ANEXA NR. 3 la proiectul de hotărâre nr. 414 din 18.09.2025

DOCUMENTAȚIA DE ATRIBUIRE 

 

                   

                          pentru vânzarea prin licitație publică a imobilului în suprafață utilă de 21 mp, înscris în CF nr. 62913-C1-U14, domeniul privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara

 

 

Conținut:

 

  • 1.      Informații generale privind Vânzătorul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon/ fax, adresă de e-mail a persoanei de contact etc;
  • 2.      Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de vânzare;
  • 3.      Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor;
  • 4.      Informații detaliate și complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare, precum și ponderea lor;
  • 5.      Instrucțiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;
  • 6.      Caietul de sarcini;
  • 7.      Fișa de date a procedurii;
  • 8.      Formulare și modele de documente;
  • 9.      Condract cadru de vânzare. 

 

 

 

1. INFORMAȚII GENERALE PRIVIND  VÂNZĂTORUL

 

 

Denumirea Vânzătorului ( Proprietarul imobilului ) :

 

            Primăria Municipiului Deva - activitate economică, 

                        sediul în Deva, str. Piaţa Unirii, nr. 4, 

                                    CUI RO 39125506,    

 

Locul de desfăşurare a licitaţiei este la:

     Serviciul Administrare Domeniul Public şi Privat

     Deva, Piaţa Unirii nr. 16. Telefon / Fax: 0254/217899

             e-mail: serviciul.adpp@primariadeva.

   - 1 -

2. INSTRUCȚIUNI PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII DE VÂNZARE

 

 

A. Procedura Licitației Publice 

 

            Conform art.363 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, vânzarea bunurilor din domeniul privat al unităților administrativ teritoriale se face prin  Licitație publică, organizată în condițiile prevăzute la art. 334-346, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 311 din OUG 57/2019.

            În cazul acestei proceduri autoritatea publică are obligația să publice anunțul de licitație în Monitorul Oficial al României, Partea aVI-a, într-un cotidian de circulație națională și într-unul de circulație locală, precum și  pe pagina de internet a Primăriei Deva.

            Anunțul de licitație se trimite spre publicare cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.

            Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Autoritatea publică are obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depășească 5 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.

            Autoritatea publică are obligaţia de a transmite răspunsurile însoţite de întrebările aferente către toate persoanele interesate care au obţinut, în condiţiile prezentei secţiuni, documentaţia de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective.

            Ofertele se redactează în limba română. 

            Ofertele se depun la sediul autorităţii publice sau la locul precizat în anunţul de licitaţie, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de autoritatea publică, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data şi ora.

            Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin două oferte valabile.

             În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, autoritatea publică este obligată să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie.

            Autoritatea publică are obligaţia de a stabili oferta câştigătoare pe baza criteriului/criteriilor de atribuire precizate în documentaţia de atribuire.

            Persoana interesată are dreptul de a solicita și de a obține documentația de atribuire contra cost de la Registratura Serviciului Administrare Domeniul Public şi Privat din Piaţa Unirii nr. 16, localitatea Deva,

            Costul unei documentații de atribuire este de 500 lei.   

                                                                                

 

3. INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ȘI PREZENTARE A OFERTELOR 

 

Ofertele se redactează în limba română şi se depun într-un singur exemplar, în două plicuri sigilate unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de autoritatea publică în ordinea primirii lor, în Registrul  Oferte, precizându-se data şi ora. 

 

                                                               - 2 -

   Pe plicul exterior se vor indica datele de identificare ale imobilului  pentru care este depusă oferta şi cu menţiunea: ,,A nu se deschide înainte de ora ___________ din data de _______________________________ ’’.

            Plicul exterior va trebui să conțină:

 

                        a)  o fișă cu informații privind ofertantul, semnată de ofertant, fără îngroșări,                               ștersături sau modificări; - Formularul nr. 1 -  în original;

                        b)  declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau                              modificări; - Formularul nr. 2  - în original;  

                        c)   dovada constituirii garanției de participare - în copie;

                        d)   dovada intrării în posesia caietului de sarcini - în copie;

                        e)   acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților 

 

            Plicul interior va cuprinde oferta financiară propriu - zisă. – Formularul nr.3 în original. Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz, precum și datele de identificare ale imobilului pentru care se depune oferta. 

Ofertele se depun direct de către ofertant sau de împuternicitul său la adresa organizatorului, primind un număr de înregistrare prin care se face dovada depunerii ofertei.

            Ofertele se depun într-un singur exemplar. Fiecare ofertant poate depune o singură ofertă.

            Formularul de ofertă de licitaţie va purta ștampila Primăriei Municipiului Deva, în original şi va fi inclus în documentaţia de ofertare.

            Conținutul ofertelor trebuie să rămănă confidențial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea publică urmând a lua cunoștință de conținutul ofertelor numai după această dată.

            În urma analizării plicului exterior de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul comisiei întocmește procesul- verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc condițiile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. 

Sunt considerate oferte valabile, ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.

            Procesul - verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți  ofertanții.

            Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal menționat de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți ofertanții.

 

 

4.  INFORMAȚII DETALIATE ȘI COMPLETE PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI CÂȘTIGĂTOARE, PRECUM ȘI PONDEREA LOR

 

 

            Autoritatea publică are obligația de a încheia contractul de vânzare - cumpărare cu ofertantul  a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.

 

            Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.

                                                

                                                            - 3 -      

            Criteriile de atribuire a contractului de vânzare a imobilului sunt următoarele:

            

  1. cel mai mare nivel al ofertei peste prețul minim de la care pornește licitația  –  pondere 40 %;

 

b) capacitatea economico – financiară a ofertanților – disponibilități bănești –  pondere 30 % ;

 

c)   condiții specifice impuse de natura bunului supus vânzării  - pondere 20 %.

 

d) protecția mediului înconjurător  -  pondere 10 %;

 

            

            Algoritmul de calcul pentru cele patru criterii este următorul: 

 

 

  • l  pentru criteriul privind cel mai mare nivel al ofertei punctajul P(n) se acordă astfel :

 

  a)  pentru cel mai mare nivel al ofertei  peste prețul minim de la care pornește licitația  se acordă punctajul maxim  alocat   de 40 puncte;

 

  b)   pentru celelalte oferte punctajul P(n) se calculează proporțional, astfel:  

 

                        P(n)= ( Nivel n / Nivel maxim ofertat )  x 40  

 

  

  • l  pentru criteriul privind capacitatea economico- financiară punctajul D(n) se acordă astfel:

 

  1. pentru cel mai mare nivel al disponibilităților bănești, se acordă punctajul            maxim  alocat de  30   puncte;

 

  1. pentru celelalte punctaje D(n) se calculează proporțional astfel:   

 

         D(n) =( Nivel n / Nivel maxim ofertat )  x 30 

 

            

            Dacă ofertantul face dovada disponibilităților bănești în valoare de minim                82.500,00 lei, se va acorda punctajul maxim alocat acestui criteriu, respectiv 30 puncte, în caz contrar se va acorda 0 (zero) puncte.

 

            Pentru acest criteriu formula de calcul se aplică numai în cazul egalității dintre ofertanți, pentru departajarea acestora, recalculându-se punctajul pentru stabilirea câștigătorului licitației publice.

