ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
Direcția economică
Serviciul financiar, contabilitate
RAPORT DE SPECIALITATE
la proiectul de hotărâre privind suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia
Serviciul financiar, contabilitate din cadrul Direcției economice, analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, prin care se propune suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia, supunem atenției Consiliului local următoarele:
Municipiul Deva a realizat o serie de proiecte de investiții pentru creșterea calității infrastructurii la nivelul educației antepreșcolare, preșcolare și școlare în municipiul Deva în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie, precum și reabilitarea unor instituții de învățământ și creșterea calității infrastructurii la nivelul învățământului primar.
Prin Direcția tehnică s-a implementat proiectul ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731".
Obiectivul general al proiectului: Reprezintă creșterea gradului de participare a populației școlare din învățământul obligatoriu la un sistem educațional de înaltă performanță, care să asigure resursele umane necesare unei dezvoltări socio-economice durabile - echilibrată teritorial în Regiunea Vest.
Obiectivul specific al proiectului: Asigurarea unei oferte educaționale adecvate, accesibile și de calitate în învățământul primar și gimnazial din cadrul Școlii Gimnaziale „Andrei Șaguna" din Deva, prin reabilitarea, modernizarea infrastructurii școlii și dotarea cu echipamente didactice specifice.
Prin implementarea proiectului s-a urmărit obținerea următoarele rezultate: Infrastructură educațională pentru învățământul general obligatoriu (școli I-VIII, inclusiv nivelul clasei pregătitoare): unitate de învățământ reabilitată, modernizată și dotată corespunzător procesului educațional; un nr. de 1018 elevi - participanți la procesul educațional (din care: fete - 467, băieți - 551, persoane cu dizabilități - 1 și persoane aparținând categoriilor defavorizate - 52), care vor beneficia de infrastructură educațională reabilitată și modernizată; vor fi încheiate 10 contracte de achiziție publică; vor fi reabilitate și modernizate 4 corpuri de clădire, inclusiv amenajări exterioare; (un corp anexa - magazine va fi desființat); vor fi publicate 2 anunțuri de presă; vor fi amplasate un panou temporar și o placă permanentă; vor fi aplicate autocolante pe echipamentele achiziționate; va fi asigurată dirigenția de șantier și asistența tehnică din partea proiectantului; vor fi elaborate audituri energetice/certificate de performanță energetică a clădirilor; vor fi integrate dotările achiziționate în procesul educațional; va fi realizat auditul financiar al proiectului; va fi constituită o echipă de proiect responsabilă și instruită.
Data semnării contractului de finanțare: 28.12.2018
Perioada de implementare a proiectului (conform contractului de finanțare): 88 luni, între data 27.09.2016 și data 31.12.2023.
Valoarea totală a contractului de finanțare: 25.490.246,93 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 20.928.317,07 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 3.200.801,44 lei
Valoarea finanțării nerambursabile a contractului de finanțare: 24.129.118,51 lei.
Ulterior, proiectul a fost etapizat, iar în data de 25.07.2024 s-a semnat noul contract de finanțare, înregistrat cu nr. 76279/150/26.07.2024. Valoarea totală a contractului de finanțare este de 2.535.577,79 lei, din care valoarea totală eligibilă a proiectului, inclusiv TVA eligibil în sumă de 963.090,87 lei, iar valoarea totală neeligibilă în sumă de 1.572.486,92 lei.
Pe parcursul implementării proiectului au fost încheiate contracte de prestări servicii, execuție de lucrări și furnizare de produse, au fost realizate plăți în sumă totală de 13.215.040,20 lei și au fost încasate sume de la AM POR în valoare de 8.066.949,95 lei, astfel:
Document | Data Document | Beneficiar | Explicatii | Plati | Incasari |
OP 372 | 09.05.2025 |
| INCASARE _CR Nr.1 SMIS 323731 6 MPD PRV FEDR | 0.00 | 462,472.24 |
OP 373 | 09.05.2025 |
| INCASARE _CR Nr.1 SMIS 323731 6 MPD PRV cofin 566901 | 0.00 | 148,834.47 |
OP 1193 | 28.03.2025 | LEMINGS SRL 404 | PLATA serv publiciutate anunt presa finalizare | 230.80 | 0.00 |
OP 1194 | 28.03.2025 | LEMINGS SRL 404 | PLATA serv publiciutate anunt presa finalizare | 661.70 | 0.00 |
OP 1191 | 28.03.2025 | QUANTUM EXPERT SRL | PLATA serv audit SMIS 323731 | 1,538.67 | 0.00 |
OP 1192 | 28.03.2025 | QUANTUM EXPERT SRL | PLATA serv audit SMIS 323731 | 4,411.33 | 0.00 |
OP 3725 | 12.12.2024 | GEVIS PROTEAM SRL | PLATA gar. asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna | 123.52 | 0.00 |
OP 3726 | 12.12.2024 | GEVIS PROTEAM SRL | PLATA asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna | 1,346.38 | 0.00 |
OP 3214 | 05.11.2024 | LEMINGS SRL | PLATA autocolante si panou informativ | 1,166.20 | 0.00 |
OP 2239 | 02.08.2024 | BILANCIA EXIM SRL | PLATA VITRINA FRIGORIFICA | 3,208.54 | 0.00 |
OP 1890 | 27.06.2024 | DECOMAR PROIECT S.R.L. | PLATA dirig. sant. Reab. Sc.A.Saguna | 20,345.00 | 0.00 |
OP 1891 | 27.06.2024 | DECOMAR PROIECT S.R.L. | PLATA gar. dirig. sant. Reab. Sc.A.Saguna | 896.50 | 0.00 |
OP 1889 | 27.06.2024 | PROSERV SA | PLATA ajust SL 11 Reab. Sc. A Saguna | 19,256.02 | 0.00 |
OP 1883 | 26.06.2024 | PROSERV SA | PLATA SP 11 Reab. Sc. A. Saguna | 136,839.31 | 0.00 |
OP 1884 | 26.06.2024 | PROSERV SA | PLATA SP 10 Reab. Sc. A. Saguna | 138,933.27 | 0.00 |
