România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Direcţia economică

 

ROMÂNIA                                                                                                             

JUDEŢUL HUNEDOARA                                                                                      

MUNICIPIUL DEVA     

Direcția economică

Serviciul financiar, contabilitate

 

RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia

 

 

Serviciul financiar, contabilitate din cadrul Direcției economice, analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, prin care se propune suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia, supunem atenției Consiliului local următoarele:

Municipiul Deva a realizat o serie de proiecte de investiții pentru creșterea calității infrastructurii la nivelul educației antepreșcolare, preșcolare și școlare în municipiul Deva în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie, precum și reabilitarea unor instituții de învățământ și creșterea calității infrastructurii la nivelul învățământului primar.

Prin Direcția tehnică s-a implementat proiectul ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731".

Obiectivul general al proiectului: Reprezintă creșterea gradului de participare a populației școlare din învățământul obligatoriu la un sistem educațional de înaltă performanță, care să asigure resursele umane necesare unei dezvoltări socio-economice durabile - echilibrată teritorial în Regiunea Vest. 

Obiectivul specific al proiectului: Asigurarea unei oferte educaționale adecvate, accesibile și de calitate în învățământul primar și gimnazial din cadrul Școlii Gimnaziale „Andrei Șaguna" din Deva, prin reabilitarea, modernizarea infrastructurii școlii și dotarea cu echipamente didactice specifice. 

Prin implementarea proiectului s-a urmărit obținerea următoarele rezultate: Infrastructură educațională pentru învățământul general obligatoriu (școli I-VIII, inclusiv nivelul clasei pregătitoare): unitate de învățământ reabilitată, modernizată și dotată corespunzător procesului educațional; un nr. de 1018 elevi - participanți la procesul educațional (din care: fete - 467, băieți - 551, persoane cu dizabilități - 1 și persoane aparținând categoriilor defavorizate - 52), care vor beneficia de infrastructură educațională reabilitată și modernizată; vor fi încheiate 10 contracte de achiziție publică; vor fi reabilitate și modernizate 4 corpuri de clădire, inclusiv amenajări exterioare; (un corp anexa - magazine va fi desființat); vor fi publicate 2 anunțuri de presă; vor fi amplasate un panou temporar și o placă permanentă; vor fi aplicate autocolante pe echipamentele achiziționate; va fi asigurată dirigenția de șantier și asistența tehnică din partea proiectantului; vor fi elaborate audituri energetice/certificate de performanță energetică a clădirilor; vor fi integrate dotările achiziționate în procesul educațional; va fi realizat auditul financiar al proiectului; va fi constituită o echipă de proiect responsabilă și instruită.

Data semnării contractului de finanțare: 28.12.2018

Perioada de implementare a proiectului (conform contractului de finanțare): 88 luni, între data 27.09.2016 și data 31.12.2023. 

Valoarea totală a contractului de finanțare: 25.490.246,93 lei

Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 20.928.317,07 lei 

Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 3.200.801,44 lei

Valoarea finanțării nerambursabile a contractului de finanțare: 24.129.118,51 lei.

Ulterior, proiectul a fost etapizat, iar în data de 25.07.2024 s-a semnat noul contract de finanțare, înregistrat  cu nr. 76279/150/26.07.2024. Valoarea totală a contractului de finanțare este de 2.535.577,79 lei, din care valoarea totală eligibilă a proiectului, inclusiv TVA eligibil în sumă de 963.090,87 lei, iar valoarea totală neeligibilă în sumă de 1.572.486,92 lei.

Pe parcursul implementării proiectului au fost încheiate contracte de prestări servicii, execuție de lucrări și furnizare de produse, au fost realizate plăți în sumă totală de 13.215.040,20 lei și au fost încasate sume de la AM POR în valoare de 8.066.949,95 lei, astfel:

 

Document

Data Document

Beneficiar

Explicatii

Plati

Incasari

OP 372

09.05.2025

 

INCASARE _CR Nr.1 SMIS 323731 6 MPD PRV FEDR

0.00 

462,472.24 

OP 373

09.05.2025

 

INCASARE _CR Nr.1 SMIS 323731 6 MPD PRV cofin 566901

0.00 

148,834.47 

OP 1193

28.03.2025

LEMINGS SRL 404

PLATA serv publiciutate anunt presa finalizare

230.80 

0.00 

OP 1194

28.03.2025

LEMINGS SRL 404

PLATA serv publiciutate anunt presa finalizare

661.70 

0.00 

OP 1191

28.03.2025

QUANTUM EXPERT SRL

PLATA serv audit SMIS 323731

1,538.67 

0.00 

OP 1192

28.03.2025

QUANTUM EXPERT SRL

PLATA serv audit SMIS 323731

4,411.33 

0.00 

OP 3725

12.12.2024

GEVIS PROTEAM SRL

PLATA gar. asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna

123.52 

0.00 

OP 3726

12.12.2024

GEVIS PROTEAM SRL

PLATA asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna

1,346.38 

0.00 

OP 3214

05.11.2024

LEMINGS SRL

PLATA autocolante si panou informativ

1,166.20 

0.00 

OP 2239

02.08.2024

BILANCIA EXIM SRL

PLATA VITRINA FRIGORIFICA

3,208.54 

0.00 

OP 1890

27.06.2024

DECOMAR PROIECT S.R.L.

PLATA dirig. sant. Reab. Sc.A.Saguna

20,345.00 

0.00 

OP 1891

27.06.2024

DECOMAR PROIECT S.R.L.

