare și consiliere privind drepturile sociale, prevenirea și combaterea unor comportamente care pot conduce la creșterea riscului de excluziune socială, precum și măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale și creşterea calităţii vieţii persoanelor aflate în situaţii vulnerabile.
d) de asigurare a calității serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:
- elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor privind transportul cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități;
- realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
- efectuarea de controale interne manageriale;
- încheierea de convenții de colaborare cu instituții partenere, organizații.
e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane prin realizarea următoarelor activități:
- asigurarea resurselor financiare și a bazei materiale, inclusive a resursei umane necesară pentru desfășurarea activităților specifice de transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități, în baza referatelor de necesitate și în conformitate cu bugetul aprobat;
- Direcția de Asistență Socială Deva respectă prevederile legale privind administrarea și
gestionarea resurselor financiare și materiale destinate acestui tip de activitate și deține documentele financiar-contabile, precum și rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecția Muncii, etc).
Articolul 9
Atribuții personal
(9.1) Atribuțiile operatorului:
- cunoaște, respectă și aplică Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, actualizată;
- cunoaște, respectă și aplică prevederile din Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Deva, dispozițiile Primarului, dispozițiile Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială Deva, în ceea ce privește activitatea desfășurată;
- cunoaște, respectă și aplică Regulamentul de organizare şi funcţionare al transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- cunoaște, respectă și aplică Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- cunoaște, respectă și aplică Procedura operaţională privind activitatea de funcţionare transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- cunoaste și respectă Codul etic de conduită al personalului din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
- respectă confidențialitatea documentelor și a informațiilor la care are acces și pe care le deține în scop profesional;
- colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituției, pentru îndeplinirea atribuțiilor stabilite în fișa postului;
- adoptă o atitudine profesionistă în relația cu utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, folosind un limbaj adecvat, o atitudine calmă, evitând comportamentele discriminatorii;
- răspunde apelurilor telefonice efectuate de către utilizator şi / sau asistent personal / părinte / reprezentant legal / însoţitor / aparţinător persoanei cu dizabilităţi;
- completează formularul Cerere solicitare telefonică pentru transportul cu maşina adaptată în situaţia în care solicitarea este transmisă telefonic;
- descărcă documentele transmise de către utilizator şi / sau asistent personal / părinte / reprezentant legal / însoţitor / aparţinător persoanei cu dizabilităţi;
- asigură primirea utilizatorului şi / sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, la sediul instituției, punându-le la dispoziție, spre completare, documentele necesare solicitării transportului cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități;
- sprijină utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi în completarea documentelelor necesare solicitării transportului cu maşina adaptată;
- verifică în baza de date existenţa certificatului de încadrare în grad de handicap și documentele necesare accesării transportului cu mașina adptată pentru pesoane cu dizabilități;
- transmite formularul Cerere solicitare pentru transportul cu maşina adaptată către registratura instituţiei în vederea atribuirii unui număr de înregistrare;
- verifică disponibilitatea programării pentru data şi ora solicitate, punctul de plecare (adresă de pe raza Municipiului Deva), punctul de destinaţie (adresă de pe raza Municipiului Deva), scopul deplasării (medic de familie şi medic de specilitate, Comisia pentru Protecția Copilului Hunedoara, Comisia de Evaluare a persoanelor adulte cu handicap, instituţii şi autorităţi publice şi instituţii bancare), numărul de curse de care a beneficiat solicitantul până la acel moment în decursul lunii respective;
- informează telefonic de îndată solicitantul cu privire la posibilitatea sau imposibilitatea efectuării programării;
- efectuează programările din oră în oră, începând cu ora 09,00, ultima programare fiind pentru ora 15,00 (luni – joi) şi respectiv, 12,00 (vineri);
- întocmește Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități;
- transmite șoferului Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități;
- comunică șoferului orice modificare survenită în Graficul zilnic, adusă la cunoștință de către utilizator și/sau asistent personal / părinte / reprezentant legal / însoţitor / aparţinător persoană cu dizabilităţi;
- face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii servicilor;
- informează șeful ierarhic superior despre orice situație de limită survenită în activitatea curentă;
- cunoaște și respectă prevederile Legii nr. 307/2006, privind apărarea împotriva incendiilor, republicată;
- cunoaște și respectă prevederile Legii nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare;
- îndeplinește și alte atribuții stabilite de către conducerea Direcției de Asistență Socială Deva.