OP 1750 | 14.06.2024 | VAMOS SRL | PLATA garantie elab. certificat energetic Reab. Sc. A. saguna | 570.00 | 0.00 |
OP 1751 | 14.06.2024 | VAMOS SRL | PLATA elab. certificat energetic Reab. Sc. A. saguna | 6,570.00 | 0.00 |
OP 1642 | 06.06.2024 |
| INSP JUD. IN CONSTR. HUNEDOARA, Nr: 59549/05.06.2024 - taxa 0.25 Reab. Sc. A. Saguna | 3,144.76 | 0.00 |
OP 1589 | 04.06.2024 |
| INSP JUD. IN CONSTR. HUNEDOARA, Nr: 58498/03.06.2024 - taxa 0.1 Reab. Sc. A. saguna SMIS 323731 | 3,189.67 | 0.00 |
OP 1590 | 04.06.2024 |
| INSP JUD. IN CONSTR. HUNEDOARA, Nr: 58498/03.06.2024 - taxa 0.25 Reab. Sc. A. saguna SMIS 323731 | 52,194.90 | 0.00 |
OP 1344 | 20.05.2024 | PROSERV SA | PLATA F. 240085/16.05.2024_situatie de plata nr.10 | 1,043,276.00 | 0.00 |
OP 1157.1 | 30.04.2024 | PROSERV SA | PLATA F. 240072/29.04.2024_pachet profesional de baschet | 15,998.36 | 0.00 |
OP 1157 | 30.04.2024 | PROSERV SA_401 | PLATA F. 240072.1/29.04.2024_fileu de volei+plasa protectie+spalieri pentru gimnastica | 13,499.36 | 0.00 |
OP 868 | 05.04.2024 | PROSERV SA | PLATA F. 240041/26.03.2024_certificat plata nr.8 | 8,073.16 | 0.00 |
OP 322 | 08.02.2024 | OVAVINCI SRL | PLATA F. 0045/30.01.2024_birou+dulap+fiset+canapea+masuta instrumentar+scaun cabinet+birou | 16,719.50 | 0.00 |
OP 4170 | 21.12.2023 | GEVIS PROTEAM SRL -404 | PLATA gar. asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna, SMIS 121314 | 2,871.56 | 0.00 |
OP 4171 | 21.12.2023 | GEVIS PROTEAM SRL -404 | PLATA asist. tehn. Reab. Sc. A. Saguna, SMIS 121314 | 40,035.81 | 0.00 |
OP 4082 | 19.12.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA DIRIG. SANT. REAB. Sc. A. Saguna, SMIS 121314 | 5,331.43 | 0.00 |
OP 4083 | 19.12.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA gar. DIRIG. SANT. REAB. Sc. A. Saguna, SMIS 121314 | 233.84 | 0.00 |
OP 4078 | 19.12.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA exec. lucr. SL nr.9 Reab. Sc.A. Saguba SMIS 121314 | 477,247.93 | 0.00 |
OP 4079 | 19.12.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA exec. lucr. SL nr.9 Reab. Sc.A. Saguba SMIS 121314 | 2,417,216.38 | 0.00 |
OP 4080 | 19.12.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare cf AA 5, Reab. Sc. A. Saguna SMIS 121314 | 637,655.88 | 0.00 |
OP 4021 | 14.12.2023 | EURODIDACTICA SRL | PLATA garantie dotari mobilier SMIS 121314 Reab. Saguna | 68,187.70 | 0.00 |
OP 4022 | 14.12.2023 | EURODIDACTICA SRL | PLATA dotari mobilier SMIS 121314 Reab. Saguna | 760,132.03 | 0.00 |
OP 4020 | 14.12.2023 | EURODIDACTICA SRL 404 | PLATA dotari mobilier SMIS 121314 Reab. Saguna | 25,834.90 | 0.00 |
OP 3660 | 15.11.2023 | QUANTUM EXPERT SRL | PLATA raport audit nr. 2 af. CR2-CR9 SMIS 121314 Reab. Saguna | 5,950.00 | 0.00 |
OP 3443 | 27.10.2023 | COMPUTERLINE SRL | PLATA pachet interactiv educational Reab.modern. A. Saguna | 231,395.97 | 0.00 |
OP 3352 | 20.10.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA regulariz. SL3, 4, 5, 6, 7 Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314 | 116,592.35 | 0.00 |
OP 3353 | 20.10.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA regulariz. SL3, 4, 5, 6, 7 Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314 | 20,575.12 | 0.00 |
OP 3116 | 03.10.2023 | B.N.BUSINESS SRL | PLATA dotari obiecte de inventar | 31,267.25 | 0.00 |
OP 3112 | 03.10.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant.Reab.Sc. gen. A. Saguna SMIS 121314 | 17,296.96 | 0.00 |
OP 3113 | 03.10.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant.Reab.Sc. gen. A. Saguna SMIS 121314 | 2,197.39 | 0.00 |
OP 3114 | 03.10.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA garantie dirig. sant.Reab.Sc. gen. A. Saguna SMIS 121314 | 855.01 | 0.00 |
OP 3041.1 | 27.09.2023 | COMPUTERLINE SRL | PLATA produse IT (multifunctional, imprimanta, videoproiector) | 38,845.63 | 0.00 |
OP 3040 | 27.09.2023 | COMPUTERLINE SRL | PLATA produse IT (mijloace fixe) ctr.82923/09.08.2023 | 72,531.77 | 0.00 |
OP 3041 | 27.09.2023 | COMPUTERLINE SRL | PLATA produse IT (mijloace fixe) ctr.82923/09.08.2023 | 322,972.53 | 0.00 |
OP 3023 | 25.09.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA exec. lucr. cf SL8, Reab.Sc.A. Saguna, SMIS 121314 | 2,288,335.09 | 0.00 |
OP 3024 | 25.09.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA exec. lucr. cf SL8, Reab.Sc.A. Saguna, SMIS 121314 | 403,823.84 | 0.00 |
OP 3025 | 25.09.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare SL nr.8, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314 | 355,675.60 | 0.00 |
OP 3026 | 25.09.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare SL nr.8, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314 | 62,766.28 | 0.00 |
OP 1894 | 07.07.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant Reab. Sc Gen A Saguba SMIS 121314 | 1,819.69 | 0.00 |
OP 1895 | 07.07.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA gar dirig. sant Reab. Sc Gen A Saguba SMIS 121314 | 708.05 | 0.00 |
OP 1908 | 07.07.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant Reab. Sc Gen A Saguba SMIS 121314 | 14,323.85 | 0.00 |
OP 1830 | 30.06.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA EXECUTIE LUCRARI Reab. Sc. A. Saguna SMIS 121314 | 360,258.10 | 0.00 |
OP 1831 | 30.06.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA EXECUTIE LUCRARI Reab. Sc. A. Saguna SMIS 121314 | 2,041,462.54 | 0.00 |
OP 1832 | 30.06.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare sitl lucr. nr.7, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314 | 44,284.67 | 0.00 |