PLATA gar. dirig. sant. Reab. Sc.A.Saguna

896.50 

0.00 

OP 1889

27.06.2024

PROSERV SA

PLATA ajust SL 11 Reab. Sc. A Saguna

19,256.02 

0.00 

OP 1883

26.06.2024

PROSERV SA

PLATA SP 11 Reab. Sc. A. Saguna

136,839.31 

0.00 

OP 1884

26.06.2024

PROSERV SA

PLATA SP 10 Reab. Sc. A. Saguna

138,933.27 

0.00 

OP 1750

14.06.2024

VAMOS SRL

PLATA garantie elab. certificat energetic Reab. Sc. A. saguna

570.00 

0.00 

OP 1751

14.06.2024

VAMOS SRL

PLATA elab. certificat energetic Reab. Sc. A. saguna

6,570.00 

0.00 

OP    1642

06.06.2024

 

INSP JUD. IN CONSTR. HUNEDOARA, Nr: 59549/05.06.2024 - taxa 0.25 Reab. Sc. A. Saguna

3,144.76 

0.00 

OP    1589

04.06.2024

 

INSP JUD. IN CONSTR. HUNEDOARA, Nr: 58498/03.06.2024 - taxa 0.1 Reab. Sc. A. saguna SMIS 323731

3,189.67 

0.00 

OP    1590

04.06.2024

 

INSP JUD. IN CONSTR. HUNEDOARA, Nr: 58498/03.06.2024 - taxa 0.25 Reab. Sc. A. saguna SMIS 323731

52,194.90 

0.00 

OP 1344

20.05.2024

PROSERV SA

PLATA F. 240085/16.05.2024_situatie de plata nr.10

1,043,276.00 

0.00 

OP 1157.1

30.04.2024

PROSERV SA

PLATA F. 240072/29.04.2024_pachet profesional de baschet

15,998.36 

0.00 

OP 1157

30.04.2024

PROSERV SA_401

PLATA F. 240072.1/29.04.2024_fileu de volei+plasa protectie+spalieri pentru gimnastica

13,499.36 

0.00 

OP 868

05.04.2024

PROSERV SA

PLATA F. 240041/26.03.2024_certificat plata nr.8

8,073.16 

0.00 

OP 322

08.02.2024

OVAVINCI SRL

PLATA F. 0045/30.01.2024_birou+dulap+fiset+canapea+masuta instrumentar+scaun cabinet+birou

16,719.50 

0.00 

OP 4170

21.12.2023

GEVIS PROTEAM SRL               -404

PLATA gar. asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna, SMIS 121314

2,871.56 

0.00 

OP 4171

21.12.2023

GEVIS PROTEAM SRL               -404

PLATA asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna, SMIS 121314

40,035.81 

0.00 

OP 4082

19.12.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA DIRIG. SANT. REAB. Sc. A. Saguna, SMIS 121314

5,331.43 

0.00 

OP 4083

19.12.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA gar. DIRIG. SANT. REAB. Sc. A. Saguna, SMIS 121314

233.84 

0.00 

OP 4078

19.12.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA exec. lucr. SL nr.9 Reab. Sc.A. Saguba SMIS 121314

477,247.93 

0.00 

OP 4079

19.12.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA exec. lucr. SL nr.9 Reab. Sc.A. Saguba SMIS 121314

2,417,216.38 

0.00 

OP 4080

19.12.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare cf AA 5, Reab. Sc. A. Saguna SMIS 121314

637,655.88 

0.00 

OP 4021

14.12.2023

EURODIDACTICA SRL

PLATA garantie dotari mobilier SMIS 121314 Reab. Saguna

68,187.70 

0.00 

OP 4022

14.12.2023

EURODIDACTICA SRL

PLATA dotari mobilier SMIS 121314 Reab. Saguna

760,132.03 

0.00 

OP 4020

14.12.2023

EURODIDACTICA SRL  404

PLATA dotari mobilier SMIS 121314 Reab. Saguna

25,834.90 

0.00 

OP 3660

15.11.2023

QUANTUM EXPERT SRL

PLATA raport audit nr. 2 af. CR2-CR9 SMIS 121314 Reab. Saguna

5,950.00 

0.00 

OP 3443

27.10.2023

COMPUTERLINE SRL

PLATA pachet interactiv educational Reab.modern. A. Saguna

231,395.97 

0.00 

OP 3352

20.10.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA regulariz. SL3, 4, 5, 6, 7 Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314

116,592.35 

0.00 

OP 3353

20.10.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA regulariz. SL3, 4, 5, 6, 7 Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314

20,575.12 

0.00 

OP 3116

03.10.2023

B.N.BUSINESS SRL

PLATA dotari obiecte de inventar

31,267.25 

0.00 

OP 3112

03.10.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant.Reab.Sc. gen. A. Saguna SMIS 121314

17,296.96 

0.00 

OP 3113

03.10.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant.Reab.Sc. gen. A. Saguna SMIS 121314

2,197.39 

0.00 

OP 3114

03.10.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA garantie dirig. sant.Reab.Sc. gen. A. Saguna SMIS 121314

855.01 

0.00 

OP 3041.1

27.09.2023

COMPUTERLINE     SRL

PLATA produse IT (multifunctional, imprimanta, videoproiector)

38,845.63 

0.00 

OP 3040

27.09.2023

COMPUTERLINE SRL

PLATA produse IT (mijloace fixe) ctr.82923/09.08.2023

72,531.77 

0.00 

OP 3041

27.09.2023

COMPUTERLINE SRL

PLATA produse IT (mijloace fixe) ctr.82923/09.08.2023

322,972.53 

0.00 

OP 3023

25.09.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA exec. lucr. cf SL8, Reab.Sc.A. Saguna, SMIS 121314

2,288,335.09 

0.00 

OP 3024

25.09.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA exec. lucr. cf SL8, Reab.Sc.A. Saguna, SMIS 121314

403,823.84 

0.00 

OP 3025

25.09.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare SL nr.8, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314

355,675.60 

0.00 

OP 3026

25.09.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare SL nr.8, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314

62,766.28 

0.00 

OP 1894

07.07.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant Reab. Sc Gen A Saguba SMIS 121314