- cunoaște, respectă și aplică Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, actualizată;
- cunoaște, respectă și aplică prevederile din Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Deva, dispozițiile Primarului, dispozițiile Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială Deva, în ceea ce privește activitatea desfășurată;
- cunoaște, respectă și aplică Regulamentul de organizare şi funcţionare al transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- cunoaște, respectă și aplică Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- cunoaște, respectă și aplică Procedura operaţională privind activitatea de funcţionare transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
- cunoaste și respectă Codul etic de conduită al personalului din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
- cunoaşte și respectă conţinutul documentelor relevante pentru munca sa şi legislaţia în domeniu;
- respectă confidențialitatea documentelor și a informațiilor la care are acces și pe care le deține în scop profesional;
- colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituției, pentru îndeplinirea atribuțiilor stabilite în fișa postului;
- adoptă o atitudine profesionistă în relația cu utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, folosind un limbaj adecvat, o atitudine calmă, evitând comportamentele discriminatorii;
- prezintă o stare fizică şi psihică bună / normală pentru conducerea în condiţii optime a autovehiculului pe drumurile publice;
- asigură transportul cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități din / în Municipiul Deva, în baza unui grafic zilnic;
- asigură şi răspunde de buna funcţionare (starea tehnică şi aspectul corespunzător) a vehiculului, aducând la cunoştinţa conducerii orice defecţiune tehnică survenită;
- completează corect în foaia de parcurs kilometrii efectuaţi, orele prestate zilnic şi obţine confirmarea curselor efectuate în vederea stabilirii consumului lunar de combustibil şi lubrifianţi;
- face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii servicilor;
- informează operatorul despre orice situație de limită survenită în activitatea curentă;
- cunoaște și respectă prevederile Legii nr. 307/2006, privind apărarea împotriva incendiilor, republicată;
- cunoaște și respectă prevederile Legii nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare;
- îndeplinește și alte atribuții stabilite de către conducerea Direcției de Asistență Socială Deva.
- cunoaște, respectă și aplică Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;
Finanțarea serviciilor
(10.1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, furnizorul de servicii sociale Direcția de Asistență Socială Deva are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor de transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități.
(10.2) Finanțarea cheltuielilor serviciilor se asigură, în condițiile legii, din următoarele surse:
a) bugetul local al Municipiului Deva;
b) donații, sponsorizări sau alte contribuții din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate;
c) alte surse de finanțare, în conformitate cu legislația în vigoare.
Prezentul Regulament cuprinde 4 anexe.
Deva,______________ 2025
Inițiator, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Lucian - Ioan RUS Florina - Doris VISIRIN
ANEXA 1 la Regulament
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
CONSILIUL LOCAL DEVA
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
SERVICIUL STRATEGII , ASISTENȚĂ COMUNITARĂ
Deva, Str. I. L. Caragiale, nr.4, 330014
0254218030, dasdeva@primariadeva.ro
www.dasdeva.ro
CERERE SOLICITARE TELEFONICĂ - UTILIZATOR
TRANSPORT ADAPTAT PENTRU PERSOANE CU DIZABILITĂȚI
Data apelului telefonic _____________________ Ora apelului telefonic __________________
Nume / prenume apelant __________________________________________________________
Număr de telefon apelant ________________________
domiciliul în municipiul Deva, str._____________, nr.___, bl.___, sc.___, et.___, ap.___, judeţul Hunedoara, posesor/posesoare a actului de identitate seria_____, nr._____________, CNP _______________________,
persoană cu dizabilităţi, încadrată în gradul Grav / Accentuat, conform Certificatului de încadrare în grad de handicap nr. _________________ emis la data de___________________, cu valabilitate până la data de ______________________, de către ______________________________________________, solicită efectuarea unei programări în vederea deplasării cu mașina adaptată pentru persoanele cu dizabilități din Municipiul Deva.
Detaliile programării:
Adresa de preluare ______________________________________________________________________
Locul de destinaţie ______________________________________________________________________
Adresa de destinație _____________________________________________________________________
Data preluării __________________________ Ora preluării ___________________
Deplasarea are ca scop / se va realiza pentru _________________________________________________
Deplasarea se va efectua Dus (transport direct) Dus-întors (transport integral)
Pe durata deplasării va fi însoţit/ă de (numele şi prenumele) ____________________________________, având faţă utilizator calitatea de _______________________.