 

 

 

 

 

                                                                      - 4 -

  •   pentru criteriul privind condițiile specifice impuse de natura bunului supus vânzării– punctajul se acordă astfel:

 

            Pentru acordarea punctajului maxim de 20   puncte, ofertații la licitația publică trebuie  să depună o declarație pe propria răspundere prin care își asumă faptul că imobilul unitate individuală de tip „spațiu birou” înscris în CF nr. 62913-C1-U14 face parte dintr-o clădire declarată monument istoric și va lua toate măsurile necesare pentru protejarea și conservarea acesteia, fără a schimba arhitectura clădirii și va respecta legislația în vigoare privind protejarea monumentelor istorice aflate în proprietatea persoanelor fizice, 

Conform prevederilor art. 23 și 36 din Legea nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, exploatarea și întreținerea clădirii se vor face în conformitate cu legislația în vigoare, orice intervenție inclusive reparațiile curente, lucrările de întreținere sau schimbarea destinației fiind permisă numai cu avizul instituțiilor abilitate din cadrul Ministerului Culturii.

 

            Dacă ofertantul nu  depune declarația menționată mai sus - se acordă 0 (zero) puncte.

 

  1. pentru criteriul privind protecția mediului înconjurător - punctajul se acordă astfel:

                                                                                                                       

Pentru acordarea punctajului maxim de 10 puncte, ofertanții la licitația publică trebuie  să depună o declarație pe propria răspundere prin care se angajează că prin lucrările de amenajare și reparare a imobilului vor respecta legislația în vigoare privind protecția mnediului înconjurător,

          

            Dacă ofertantul nu  depune declarația menționată mai sus - se acordă 0 (zero) puncte.

 

            Toți participanții la procedura de licitație publică pentru a primii punctajul maxim la criteriul de atribuire privind capacitatea economico - financiară trebuie să facă dovada că vor avea acces la disponibilități bănești, resurse reale negrevate de datorii sau linii de credit, în valoare de minim  82.500,00 lei.

 

 Operatorii economici vor face dovada prin prezentarea oricărui tip de document emis de unități bancare ( prezentat în original ).       

 

            Comisia de evaluare stabilește punctajul fiecarei oferte, ținând seama de ponderile fiecărui criteriu de atribuire.

 

            În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.

 

            Autoritatea contractantă poate încheia contractul numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării către ofertanți a deciziilor referitoare la adjudecarea licitației publice.

 

 

 

                                                                 - 5 -

Contractul de vânzare – cumpărare se încheie în formă autentică la notarul public, sub sancţiunea nulităţii, la solicitarea oricărei părţi.

                                    

             Predarea – primirea bunului se face prin proces verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încasării preţului de vânzare şi încheierea contractului de vânzare cumpărare.  

 

 

             5. INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE UTILIZARE  

                                           A CĂILOR DE ATAC 

 

 

 

            Participanții la licitația publică nemulțumiți de modul de organizare și desfășurare a licitației publice, precum și de criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare se pot adresa instanței de contencios administrativ a tribunalului în a cărei jurisdicție se află autoritatea publică.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      - 6 –

 

6. CAIET DE SARCINI

        pentru vânzarea prin licitație publică a imobilului în suprafață utilă de 21 mp, înscris în             CF nr. 62913-C1-U14, domeniul privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara

 

 

 

INFORMAŢII GENERALE:

 

Licitaţia publică este organizată de către Primăria municipiului Deva, prin Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat, cu sediul în municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, în conformitate cu prevederile art.108 lit.”e”, art.129 alin.2 lit.“c”, alin.6 lit.”b”, art. 139 alin.2, art.317, art. 363 și ale art 334-346 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 

            Baza legală:

 

            Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.______/______, privind vânzarea prin licitație publică a imobilului în suprafață utilă de 21 mp, înscris în CF nr. 62913-C1-U14, domeniul privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva, b-dul        1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara.

 

            Tipul procedurii:   Licitație Publică 

 

 

 OBIECTUL  VÂNZĂRII:

            Bunul care face obiectul vânzării este imobilul unitate individuală de tip „spațiu birou”, în suprafață utilă de 21 mp, înscris în CF nr. 62913-C1-U14, aparținând domeniului privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara, 

 

            Vânzarea imobilului menţionat se  face prin licitaţie  publică, pentru care trebuie să existe cel puţin 2 oferte valabile,  respectiv să îndeplinească condiţiile de eligibilitate şi să fie depuse în termen,  organizată după cum urmează:

 

data licitaţiei: ____________________

 

ora:_______________

      

   locul desfăşurării  licitaţiei:

Sediul Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara

   - 7 -

 

Anunţul licitaţiei publice a fost făcut public în:

            Ziarul de circulaţie  naţională ___________________________________________   din data de __________________, 

            Ziarul  de circulaţie locală_____________________________________________  din data de ____________, 

            Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a din data de _______________, precum și pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Deva: “www.primariadeva.ro

 

PREȚUL VÂNZĂRII:

 

            Preţul de pornire la licitația publică în vederea vânzării imobilului înscris în CF nr. 62913-C1-U14, situat în municipiul Deva, B-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, unitate individuală de tip „spațiu birou”,  este stabilit în baza Raportului de evaluare nr. 77647/18.07.2025, întocmit de către societatea comercială GAMA EVAL INVEST S.R.L., prin expert evaluator  domnul Șendroni Mihai, membru ANEVAR, respectiv suma de 82.500,00 lei la care se adaugă TVA.

 

             Plata Prețului se va face integral înainte de data încheierii contractului de vânzare- cumpărare prin virament bancar în contul RO10TREZ366502205X013051, Municipiul Deva – activitate economică, CUI RO 39125506,  deschis la  Trezoreria Deva.

 

 

TAXE ȘI GARANȚII:

 

Ofertanții vor achita următoarele taxe și garanții :

 

  • Taxă pentru obținerea documentației: 500 lei;
  • Garanția de participare la licitație: 10% din prețul de pornire a licitației publice, respectiv suma de 8.250,00 lei.

 

               Garanția de participare la licitație 

             Participanții la licitația publică vor depune o garanție de participare la licitație în cuantum de 10 % din valoarea imobilului licitat, valoare stabilită în baza Raportului de evaluare nr. 77647/18.07.2025 întocmit de către societatea comercială Gama Eval Invest SRL prin evaluator autorizat dl. Șendroni Mihai, membru ANEVAR, respectiv suma de 8.250,00 lei.

            Garanția de participare la licitație se constituie în numerar la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva.

 

 

 

                                                                  - 8 -

 

 

            Se reține garanția de participare atunci când ofertantul se află în oricare din următoarele situații:

 

                        a)  Revocă / Retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;

                        b) Ofertantul refuză încheierea contractului de vânzare - cumpărare;

                        c) Ofertantul nu se prezintă în vederea încheierii contractului de vânzare – cumpărare  în termenul prevăzut în prezentul  Caiet de Sarcini. 

                        d) În cazul respingerii ofertei care se află sub prețul minim de pornire al licitației publice;

                        e)  În cazul excluderii de la licitația publică pe motive de fraudă.

 

            Garanția de participare, constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare, se restituie în cel mult 3 zile lucrătoare de la data semnării contractului de vânzare - cumpărare, în baza unei cereri scrise din partea ofertantului câștigător.

 

            Garanția de participare, constituită de ofertanții a căror ofertă nu a fost stabilită câștigătoare, se restituie pe baza unei cereri scrise, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii unei solicitări în acest sens.

 

CONDITIILE DE VALABILITATE A OFERTELOR 

 

 - data limită de solicitare a clarificărilor:

            Data limită pentru solicitarea clarificărilor este _____________________ora __________.

 

În termen de maxim 2 zile de la notificarea cu privire la neclarităţile întâmpinate, persoana interesată  va primi un răspuns de la organizatorul licitaţiei.

 

           - termenul limită de depunere a ofertelor:

            Ofertele se pot depune din momentul ridicării documentaţiei de licitaţie şi până în data de ____________________, ora ___________, la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara.

            Ofertele depuse după termenul limită stabilit vor fi respinse de comisia de evaluare a ofertelor.          