1,819.69 

0.00 

OP 1895

07.07.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA gar dirig. sant Reab. Sc Gen A Saguba SMIS 121314

708.05 

0.00 

OP 1908

07.07.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant Reab. Sc Gen A Saguba SMIS 121314

14,323.85 

0.00 

OP 1830

30.06.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA EXECUTIE LUCRARI Reab. Sc. A. Saguna SMIS 121314

360,258.10 

0.00 

OP 1831

30.06.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA EXECUTIE LUCRARI Reab. Sc. A. Saguna SMIS 121314

2,041,462.54 

0.00 

OP 1832

30.06.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare sitl lucr. nr.7, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314

44,284.67 

0.00 

OP 1833

30.06.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare sitl lucr. nr.7, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314

250,946.49 

0.00 

OP 3575

15.05.2023

 

INCASARE     pref. 2 smis 121314 10 1 MPD POR fedr og 2002 a1aln.2

0.00 

6,346,603.19 

OP 3604

15.05.2023

 

INCASARE     CR nr.7 smis 121314 10 1 MPD POR FEDR 2022 og.22/2002 a1aln.2

0.00 

1,492,137.50 

OP 3605

15.05.2023

 

INCASARE  CR nr.7 smis 121314 10 1 MPD POR cofin 5821 2022 og.22/2002 a1aln.2

0.00 

228,209.26 

OP 1230

11.05.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant . Reab. sc. A. Saguna

12,084.99 

0.00 

OP 1231

11.05.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant . Reab. sc. A. Saguna

597.38 

0.00 

OP 1232

11.05.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant . Reab. sc. A. Saguna

1,535.27 

0.00 

OP 863

10.04.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA exec. lucr. Reab.Sc.Gen. A.Saguna

1,605,377.11 

0.00 

OP 864

10.04.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA exec. lucr. Reab.Sc.Gen. A.Saguna

283,301.84 

0.00 

OP 865

10.04.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare SL 6 exec. lucr. Reab. Sc. Gen. A.Saguna

144,364.18 

0.00 

OP 866

10.04.2023

PROSERV SRL                        -404

PLATA ajustare SL 6 exec. lucr. Reab. Sc. Gen. A.Saguna

25,476.03 

0.00 

OP 161

31.01.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant. Reab. mod. Sc. A. Saguna

2,448.16 

0.00 

OP 162

31.01.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant. Reab. mod. Sc. A. Saguna

952.60 

0.00 

OP 163

31.01.2023

DECOMAR PROIECT SRL                    -404

PLATA dirig. sant. Reab. mod. Sc. A. Saguna

19,271.00 

0.00 

Total general=

13,215,040.20 

8,066,949.95 

 

Prin procesul verbal nr.62761/14.06.2024 a fost aprobată recepția la terminarea lucrărilor privind execuția lucrărilor de construcții aferente investiției ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”municipiul Deva, lucrări executate în cadrul Contractului de lucrări nr. 119569 din 31.05.2024 și a Actelor adiționale nr. 1/ 24.03.2022, nr. 2/19.05.2022, nr. 3/20.07.2022, nr. 4/07.09.2022, nr. 5/07.09.2022, nr. 6/29.11.2022, nr. 7/03.02.2023, nr. 8/10.05.2023, nr. 9/07.08.2023, nr. 10/14.11.2023, nr. 11/19.12.2023, nr. 12/22.03.2024, nr. 13/30.04.2024 si nr. 14/03.06.2024, încheiate între MUNICIPIUL DEVA, în calitate de beneficiar și Proserv S.A., în calitate de executant.

Imobilul se identifică la adresa administrativă: Aleea Viitorului, nr.9, Extras de carte funciară nr. 61521 Deva, nr.cadastral 61521-C1, 61521-C2, 61521-C3, 61521-C4, 61521-C5, 61521-C6;

Lucrările au fost executate în baza Autorizaţiilor de construire nr. 311/19.11.2020, și nr. 201/24.10.2023.

        Prin implementarea proiectului la cele 3 corpuri de clădire s-au realizat următoarele lucrari, in conformitate cu documentatia tehnica:

Obiectul 1 – Clădire scoală corp C1

  • Infrastructura
    • Refacere strat de acoperire a armăturilor
    • Refacere etanseitate canal tehnic
    • Trotuare perimetrale de garda
    • Refacere cai acces in cladire – trepte si rampe pentru persoane cu handicap
    • Realizarea de platforme tehnologice echipamente instalatii climatizare
  • Suprastructura
    • Consolidare atic
    • Inlocuire sarpanta
    • Refacere tencuieli exterioare degradate
    • Refacere copertine la caile de acces in cladire
    • Inlocuire tamplarie interioara
    • Refacere integrala pardoseli in sali de clasa, incaperi functionale, holuri si cai de acces
    • Refacere integrala finisaje pereti (tencuieli, zugraveli, placaje, etc.)
    • Realizare tavane suspendate
    • Refacere grupuri sanitare inclusiv placaje ceramice, obiecte sanitare si compartimentari
  • Izolare termica si hidrofuga a anvelopei cladirii
    • Izolare termică fațade
    • Izolare termica si hidrofuga la socluri
    • Inlocuire tamplarie exterioara
    • Termoizolare planseu superior
    • Izolare termica planseu peste subsol la canal tehnic
    • Glafuri exterioare aluminiu
    • Tencuieli decorative la fatade si soclu
  • Instalatii electrice interioare
    • Inlocuire integrala a instalatiilor electrice de iluminat curent si prize, inclusiv corpuri de iluminat eficiente energetic
    • Realizare instalatii electrice de securitate, alarmare la efractie, supraveghere video si control acces
    • Realizare instalatii voce-date
    • Realizare instalatii BMS
    • Realizare instalatii de detectare, avertizare si semnalizare la incendiu
    • Realizare instalatii electrice de iluminat impotriva panicii si semnalizare pentru evacuare
    • Instalatii electrice de legare la pamant
  • Instalatii termice si climatizare
    • Realizare instalatii de incalzire-racire cu ventiloconvectoare in incaperile unde se va realiza climatizarea spatiilor
    • Realizare instalatii de incalzire si montare corpuri de incalzire – radiatoare din otel tip panou
    • Realizare instalatii de racire si montare echipamente de racire (Chillere)

