ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 284 din 07.07.2025

                                                


 

 

REGULAMENT DE UTILIZARE 

A TRANSPORTULUI ADAPTAT PENTRU PERSOANE 

CU DIZABILITĂȚI DIN MUNICIPIUL DEVA

 

 

Definiții

A. Persoana cu dizabilitate 

Conform prevederilor Legii nr. 448/2006, art. 2, alin (1) ” Persoanele cu handicap sunt acele persoane cărora mediul social, neadaptat deficiențelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale și/sau asociate, le împiedică total sau le limitează accesul cu șanse egale la viața societății, necesitând măsuri de protecție în sprijinul integrării și incluziunii sociale”.

Conform art. 5 din Legea 448/2006 ”În înțelesul prezentei legi, termenii și expresiile folosite au următoarele semnificații:

1. acces neîngrădit al persoanei cu handicap - accesul fără limitări sau restricții la mediul fizic, informațional și comunicațional;

2. accesibilitate - ansamblul de măsuri și lucrări de adaptare a mediului fizic, precum și a mediului informațional și comunicațional conform nevoilor persoanelor cu handicap, factor esențial de exercitare a drepturilor și de îndeplinire a obligațiilor persoanelor cu handicap în societate;

3. adaptare - procesul de transformare a mediului fizic și informațional, a produselor sau sistemelor, pentru a le face disponibile și persoanelor cu handicap;

4. dizabilitate - termenul generic pentru afectări/deficiențe, limitări de activitate și restricții de participare, definite conform Clasificării internaționale a funcționării, dizabilității și sănătății, adoptată și aprobată de Organizația Mondială a Sănătății, și care relevă aspectul negativ al interacțiunii individ-context;

5. egalizarea șanselor - procesul prin care diferitele structuri sociale și de mediu, infrastructura, serviciile, activitățile informative sau documentare devin disponibile și persoanelor cu handicap;

6. incluziune socială - setul de măsuri și acțiuni multidimensionale din domeniile protecției sociale, ocupării forței de muncă, locuirii, educației, sănătății, informării și comunicării, mobilității, securității, justiției și culturii, destinate combaterii excluziunii sociale;

7. însoțitor - persoana care acompaniază persoana cu handicap și care beneficiază de drepturi în condițiile prevăzute de lege;

8. șanse egale - rezultatul procesului de egalizare a șanselor, prin care diferitele structuri ale societății și mediului sunt accesibile tuturor, inclusiv persoanelor cu handicap;

9. tehnologie asistivă și de acces - tehnologia care asigură accesul cu șanse egale al persoanelor cu handicap la mediul fizic, informațional și comunicațional.

                 Conform art. 6 din Legea 448/2006 ”Persoanele cu handicap beneficiază de drepturi la:

a) ocrotirea sănătății - prevenire, tratament și recuperare;

b) educație și formare profesională;

c) ocuparea și adaptarea locului de muncă, orientare și reconversie profesională;

d) asistență socială, respectiv servicii sociale și prestații sociale;

e) locuință, amenajarea mediului de viață personal ambiant, transport, acces la mediul fizic, informațional și comunicațional;

f) petrecerea timpului liber, acces la cultură, sport, turism;

g) asistență juridică;

h) facilități fiscale;

i) evaluare și reevaluare prin examinarea la domiciliu a persoanelor nedeplasabile de către membrii comisiei de evaluare, la un interval de 2 ani”.

            Conform art. 85, alin (1) din Legea 448/2006, ”Persoanele cu handicap beneficiază de drepturile prevăzute la art. 6 pe baza încadrării în grad de handicap, în raport cu gradul de handicap”.

            Conform art. 86, alin (1) și (2) din Legea 448/2006, ”Gradele de handicap sunt: ușor, mediu, accentuat și grav” și ”Tipurile de handicap sunt: fizic, vizual, auditiv, surdocecitate, somatic, mintal, psihic, HIV/SIDA, asociat, boli rare”.

B. Serviciul de transport cu mașină special adaptată pentru persoane cu dizabilități 

            Serviciul de transport cu mașină special adaptată este un serviciu care poate fi accesat de persoane cu dizabilități care au afectată funcția locomotorie și care sunt utilizatori de fotoliu/scaun rulant sau de dispozitive auxiliare pentru deplasare (cum ar fi cârje sau cadru).