          - termenul de valabilitate a ofertelor:

Perioada de valabilitate a ofertei se stabileşte din momentul depunerii ofertelor şi până în momentul încheierii contractului de vânzare- cumpărare.

 

ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII  LICITAȚIEI PUBLICE 

 

   La Licitația Publică are dreptul de a participa orice persoană fizică sau juridică, care îndeplinește  cumulativ următoarele condiții: 

  1. a plătit garanția de participare la licitație;
  2. a plătit contravaloarea documentației de atribuire;

 

                     - 9 -

                        c)  a depus oferta de participare la licitație, împreună cu toate documentele solicitate în termenele prevăzute în documentația de atribuire;

                        d)  are îndeplinite la zi toate obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor şi a contribuţiilor către bugetul consolidat al statului şi către bugetul local al municipiului Deva;

                        e)    nu este în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare. 

 

             Nu are dreptul să participe la licitaţie persoana care a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţilor administrativ-teritoriale în ultimii 3 ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit preţul, din culpă proprie. Restricţia operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câştigătoare la licitaţie, conform art.339 alin.2 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.

 

             Ofertele vor fi elaborate conform Caietului de sarcini și vor fi depuse la adresa /locul precizat în anunțul licitației, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior. 

 

            Ofertele se înregistrează în ordinea primirii lor la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, precizându- se data și ora primirii acestora.

 

             Pe plicul exterior se va indica datele de identificare ale imobilului pentru care este depusă oferta.

 

 Plicul exterior va trebui să conțină:

 

                        a)  o fișă cu informații privind ofertantul, semnată de ofertant, fără îngroșări,                               ștersături sau modificări - Formularul nr. 1, în original;

                        b)   declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau                             modificări - Formularul nr. 2, în original;

                        c)   dovada constituirii garanției de participare în copie;

                        d)   dovada intrării în posesia documentației de atribuire în copie;

e)  acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților după cum urmează : 

            

            Persoană juridică română (societăți comerciale - S.R.L., S.A., S.N.C.)

 

  • extras de cont curent din care să reiasă capacitatea financiară de a cumpăra spațiul;
  • dovada că persoana juridică nu are datorii la bugetul local al Municipiului Deva precum și la bugetul local de la sediul principal, respectiv la bugetele locale de la punctele de lucru și / sau sedii secundare ale ofertantului, unde este cazul( certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării ) - în original sau  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • dovadă că persoana juridică nu are datorii la bugetul de stat ( certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării ) - în original sau în copie cu mențiunea ” conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;

 

 

            - 10 -

  • cazier judiciar al operatorului economic și al persoanelor fizice care au putere de reprezentare, de decizie în cadrul acestuia așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/actul constitutiv – în original;
  • actul constitutiv al persoanei juridice și actele adiționale la actul constitutiv , dacă este cazul, în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal; 
  • certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului  în copie cu mențiunea ” conform cu originalul ” și semnătura reprezentantului legal;
  • certificat  de înregistrare fiscală emis de ANAF,  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal; 
  • bilanţul contabil din anul precedent, vizat şi înregistrat de organele competente;
  • actul de identitate al reprezentantului legal, în copie ;
  • împuternicire pentru persoanele care vor participa la licitația publică în calitate de repezentant cu puteri depline, în original, precum și actul de identitate al persoanei împuternicite (în cazul în care persoana împuternicită nu este reprezentantul legal al ofertantului); 
  • În cazul asociațiilor de producători sau asocierii între mai mulți ofertanți pe lângă documentele solicitate mai sus menționate se depune actul constitutiv al asociației precum și cazierul judiciar al fiecărei firme din asociație, al președintelui asociației, precum și cărțile de identitate ale acestora.

 

Pentru P.F.A

 

  • extras de cont curent din care să reiasă capacitatea financiară de a cumpăra spațiul;
  • dovada că persoana fizică nu are datorii la bugetul local al Municipiului Deva precum și la bugetul local de la sediul principal,  respectiv la bugetele locale de la punctele de lucru și / sau sedii secundare a ofertantului, unde este cazul (certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării) - în original sau  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • dovadă că persoana fizică nu are datorii la bugetul de stat (certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării) - în original sau în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • cazier judiciar al operatorului economic și a persoanelor fizice care au putere de reprezentare , de decizie în cadrul acestuia așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/actul constitutiv – în original;
  • certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • certificat  de înregistrare fiscală emis de ANAF, în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • certificat de înregistrare, mențiuni de la Registrul Comerțului privind modificări asupra datelor de înregistrare a ofertantului(dacă este cazul), în copie conform cu originalul;
  • actul de identitate al reprezentantului legal, în copie, cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;

 

 

 

           - 11 -

  • împuternicire pentru persoanele care vor participa la licitația publică în calitate de repezentant cu puteri depline, în original, precum și actul de identitate al persoanei împuternicite (în cazul în care persoana împuternicită nu este reprezentantul legal al ofertantului). 

 

Pentru I.I.

 

  • extras de cont curent din care să reiasă capacitatea financiară de a cumpăra spațiul;
  • dovada că persoana fizică nu are datorii la bugetul local al Municipiului Deva precum și la bugetul local de la sediul principal,  respectiv la bugetele locale de la punctele de lucru și / sau sedii secundare a ofertantului, unde este cazul (certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării) - în original sau în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • dovadă că persoana fizică nu are datorii la bugetul de stat (certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării) - în original sau în copie, cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • cazier judiciar al operatorului economic și a persoanelor fizice care au putere de reprezentare , de decizie în cadrul acestuia așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/actul constitutiv – în original ;
  • certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal ;
  • certificat  de înregistrare fiscală emis de ANAF, în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal; 
  • certificat de înregistrare mențiuni de la Registrul Comerțului privind modificări asupra datelor de înregistrare a ofertantului (dacă este cazul), în copie, cu mențiunea „conform cu originalul”;
  • actul de identitate al reprezentantului legal, în copie cu mențiunea ” conform cu originalul ” și semnătura reprezentantului legal;
  • împuternicire pentru persoanele care vor participa la licitația publică în calitate de repezentant cu puteri depline, în original, precum și actul de identitate al persoanei împuternicite (în cazul în care persoana împuternicită nu este reprezentantul legal al ofertantului).

 

Pentru I.F.

 

  • extras de cont curent din care să reiasă capacitatea financiară de a cumpăra spațiul;
  • dovada că persoana fizică nu are datorii la bugetul local al Municipiului Deva precum și la bugetul local de la sediul principal,  respectiv la bugetele locale de la punctele de lucru și / sau sedii secundare a ofertantului, unde este cazul (certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării ) - în original sau  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • dovadă că persoana fizică nu are datorii la bugetul de stat (certificat de atestare fiscală emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării) - în original sau în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • cazier judiciar al operatorului economic și a persoanelor fizice care au putere de reprezentare , de decizie în cadrul acestuia așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/actul constitutiv – în original;

 

     - 12 -

  • certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului  în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • certificat  de înregistrare fiscală emis de ANAF, în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal; 
  • certificat de înregistrare mențiuni de la Registrul Comerțului privind modificări asupra datelor de înregistrare a ofertantului (dacă este cazul), în copie cu mențiunea „conform cu originalul”;
  • actul de identitate al reprezentantului legal, în copie cu mențiunea ”conform cu originalul” și semnătura reprezentantului legal;
  • împuternicire pentru persoanele care vor participa la licitația publică în calitate de repezentant cu puteri depline, în original, precum și actul de identitate al persoanei împuternicite (în cazul în care persoana împuternicită nu este reprezentantul legal al ofertantului). 