Obiectul 2 – Clădire scoală corp C2

  • Infrastructura
    • Refacere strat de acoperire armaturi
    • Refacere etanseitate canal tehnic
    • Trotuare perimetrale de garda
    • Refacere cai acces in cladire – trepte si rampe pentru persoane cu handicap
    • Realizarea de platforme tehnologice echipamente instalatii climatizare
  • Suprastructura
  • §  Consolidarea aticului
  • §  Revizuire si consolidare sarpanta
  • §  Refacere tencuieli exterioare degradate
  • §  Refacere copertine la caile de acces in cladire
  • §  Inlocuire tamplarie interioara
  • §  Refacere integrala pardoseli in sali de clasa, incaperi functionale, holuri si cai de acces
  • §  Refacere integrala finisaje pereti (tencuieli, zugraveli, placaje, etc.)
  • §  Realizare tavane suspendate
  • §  Refacere grupuri sanitare inclusiv placaje ceramice, obiecte sanitare si compartimentari
  • Izolare termica si hidrofuga a anvelopei cladirii
  • §  Izolare termică fațade
  • §  Izolare termica si hidrofuga la socluri
  • §  Inlocuire tamplarie exterioara
  • §  Termoizolare planseu superior
  • §  Izolare termica planseu peste subsol la canal tehnic
  • §  Glafuri exterioare aluminiu
  • §  Tencuieli decorative la fatade si soclu
  • Instalatii electrice interioare
    • Inlocuire integrala a instalatiilor electrice de iluminat curent si prize, inclusiv corpuri de iluminat eficiente energetic
    • Realizare instalatii electrice de securitate, alarmare la efractie, supraveghere video si control acces
    • Realizare instalatii voce-date
    • Realizare instalatii BMS
    • Realizare instalatii de detectare, avertizare si semnalizare la incendiu
    • Realizare instalatii electrice de iluminat impotriva panicii si semnalizare pentru evacuare
    • Instalatii electrice de legare la pamant
    • Instalatie paratraznet
  • Instalatii alimentare cu apa si canalizare
    • Inlocuire integrala a instalatiilor sanitare de alimentare cu apa si canalizare
    • Montare boilere trivalente, racordate la instalatia termica, pentru  prepararea apei calde menajere
    • Realizare instalatie stingere incendiu
  • Instalatii termice si climatizare
  • Realizare instalatii de incalzire-racire cu ventiloconvectoare in incaperile unde se va realiza climatizarea spatiilor
  • Realizare instalatii de incalzire si montare corpuri de incalzire – radiatoare din otel tip panou
  • Realizare instalatii de racire si montare echipamente de racire (Chillere)

Obiectul 3 – Sala de sport si vestiare corp C4+C5

  • Infrastructura
    • Refacere strat de acoperire a armaturilor
    • Trotuare perimetrale de garda
    • Refacere cai acces in cladire – trepte si rampe pentru persoane cu handicap
  • Suprastructura
    • Inlocuire sarpanta
    • Refacere tencuieli exterioare degradate
    • Refacere copertine la caile de acces in cladire
    • Inlocuire tamplarie interioara
    • Refacere pardoselii
    • Refacere integrala finisaje pereti (tencuieli, zugraveli, etc.)
    • Realizare tavane suspendate
    • Refacere grupuri sanitare inclusiv placaje ceramice, obiecte sanitare si compartimentari
  • Izolare termica si hidrofuga a anvelopei cladirii
    • Izolare termică fațade
    • Izolare termica si hidrofuga la socluri
    • Inlocuire tamplarie exterioara
    • Termoizolare planseu superior
  • Instalatii electrice interioare
    • Inlocuire integrala a instalatiilor electrice de iluminat curent si prize, inclusiv corpuri de iluminat eficiente energetic
    • Realizare instalatii electrice de supraveghere video
    • Realizare instalatii voce-date
    • Realizare instalatii BMS
    • Realizare instalatii electrice de semnalizare pentru evacuare
    • Instalatii electrice de legare la pamant
  • Instalatii termice si climatizare
  • Realizare instalatii de incalzire-racire cu ventiloconvectoare in incaperile unde se va realiza climatizarea spatiilor
  • Realizare instalatii de incalzire si montare corpuri de incalzire – radiatoare din otel tip panou
  • Realizare instalatii de racire si montare echipamente de racire (Chillere)

Obiectul 4 – Retele exterioare de alimentare cu apa, canalizare pluviala, irigatii

  • Refacere instalatii exterioare de alimentare cu apa, inclusiv camine de bransament la reteaua publica
  • Refacere instalatii exterioare de canalizare menajera si pluviala, inclusiv racord la reteaua publica
  • Realizare sistem automat de irigare zone verzi
  • Realizare instalatii de stingere cu hidranti exteriori, inclusiv pichet incendiu

Obiectul 5 – Lucrari conexe

  • Refacere imprejmuire
  • Sistematizare verticala, alei si platforme
  • Instalatii electrice exterioare corp C1, inclusiv stalpi iluminat
  • Instalatii electrice exterioare corp C2, inclusiv stalpi iluminat
  • Instalatie paratraznet si priza de pamant

Obiectul 6 – Asigurarea utilitatilor

  • Montaj PTAV
  • LES 20kV si lucrari de racordare
  • Instalatii electrice beneficiar

Obiectul 7 – Amenajari protectia mediului

  • Amenajari peisagere-zone verzi

Obiectul 8 – Amenajare teren

Obiectul 9 – Organizare santier

Valoare finală a lucrărilor C+M executate este de 17.688.284,78 lei (fără TVA), respectiv 21.049.058,89 lei (cu TVA).