OP 1833 | 30.06.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare sitl lucr. nr.7, Reab. Sc.A.Saguna, SMIS 121314 | 250,946.49 | 0.00 |
OP 3575 | 15.05.2023 |
| INCASARE pref. 2 smis 121314 10 1 MPD POR fedr og 2002 a1aln.2 | 0.00 | 6,346,603.19 |
OP 3604 | 15.05.2023 |
| INCASARE CR nr.7 smis 121314 10 1 MPD POR FEDR 2022 og.22/2002 a1aln.2 | 0.00 | 1,492,137.50 |
OP 3605 | 15.05.2023 |
| INCASARE CR nr.7 smis 121314 10 1 MPD POR cofin 5821 2022 og.22/2002 a1aln.2 | 0.00 | 228,209.26 |
OP 1230 | 11.05.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant . Reab. sc. A. Saguna | 12,084.99 | 0.00 |
OP 1231 | 11.05.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant . Reab. sc. A. Saguna | 597.38 | 0.00 |
OP 1232 | 11.05.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant . Reab. sc. A. Saguna | 1,535.27 | 0.00 |
OP 863 | 10.04.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA exec. lucr. Reab.Sc.Gen. A.Saguna | 1,605,377.11 | 0.00 |
OP 864 | 10.04.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA exec. lucr. Reab.Sc.Gen. A.Saguna | 283,301.84 | 0.00 |
OP 865 | 10.04.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare SL 6 exec. lucr. Reab. Sc. Gen. A.Saguna | 144,364.18 | 0.00 |
OP 866 | 10.04.2023 | PROSERV SRL -404 | PLATA ajustare SL 6 exec. lucr. Reab. Sc. Gen. A.Saguna | 25,476.03 | 0.00 |
OP 161 | 31.01.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant. Reab. mod. Sc. A. Saguna | 2,448.16 | 0.00 |
OP 162 | 31.01.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant. Reab. mod. Sc. A. Saguna | 952.60 | 0.00 |
OP 163 | 31.01.2023 | DECOMAR PROIECT SRL -404 | PLATA dirig. sant. Reab. mod. Sc. A. Saguna | 19,271.00 | 0.00 |
Total general= | 13,215,040.20 | 8,066,949.95 | |||
Prin procesul verbal nr.62761/14.06.2024 a fost aprobată recepția la terminarea lucrărilor privind execuția lucrărilor de construcții aferente investiției ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, municipiul Deva, lucrări executate în cadrul Contractului de lucrări nr. 119569 din 31.05.2024 și a Actelor adiționale nr. 1/ 24.03.2022, nr. 2/19.05.2022, nr. 3/20.07.2022, nr. 4/07.09.2022, nr. 5/07.09.2022, nr. 6/29.11.2022, nr. 7/03.02.2023, nr. 8/10.05.2023, nr. 9/07.08.2023, nr. 10/14.11.2023, nr. 11/19.12.2023, nr. 12/22.03.2024, nr. 13/30.04.2024 si nr. 14/03.06.2024, încheiate între MUNICIPIUL DEVA, în calitate de beneficiar și Proserv S.A., în calitate de executant.
Imobilul se identifică la adresa administrativă: Aleea Viitorului, nr.9, Extras de carte funciară nr. 61521 Deva, nr.cadastral 61521-C1, 61521-C2, 61521-C3, 61521-C4, 61521-C5, 61521-C6;
Lucrările au fost executate în baza Autorizaţiilor de construire nr. 311/19.11.2020, și nr. 201/24.10.2023.
Prin implementarea proiectului la cele 3 corpuri de clădire s-au realizat următoarele lucrari, in conformitate cu documentatia tehnica:
Obiectul 1 – Clădire scoală corp C1
- Infrastructura
- Refacere strat de acoperire a armăturilor
- Refacere etanseitate canal tehnic
- Trotuare perimetrale de garda
- Refacere cai acces in cladire – trepte si rampe pentru persoane cu handicap
- Realizarea de platforme tehnologice echipamente instalatii climatizare
- Suprastructura
- Consolidare atic
- Inlocuire sarpanta
- Refacere tencuieli exterioare degradate
- Refacere copertine la caile de acces in cladire
- Inlocuire tamplarie interioara
- Refacere integrala pardoseli in sali de clasa, incaperi functionale, holuri si cai de acces
- Refacere integrala finisaje pereti (tencuieli, zugraveli, placaje, etc.)
- Realizare tavane suspendate
- Refacere grupuri sanitare inclusiv placaje ceramice, obiecte sanitare si compartimentari
- Izolare termica si hidrofuga a anvelopei cladirii
- Izolare termică fațade
- Izolare termica si hidrofuga la socluri
- Inlocuire tamplarie exterioara
- Termoizolare planseu superior
- Izolare termica planseu peste subsol la canal tehnic
- Glafuri exterioare aluminiu
- Tencuieli decorative la fatade si soclu
- Instalatii electrice interioare
- Inlocuire integrala a instalatiilor electrice de iluminat curent si prize, inclusiv corpuri de iluminat eficiente energetic
- Realizare instalatii electrice de securitate, alarmare la efractie, supraveghere video si control acces
- Realizare instalatii voce-date
- Realizare instalatii BMS
- Realizare instalatii de detectare, avertizare si semnalizare la incendiu
- Realizare instalatii electrice de iluminat impotriva panicii si semnalizare pentru evacuare
- Instalatii electrice de legare la pamant
- Instalatii termice si climatizare
- Realizare instalatii de incalzire-racire cu ventiloconvectoare in incaperile unde se va realiza climatizarea spatiilor
- Realizare instalatii de incalzire si montare corpuri de incalzire – radiatoare din otel tip panou
- Realizare instalatii de racire si montare echipamente de racire (Chillere)
Obiectul 2 – Clădire scoală corp C2
- Infrastructura
- Refacere strat de acoperire armaturi
- Refacere etanseitate canal tehnic
- Trotuare perimetrale de garda
- Refacere cai acces in cladire – trepte si rampe pentru persoane cu handicap
- Realizarea de platforme tehnologice echipamente instalatii climatizare
- Suprastructura
- § Consolidarea aticului
- § Revizuire si consolidare sarpanta
- § Refacere tencuieli exterioare degradate
- § Refacere copertine la caile de acces in cladire
- § Inlocuire tamplarie interioara
- § Refacere integrala pardoseli in sali de clasa, incaperi functionale, holuri si cai de acces
- § Refacere integrala finisaje pereti (tencuieli, zugraveli, placaje, etc.)