 

Persoană juridică străină

 

  • certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului (6 luni valabil);
  • certificat de bonitate bancară;
  • declaraţii notariale din care să reiasă că nu au datorii faţă de Statul Român şi faţă de Municipiul Deva;
  • cazier judiciar al operatorului economic și a persoanelor fizice care au putere de reprezentare , de decizie în cadrul acestuia așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/actul constitutiv – în original;
  • actul de identitate al reprezentantului legal, în copie;
  • împuternicire pentru persoanele care vor participa la licitația publică, în calitate de repezentant cu puteri depline, în original, precum și actul de identitate al persoanei împuternicite (în cazul în care persoana împuternicită nu este reprezentantul legal al ofertantului).

 

            Pentru Persoane fizice:

 

            -  Copie Carte de Identitate;

-  Certificate de atestare fiscală din care să rezulte lipsa datoriilor restante cu privire la plata impozitelor, taxelor sau contribuțiilor la bugetul general consolidat de stat și la bugetul local - în original. În acest sens este necesară prezentarea atât a Certificatului de atestare fiscală emis de Administrația financiară din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală ( ANAF ) de la sediul și/ sau punctul de lucru al persoanei juridice pentru debitele întregistrate la bugetul consolidat de stat, cât și a Certificatului de atestare fiscală emis de  Direcția de Taxe și impozite din cadrul Primăriei municipiului Deva pentru debitele înregistrate la bugetul local al municipiului Deva. Aceste certificate trebuie să ateste lipsa datoriilor restante și să fie emise cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării lor. 

-   Cazier judiciar – în original ;

            - Extras de cont curent din care să reiasă capacitatea financiară de a cumpăra imobilul, nu mai vechi de 2 zile lucrătoare de data de depunere a ofertelor, în original, cu semnătura și ștampila unității bancare la care este deschis contul; 

 

 

 

                                                            - 13 -

 

Plicul interior va cuprinde:

 

  • oferta financiară propriu - zisă. – Formularul nr.3,  în original.

Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz, precum și datele de identificare ale imobilului pentru care se depune oferta. 

 

 

CONDIŢIILE  DE   RETRAGERE  A  OFERTEI

 

            Ofertele se pot retrage de ofertanţi, fără penalizări, dacă retragerea se face în afara perioadei de valabilitate a ofertei.

            În cazul în care oferta se retrage în termenul de valabilitate, se pierde garanţia de participare la  licitaţie. 

            Dacă după adjudecarea licitaţiei, adjudecătorul licitaţiei nu se prezintă la semnarea contractului de vânzare - cumpărare în termenul stabilit, pierde garanţia de participare la  licitaţie, iar adjudecarea licitaţiei este anulată.

 

MODUL   DE  PREZENTARE  AL   OFERTEI  ȘI  DESFĂȘURAREA LICITAȚIEI 

 

            Licitația publică are loc  în data de ___________ ora _________la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, unde vor fi prezenţi  membrii comisiei de evaluare a ofertelor şi ofertanţii care au depus oferte, personal sau prin reprezentant pe baza de împuternicire scrisă.

            Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile.

            După deschiderea plicurilor exterioare în ședință publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu respectă prevedrile art.336 alin.(2) - (5) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

           În urma analizării conținutului plicurilor exterioare pe baza criteriilor de valabilitate, comisia de evaluare prin secretarul acesteia întocmește un proces-verbal privind îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, în care se menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și sunt excluse, precizând motivele excluderii acestora. 

           Sunt considerate oferte valabile, ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației. 

           Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei și de către ofertanți.

            Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puțin 2 (două) oferte să întrunească condițiile prevăzute în documentația de atribuire. În caz contrar, comisia de evaluare a ofertelor va dispune anularea procedurii și va organiza o nouă licitație.

              Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului – verbal de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți ofertanții prezenți. Refuzul ofertanților prezenți de a semna procesul - verbal se va consemna în cuprinsul acestuia.

 

 

                                                                 - 14 -

            În urma deschiderii plicurilor interioare și a analizării ofertelor financiare de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de atribuire, secretarul acesteia întocmește un proces – verbal în care menționează prețurile și punctajul obținut de fiecare oferant în urma aplicării criteriilor de atribuire, de asemenea menționează ofertele care nu sunt valabile și cele respinse precizând motivele excluderii acestora din licitația publică, dacă este cazul.

            Procesul – verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare. 

            În baza acestui proces - verbal, comisia de evaluare întocmește în termen de 1 zi lucrătoare un raport pe care îl trasmite autorității publice, denumit „Raport de adjudecare a licitației publice”.

            Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.            

            Fiecare participant poate depune o singură ofertă financiară.

            Dacă în cazul în care în urma analizării plicurilor exterioare se constată că nu se întrunesc cele 2 oferte valabile, plicurile interioare nu se mai deschid, licitaţia se anulează şi va trebui organizată altă licitaţie în termenul prevăzut de lege, ofertanţilor restituindu-li-se garanţia de participare la licitația publică în baza unei solicitări scrise din partea acestora.

            În cazul în care, în cadrul celei de-a doua proceduri de licitație publică nu se depune nici o ofertă valabilă, autoritatea publică anulează procedura de licitație.

            Pentru cea de-a doua licitație va fi păstrată documentația de atribuire aprobată pentru prima licitație. 

            Cea de-a doua licitație se organizează în condițiile prevăzute la art.336 alin (1) - (12) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

 

CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI                    CAȘTIGĂTOARE ȘI PONDEREA LOR

 

 

 Criteriile de atribuire a contractului de vânzare a imobilului sunt următoarele:

            

  1. cel mai mare nivel al ofertei peste prețul minim de la care pornește licitația   –  pondere 40 %;

 

b) capacitatea economico – financiară a ofertanților – disponibilități bănești –  pondere 30 % ;

 

c)   condiții specifice impuse de natura bunului supus vânzării  - pondere 20%.

 

d)   protecția mediului înconjurător   -  pondere 10%;

 

            

            Algoritmul de calcul pentru cele patru criterii este următorul: 

 

 

 

 

                                                                   - 15 -                     

 

  • l  pentru criteriul privind cel mai mare nivel al ofertei punctajul P(n) se acordă astfel :

 

  a)   pentru cel mai mare nivel al ofertei peste prețul minim de la care pornește licitația  se acordă punctajul maxim  alocat  de 40 puncte;

 

  b)    pentru celelalte oferte punctajul P(n) se calculează proporțional, astfel:  

 

                        P(n)= ( Nivel n / Nivel maxim ofertat )  x 40 

 

  

  • l  pentru criteriul privind capacitatea economico- financiară punctajul D(n) se acordă astfel:

 

  1. pentru cel mai mare nivel al disponibilităților bănești, se acordă punctajul          maxim  alocat de   30  puncte;

 

  1. pentru celelalte punctaje D(n) se calculează proporțional astfel:   

 

         D(n) =( Nivel n / Nivel maxim ofertat )  x 30 

 

            

            Dacă ofertantul face dovada disponibilităților bănești în valoare de minim    82.500,00 lei, se va acorda punctajul maxim alocat acestui criteriu, respectiv 30 puncte, în caz contrar se va acorda 0 (zero) puncte.

 

            Pentru acest criteriu formula de calcul se aplică numai în cazul egalității dintre ofertanți, pentru departajarea acestora, recalculându-se punctajul pentru stabilirea câștigătorului licitației publice.