            Serviciul de transport cu mașină special adaptată poate fi accesat și de către persoane cu afectare a funcțiilor cognitive sau vizuale care au un impact direct asupra capacității de deplasare și orientare  a persoanei cu dizabilități și care împiedică persoana cu dizabilități să folosească sau să acceseze mijloacele de transport în comun în condiții de siguranță. 

            Lipsa unui transport adaptat duce la imposibilitatea persoanelor cu dizabilităţi care merg dificil sau sunt în fotoliu/scaun rulant de a se deplasa atunci când au probleme de rezolvat. Viaţa unei persoane care foloseşte un fotoliu/scaun rulant, se deplasează greu sau utilizează mijloace ajutătoare este o imensă provocare.

            Serviciul de transport cu mașină special adaptată vine în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi  şi susţine accesul acestora la activităţi specifice vieţii independente, contribuind în mod activ la îmbunătățirea calităţii vieții acestora.

            Transportul cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități este gratuit

Orice deplasare se realizează numai pe raza UAT Deva.

            Transportul cu mașina adaptată pentru persoanele cu dizabilități se utilizează pentru ca persoanele cu dizabilități să aibă acces la următoarele drepturi: 

  1. ocrotirea sănătății - prevenire, tratament și recuperare (medic de familie şi medic de specilitate, Comisia pentru Protecția Copilului Hunedoara,   Comisia de Evaluare a persoanelor  adulte cu handicap);
  2. asistență socială, respectiv servicii sociale și prestații sociale (diverse instituţii publice: Casa Județeană de Pensii Hunedoara – Agenția Deva, Casa de Asigurări de Sănătate Hunedoara – Agenția de asigurări de sănătate Deva, Direcţia de Asistenţă Socială Deva, DGASPC Hunedoara); 
  3. asistenţă juridică (instanţe de judecată de pe raza Municipiului Deva);
  4. facilităţi fiscale (instituţii / autorităţi publice şi instituţii bancare).

 

Utilizatori ai transportului cu mașina adaptată

Serviciul de transport adaptat se adresează persoanelor cu domiciliu sau reşedinţa pe raza Municipiului Deva, care se încadrează în una din următoarele categorii de beneficiari: 

  1. Persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie grav afectată, încadrate în gradul grav de handicap și care utilizează pentru deplasare fotoliul/scaun rulant;    
  2. Persoane cu dizabilități care au funcția locomotorie afectată, încadrate în gradul de handicap grav sau accentuat și care utilizează dispozitive  auxiliare pentru deplasare, cum ar fi cârje sau cadru;
  3. Persoane cu dizabilități care au afectate funcția vizuală, încadrate în gradul grav sau accentuat de handicap
  4. Însoțitori şi aparţinători ai persoanelor cu dizabilități încadrate în gradul grav de handicap, numai în cazul însoţirii persoanei cu dizabilităţi;
  5. Copii cu dizabilități, încadrați în gradul grav de handicap, doar însoțiți de un adult (asistent personal/părinte/reprezentant legal). 

 

Accesarea serviciului de transport cu mașina adaptată

Există trei modalităţi de accesare (programare) pentru a  beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul DAS Deva:

  • telefonic la numărul de telefon 0737036003
  • În situaţia în care apelul telefonic este efectuat de utilizator (persoana cu dizabilităţi), după formarea numărului de telefon şi acceptarea exprimării acordului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, operatorul va completa formularul de Cerere solicitare telefonică pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, în baza datelor furnizate telefonic de către utilizator, solicitare care conține implicit exprimarea acordului prelucrării datelor cu caracter personal atât pentru utilizator cât și pentru asistentul personal / părinte / reprezentantul legal / însoţitorul/ aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi (în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit).