- § Realizare tavane suspendate
- § Refacere grupuri sanitare inclusiv placaje ceramice, obiecte sanitare si compartimentari
- Izolare termica si hidrofuga a anvelopei cladirii
- § Izolare termică fațade
- § Izolare termica si hidrofuga la socluri
- § Inlocuire tamplarie exterioara
- § Termoizolare planseu superior
- § Izolare termica planseu peste subsol la canal tehnic
- § Glafuri exterioare aluminiu
- § Tencuieli decorative la fatade si soclu
- Instalatii electrice interioare
- Inlocuire integrala a instalatiilor electrice de iluminat curent si prize, inclusiv corpuri de iluminat eficiente energetic
- Realizare instalatii electrice de securitate, alarmare la efractie, supraveghere video si control acces
- Realizare instalatii voce-date
- Realizare instalatii BMS
- Realizare instalatii de detectare, avertizare si semnalizare la incendiu
- Realizare instalatii electrice de iluminat impotriva panicii si semnalizare pentru evacuare
- Instalatii electrice de legare la pamant
- Instalatie paratraznet
- Instalatii alimentare cu apa si canalizare
- Inlocuire integrala a instalatiilor sanitare de alimentare cu apa si canalizare
- Montare boilere trivalente, racordate la instalatia termica, pentru prepararea apei calde menajere
- Realizare instalatie stingere incendiu
- Instalatii termice si climatizare
- Realizare instalatii de incalzire-racire cu ventiloconvectoare in incaperile unde se va realiza climatizarea spatiilor
- Realizare instalatii de incalzire si montare corpuri de incalzire – radiatoare din otel tip panou
- Realizare instalatii de racire si montare echipamente de racire (Chillere)
Obiectul 3 – Sala de sport si vestiare corp C4+C5
- Infrastructura
- Refacere strat de acoperire a armaturilor
- Trotuare perimetrale de garda
- Refacere cai acces in cladire – trepte si rampe pentru persoane cu handicap
- Suprastructura
- Inlocuire sarpanta
- Refacere tencuieli exterioare degradate
- Refacere copertine la caile de acces in cladire
- Inlocuire tamplarie interioara
- Refacere pardoselii
- Refacere integrala finisaje pereti (tencuieli, zugraveli, etc.)
- Realizare tavane suspendate
- Refacere grupuri sanitare inclusiv placaje ceramice, obiecte sanitare si compartimentari
- Izolare termica si hidrofuga a anvelopei cladirii
- Izolare termică fațade
- Izolare termica si hidrofuga la socluri
- Inlocuire tamplarie exterioara
- Termoizolare planseu superior
- Instalatii electrice interioare
- Inlocuire integrala a instalatiilor electrice de iluminat curent si prize, inclusiv corpuri de iluminat eficiente energetic
- Realizare instalatii electrice de supraveghere video
- Realizare instalatii voce-date
- Realizare instalatii BMS
- Realizare instalatii electrice de semnalizare pentru evacuare
- Instalatii electrice de legare la pamant
- Instalatii termice si climatizare
- Realizare instalatii de incalzire-racire cu ventiloconvectoare in incaperile unde se va realiza climatizarea spatiilor
- Realizare instalatii de incalzire si montare corpuri de incalzire – radiatoare din otel tip panou
- Realizare instalatii de racire si montare echipamente de racire (Chillere)
Obiectul 4 – Retele exterioare de alimentare cu apa, canalizare pluviala, irigatii
- Refacere instalatii exterioare de alimentare cu apa, inclusiv camine de bransament la reteaua publica
- Refacere instalatii exterioare de canalizare menajera si pluviala, inclusiv racord la reteaua publica
- Realizare sistem automat de irigare zone verzi
- Realizare instalatii de stingere cu hidranti exteriori, inclusiv pichet incendiu
Obiectul 5 – Lucrari conexe
- Refacere imprejmuire
- Sistematizare verticala, alei si platforme
- Instalatii electrice exterioare corp C1, inclusiv stalpi iluminat
- Instalatii electrice exterioare corp C2, inclusiv stalpi iluminat
- Instalatie paratraznet si priza de pamant
Obiectul 6 – Asigurarea utilitatilor
- Montaj PTAV
- LES 20kV si lucrari de racordare
- Instalatii electrice beneficiar
Obiectul 7 – Amenajari protectia mediului
- Amenajari peisagere-zone verzi
Obiectul 8 – Amenajare teren
Obiectul 9 – Organizare santier
Valoare finală a lucrărilor C+M executate este de 17.688.284,78 lei (fără TVA), respectiv 21.049.058,89 lei (cu TVA).