 

 

  •   pentru criteriul privind condițiile specifice impuse de natura bunului supus vânzării– punctajul se acordă astfel:

 

            Pentru acordarea punctajului maxim de 20  puncte, ofertații la licitația publică trebuie  să depună o declarație pe propria răspundere prin care își asumă faptul că imobilul unitate individuală de tip „spațiu birou” înscris în CF nr. 62913-C1-U14 face parte dintr-o clădire declarată monument istoric și va lua toate măsurile necesare pentru protejarea și conservarea acesteia, fără a schimba arhitectura clădirii și va respecta legislația în vigoare privind protejarea monumentelor istorice aflate în proprietatea persoanelor fizice, 

Conform prevederilor art. 23 și 36 din Legea nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, exploatarea și întreținerea clădirii se vor face în conformitate cu legislația în vigoare, orice intervenție inclusive reparațiile curente, lucrările de întreținere sau schimbarea destinației fiind permisă numai cu avizul instituțiilor abilitate din cadrul Ministerului Culturii.

 

            Dacă ofertantul nu  depune declarația menționată mai sus - se acordă 0 (zero) puncte.

 

 

                                                            - 16 -

  1. pentru criteriul privind protecția mediului înconjurător - punctajul se acordă astfel:

                                                                                                                       

 

Pentru acordarea punctajului maxim de 10 puncte, ofertații la licitația publică trebuie  să depună o declarație pe propria răspundere prin care se angajează că prin lucrările de amenajare și reparare a imobilului vor respecta legislația în vigoare privind protecția mnediului înconjurător,

          

            Dacă ofertantul nu  depune declarația menționată mai sus - se acordă 0 (zero) puncte.

 

            Toți participanții la procedura de licitație publică pentru a primi punctajul maxim la criteriul de atribuire privind capacitatea economico - financiară trebuie să facă dovada că vor avea acces la disponibilități bănești, resurse reale negrevate de datorii sau linii de credit, în valoare de minim  82.500,00 lei.

 

 Operatorii economici vor face dovada prin prezentarea oricărui tip de document emis de unități bancare (prezentat în original).       

 

            Comisia de evaluare stabilește punctajul fiecarei oferte, ținând seama de ponderile fiecărui criteriu de atribuire.

 

            În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.

 

            Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.

 

            Autoritatea publică are obligația de a încheia contractul de vânzare- cumpărare cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.

 

            Autoritatea publică poate încheia contractul numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării către ofertanți a deciziilor referitoare la adjudecarea licitației publice.

 

            Autoritatea publică are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la adjudecarea licitației și cu cine va încheia contractul de vânzare- cumpărare, în scris, cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora .

 

Contractul de vânzare – cumpărare se încheie în formă autentică la notarul public, sub sancţiunea nulităţii, la solicitarea oricărei părţi.

             Predarea – primirea bunului se face prin proces verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încasării preţului de vânzare şi încheierea contractului de vânzare - cumpărare.           

 

 

                                                                   - 17 -

NOTIFICAREA  CĂTRE  OFERTANŢI   A  ADJUDECĂRII  LICITAŢIEI

 

            În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului de adjudecare a licitației publice de la comisia de evaluare, organizatorul licitației publice   are obligația de a informa ofertanții în scris, cu confirmare de primire, despre ofertele declarate valabile sau cele excluse și motivele excluderii lor dacă este cazul, după deschiderea plicurilor exterioare și informarea ofertanților ale căror oferte nu au fost declarate câștigătoare, asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective, după deschiderea plicurilor interioare.

            Autoritatea publică are obligația de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI a, un anunț de atribuire a vânzării, în cel mult 20 zile calendaristice de la finalizarea procedurii de atribuire.             

            Autoritatea publică are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea vânzării, în scris cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora. În cadrul acestei comunicări autoritatea publică are obligația de a informa ofertantul câștigător cu privire la acceptarea ofertei prezentate, precum și de a informa ofertanții declarați respinși, sau a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective.

            Autoritatea  publică are obligația de a încheia contractul de vânzare - cumpărare cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.     

            Autoritatea publică poate să încheie contractul numai după împlinirea unui termen de 20 zile calendaristice de la data realizării comunicării cu privire la atribuirea vânzării, comunicare care se face după publicarea anunțului de atribuire în Monitorul Oficial al României. 

            Neîncheierea contractului în termen de 20 zile calendaristice (după expirarea celor 20 de zile de după transmiterea comunicării privind atribuirea vânzării) poate atrage plata daunelor interese de către partea în culpă.

Refuzul ofertantului declarat câștigător de a încheia contractul în termenul menționat atrage după sine plata daunelor – interese, care constă în reținerea garanției de participare la licitația publică.

             Predarea – primirea bunului se face prin proces verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încasării preţului de vânzare şi încheierea contractului de vânzare - cumpărare.

CONDIŢII  DE   RESPINGERE  A  OFERTELOR

 

             Ofertele sunt respinse ( nu participă la licitaţie ) în urmatoarele cazuri:

            - când preţul oferit pentru cumpărarea imobilului este sub cel stabilit  în urma raportului de evaluare, Anexa nr.1 parte integrantă din prezenta Hotărâre a Consiliului local al municipiului Deva.

            -   când nu sunt îndeplinite toate criteriile de eligibilitate;

            - când oferta se depune după termenul de depunere a ofertelor, respectiv după data de: ____________________ora ___________.

            Participanții la licitația publică nemulțumiți de modul de organizare și desfășurare a licitației publice, precum și de criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare se pot adresa instanţei de contencios administrativ competentă.

 

                                                                    - 18 -

ANULAREA LICITAȚIEI PUBLICE:

 

Municipiul Deva are dreptul de a anula licitația publică în următoarele situații:

            

  1. Nu au fost depuse minim două oferte valabile;
  2. Au fost depuse numai oferte necorespunzătoare respectiv:
    • Ofertele au fost depuse după data limită de depunere;
    • Ofertele nu au fost elaborate și prezentate în concordanță cu cerințele și prevederile din documentația de atribuire;
    • Conțin propuneri referitoare la clauzele contractuale, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru vânzător;
    • Ofertantul declarat câștigător își revocă oferta;
    • Ofertantul declarat câștigător refuză încheierea contractului de vânzare – cumpărare
    • Contestația unui ofertant este admisă.

OBLIGAȚIILE CÂȘTIGĂTORULUI LICITAȚIEI PUBLICE:

 

 

a)  Adjudecătorul este obligat ca în termen de 20 de zile calendaristice de la data informării ofertanților cu privire la adjudecarea licitației publice, (informare ce are loc după publicarea anunțului în Monitorul Oficial al României cu privire la atribuirea vânzării), să achite preţul de vânzare pentru imobilul care face obiectul procedurii prin licitaţie publică. 

 

b) Dacă adjudecătorul licitaţiei nu se prezintă la termen pentru achitarea preţului, acesta pierde garanţia de participare la licitaţie şi posibilitatea de a încheia contractul de vânzare – cumpărare, urmând a se organiza o nouă licitaţie pentru vânzarea imobilului în aceleaşi condiţii.

 

c)  Contractul de vânzare – cumpărare se va încheia în formă autentică la un cabinet notarial în baza procesului verbal /raportului de adjudecare a licitației, semnat de către comisia de evaluare a ofertelor. Cheltuielile notariale vor fi suportate de către câștigătorul licitației publice.

 

d)  Adjudecătorul are obligaţia să prezinte la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale din cadrul Primăriei Municipiului Deva o copie a contractului de vânzare – cumpărare în termen de 15 zile calendaristice de la data semnării acestuia în vederea stabilirii impozitului.

 

 

CLAUZE DE REZOLUȚIUNE  A CONTRACTULUI 

 

Atunci când, una dintre părţile contractului nu îşi execută obligaţiile născute din contract, cealaltă parte are dreptul de a solicita rezoluţiunea contractului de vânzare – cumpărare, cu plata de daune interese, dacă este cazul, potrivit legii.