Bunurile realizate în cadrul proiectului, sunt prezentate în tabele de mai jos, după cum urmează:

 

Nr. crt.

Denumire         

  mijloc fix

Nr.inv.

Nr. buc.

Valoare de inventar

Valoare investiție realizată prin proiect

(cont 231)

Valoare 

finală

1

Clădire școală Corp A (clădire școală SC4)

17

1

4.052.824,00

11.165.902,06

15.218.726,06

2

Clădire școală Corp B (clădire SC4)

16

1

3.003.633,00

8.448.171,78

11.451.804,78

3

Sală sport SC 4+vestiar

19

1

445.356,00

3.385.599,87

3.830.955,87

Total=

7.501.813

22.999.673,71

30.501.486,71

 

Nr. crt.

Denumire bun

Nr.inventar

Cant

Preț unitar

Valoare

1            

Bucatarie (corp inferior+corp superior) oficiu

31213145, 31213146

2.00

    3,094.00

6,188.00

2            

Cabinet directorial (birou+corp mobil+extensie+dul

31213147, 31213148

2.00

    3,403.40

6,806.80

3            

Dulap pentru echipamente

31213149

1.00

   12,840.10

12,840.10

4            

Multifunctional laser color a3 canon

31213142…31213144(3)

3.00

   11,741.40

35,224.20

5            

Panou temporar - smis 121314

31213141

1.00

    2,975.00

2,975.00

6            

Pachet profesional baschet

3323710…3323713(4)

4.00

    3,999.59

15,998.36

7            

Vitrina frigorifica

3323714

1.00

    3,208.54

3,208.54

Total 1 (21400002)=

83,241.00

1            

Laptop lenovo 15,6fhd intelcore i5 8gbram  512ssd

212131401…212131444(44)

44.00

    2,843.41

125,110.04

2            

Pachet interactiv educational (tabla+videopr.+sup)

212131495

1.00

    5,142.25

5,142.25

3            

Pachet interactiv educational (tabla+videopr.+sup)

212131496…212131539(44)

44.00

    5,142.13

226,253.72

4            

Pc lenovo think centre neo i5 16gb ram 512 gb ssd

212131445…212131493(49)

49.00

    4,038.01

197,862.49

5            

Server r750 power edge 210

212131494

1.00

   37,307.57

37,307.57

Total 2 (213020002)=

591,676.07

1            

Elevator tip platforma pt pers cu dizabil corp c1

421303001

1.00

   31,754.56

31,754.56

2            

Elevator tip platforma pt pers cu dizabil corp c2

421303002

1.00

   31,754.56

31,754.56

Total 3 (213030002)=

63,509.12

1            

Banca smis 121314

12133572

1.00

    1,019.07

1,019.07

2            

Banca smis 121314

12133573…12133584(12)

12.00

    1,019.12

12,229.44

3            

Banca vestiar cu spatar

12133414…12133418(5)

5.00

       928.20

4,641.00

4            

Bancheta 4 locuri pt sala de asteptare

12132801

1.00

    1,856.40

1,856.40

5            

Birou cu 1 sertar+suport pc+polita depozitare 1usa

12133425

1.00

       480.76

480.76

6            

Birou cu 1 usa +1 sertar +suport pc si tastatura

12131543…12131553(11)

11.00

       541.45

5,955.95

7            

Birou cu 1 usa si 1 sertar

12133426…12133428(3)

3.00

       464.10

1,392.30

8            

Birou cu suport pt pc si tastatura

12133405, 12133406

2.00

       850.85

1,701.70

9            

Birou operational/ conferinte

12133407…12133411(5)

5.00

       464.10

2,320.50

10          

Birou pentru suport multifunct/imprimanta laser a4

12131877…12131922(46)

46.00

       386.75

17,790.50

11          

Catedra laborator chimie cu blat termorezistent

12132726

1.00

       928.20

928.20

12          

Catedra laborator informatica 38

12133394

1.00

       696.15

696.15

13          

Catedra laborator stiinte

12133391…12133393(3)

3.00

       773.50

2,320.50

14          

Catedra profesor 06

12131784…12131817(34)

34.00

       587.86

19,987.24

15          

Corp mobil cu 3 sertare

12132695…12132706(12)

12.00

       386.75

4,641.00

16          

Cos de gunoi

12133585

1.00

       377.89

377.89

17          

Cos de gunoi

12133586…12133594(9)

9.00

       380.70

3,426.30

18          

Cuier cu fixare pe perete, 9 agatatori

12131692…12131783(92)

92.00

       123.76

11,385.92

19          

Cuier de perete cu polita

12132716…12132718(3), 12132720, 12132722…12132724(3), 12132815

8.00

       154.70

1,237.60

20          

Cuier metalic cu picior

12132805, 12132806, 12132818

3.00

       278.46

835.38

21          

Dulap 28 cataloage

12132680…12132682(3)

3.00

    1,547.00

4,641.00

22          

Dulap biblioteca fara usi

12133395…12133404(10)

10.00

       464.10

4,641.00

23          

Dulap casetat 2x5 casete pt profesori sau elevi

12132169, 12132612…12132614(3), 12132616, 12132618, 12132620, 12132621, 12132623, 12132625, 12132626, 12132634…12132669(36), 12132671…12132678(8)