Bunurile realizate în cadrul proiectului, sunt prezentate în tabele de mai jos, după cum urmează:
Nr. crt. | Denumire mijloc fix | Nr.inv. | Nr. buc. | Valoare de inventar | Valoare investiție realizată prin proiect (cont 231) | Valoare finală |
1 | Clădire școală Corp A (clădire școală SC4) | 17 | 1 | 4.052.824,00 | 11.165.902,06 | 15.218.726,06 |
2 | Clădire școală Corp B (clădire SC4) | 16 | 1 | 3.003.633,00 | 8.448.171,78 | 11.451.804,78 |
3 | Sală sport SC 4+vestiar | 19 | 1 | 445.356,00 | 3.385.599,87 | 3.830.955,87 |
Total= | 7.501.813 | 22.999.673,71 | 30.501.486,71 | |||
Nr. crt. | Denumire bun | Nr.inventar | Cant | Preț unitar | Valoare |
1 | Bucatarie (corp inferior+corp superior) oficiu | 31213145, 31213146 | 2.00 | 3,094.00 | 6,188.00 |
2 | Cabinet directorial (birou+corp mobil+extensie+dul | 31213147, 31213148 | 2.00 | 3,403.40 | 6,806.80 |
3 | Dulap pentru echipamente | 31213149 | 1.00 | 12,840.10 | 12,840.10 |
4 | Multifunctional laser color a3 canon | 31213142…31213144(3) | 3.00 | 11,741.40 | 35,224.20 |
5 | Panou temporar - smis 121314 | 31213141 | 1.00 | 2,975.00 | 2,975.00 |
6 | Pachet profesional baschet | 3323710…3323713(4) | 4.00 | 3,999.59 | 15,998.36 |
7 | Vitrina frigorifica | 3323714 | 1.00 | 3,208.54 | 3,208.54 |
Total 1 (21400002)= | 83,241.00 | ||||
1 | Laptop lenovo 15,6fhd intelcore i5 8gbram 512ssd | 212131401…212131444(44) | 44.00 | 2,843.41 | 125,110.04 |
2 | Pachet interactiv educational (tabla+videopr.+sup) | 212131495 | 1.00 | 5,142.25 | 5,142.25 |
3 | Pachet interactiv educational (tabla+videopr.+sup) | 212131496…212131539(44) | 44.00 | 5,142.13 | 226,253.72 |
4 | Pc lenovo think centre neo i5 16gb ram 512 gb ssd | 212131445…212131493(49) | 49.00 | 4,038.01 | 197,862.49 |
5 | Server r750 power edge 210 | 212131494 | 1.00 | 37,307.57 | 37,307.57 |
Total 2 (213020002)= | 591,676.07 | ||||
1 | Elevator tip platforma pt pers cu dizabil corp c1 | 421303001 | 1.00 | 31,754.56 | 31,754.56 |
2 | Elevator tip platforma pt pers cu dizabil corp c2 | 421303002 | 1.00 | 31,754.56 | 31,754.56 |
Total 3 (213030002)= | 63,509.12 | ||||
1 | Banca smis 121314 | 12133572 | 1.00 | 1,019.07 | 1,019.07 |
2 | Banca smis 121314 | 12133573…12133584(12) | 12.00 | 1,019.12 | 12,229.44 |
3 | Banca vestiar cu spatar | 12133414…12133418(5) | 5.00 | 928.20 | 4,641.00 |
4 | Bancheta 4 locuri pt sala de asteptare | 12132801 | 1.00 | 1,856.40 | 1,856.40 |
5 | Birou cu 1 sertar+suport pc+polita depozitare 1usa | 12133425 | 1.00 | 480.76 | 480.76 |
6 | Birou cu 1 usa +1 sertar +suport pc si tastatura | 12131543…12131553(11) | 11.00 | 541.45 | 5,955.95 |
7 | Birou cu 1 usa si 1 sertar | 12133426…12133428(3) | 3.00 | 464.10 | 1,392.30 |
8 | Birou cu suport pt pc si tastatura | 12133405, 12133406 | 2.00 | 850.85 | 1,701.70 |
9 | Birou operational/ conferinte | 12133407…12133411(5) | 5.00 | 464.10 | 2,320.50 |
10 | Birou pentru suport multifunct/imprimanta laser a4 | 12131877…12131922(46) | 46.00 | 386.75 | 17,790.50 |
11 | Catedra laborator chimie cu blat termorezistent | 12132726 | 1.00 | 928.20 | 928.20 |
12 | Catedra laborator informatica 38 | 12133394 | 1.00 | 696.15 | 696.15 |
13 | Catedra laborator stiinte | 12133391…12133393(3) | 3.00 | 773.50 | 2,320.50 |
14 | Catedra profesor 06 | 12131784…12131817(34) | 34.00 | 587.86 | 19,987.24 |
15 | Corp mobil cu 3 sertare | 12132695…12132706(12) | 12.00 | 386.75 | 4,641.00 |
16 | Cos de gunoi | 12133585 | 1.00 | 377.89 | 377.89 |
17 | Cos de gunoi | 12133586…12133594(9) | 9.00 | 380.70 | 3,426.30 |
18 | Cuier cu fixare pe perete, 9 agatatori | 12131692…12131783(92) | 92.00 | 123.76 | 11,385.92 |
19 | Cuier de perete cu polita | 12132716…12132718(3), 12132720, 12132722…12132724(3), 12132815 | 8.00 | 154.70 | 1,237.60 |
20 | Cuier metalic cu picior | 12132805, 12132806, 12132818 | 3.00 | 278.46 | 835.38 |
21 | Dulap 28 cataloage | 12132680…12132682(3) | 3.00 | 1,547.00 | 4,641.00 |
22 | Dulap biblioteca fara usi | 12133395…12133404(10) | 10.00 | 464.10 | 4,641.00 |
23 | Dulap casetat 2x5 casete pt profesori sau elevi | 12132169, 12132612…12132614(3), 12132616, 12132618, 12132620, 12132621, 12132623, 12132625, 12132626, 12132634…12132669(36), 12132671…12132678(8) | 55.00 | 1,082.90 | 59,559.50 |
24 | Dulap cu 3 usi pt elevi clase primare | 12131942…12132011(70), 12132167, 12132171, 12132172, 12132174, 12132175, 12132177, 12132179, 12132180, 12132182, 12132183, 12132185, 12132186, 12132188, 12132189, 12132191, 12132193, 12132195, 12132196, 12132198, 12132199, 12132201, 12132203, 12132204, 12132206, 12132208, 12132209, 12132211, 12132212, 12132214, 12132215, 12132217, 12132219, 12132220, 12132222, 12132224, 12132225, 12132227, 12132257, 12132259, 12132362…12132421(60), 12133497 | 170.00 | 422.45 | 71,816.50 |
25 | Dulap cu vitrina si sertare 1800x400x1900 mm | 12132690…12132694(5) | 5.00 | 1,856.40 | 9,282.00 |
26 | Dulap metalic casetat 2x4 casete pt vestiar | 12133420…12133424(5) | 5.00 | 1,237.60 | 6,188.00 |
27 | Dulap mobil multifunctional | 12132683, 12132684 | 2.00 | 386.75 | 773.50 |
28 | Dulap multifunct material didactic sala clasa | 12131923…12131941(19) | 19.00 | 386.75 | 7,348.25 |
29 | Dulap pt laborator stiinte | 12132422…12132439(18), 12132563…12132565(3), 12132587, 12132589, 12132590, 12132592, 12132593, 12132595, 12132597, 12132598, 12132600, 12132602, 12132603, 12132605, 12132606, 12132608, 12132610 | 36.00 | 868.70 | 31,273.20 |