Operatorul va verifica în baza de date existenţa și valabilitatea certificatului de încadrare în grad de handicap, iar în situaţia în care utilizatorul se încadrează în cerinţele necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, acesta din urmă va transmite prin whatsapp la numărul de telefon 0737036003, următoarele documente:

  • copia actului de identitate şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap;
  • copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui   /reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit.
  • În situaţia în care apelul telefonic este efectuat de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, după formarea numărului de telefon şi acceptarea exprimării acordului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, operatorul va completa formularul de Cerere solicitare telefonică pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, în baza datelor furnizate telefonic de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, solicitare care conține implicit exprimarea acordului prelucrării datelor cu caracter personal atât a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități.

Operatorul va verifica în baza de date existenţa și valabilitatea certificatului de încadrare în grad de handicap al persoanei pentru care se face solicitarea, iar în situaţia în care persoana cu dizabilităţi se încadrează în cerinţele necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva, asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va transmite prin whatsapp la numărul de telefon 0737036003, următoarele documente:

- copia actului de identitate / certificatului naştere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;

- copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului/ aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi.

  • online – pe site-ul Direcției de Asistență Socială Deva
  • Situaţia în care solicitarea este efectuată de către utilizator (persoana cu dizabilităţi); acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va încărca următoarele documente:

- Copia actului de identitate şi copia certificatul de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;

- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit;

- Acordul de prelucrare  a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare online.

  • Situaţia în care solicitarea este efectuată de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi; acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va încărca următoarele documente:

- Copia actului de identitate / certificatului de naștere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;

- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi;

- Acordul de prelucrare  a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare online.

  • direct la sediul instituţiei 
  • Situaţia în care solicitarea este efectuată de către utilizator (persoana cu dizabilităţi); acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va atașa următoarele documente:

- Copia actului de identitate şi copia certificatul de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;

- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit;

- Acordul de prelucrare  a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit – exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției.

  • Situaţia în care solicitarea este efectuată de către asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi; acesta va completa formularul Cerere solicitare pentru programarea transportului adaptat pentru persoane cu dizabilităţi şi va atașa următoarele documente:

- Copia actului de identitate / certificatului de naștere şi copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi;

- Copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi;

- Acordul de prelucrare  a datelor cu caracter personal a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, inclusiv al persoanei cu dizabilități, excepție fiind copilul cu dizabilități – exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției.

 

Modalitățile şi criteriile de efectuare a programărilor pentru transportul cu maşina adaptată

Solicitarea telefonică, online sau direct la sediul instituţiei pentru transportul cu maşina adaptată se va efectua cu minim 2 zile lucrătoare înainte de data efectuării deplasării.

Programările pentru transportul cu maşina adaptată se vor efectua respectând ordinea cronologică în care acestea apar, respectiv numărul de înregistrare acordat cererii prin registratura instituţiei. 

Persoanele cu dizabilităţi care se încadrează în condiţiile necesar a fi îndeplinite pentru a beneficia de transportul cu maşina adaptată, pot accesa un număr maxim de 3 curse/ lună.

Programul pentru transportul cu maşina adaptată este următorul:

Luni – joi: orele 09:00 – 15:00 (prima programare va fi la ora 09:00 iar ultima programare va fi la ora 15:00)

Vineri: orele 09:00 – 12:00 (prima programare va fi la ora 09:00 iar ultima programare va fi la ora 12:00)

Programarea deplasărilor pentru transportul cu maşina adaptată se va efectua din oră în oră, începand  cu ora 09:00, ultima programare fiind pentru ora 15:00 (luni – joi) şi ora 12:00 (vineri).

Transportul cu maşina adaptată poate fi solicitat și asigurat, fie doar dus (transport direct) fie dus-întors (transport integral), utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi fiind cel care informează prin cererea de solicitare. 

În situaţia în care prin cererea de solicitare a transportului cu maşina adaptată se doreşte şi returul la destinaţie, utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, la finalizarea acţiunilor întreprinse, va contacta telefonic conducătorul auto pentru preluare şi transport la domiciliu. 

Utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi preluat de la aceeași destinație unde a fost transportat inițial (specificată în cerere).   

După ce operatorul anunţă utilizatorul privitor la disponibilitatea programării, va înregistra în Registrul de evidenţă al utilizatorilor transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva, atât în scris cât şi electronic solicitarea utilizatorului. Registrul scriptic de evidenţă al utilizatorilor va primi număr de înregistrare în cadrul Compartimentului Registratură, Comunicare şi Relaţii cu Publicul. 