 

 

 

 

 

                                    - 19 –

 

CLAUZE CONTRACTUALE OBLIGATORII

 

  1. Vânzătorul este obligat să transmită cumpărătorului proprietatea bunului vândut;
  2. Vânzătorul are obligația să predea bunul vândut;
  3.  Vânzătorul are obligația să îl garanteze pe cumpărător contra evicţiunii şi viciilor bunului;
  4. Odată cu proprietatea, cumpărătorul dobândeşte toate drepturile asupra bunului cumpărat;
  5. Predarea imobilului se face prin punerea acestuia la dispoziţia cumpărătorului, liber de orice bunuri ale vânzătorului;
  6. Transferul dreptului de proprietate se realizează la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
  7. Predarea – primirea bunului se face prin proces verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare cumpărare;
  8. Prețul imobilului adjudecat se va achita integral înainte de încheierea contractului de vânzare – cumpărare, în baza Raporului de adjudecare nr__________întocmit de către comisia de evaluare a ofertelor;
  9. La data încheierii contractului de vânzare – cumpărare, cumpărătorul achită și taxele ocazionate de autentificarea contractului de vânzare- cumpărare încheiat în formă autentică, cele de efectuare a operațiunilor de publicitate imobiliară, respectiv înscrierea imobilului în Cartea Funciară, precum și achitarea contravalorii Raportului de evaluare întocmit de evaluator autorizat;
  10. Impozitele către stat și administrația locală, de la data încheierii contractului de vânzare- cumpărare intră în sarcina cumpărătorului.

 

Având în vedere faptul că imobilul unitate individuală de tip „spațiu birou”   în suprafață utilă de 21 mp, înscris în   CF nr. 62913-C1-U14, situat în municipiul Deva, b-dul. 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara face parte dintr-o clădire declarată monument istoric, conform prevederilor art. 23 și 36 din Legea nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, exploatarea și întreținerea clădirii se vor face în conformitate cu legislația în vigoare, orice intervenție inclusiv reparațiile curente, lucrările de întreținere sau schimbarea destinației fiind permisă numai cu avizul instituțiilor abilitate din cadrul Ministerului Culturii.

 

SANCȚIUNI:

Încălcarea dispoziţiilor prezentei documentaţii de atribuire constituie contravenţii ce pot fi sancţionate, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni, conform prevederilor art. 345 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

 

DISPOZIȚII  FINALE:

a) Nu vor fi acceptaţi la licitaţie ofertanţii care nu au depus ofertele conform documentaţiei de atribuire şi care au debite restante faţă de bugetul local şi cel de stat consolidat.

 b) Prezenta documentaţie de atribuire se completează de drept cu dispoziţiile legale aplicate în materie, în vigoare şi intră în aplicare începând cu data aprobării acesteia prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Deva.

 

 

                                    - 20 -

 

7. FIȘA DE DATE A PROCEDURII

 

        pentru vânzarea prin licitație publică a imobilului în suprafață utilă de 21 mp, înscris în              CF nr. 62913-C1-U14, domeniul privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara

 

 

Denumirea autorității contractante :

 

            Primăria Municipiului Deva - activitate economică, 

            sediul în Deva, str. Piaţa Unirii, nr. 4, 

            CUI RO 39125506,    

 

Locul de desfăşurare a licitaţiei este la :

             Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat, din municipiul Deva, 

 Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara 

 

         Obiectul contractului de vânzare:

 

                Bunul care face obiectul vânzării este imobilul unitate individuală de tip „spațiu birou”, în suprafață utilă de 21 mp, înscris în CF nr. 62913-C1-U14, aparținând domeniului privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara, 

 

 

Prețul Vânzării:

 

            Preţul de pornire la licitația publică în vederea vânzării imobilului înscris în                         CF nr. 62913-C1-U14, situat în municipiul Deva, B-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, unitate individuală de tip „ spațiu birou”, este stabilit în baza Raportului de evaluare nr. 77647/18.07.2025, întocmit de către societatea comercială GAMA EVAL INVEST S.R.L., prin expert evaluator  domnul Șendroni Mihai, membru ANEVAR, respectiv suma de 82.500,00 lei la care se adaugă TVA.

 

             Plata Prețului se va face integral înainte de data încheierii contractului de vânzare- cumpărare prin virament bancar în contul RO10TREZ366502205X013051, Municipiul Deva - activitate economică, CUI RO 39125506,  deschis la  Trezoreria Deva.

 

 

 

 

 

                                       - 21-

 

 

 

 

            Taxe și Garanții :

 

Ofertanții vor achita următoarele taxe și garanții :

 

  • Taxă pentru obținerea documentației: 500 lei ;
  • Garanția de participare la licitație: 10% din prețul de pornire al licitației publice, respectiv suma de 8.250,00 lei.

 

Garanția de participare la licitație 

 

            Participanții la licitația publică vor depune o garanție de participare la licitație în cuantum de 10 % din valoarea imobilului licitat, valoare stabilită în baza Raportului de evaluare nr. 77647/18.07.2025 întocmit de către societatea comercială Gama Eval Invest SRL prin evaluator autorizat dl. Șendroni Mihai, membru ANEVAR , respectiv suma de 8.250,00 lei.

 

Garanția de participare la licitație se constituie în numerar la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva.

 

            Se reține garanția de participare atunci când ofertantul se află în oricare din următoarele situații:

 

                        a)  Revocă / Retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;

                        b)  Ofertantul refuză încheierea contractului de vânzare - cumpărare;

                        c) Ofertantul nu se prezintă în vederea încheierii contractului de vânzare- cumpărare în termenul prevăzut în prezentul Caiet de Sarcini. 

                        d) În cazul respingerii ofertei care se află sub prețul minim de pornire al licitației publice;

                        e)  În cazul excluderii de la licitația publică pe motive de fraudă.

 

            Garanția de participare, constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare, se restituie în cel mult 3 zile lucrătoare de la data semnării contractului de vânzare- cumpărare, în baza unei cereri scrise din partea ofertantului câștigător.

 

            Garanția de participare, constituită de ofertanții a căror ofertă nu a fost stabilită câștigătoare, se restituie pe baza unei cereri scrise, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii unei solicitări în acest sens.

 

         Procedura aplicată:

 

            Licitație publică, conform art. 363 și ale art. 334-346 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.

 

                                    

                                 - 22

Situația personală a ofertantului:

 

   La Licitația Publică are dreptul de a participa orice persoană fizică sau juridică, care îndeplinește  cumulativ următoarele condiții: 

  1. a plătit garanția de participare la licitație;
  2. a plătit contravaloarea documentației de atribuire;

                        c)  a depus oferta de participare la licitație, împreună cu toate documentele solicitate în termenele prevăzute în documentația de atribuire;

                        d)  are îndeplinite la zi toate obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor şi a contribuţiilor către bugetul consolidat al statului şi către bugetul local al municipiului Deva;

                        e)    nu este în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare. 

                

             Nu are dreptul să participe la licitaţie persoana care a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţilor administrativ-teritoriale în ultimii 3 ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit preţul, din culpă proprie. Restricţia operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câştigătoare la licitaţie, conform art.339 alin.2 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.

 

Licitația se va desfășura conform procedurii de mai jos:

 

            Licitația publică are loc  în data de ___________ ora _________la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, unde vor fi prezenţi   membrii comisiei de evaluare a ofertelor şi ofertanţii care au depus oferte, personal sau prin reprezentant pe baza de împuternicire scrisă.

            Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile.

            După deschiderea plicurilor exterioare în ședință publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu respectă prevedrile art.336 alin.(2) - (5) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

           În urma analizării conținutului plicurilor exterioare pe baza criteriilor de valabilitate, comisia de evaluare prin secretarul acesteia întocmește un proces-verbal privind îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, în care se menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și sunt excluse, precizând motivele excluderii acestora. 