55.00

    1,082.90

59,559.50

24          

Dulap cu 3 usi pt elevi clase primare

12131942…12132011(70), 12132167, 12132171, 12132172, 12132174, 12132175, 12132177, 12132179, 12132180, 12132182, 12132183, 12132185, 12132186, 12132188, 12132189, 12132191, 12132193, 12132195, 12132196, 12132198, 12132199, 12132201, 12132203, 12132204, 12132206, 12132208, 12132209, 12132211, 12132212, 12132214, 12132215, 12132217, 12132219, 12132220, 12132222, 12132224, 12132225, 12132227, 12132257, 12132259, 12132362…12132421(60), 12133497

170.00

       422.45

71,816.50

25          

Dulap cu vitrina si sertare 1800x400x1900 mm

12132690…12132694(5)

5.00

    1,856.40

9,282.00

26          

Dulap metalic casetat 2x4 casete pt vestiar

12133420…12133424(5)

5.00

    1,237.60

6,188.00

27          

Dulap mobil multifunctional

12132683, 12132684

2.00

       386.75

773.50

28          

Dulap multifunct material didactic sala clasa

12131923…12131941(19)

19.00

       386.75

7,348.25

29          

Dulap pt laborator stiinte

12132422…12132439(18), 12132563…12132565(3), 12132587, 12132589, 12132590, 12132592, 12132593, 12132595, 12132597, 12132598, 12132600, 12132602, 12132603, 12132605, 12132606, 12132608, 12132610

36.00

       868.70

31,273.20

30          

Dulap sala clasa pt material didactic

12131515…12131542(28)

28.00

       618.80

17,326.40

31          

Imprimanta laser monocrom a4 pantum

12131401…12131419(19)

19.00

       442.38

8,405.22

32          

Masa de conferinta, rotunda

12133412

1.00

       928.20

928.20

33          

Masa de lectura 27

12132796…12132798(3), 12132800

4.00

    1,547.00

6,188.00

34          

Masa laborator informatica pt 2 elevi

12133328…12133342(15)

15.00

       696.15

10,442.25

35          

Masa laborator stiinte pt 3 elevi

12132728…12132733(6), 12132736, 12132738, 12132740, 12132741, 12132744

11.00

    2,165.80

23,823.80

36          

Masa laborator stiinte pt 3 elevi

12133498…12133530(33)

33.00

       742.56

24,504.48

37          

Masa oficiu bucatarie

12133413

1.00

    1,547.00

1,547.00

38          

Masa pentru calculator

12132712…12132714(3)

3.00

       371.28

1,113.84

39          

Masa reglabila dreptunghiulara oficiu bucatarie

12132817

1.00

    1,237.60

1,237.60

40          

Masa sala profesorala 16

12132685…12132689(5)

5.00

    1,856.40

9,282.00

41          

Modul extensie chiuveta inox pt laborator chimie

12132788…12132792(5), 12132794

6.00

       928.20

5,569.20

42          

Multifunctionala laser monocrom a4 xerox

12131420…12131462(43)

43.00

       653.30

28,091.90

43          

Panou nobo premium plus pluta 120x90cm

12131509, 12131510

2.00

       238.00

476.00

44          

Raft metalic cu dublu acces

12133376…12133384(9)

9.00

       618.80

5,569.20

45          

Raft metalic depozitare 33

12133385…12133390(6)

6.00

       618.80

3,712.80

46          

Raft metalic simplu cu fixare de perete

12133343…12133375(33)

33.00

       618.80

20,420.40

47          

Scaun cu masuta pt sala festiva

12133429…12133496(68)

68.00

       241.57

16,426.76

48          

Scaun cu struc met, sezut si spatar din lemn strat

12131630…12131691(62)

62.00

       192.78

11,952.36

49          

Scaun directorial 41

12131845, 12131846

2.00

       618.80

1,237.60

50          

Scaun profesor 08

12131818…12131844(27), 12131847…12131876(30), 12133531, 12133532

59.00

       192.78

11,374.02

51          

Scaun tapitat 03

12131554…12131629(76)

76.00

       340.34

25,865.84

52          

Set individual reglabil (banca+scaun) pt clas 0-iv

12132012…12132166(155), 12132168, 12132170, 12132173, 12132176, 12132178, 12132181, 12132184, 12132187, 12132190, 12132192, 12132194, 12132197, 12132200, 12132202, 12132205, 12132207, 12132210, 12132213, 12132216, 12132218, 12132221, 12132223, 12132226, 12132228…12132256(29), 12132258, 12132260…12132361(102), 12132440…12132447(8), 12132449…12132562(114), 12132566…12132586(21), 12132588, 12132591, 12132594, 12132596, 12132599, 12132601, 12132604, 12132607, 12132609, 12132611, 12132615, 12132617, 12132619, 12132622, 12132624, 12132627…12132633(7), 12132670, 12132715, 12132719, 12132721, 12132725, 12132727, 12132734, 12132735, 12132737, 12132739, 12132742, 12132743, 12132745, 12132746, 12132749, 12132751, 12132754, 12132756, 12132758, 12132761, 12132764, 12132766, 12132769, 12132772, 12132774, 12132793, 12132795, 12132799, 12132802…12132804(3), 12132807…12132814(8)

514.00

       340.34

174,934.76

53          

Set individual reglabil (banca+scaun) pt gimnaziu

12132448, 12132819…12133327(509)

510.00

       340.34

173,573.40

54          

Sistem dulapuri pentru echipamente

12133419

1.00

    1,547.00

1,547.00

55          

Tabla magnetica, otel lacuit, 240x120cm premium

12131464…12131470(7), 12131474…12131476(3), 12131478…12131508(31), 12131511…12131514(4)

45.00

       684.25

30,791.25

56          

Taburet bucatarie, tapiterie pvc, rotund

12132707…12132711(5)

5.00

       154.70

773.50

57          

Taburet laborator chimie

12132747, 12132748, 12132750, 12132752, 12132753, 12132755, 12132757, 12132759, 12132760, 12132762, 12132763, 12132765, 12132767, 12132768, 12132770, 12132771, 12132773, 12132775…12132787(13), 12132816

