ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL DEVA
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ DEVA
SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
RAPORT
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Programului de acțiuni comunitare în Municipiul Deva
pentru anul 2025
Direcţia de Asistenţă Socială Deva din subordinea Consiliului Local al Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare al domnului primar Lucian – Ioan Rus, prin care se propune Consiliul Local al Municipiului Deva adoptarea unei hotărâri privind aprobarea Programului de acțiuni comunitare în Municipiul Deva pentru anul 2025, supunem atenției următoarele:
Direcţia de Asistenţă Socială Deva este instituţie publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, specializată în acordarea și administrarea beneficiilor și serviciilor de asistență socială, cu scopul de a asigura la nivelul municipiului Deva aplicarea politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități, precum și altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială, fiind acreditată ca furnizor de servicii sociale, conform Certificatului de acreditare seria AF nr.0005428, în temeiul Legii nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
Conform prevederilor art.15 alin.(1) din Legea asistenței sociale nr.292/2011, cu modificările și completările ulterioare ,,statul acordă beneficiile de asistenţă socială prin autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare în domeniu”, beneficiile de asistenţă socială acordate de autorităţile administraţiei publice centrale, direct sau prin instituţiile aflate în subordinea acestora, fiind stabilite în bani sau în natură şi reprezintă măsuri financiare destinate asigurării unui standard minim de viaţă, susţinerii familiei şi copilului, promovării şi garantării exercitării de către persoanele cu nevoi speciale a drepturilor şi libertăţilor fundamentale.
Totodată potrivit art.35 alin.(2) și alin.(3) din același act normativ, beneficiază de servicii sociale persoanele şi familiile aflate în situaţii de dificultate, respectiv ,,grupurile şi comunităţile aflate în situaţii de dificultate beneficiază de servicii sociale, în cadrul programelor de acţiune comunitară destinate prevenirii şi combaterii riscului de marginalizare şi excluziune socială, aprobate prin hotărâri ale consiliilor judeţene/locale”, responsabilitatea iniţierii programelor de acţiune comunitară destinate prevenirii şi combaterii riscului de marginalizare şi excluziune socială şi a acordării serviciilor sociale revenind autorităţii administraţiei publice locale, la propunerea asistentului social din cadrul serviciului public de asistenţă socială.
Reținând dispozițiile art.56 din Legea asistenței sociale nr.292/2011, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul cărora ,,serviciul public de asistenţă socială asigură pachetul minim de asistenţă socială, cu respectarea standardelor de calitate şi a standardelor de cost pentru activitatea serviciului public de asistenţă socială”, aceste servicii fiind acordate în baza planului de intervenţie și a programelor de acţiune comunitară,
Luând în considerare prevederile art. 27^2 alin (1) și alin.(2) din Legea nr. 196 /2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia (1),,Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a elabora programe de acţiune comunitară destinate prevenirii şi combaterii riscului de sărăcie şi excluziune socială, care se aprobă prin hotărâri ale consiliilor locale.
(2)Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a include, cu prioritate, beneficiarii venitului minim de incluziune în programele de acţiune comunitară şi de a analiza anual modul în care au fost aplicate măsurile pentru prevenirea şi combaterea riscului de sărăcie şi excluziune socială în rândul beneficiarilor venitului minim de incluziune, stabilite prin programele de acţiune comunitară prevăzute la alin.(1)”,
În temeiul prevederilor art. 25 din Anexa la Hotărârea Guvernului privind aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art.1, ale art.10 lit.,,a” și lit.,,b”, ale art.11 alin.(1) și lit.,,a” și alin.(2) lit.,,a”, coroborat cu ale art.14 alin.(1) lit.,,a” din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială Deva aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr.8/2024, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând cont de prevederile art.8 alin.(1) lit.,,c, art.9 alin.(1) lit.,,a” și alin.(2), art.10 alin.(2) lit.,,b”, art.11 și ale art.112 alin.(1) și alin.(3) lit. ,,c” din Legea nr.292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile art. 129 alin.2, lit.,,d” și alin.(7), lit.,,b”, ale art.139 alin.(1) și alin.(3) coroborat cu ale art.196, alin.(1), lit.,,a” din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
Faţă de cele prezentate mai sus, supunem dezbaterii şi aprobării Consiliului Local al Municipiului Deva proiectul de hotărâre privind aprobarea Programului de acțiuni comunitare în Municipiul Deva pentru anul 2025.
Director executiv, Șef serviciu S.E.P.B.A.S.,
Genţiana – Claudia POENARU Maria IOVĂNESCU
Vizat,
Consilier juridic, Asistent social,
Crinela – Lăcrămioara BUCIUMAN Daciana – Tamara TRIF