30 | Dulap sala clasa pt material didactic | 12131515…12131542(28) | 28.00 | 618.80 | 17,326.40 |
31 | Imprimanta laser monocrom a4 pantum | 12131401…12131419(19) | 19.00 | 442.38 | 8,405.22 |
32 | Masa de conferinta, rotunda | 12133412 | 1.00 | 928.20 | 928.20 |
33 | Masa de lectura 27 | 12132796…12132798(3), 12132800 | 4.00 | 1,547.00 | 6,188.00 |
34 | Masa laborator informatica pt 2 elevi | 12133328…12133342(15) | 15.00 | 696.15 | 10,442.25 |
35 | Masa laborator stiinte pt 3 elevi | 12132728…12132733(6), 12132736, 12132738, 12132740, 12132741, 12132744 | 11.00 | 2,165.80 | 23,823.80 |
36 | Masa laborator stiinte pt 3 elevi | 12133498…12133530(33) | 33.00 | 742.56 | 24,504.48 |
37 | Masa oficiu bucatarie | 12133413 | 1.00 | 1,547.00 | 1,547.00 |
38 | Masa pentru calculator | 12132712…12132714(3) | 3.00 | 371.28 | 1,113.84 |
39 | Masa reglabila dreptunghiulara oficiu bucatarie | 12132817 | 1.00 | 1,237.60 | 1,237.60 |
40 | Masa sala profesorala 16 | 12132685…12132689(5) | 5.00 | 1,856.40 | 9,282.00 |
41 | Modul extensie chiuveta inox pt laborator chimie | 12132788…12132792(5), 12132794 | 6.00 | 928.20 | 5,569.20 |
42 | Multifunctionala laser monocrom a4 xerox | 12131420…12131462(43) | 43.00 | 653.30 | 28,091.90 |
43 | Panou nobo premium plus pluta 120x90cm | 12131509, 12131510 | 2.00 | 238.00 | 476.00 |
44 | Raft metalic cu dublu acces | 12133376…12133384(9) | 9.00 | 618.80 | 5,569.20 |
45 | Raft metalic depozitare 33 | 12133385…12133390(6) | 6.00 | 618.80 | 3,712.80 |
46 | Raft metalic simplu cu fixare de perete | 12133343…12133375(33) | 33.00 | 618.80 | 20,420.40 |
47 | Scaun cu masuta pt sala festiva | 12133429…12133496(68) | 68.00 | 241.57 | 16,426.76 |
48 | Scaun cu struc met, sezut si spatar din lemn strat | 12131630…12131691(62) | 62.00 | 192.78 | 11,952.36 |
49 | Scaun directorial 41 | 12131845, 12131846 | 2.00 | 618.80 | 1,237.60 |
50 | Scaun profesor 08 | 12131818…12131844(27), 12131847…12131876(30), 12133531, 12133532 | 59.00 | 192.78 | 11,374.02 |
51 | Scaun tapitat 03 | 12131554…12131629(76) | 76.00 | 340.34 | 25,865.84 |
52 | Set individual reglabil (banca+scaun) pt clas 0-iv | 12132012…12132166(155), 12132168, 12132170, 12132173, 12132176, 12132178, 12132181, 12132184, 12132187, 12132190, 12132192, 12132194, 12132197, 12132200, 12132202, 12132205, 12132207, 12132210, 12132213, 12132216, 12132218, 12132221, 12132223, 12132226, 12132228…12132256(29), 12132258, 12132260…12132361(102), 12132440…12132447(8), 12132449…12132562(114), 12132566…12132586(21), 12132588, 12132591, 12132594, 12132596, 12132599, 12132601, 12132604, 12132607, 12132609, 12132611, 12132615, 12132617, 12132619, 12132622, 12132624, 12132627…12132633(7), 12132670, 12132715, 12132719, 12132721, 12132725, 12132727, 12132734, 12132735, 12132737, 12132739, 12132742, 12132743, 12132745, 12132746, 12132749, 12132751, 12132754, 12132756, 12132758, 12132761, 12132764, 12132766, 12132769, 12132772, 12132774, 12132793, 12132795, 12132799, 12132802…12132804(3), 12132807…12132814(8) | 514.00 | 340.34 | 174,934.76 |
53 | Set individual reglabil (banca+scaun) pt gimnaziu | 12132448, 12132819…12133327(509) | 510.00 | 340.34 | 173,573.40 |
54 | Sistem dulapuri pentru echipamente | 12133419 | 1.00 | 1,547.00 | 1,547.00 |
55 | Tabla magnetica, otel lacuit, 240x120cm premium | 12131464…12131470(7), 12131474…12131476(3), 12131478…12131508(31), 12131511…12131514(4) | 45.00 | 684.25 | 30,791.25 |
56 | Taburet bucatarie, tapiterie pvc, rotund | 12132707…12132711(5) | 5.00 | 154.70 | 773.50 |
57 | Taburet laborator chimie | 12132747, 12132748, 12132750, 12132752, 12132753, 12132755, 12132757, 12132759, 12132760, 12132762, 12132763, 12132765, 12132767, 12132768, 12132770, 12132771, 12132773, 12132775…12132787(13), 12132816 | 31.00 | 170.17 | 5,275.27 |
58 | Videoproiector epson v11h973040 | 12131463 | 1.00 | 2,348.51 | 2,348.51 |
59 | Birou cu 3 sertare | 8323710 | 1.00 | 1,785.00 | 1,785.00 |
60 | Birou cu o usa si un sertar | 8323711 | 1.00 | 1,547.00 | 1,547.00 |
61 | Canapea consulatie cu cap rabatabil | 8323712, 8323713 | 2.00 | 1,130.50 | 2,261.00 |
62 | Dulap instrumentar cu 2 usi | 8323714, 8323715 | 2.00 | 1,428.00 | 2,856.00 |
63 | Dulap medicamente cu vitrina sticla | 8323716, 8323717 | 2.00 | 1,428.00 | 2,856.00 |
64 | Fileu de volei cu plasa polipropilena si cablu int | 8323723 | 1.00 | 750.89 | 750.89 |
65 | Fiset cabinet medical | 8323718, 8323719 | 2.00 | 1,606.50 | 3,213.00 |
66 | Masuta instrumentar inox cu sertar | 8323720 | 1.00 | 1,130.50 | 1,130.50 |
67 | Panou informativ -smis 323731 | 832373101 | 1.00 | 1,130.50 | 1,130.50 |
68 | Plasa protectie geamuri | 8323724…8323732(9) | 9.00 | 210.63 | 1,895.67 |
69 | Scaun cabinet consultatii, tratamente | 8323721, 8323722 | 2.00 | 535.50 | 1,071.00 |
70 | Spalieri pentru gimnastica | 8323733…8323747(15) | 15.00 | 723.52 | 10,852.80 |
Total 4 (303020002)= | 946,834.67 | ||||
Total general (1+2+3+4)= | 1,685,260.86 | ||||
În data de 09.08.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 82694, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate – Table de scris și panou avizier, în cadrul proiectului menționat mai sus.