Declară pe propria răspundere că (se va bifa varianta corespunzătoare):
Sunt utilizator de fotoliu/scaun rulant Sunt utilizator de cârje/cadru Sunt persoană cu funcția vizuală afectată
Utilizatorul se obligă să transmită copia actului de identitate şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap (documente personale), copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui /reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit, pe WhatsApp la numărul de telefon 0737036003.
Utilizatorul și asistentul personal/părintele/reprezentantul legal/însoţitorul/ aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi (în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit), își exprimă acordul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate pe această cale și prin intermediul documentației depuse, pentru scopul anterior menționat.
Nume/prenume operator DAS _____________________________
Semnătură _______________
Deva,______________ 2025
Inițiator, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Lucian - Ioan RUS Florina - Doris VISIRIN
ANEXA 2 la Regulament
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
CONSILIUL LOCAL DEVA
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
SERVICIUL STRATEGII , ASISTENȚĂ COMUNITARĂ
Deva, Str. I. L. Caragiale, nr.4, 330014
0254218030, dasdeva@primariadeva.ro
www.dasdeva.ro
CERERE SOLICITARE TELEFONICĂ - APARȚINĂTOR
TRANSPORT ADAPTAT PENTRU PERSOANE CU DIZABILITĂȚI
Data apelului telefonic _____________________ Ora apelului telefonic ________
Nume / prenume apelant __________________________________________________________
Număr de telefon apelant ___________________
domiciliul în municipiul Deva, str._____________, nr.___, bl.___, sc.___, et.___, ap.___, judeţul Hunedoara, posesor/posesoare a actului de identitate seria_____, nr._____________, CNP _______________________,
aparţinător al persoanei cu dizabilităţi (nume şi prenume)_____________________________________, domiciliat/ă în municipiul Deva, str.____________, nr.___, bl.___, sc.__, et.___, ap.___, judeţul Hunedoara, posesor/posesoare a actului de identitate seria_________, nr.________________, persoană încadrată în gradul
Grav / Accentuat, conform Certificatului de încadrare în grad de handicap nr. __________ emis la data de_______________, cu valabilitate până la data de _______________, de către ______________________________________, solicită efectuarea unei programări în vederea deplasării cu mașina adaptată pentru persoanele cu dizabilități din Municipiul Deva, pentru utilizatorul serviciilor (nume/prenume)______________________________.
Detaliile programării:
Adresa de preluare ______________________________________________________________________
Locul de destinaţie ______________________________________________________________________
Adresa de destinație _____________________________________________________________________
Data preluării __________________________ Ora preluării ___________________
Deplasarea are ca scop / se va realiza pentru _________________________________________________
Deplasarea se va efectua Dus (transport direct) Dus-întors (transport integral)
Pe durata deplasării utilizatorul va fi însoţit/ă de (numele şi prenumele) ___________________________, având faţă utilizator calitatea de _______________________.
Declară pe propria răspundere că utilizatorul (se va bifa varianta corespunzătoare):
Este utilizator de fotoliu/scaun rulant Este utilizator de cârje/cadru Este persoană cu funcția vizuală afectată
Asistentul personal/părintele/reprezentantul legal/însoţitorul/aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi se obligă să transmită copia actului de identitate / certificatului naştere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi, copia actului de identitate - document personal, pe WhatsApp la numărul de telefon 0737036003.
Asistentul personal/părintele/reprezentantul legal/însoţitorul/aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, inclusiv persoana cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități, își exprimă acordul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate pe această cale și prin intermediul documentației depuse, pentru scopul anterior menționat.
Nume/prenume operator DAS _____________________________
Semnătură _______________
Deva,______________ 2025
Inițiator, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Lucian - Ioan RUS Florina - Doris VISIRIN
ANEXA 3 la Regulament
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
CONSILIUL LOCAL DEVA
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
SERVICIUL STRATEGII , ASISTENȚĂ COMUNITARĂ
Deva, Str. I. L. Caragiale, nr.4, 330014
0254218030, dasdeva@primariadeva.ro
www.dasdeva.ro
CERERE SOLICITARE - UTILIZATOR
TRANSPORT ADAPTAT PENTRU PERSOANE CU DIZABILITĂȚI
Subsemnatul(a) __________________________________________________________________,
domiciliat(ă) în municipiul Deva, str._____________, nr.___, bl.___, sc.__, et.__, ap.___, județul Hunedoara, posesor/posesoare al actului de identitate seria_____, nr._____________, CNP _______________________,
persoană cu dizabilităţi, încadrată în gradul Grav / Accentuat, conform Certificatului de încadrare în grad de handicap nr. _________________ emis la data de___________________, cu valabilitate până la data de ______________________, de către ______________________________________________, solicit efectuarea unei programări în vederea deplasării cu mașina adaptată pentru persoanele cu dizabilități din Municipiul Deva.