31.00

       170.17

5,275.27

58          

Videoproiector epson v11h973040

12131463

1.00

    2,348.51

2,348.51

59          

Birou cu 3 sertare

8323710

1.00

    1,785.00

1,785.00

60          

Birou cu o usa si un sertar

8323711

1.00

    1,547.00

1,547.00

61          

Canapea consulatie cu cap rabatabil

8323712, 8323713

2.00

    1,130.50

2,261.00

62          

Dulap instrumentar cu 2 usi

8323714, 8323715

2.00

    1,428.00

2,856.00

63          

Dulap medicamente cu vitrina sticla

8323716, 8323717

2.00

    1,428.00

2,856.00

64          

Fileu de volei cu plasa polipropilena si cablu int

8323723

1.00

       750.89

750.89

65          

Fiset cabinet medical

8323718, 8323719

2.00

    1,606.50

3,213.00

66          

Masuta instrumentar inox cu sertar

8323720

1.00

    1,130.50

1,130.50

67          

Panou informativ -smis 323731

832373101

1.00

    1,130.50

1,130.50

68          

Plasa protectie geamuri

8323724…8323732(9)

9.00

       210.63

1,895.67

69          

Scaun cabinet consultatii, tratamente

8323721, 8323722

2.00

       535.50

1,071.00

70          

Spalieri pentru gimnastica

8323733…8323747(15)

15.00

       723.52

10,852.80

Total 4 (303020002)=

946,834.67

Total general (1+2+3+4)=

1,685,260.86

 

În data de 09.08.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 82694, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate – Table de scris și panou avizier, în cadrul proiectului menționat mai sus.

În data de 20.09.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 95620 și în data de 24.10.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr.110582, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate - Produse IT, în cadrul proiectului menționat mai sus.

În data de 29.09.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 98938, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate (LOT 1)-Mobilier școlar, în cadrul proiectului menționat mai sus.

În data de 30.01.2024 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 9275, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate (LOT 2)-Mobilier cabinet medical, în cadrul proiectului menționat mai sus.

În data de 22.04.2024 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 44720, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate – Dotări sportive în cadrul proiectului menționat mai sus.

În data de 26.07.2024 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 76406, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate – Vitrină frigorifică în cadrul proiectului menționat mai sus.

În evidențele Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” Deva figurează ca fiind înregistrate următoarele:

  • Clădire școală SC 4 cu număr de inventar 17 și valoare de 4.052.824,00 lei,
  • Clădire SC 4 cu număr de inventar 16 și valoare de 3.003.633,00 lei,
  • Sală sport SC 4 + vestiar cu număr 19 și valoare de 445.356,00 lei.

Potrivit extrasului de carte funciară nr.61521 Deva, nr.cadastral 61521 – C1 (corp școală P+2, Sc la sol:789 mp), 61521 – C2 (corp școală P+2, Sc la sol:1.101 mp), 61521 – C3 (corp școală P, Sc la sol:179 mp), 61521 – C4 (sală sport Sc la sol:257,1 mp, Sc desfășurată:257 mp), 61521 – C5 (vestiar P+1, Sc desfășurată 296 mp), 61521 – C6 (magazie Sc la sol: 39 mp), bunurile menționate mai sus figurează în domeniul public al municipiului Deva și administrarea Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” Deva.

Raportat la cele enunțate mai sus, se impune suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia.

Din punct de vedere juridic sunt incidente şi aplicabile următoarele prevederi legale:

 

  • art.286 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în baza căruia sunt definite bunurile aparținând domeniului public al statului, județului, municipiului, orașului și comunei, respectiv art. 290 evidența contabilă a acestora.

 

ART. 286

Domeniu public

  1. Domeniul public este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele stabilite în anexele nr. 2-4 şi din orice alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public, şi sunt dobândite de stat sau de unităţile administrativ-teritoriale prin unul dintre modurile prevăzute de lege.
  2. Domeniul public al statului este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele prevăzute în anexa nr. 2, precum şi din alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public naţional.
  3.  Domeniul public al judeţului este alcătuit din bunurile prevăzute în anexa nr. 3, 

precum şi din alte bunuri de uz sau de interes public judeţean, declarate ca atare prin hotărâre a consiliului judeţean, dacă nu sunt declarate prin lege ca fiind bunuri de uz sau de interes public naţional.

  1. Domeniul public al comunei, al oraşului sau al municipiului este alcătuit din bunurile prevăzute în anexa nr. 4, precum şi din alte bunuri de uz sau de interes public local, declarate ca atare prin hotărâre a consiliului local, dacă nu sunt declarate prin lege ca fiind bunuri de uz sau de interes public naţional ori judeţean.

ART. 290

Evidenţa financiar-contabilă

Evidenţa financiar-contabilă a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale se ţine distinct în contabilitate, potrivit legii, de către titularul dreptului de administrare, concedent sau de instituţia de utilitate publică care are în folosinţă gratuită aceste bunuri.

 

  • Totodată, în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, sunt reglementate modalitățile de exercitare a dreptului de proprietate publică al unităților administrativ-teritoriale, precum și darea în administrare a bunurilor, respectiv prevederile art.297 – 301.

 

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

 

ART. 297

  Stabilirea modalităţilor de exercitare a dreptului de proprietate publică

(1) Autorităţile prevăzute la art. 287 decid, în condiţiile legii, cu privire la modalităţile de exercitare a dreptului de proprietate publică, respectiv:

  a) darea în administrare;

  b) concesionarea;

  c) închirierea;

   d) darea în folosinţă gratuită.

(2) În cazul închirierii bunurilor proprietate publică de către titularul dreptului de administrare, iniţierea procedurii de închiriere se stabileşte de către regiile autonome, autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de alte instituţii de interes public naţional, judeţean sau local.