În data de 20.09.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 95620 și în data de 24.10.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr.110582, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate - Produse IT, în cadrul proiectului menționat mai sus.
În data de 29.09.2023 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 98938, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate (LOT 1)-Mobilier școlar, în cadrul proiectului menționat mai sus.
În data de 30.01.2024 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 9275, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate (LOT 2)-Mobilier cabinet medical, în cadrul proiectului menționat mai sus.
În data de 22.04.2024 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 44720, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate – Dotări sportive în cadrul proiectului menționat mai sus.
În data de 26.07.2024 a fost încheiat procesul verbal de predare-primire nr. 76406, între Municipiul Deva, reprezentat prin membrii echipei de implementare a proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cod SMIS 121314, numiți prin Dispoziția Primarului municipiului Deva nr.733/2021, cu modificările și completările ulterioare și Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”, cu ocazia predării, respectiv primirii produselor achiziționate – Vitrină frigorifică în cadrul proiectului menționat mai sus.
În evidențele Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” Deva figurează ca fiind înregistrate următoarele:
- Clădire școală SC 4 cu număr de inventar 17 și valoare de 4.052.824,00 lei,
- Clădire SC 4 cu număr de inventar 16 și valoare de 3.003.633,00 lei,
- Sală sport SC 4 + vestiar cu număr 19 și valoare de 445.356,00 lei.
Potrivit extrasului de carte funciară nr.61521 Deva, nr.cadastral 61521 – C1 (corp școală P+2, Sc la sol:789 mp), 61521 – C2 (corp școală P+2, Sc la sol:1.101 mp), 61521 – C3 (corp școală P, Sc la sol:179 mp), 61521 – C4 (sală sport Sc la sol:257,1 mp, Sc desfășurată:257 mp), 61521 – C5 (vestiar P+1, Sc desfășurată 296 mp), 61521 – C6 (magazie Sc la sol: 39 mp), bunurile menționate mai sus figurează în domeniul public al municipiului Deva și administrarea Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” Deva.
Raportat la cele enunțate mai sus, se impune suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia.
Din punct de vedere juridic sunt incidente şi aplicabile următoarele prevederi legale:
- art.286 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în baza căruia sunt definite bunurile aparținând domeniului public al statului, județului, municipiului, orașului și comunei, respectiv art. 290 evidența contabilă a acestora.
ART. 286
Domeniu public
- Domeniul public este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele stabilite în anexele nr. 2-4 şi din orice alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public, şi sunt dobândite de stat sau de unităţile administrativ-teritoriale prin unul dintre modurile prevăzute de lege.
- Domeniul public al statului este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele prevăzute în anexa nr. 2, precum şi din alte bunuri care, potrivit legii sau prin natura lor, sunt de uz sau de interes public naţional.
- Domeniul public al judeţului este alcătuit din bunurile prevăzute în anexa nr. 3,
precum şi din alte bunuri de uz sau de interes public judeţean, declarate ca atare prin hotărâre a consiliului judeţean, dacă nu sunt declarate prin lege ca fiind bunuri de uz sau de interes public naţional.
- Domeniul public al comunei, al oraşului sau al municipiului este alcătuit din bunurile prevăzute în anexa nr. 4, precum şi din alte bunuri de uz sau de interes public local, declarate ca atare prin hotărâre a consiliului local, dacă nu sunt declarate prin lege ca fiind bunuri de uz sau de interes public naţional ori judeţean.
ART. 290
Evidenţa financiar-contabilă
Evidenţa financiar-contabilă a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale se ţine distinct în contabilitate, potrivit legii, de către titularul dreptului de administrare, concedent sau de instituţia de utilitate publică care are în folosinţă gratuită aceste bunuri.
- Totodată, în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, sunt reglementate modalitățile de exercitare a dreptului de proprietate publică al unităților administrativ-teritoriale, precum și darea în administrare a bunurilor, respectiv prevederile art.297 – 301.
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 297
Stabilirea modalităţilor de exercitare a dreptului de proprietate publică
(1) Autorităţile prevăzute la art. 287 decid, în condiţiile legii, cu privire la modalităţile de exercitare a dreptului de proprietate publică, respectiv:
a) darea în administrare;
b) concesionarea;
c) închirierea;
d) darea în folosinţă gratuită.
(2) În cazul închirierii bunurilor proprietate publică de către titularul dreptului de administrare, iniţierea procedurii de închiriere se stabileşte de către regiile autonome, autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de alte instituţii de interes public naţional, judeţean sau local.