 

Modalităţile de anulare a unei programări

Orice tip de programare poate fi anulată prin cerere scrisă depusă la sediul instituţiei sau transmisă prin email la adresa dasdeva@primariadeva.ro sau whattapp la numărul de telefon 0737036003.

În cazul anulării repetate a programărilor (3 anulări/lună), din motive care nu țin de starea de sănătate, utilizatorul nu va mai putea efectua programări pentru acest serviciu timp de 3 luni de la ultima cerere înregistrată.

În cazul în care utilizatorul nu se prezintă la punctul de preluare în mod repetat (de 2 ori într-o lună) și nici nu sună pentru a anula programarea, utilizatorul nu va mai putea efectua programări pentru acest serviciu timp de 6 luni de la ultima cerere înregistrată.

Din respect pentru utilizatorii transportului cu mașina adaptată și pentru a putea asigura un transport eficient și la timp, se recomandă ca persoanele cu dizabilități să nu efectueze modificări ale programărilor deja făcute. 

Transportul cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități se va asigura în condiții de echitate, dar și respectând criterii de economicitate și eficiență, obligatorii pentru instituțiile publice furnizoare de servicii. 

În situaţia în care, din motive tehnice, DAS Deva nu va putea onora programarea sau programările, reprezentantul DAS Deva (operatorul) va informa utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi în cel mai scurt timp, pentru a avea oportunitatea de a se reorganiza.

 

Drepturi

Drepturile utilizatorului şi asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi: 

a) de a fi informat referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare al transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;

b) de a fi informat referitor la Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;

c) de a fi informat telefonic, la cerere, cu privire la programările efectuate; 

d) de a fi preluat de la punctul de destinație la timp, conform programării. În situația în care mașina are întârziere la program, utilizatorul sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi anunțat cu privire la timpul aproximativ de întârziere;

e) în situația în care se anulează cursa, utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi va fi informat în cel mai scurt timp, pentru a avea oportunitatea de a se reorganiza;

f) de a anula programarea făcută, în minimum 24 ore, cu excepția situațiilor de natură medicală care pot apărea în mod neașteptat;

g) de a fi tratat cu demnitate și de a i se vorbi cu înțelegere, folosindu-se un limbaj civilizat.

 

Drepturile operatorului:

a) de a-i fi puse la dispoziție instrumente necesare îndeplinirii sarcinilor de serviciu privitor la transportul adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;

b) de a fi tratat cu demnitate și de a i se adresa folosindu-se un limbaj civilizat.

 

Drepturile şoferului:

a)    de a fi informat cu privire la cursele care i-au fost alocate;

b)   de a fi informat cu privire la anularea survenită asupra cursei alocate;

c) de a primi informații clare și complete privitor la cursele alocate (data, ora, adresa punctului de plecare, adresa punctului de sosire – Grafic zilnic - transport cu maşina adaptată pentru persoane cu dizabilități);

d)   de a nu răspunde solicitării utilizatorului sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi de adăugare a altor puncte de destinație pe durata traseului;

e)    de a refuza solicitărea utilizatorului sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi de a întreprinde alte acțiuni decât cele specificate în fișa postului (ex. Să refuze să facă cumpărăturile/plătească facturi/servicii personale pentru utilizator sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, etc);

f)    de a refuza persoanele care au atitudine recalcitrantă, manifestată prin violență verbală sau fizică sau sunt sub influența unor băuturilor alcoolice şi/sau substanțe psihoactive;

g)   de a refuza ca utilizatorul sau asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi să stea pe scaunul din dreapta șoferului, excepție făcând următoarea situație:

- dacă utilizatorul, din motive de sănătate, nu poate sta pe bancheta din spate (are nevoie să rămână cu piciorul într-o anumită poziție pe care doar scaunul din față o permite); 

h)   de a conduce mașina dotată cu toate instrumentele necesare transportului pentru persoane cu deficiențe locomotorie;

i)     de a fi tratat cu respect și demnitate inclusiv prin folosirea unui limbaj civilizat în relația cu el.