 SECŢIUNEA a 2-a

Darea în administrare a bunurilor proprietate publică

ART. 298

Prerogative
 
  Autorităţile prevăzute la art. 287 exercită în numele statului, respectiv al unităţii administrativ-teritoriale următoarele prerogative:

  a) ţinerea evidenţei de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile legii;

  b) stabilirea destinaţiei bunurilor date în administrare;

  c) monitorizarea situaţiei bunurilor date în administrare, respectiv dacă acestea sunt în conformitate cu afectaţiunea de uz sau interes public local sau naţional, după caz, precum şi cu destinaţia avută în vedere la data constituirii dreptului.

ART. 299

  Conţinutul actului prin care se constituie dreptul de administrare
 
  Hotărârea Guvernului sau a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local al comunei, al oraşului sau al municipiului, după caz, prin care se constituie dreptul de administrare, cuprinde cel puţin următoarele elemente:

  a) datele de identificare a bunului care face obiectul dării în administrare şi valoarea de inventar a acestuia;

  b) destinaţia bunului care face obiectul dării în administrare;

  c) termenul de predare-primire a bunului.

ART. 300

  Drepturi şi obligaţii

  (1) Autorităţile administraţiei publice centrale, instituţiile publice şi regiile autonome din subordinea acestora, precum şi instituţiile publice şi regiile autonome din subordinea autorităţilor publice locale au următoarele drepturi şi obligaţii:

  a) folosirea şi dispunerea de bunul dat în administrare în condiţiile stabilite de lege şi, dacă este cazul, de actul de constituire;

  b) asigurarea pazei, protecţiei şi conservarea bunurilor, ca un bun proprietar, şi suportarea tuturor cheltuielilor necesare unei bune funcţionări;

  c) efectuarea formalităţilor necesare cu privire la închiriere, în limitele actului de dare în administrare şi cu respectarea legislaţiei aplicabile;

  d) culegerea fructelor bunului;

  e) efectuarea de lucrări de investiţii asupra bunului, în condiţiile actului de dare în administrare şi a legislaţiei în materia achiziţiilor publice;

  f) suportarea tuturor cheltuielilor necesare pentru aducerea bunului la starea corespunzătoare de folosinţă, în cazul degradării acestuia, ca urmare a utilizării necorespunzătoare sau a neasigurării pazei;

  g) acordarea dreptului de servitute, în condiţiile legii;

  h) obţinerea avizelor pentru planul urbanistic zonal fără schimbarea uzului şi interesului public şi destinaţiei bunului;

  i) obţinerea avizelor pentru lucrări de îmbunătăţire şi menţinere a caracteristicilor tehnice ale bunurilor;

  j) reevaluarea bunurilor, în condiţiile legii;

  k) semnarea procesului-verbal de vecinătate, fără schimbarea regimului juridic al bunului;

  l) semnarea acordului de avizare a documentaţiei de carte funciară pentru obţinerea certificatului de atestare a edificării construcţiilor;

  (2) Bunurile imobile proprietate publică se înscriu în cartea funciară anterior emiterii actului de dare în administrare.

  (3) Dreptul de administrare se înscrie în cartea funciară de către titularul acestui drept.

ART. 301

  Radierea dreptului de administrare

  Radierea din cartea funciară a dreptului de administrare se efectuează în baza actului de revocare sau a actului prin care se constată stingerea dreptului de proprietate publică.

  • Potrivit Codului civil aprobat prin Legea nr.287/2009, cu modificările și completările ulterioare, la art.867 se prevede faptul că dreptul de administrare se constituie prin hotărâre a consiliului local. Același act normativ prevede la art.868 faptul că dreptul de administrare aparține instituțiilor publice de interes local. Titularul dreptului de administrare poate folosi și dispune de bunul dat în administrare în condițiile stabilite de lege și, dacă este cazul, de actul de constituire.
  • Mai mult prevederile art. 861 alin.(3), art. 867-870 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, dispun următoarele:

ART. 861 Caracterele dreptului de proprietate publică

(3) În condiţiile legii, bunurile proprietate publică pot fi date în administrare sau în folosinţă şi pot fi concesionate ori închiriate.

ART. 867 Constituirea dreptului de administrare

(1) Dreptul de administrare se constituie prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local.  (2) Autorităţile prevăzute la alin. (1) controlează modul de exercitare a dreptului de administrare.

ART. 868 Exercitarea dreptului de administrare

(1) Dreptul de administrare aparţine regiilor autonome sau, după caz, autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale şi altor instituţii publice de interes naţional, judeţean ori local.

(2) Titularul dreptului de administrare poate folosi şi dispune de bunul dat în administrare în condiţiile stabilite de lege şi, dacă este cazul, de actul de constituire.

ART. 869 Stingerea dreptului de administrare

Dreptul de administrare încetează odată cu încetarea dreptului de proprietate publică sau prin actul de revocare emis, în condiţiile legii, dacă interesul public o impune, de organul care l-a constituit.

ART. 870 Apărarea dreptului de administrare

  1. Apărarea în justiţie a dreptului de administrare revine titularului dreptului.
     
    (2) Dispoziţiile art. 696 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.

În considerarea prevederilor art. 861 alin.(3), art. 867-870 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul prevederilor art.108 lit.”a”, 129 alin.(2) litera“c”, alin.(6) litera “a”, art.139 alin.(3) litera “g”, art.196 alin.(1) litera “a”, art.287 litera ”b”, art.290, art.297 alin.(1) litera “a”, art.300 alin.(3)  și art. 301 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Supunem atenției Consiliului local al municipiului Deva proiectul de hotărâre privind suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia.

 

 

 

Director Executiv al Direcției Juridice

și Administrației Publice Locale,

Oana Diana Mura

 

 

 

 

Director executiv

Direcția economică

Claudia Maria Stoica