Detaliile programării:
Adresa de preluare ______________________________________________________________________
Locul de destinaţie ______________________________________________________________________
Adresa de destinație _____________________________________________________________________
Data preluării __________________________ Ora preluării ___________________
Deplasarea are ca scop / se va realiza pentru _________________________________________________
Deplasarea se va efectua Dus (transport direct) Dus-întors (transport integral)
Pe durata deplasării voi fi însoţit/ă de (numele şi prenumele) ____________________________________, având calitatea de _______________________.
Declar pe propria răspundere că (se va bifa varianta corespunzătoare):
Sunt utilizator de fotoliu/scaun rulant Sunt utilizator de cârje/cadru Sunt persoană cu funcția vizuală afectată
Telefon contact ______________________
Utilizatorul se obligă să anexeze prezentei copia actului de identitate şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap (documente personale), copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui /reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit.
Utilizatorul și asistentul personal/părintele/reprezentantul legal/însoţitorul/ aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi (în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit), își exprimă acordul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate pe această cale și prin intermediul documentației depuse, pentru scopul anterior menționat.
Data ________________ Semnătura _______________
Deva,______________ 2025
Inițiator, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Lucian - Ioan RUS Florina - Doris VISIRIN
ANEXA 4 la Regulament
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
CONSILIUL LOCAL DEVA
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ DEVA
SERVICIUL STRATEGII , ASISTENȚĂ COMUNITARĂ
Deva, Str. I. L. Caragiale, nr.4, 330014
0254218030, dasdeva@primariadeva.ro
www.dasdeva.ro
CERERE SOLICITARE - APARŢINĂTOR
TRANSPORT ADAPTAT PENTRU PERSOANE CU DIZABILITĂȚI
Subsemnatul(a) __________________________________________________________________,
domiciliat(ă) în municipiul Deva, str._____________, nr.___, bl.___, sc.__, et.__, ap.___, județul Hunedoara, posesor/posesoare a actului de identitate seria_____, nr._____________, CNP _______________________,
aparţinător al persoanei cu dizabilităţi (nume şi prenume)________________________________________,
domiciliat/ă în municipiul Deva, str.____________, nr.___, bl.___, sc.__, et.___, ap.___, judeţul Hunedoara, posesor/posesoare al actului de identitate seria_________, nr.________________, persoană încadrată în gradul
Grav / Accentuat, conform Certificatului de încadrare în grad de handicap nr. __________ emis la data de_______________, cu valabilitate până la data de _______________, de către ______________________________________, solicit efectuarea unei programări în vederea deplasării cu mașina adaptată pentru persoanele cu dizabilități din Municipiul Deva, pentru utilizatorul serviciilor (nume/prenume)______________________________.
Detaliile programării:
Adresa de preluare ______________________________________________________________________
Locul de destinaţie ______________________________________________________________________
Adresa de destinație _____________________________________________________________________
Data preluării __________________________ Ora preluării ___________________
Deplasarea are ca scop / se va realiza pentru _________________________________________________
Deplasarea se va efectua Dus (transport direct) Dus-întors (transport integral)
Pe durata deplasării beneficiarul va fi însoţit/ă de (numele şi prenumele) ___________________________, având faţă utilizator calitatea de _______________________.
Declară pe propria răspundere că beneficiarul (se va bifa varianta corespunzătoare):
Este utilizator de fotoliu/scaun rulant Este utilizator de cârje/cadru Este persoană cu funcția vizuală afectată
Telefon contact ______________________
Asistentul personal/părintele/reprezentantul legal/însoţitorul/aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi se obligă să anexeze prezentei copia actului de identitate / certificatului naştere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi, copia actului de identitate - document personal.
Asistentul personal/părintele/reprezentantul legal/însoţitorul/aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, inclusiv persoana cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități, își exprimă acordul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate pe această cale și prin intermediul documentației depuse, pentru scopul anterior menționat.
Data ________________ Semnătura _______________
Deva,______________ 2025
Inițiator, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Lucian - Ioan RUS Florina - Doris VISIRIN