SECŢIUNEA a 2-a
Darea în administrare a bunurilor proprietate publică
ART. 298
Prerogative
Autorităţile prevăzute la art. 287 exercită în numele statului, respectiv al unităţii administrativ-teritoriale următoarele prerogative:
a) ţinerea evidenţei de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile legii;
b) stabilirea destinaţiei bunurilor date în administrare;
c) monitorizarea situaţiei bunurilor date în administrare, respectiv dacă acestea sunt în conformitate cu afectaţiunea de uz sau interes public local sau naţional, după caz, precum şi cu destinaţia avută în vedere la data constituirii dreptului.
ART. 299
Conţinutul actului prin care se constituie dreptul de administrare
Hotărârea Guvernului sau a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local al comunei, al oraşului sau al municipiului, după caz, prin care se constituie dreptul de administrare, cuprinde cel puţin următoarele elemente:
a) datele de identificare a bunului care face obiectul dării în administrare şi valoarea de inventar a acestuia;
b) destinaţia bunului care face obiectul dării în administrare;
c) termenul de predare-primire a bunului.
ART. 300
Drepturi şi obligaţii
(1) Autorităţile administraţiei publice centrale, instituţiile publice şi regiile autonome din subordinea acestora, precum şi instituţiile publice şi regiile autonome din subordinea autorităţilor publice locale au următoarele drepturi şi obligaţii:
a) folosirea şi dispunerea de bunul dat în administrare în condiţiile stabilite de lege şi, dacă este cazul, de actul de constituire;
b) asigurarea pazei, protecţiei şi conservarea bunurilor, ca un bun proprietar, şi suportarea tuturor cheltuielilor necesare unei bune funcţionări;
c) efectuarea formalităţilor necesare cu privire la închiriere, în limitele actului de dare în administrare şi cu respectarea legislaţiei aplicabile;
d) culegerea fructelor bunului;
e) efectuarea de lucrări de investiţii asupra bunului, în condiţiile actului de dare în administrare şi a legislaţiei în materia achiziţiilor publice;
f) suportarea tuturor cheltuielilor necesare pentru aducerea bunului la starea corespunzătoare de folosinţă, în cazul degradării acestuia, ca urmare a utilizării necorespunzătoare sau a neasigurării pazei;
g) acordarea dreptului de servitute, în condiţiile legii;
h) obţinerea avizelor pentru planul urbanistic zonal fără schimbarea uzului şi interesului public şi destinaţiei bunului;
i) obţinerea avizelor pentru lucrări de îmbunătăţire şi menţinere a caracteristicilor tehnice ale bunurilor;
j) reevaluarea bunurilor, în condiţiile legii;
k) semnarea procesului-verbal de vecinătate, fără schimbarea regimului juridic al bunului;
l) semnarea acordului de avizare a documentaţiei de carte funciară pentru obţinerea certificatului de atestare a edificării construcţiilor;
(2) Bunurile imobile proprietate publică se înscriu în cartea funciară anterior emiterii actului de dare în administrare.
(3) Dreptul de administrare se înscrie în cartea funciară de către titularul acestui drept.
ART. 301
Radierea dreptului de administrare
Radierea din cartea funciară a dreptului de administrare se efectuează în baza actului de revocare sau a actului prin care se constată stingerea dreptului de proprietate publică.
- Potrivit Codului civil aprobat prin Legea nr.287/2009, cu modificările și completările ulterioare, la art.867 se prevede faptul că dreptul de administrare se constituie prin hotărâre a consiliului local. Același act normativ prevede la art.868 faptul că dreptul de administrare aparține instituțiilor publice de interes local. Titularul dreptului de administrare poate folosi și dispune de bunul dat în administrare în condițiile stabilite de lege și, dacă este cazul, de actul de constituire.
- Mai mult prevederile art. 861 alin.(3), art. 867-870 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, dispun următoarele:
ART. 861 Caracterele dreptului de proprietate publică
(3) În condiţiile legii, bunurile proprietate publică pot fi date în administrare sau în folosinţă şi pot fi concesionate ori închiriate.
ART. 867 Constituirea dreptului de administrare
(1) Dreptul de administrare se constituie prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local. (2) Autorităţile prevăzute la alin. (1) controlează modul de exercitare a dreptului de administrare.
ART. 868 Exercitarea dreptului de administrare
(1) Dreptul de administrare aparţine regiilor autonome sau, după caz, autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale şi altor instituţii publice de interes naţional, judeţean ori local.
(2) Titularul dreptului de administrare poate folosi şi dispune de bunul dat în administrare în condiţiile stabilite de lege şi, dacă este cazul, de actul de constituire.
ART. 869 Stingerea dreptului de administrare
Dreptul de administrare încetează odată cu încetarea dreptului de proprietate publică sau prin actul de revocare emis, în condiţiile legii, dacă interesul public o impune, de organul care l-a constituit.
ART. 870 Apărarea dreptului de administrare
- Apărarea în justiţie a dreptului de administrare revine titularului dreptului.
(2) Dispoziţiile art. 696 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
În considerarea prevederilor art. 861 alin.(3), art. 867-870 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.108 lit.”a”, 129 alin.(2) litera“c”, alin.(6) litera “a”, art.139 alin.(3) litera “g”, art.196 alin.(1) litera “a”, art.287 litera ”b”, art.290, art.297 alin.(1) litera “a”, art.300 alin.(3) și art. 301 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem atenției Consiliului local al municipiului Deva proiectul de hotărâre privind suplimentarea valorii de inventar a bunurilor aflate în administrarea Școlii Generale Andrei Șaguna Deva, cu valoarea investițiilor realizate în cadrul proiectului ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale "Andrei Șaguna, cod SMIS 121314, respectiv cod SMIS 323731", la imobilele-construcții înscrise în CF nr.61521 Deva, 61521-C1, 61521-C2, 61521-C4, 61521-C5, situate în Deva, Aleea Viitorului, nr.9, județul Hunedoara, precum și darea în administrare a bunurilor realizate în cadrul acestuia.
Director Executiv al Direcției Juridice
și Administrației Publice Locale,
Oana Diana Mura
Director executiv
Direcția economică
Claudia Maria Stoica