 

Obligații  

Obligațiile utilizatorului şi asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi:

a) să transmită informații corecte – date de identificare, grad de handicap, telefon, motivul deplasării, adresa punctului de plecare, adresa punctului de destinație, ora, data; 

b) să transmită (prin mijloace electronice - whatsapp, online) documentele necesare accesării transportului cu maşina adaptată:   cererea de solicitare (dacă solicitarea se efectuează online), copia actului de identitate/certificatului naştere, copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi, copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi; Acordul de prelucrare  a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit, excepție fiind copilul cu dizabilități – este exprimat prin completarea cererii de solicitare telefonică/online;

c) să ataşeze cererii de solicitare, în situaţia în care aceasta este depusă direct la sediul instituţiei, documentele necesare accesării transportului cu maşina adaptată:   copia actului de identitate/certificatului de naştere, copia certificatului de încadrare în grad de handicap pentru persoana cu dizabilităţi, copia actului de identitate a asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi; Acordul de prelucrare  a datelor cu caracter personal a utilizatorului și al asistentului personal / părintelui / reprezentantului legal / însoţitorului / aparţinătorului persoanei cu dizabilităţi, în situaţia în care utilizatorul va fi însoţit, excepție fiind copilul cu dizabilități – este exprimat prin completarea cererii de solicitare direct la sediul instituției;

d) să fie prezent la adresa de plecare, la locul unde staţionează / este oprită maşina adaptată. De asemenea, să fie prezent la adresa de preluare, la locul unde staţionează / este oprită maşina adaptată pentru efectuarea returului la domiciliu;

e) să respecte traseul prestabilit, fără a solicita alte opriri decât cele menționate în cerere;

f) să informeze la numărul de telefon 0737036003 în situația în care apare anularea programării, cu minim 24 de ore înainte, cu excepția situației în care apar urgențe medicale care necesită anularea programării;

g) să trateze cu respect și să adopte un comportament neconflictual în raport cu reprezentantul instituţiei și conducătorul maşinii adaptate care efectuează deplasarea.


Obligațiile operatorului:

a) să cunoască, respecte și aplice Regulamentul de organizare şi funcţionare al transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva; 

b) să cunoască, respecte și aplice Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva; 

c) să cunoască, respecte și aplice Procedura operaţională privind activitatea de funcţionare transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din Municipiul Deva;

d) să adopte o atitudine profesionistă în relația cu utilizatorul şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi, folosind un limbaj adecvat, o atitudine calmă, evitând comportamentele discriminatorii.

 

Obligațiile șoferului:

a) să respecte programarea transmisă de către operator;

b) să respecte traseul programat;

c) să preia, în situaţia solicitării transportului integral, utilizatorul şi /sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi de la locaţia de destinaţie pentru retur numai la solicitarea telefonică şi  în funcţie de programările prestabilte în Graficul zilnic; 

d) să transmită către operator situațiile de neprezentare la programare a utilizatorului;

e) să transmită către operator toate situațiile neprevăzute întâmpinate în activitate;

f) să completeze foaia de parcurs;

g) să întrețină mașina curată și igienizată;

h) să alimenteze mașina cu carburant;

i) să acorde ajutor la îmbarcarea în mașină și debarcarea din maşină a utilizatorului;

j) să asigure manipularea rampei de acces pentru urcare/coborâre;

k) să asigure şi să verifice legarea fotoliului / scaunului rulant în poziţia predefinită;

l) să asigure şi să verifice blocarea uşii(lor) de acces pentru fotoliul / scaunul rulant;

m) să adopte o atitudine profesionistă în relația cu utilizatorul transportului şi / sau asistentul personal / părintele / reprezentantul legal / însoţitorul / aparţinătorul persoanei cu dizabilităţi; 

n) să informeze personalul cu atribuţii din cadrul instituţiei asupra defectelor de uzură apărute la mașina condusă;

o) să verifice starea documentelor mașinii (ITP valabil, RCA în termen de valabilitate).

 

 

 

 

                                                    Deva,______________ 2025

 

 

 

 

           Inițiator,                                                                                              AVIZEAZĂ,

             Primar,                                                                                              Secretar general,

     Lucian - Ioan RUS                                                                             Florina - Doris VISIRIN