           Sunt considerate oferte valabile, ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației. 

           Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei și de către ofertanți.

            Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puțin 2 (două) oferte să întrunească condițiile prevăzute în documentația de atribuire. În caz contrar, comisia de evaluare a ofertelor va dispune anularea procedurii și va organiza o nouă licitație.

              Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului – verbal de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți ofertanții prezenți. Refuzul ofertanților prezenți de a semna procesul - verbal se va consemna în cuprinsul acestuia.

        

                                                      - 23 -

 

            În urma deschiderii plicurilor interioare și a analizării ofertelor financiare de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de atribuire, secretarul acesteia întocmește un proces – verbal în care menționează prețurile și punctajul obținut de fiecare oferant în urma aplicării criteriilor de atribuire, de asemenea menționează ofertele care nu sunt valabile și cele respinse precizând motivele excluderii acestora din licitația publică, dacă este cazul.

            Procesul – verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare. 

            În baza acestui proces - verbal, comisia de evaluare întocmește în termen de 1 zi lucrătoare un raport pe care îl trasmite autorității  publice, denumit „Raport de adjudecare a licitației publice”.

            Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.            

            Fiecare participant poate depune o singură ofertă financiară.

            Dacă în cazul în care în urma analizării plicurilor exterioare se constată că nu se întrunesc cele 2 oferte valabile, plicurile interioare nu se mai deschid, licitaţia se anulează şi va trebui organizată altă licitaţie în termenul prevăzut de lege, ofertanţilor restituindu-li-se garanţia de participare la licitația publică în baza unei solicitări scrise din partea acestora.

            În cazul în care, în cadrul celei de-a doua proceduri de licitație publică nu se depune nici o ofertă valabilă, autoritatea publică anulează procedura de licitație.

            Pentru cea de-a doua licitație va fi păstrată documentația de atribuire aprobată pentru prima licitație. 

            Cea de-a doua licitație se organizează în condițiile prevăzute la art.336 alin (1) - (12) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

            Anularea Licitației Publice:

 

Municipiul Deva are dreptul de a anula licitația publică în următoarele situații:

            

  1. Nu au fost depuse minim două oferte valabile;
  2. Au fost depuse numai oferte necorespunzătoare respectiv:

 

  • Ofertele au fost depuse după data limită de depunere;
  • Ofertele nu au fost elaborate și prezentate în concordanță cu cerințele și prevederile din documentația de atribuire;
  • Conțin propuneri referitoare la clauzele contractuale, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru vânzător;
  • Ofertantul declarat câștigător își revocă oferta;
  • Ofertantul declarat câștigător refuză încheierea contractului de vânzare – cumpărare;
  • Contestația unui ofertant este admisă.

 

 

 

           - 24 -

 

 

 

 

   

Criteriile de atribuire a contractului de vânzare :

 

 

Criteriile de atribuire a contractului de vânzare a imobilului sunt următoarele:

            

  1. cel mai mare nivel al ofertei peste prețul minim de la care pornește licitația   –  pondere 40 %;

 

b) capacitatea economico – financiară a ofertanților – disponibilități bănești –  pondere 30 % ;

 

c)   condiții specifice impuse de natura bunului supus vânzării  - pondere 20 %.

 

d)   protecția mediului înconjurător   -  pondere 10 %;

 

            

            Algoritmul de calcul pentru cele patru criterii este prezentat la Cap. 6 – Caietul de Sarcini  din documentația de atribuire  

 

            Comisia de evaluare stabilește punctajul fiecarei oferte, ținând seama de ponderile fiecărui criteriu de atribuire.

 

            În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.

 

            Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.

 

         Condiții de valabilitate a ofertelor :

 

 - data limită de solicitare a clarificărilor:

            Data limită pentru solicitarea clarificărilor este ___________ ora ___________

 

În termen de maxim 2 zile de la notificarea cu privire la neclarităţile  întâmpinate, va primi un răspuns de la organizatorul licitaţiei respectiv -Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat.

 

           - termenul limită de depunere a ofertelor :

            Ofertele se pot depune din momentul ridicării documentaţiei de licitaţie şi până în data de ____________________, ora  _______°°, la sediul Serviciului Administrare Domeniu Public și Privat, din municipiul Deva Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara 

   Ofertele depuse după termenul limită stabilit vor fi respinse de comisia de evaluare a ofertelor.          

 

                                                           - 25 -

          - termenul de valabilitate a ofertelor:

            Perioada de valabilitate a ofertei se stabileşte din momentul depunerii ofertelor şi până în momentul încheierii contractului de vânzare - cumpărare.

 

    

       Stabilirea ofertei câștigătoare și atribuirea contractului de vânzare.

 

            Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire .           

            Autoritatea publică are obligația de a încheia contractul de vânzare – cumpărare cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.

           Autoritatea publică are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea contractului, în scris cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora. În cadrul acestei comunicări autoritatea publică are obligația de a informa ofertantul câștigător cu privire la acceptarea ofertei prezentate, precum și de a informa ofertanții declarați respinși, sau a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective.

            Autoritatea publică  are obligația de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.     

            Autoritatea publică poate să încheie contractul numai după împlinirea unui termen de 20 zile calendaristice de la data realizării comunicării cu privire la atribuirea contractului de vânzare.

            Predarea – primirea bunului se face prin proces verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încasării preţului de vânzare şi încheierea contractului de vânzare cumpărare.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          - 26 -

 

8.     FORMULARE

                   

FORMULAR NR.1

 

INFORMAȚII   GENERALE 

 

 

 

 

  1. Denumire/ Numele : 

 

____________________________________________________

 

  1. Codul Fiscal / CNP: 

 

_________________________________________________________

 

  1. Adresa de domiciliu / sediului: 

 

_______________________________________________________

 

  1. Adresa de corespondență: 

 

________________________________________________

 

  1. Cont IBAN: ___________________________________________deschis la Banca 

 

________________________________________

 

  1. Telefon : 

 

______________________________________________________________

 

  1. E-mail: 

 

_______________________________________________________________

 

 

       8..    Persoana împuternicită pentru semnarea contractului de vânzare – cumpărare 

 

          ___________________________________________________________________

 

            

     

 

OFERTANT 

_________________________________________

                                                    ( semnătura autorizată )

            

    Data :

__________                                                    - 27 -

 

 

                                                                                                            FORMULAR NR.2

 

Către, ________________________________________________________ 

 

 

DECLARAȚIE DE PARTICIPARE 

pentru vânzarea prin licitație publică a imobilului în suprafață utilă de 21 mp, înscris în CF nr. 62913-C1-U14, domeniul privat al municipiului Deva, situat în municipiul Deva,            b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara

 

 

            Subsemnatul(a),_________________________________________________, cu domiciliul în ___________________________________________________, posesor al B.I./C.I. / Pașaport – seria:__________nr.__________, eliberat la data de ______________, de către ______________________, având C.N.P._____________________________, nr. telefon____________________,  sau

              S.C. ____________________________________________________________cu sediul în _____________________________________________, înregistrată la ONRC sub nr.____________, având CUI___________________, reprezentată legal prin ___________________

 

                Prin prezenta vă solicit înscrierea pentru participarea la licitația publică privind vânzarea prin licitație publică a imobilului, proprietatea privată a municipiului Deva, în suprafață utilă de 21 mp, înscris în  CF nr. 62913-C1-U14, situat în municipiul Deva, b-dul                 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara.

 

            Prețul  de începere a licitației publice este de 82.500,00 lei la care se adaugă T.V.A.  

 

            Declar că mi-am însușit și sunt de acord cu prevederile Caietului de sarcini și ale dispozițiilor aprobate prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.___ /_____, 

           

           Am luat cunoştinţă de condiţiile de participare la licitaţie, a conditiilor pentru încheierea  contractului de vânzare - cumpărare, a condiţiilor respingerii ofertei, de pierdere a garanţiei de participare la licitaţie, prevăzute în instrucţiunile de licitaţie şi ne asumăm responsabilitatea pierderii lor în condiţiile stabilite. 

 

            Oferta noastră este valabilă până la data semnării contractului de vânzare - cumpărare

          

            La locul, data şi ora indicată de dumneavoastră pentru deschiderea ofertelor din partea noastră va participa un reprezentant autorizat să ne reprezinte şi să semneze actele încheiate cu această ocazie. 

 

 

                                                                                                                                                                                                                     

Ofertant __________________                                                                Data: ____________ 

                ( semnătura autorizată ) 

 

 

 

 

 

 

                                                                         - 28 -

OFERTANT:                                                                                     FORMULAR NR.3

 

______________________________

  

 

 

CU DOMICILIUL/ SEDIUL ÎN:

 

 

_________________________________

 

_________________________________

 

 

 

                                                 OFERTĂ FINANCIARĂ

 

                                        

                       Pentru vânzarea prin licitație publică a imobilului proprietatea privată a municipiului Deva, în suprafață utilă de 21 mp, înscris în   CF nr. 62913-C1-U14, situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara, unitate individuală de tip „spațiu birou”.

 

 

              Preţul  de la care porneşte licitaţia este de: 82.500,00 lei  la care se adaugă T.V.A., 

 

 

 

 

 

              Preţul licitat este de:     ___________ lei,  la care se adaugă T.V.A., 

 

 

 

                                                 OFERTANT 

_________________________________________

                                                    ( semnătura autorizată ) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         - 29 -


CONTRACT  CADRU VÂNZARE 

 IMOBIL ÎNSCRIS IN C.F NR. 62913-C1-U14

 

          Subscrisa unitate administrativă MUNICIPIUL DEVA-ACTIVITATE ECONOMICĂ -DOMENIUL PRIVAT, cu sediul în România, municipiul Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara, avand CUI RO 39125506 reprezentată la semnarea prezentului act de către dl. LUCIAN-IOAN RUScetățean român, nãscut la data de -----ĩn ---------judeţul Hunedoara, domiciliat ĩn municipiul Deva, -----------------, judeţul Hunedoara, identificat cu C.I. seria ------ nr.-------------, eliberat de cãtre ---------, CNP ------------------ în calitate de Primar a Municipiului Deva împuternicit în baza  Hotarârii nr. --------------------a  Consiliului Local al municipiului Deva - UAT  in calitate de vânzător și. ............................, in nume propriu in calitate de cumparător, părtile de comun acord având deplina capacitate de exercitiu conform art 37 din Codul Civil, cunoscand prevederile articolului 1650 cod civil prin care vanzarea este contractul prin care vânzătorul transmite sau dupa caz se obliga să transmită cumparatorului proprietatea unui bun in schimbul unui pret pe care cumparatorul se obliga să-l plătească. Noi partile mai sus mentionate declaram că avem cunostinta de prevederile art 1653 si 1654 Cod Civil privind incapacitatea de a cumpara si art 1655 privind incapacitatea de a vinde si nu ne aflam in nici una din aceste situatii am hotarat incheierea prezentului act.-------------------------------------------------------------------

        Avand in vedere cele de mai sus, am hotarat incheierea prezentului contract de vanzare cumparare prin care subscrisa unitate administrativ teritorială MUNICIPIUL DEVA - DOMENIUL PRIVAT reprezentata prin d-l Primar LUCIAN-IOAN RUS vinde liber de sarcini si procese .................., intregul drept de proprietate asupra imobilului  proprietatea UAT Deva situat in Romania, Municipiul Deva, strada 1 Decembrie 1918, nr. 18,  judetul Hunedoara ,....., intabulat in Cartea Funciară numărul 62913-C1-U14 a municipiului DEVA,  nr. cadastral ........., in suprafata utila de 21 mp, ĩmpreunã cu dreptul de coproprietate forţatã şi perpetuã asupra porţiunilor din imobil, care prin natura şi destinaţia lor sunt de folosinţã comunã  si anume – acces subsol si etaj, curte, terenul aferent constructiilor , precum si dreptul de folosinta asupra cotei indivize din terenul aferent de sub constructie teren proprietatea Statului Român in indiviziune cu ceilalti coproprietari , care nu face obiectul acestui act, conform extrasului cf nr. _________eliberat de OCPI Hunedoara, BCPI Deva, iar prin semnarea acestui act numitul , va devenii proprietar a imobilului înscris in cartea Funciara numarul ............ Deva.----------------------------------------

          In baza acestui act eu subsemnatul reprezentant legal al Subscrisei unitate administrativ teritorială MUNICIPIUL DEVA- DOMENIUL PRIVAT, consimt la întabularea dreptului de proprietate asupra imobilului sus mentionat și efectuarea lucrãrilor de publicitate imobiliarã în favoarea cumpărătorului......................asigurându-i pe acestia de deplina si linistita posesie asupra acestui imobil, care devine bun -----

       Preţul acestei vânzåri stabilit și declarat de comun acord de către părțile contractante este suma de  ............... lei tva inclus sumă ce reprezintă prețul terenului sus menționat, iar această sumă s-a achitat în intregime de către cumpărător---------. Plata acestei sume s-a facut conform facturii...... nr. ......... din data de ........., si conform chitantei .......... nr. ..... din data de ................ în acest fel prețul fiind achitat integral. De asemenea cumpăratorul  a mai achitat și suma de 1.100 lei tva inclus ce reprezintă contravaloarea raportului de evaluare suma care s-a achitat conform facturii nr. ............. din data de .......... si conform chitantei ......... nr. ....... din data de .------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

           Prețul sus menţionat va fi unica renumeraţie datorată de cumpărător unitatii administrativ teritoriale vanzatoare  prin prezentul contract. Acesta este ferm si nu va fi subiectul nici unei revizii si respecta intocmai

 

    

 prevederile art 1660 aliniat 1 si 2 din Codul Civil adica consta intr-o suma de bani și este serios și determinat.

 Incepând de astãzi, data autentificãrii contractului, cumpărătorul  va intra în posesia de drept și fapt asupra   terenului conform art 1685 Cod Civil. Conform art 1685 si 1686 aliniatul 1, 2 si 3 la data predării efective a bunului imobil vânzătorul se obligă să predea bunul vândut direct cumparatorului împreună cu tot  ceea ce este necesar, după imprejurări – iar conform intelegerii dintre acestia să predea titlurile și documentele privitoare la proprietatea sau folosința bunului. -------------------------------------------------------

         Conform art 1690 Cod Civil bunul trebuie să fie predate în starea în care se afla în momentul autentificării contractului  iar cumparatorul are obligația ca imediat dupa preluare sa verifice starea bunului potrivit uzantelor, iar dacă în urma verificărilor se constată existenta unor vicii aparente, cumparatorul trebuie să-l informeze pe vanzator despre acest fapt iar in lipsa informării se consideră ca vânzătorul și-a executat obligația prevazută mai sus.------------------------------------------------------------------------------------

         Toate cheltuielile ocazionate cu perfectarea prezentului contract, se suportă în intregime de către cumparator, conform art 1666 aliniatul 1 din Codul Civil cu menţiunea că la data încheierii prezentului act, conform Certificatului Fiscal nr.-------- eliberat de către Primăria municipiului Deva, nu existã datorii restante cãtre bugetul local al acestei localităti. Predarea imobilului se face prin punerea acestuia la dispozitia cumparatorului liber de orice bunuri ale vanzatorului conform art 1687 cod Civil.------------------

       Subscrisa/Subsemnatul ......................... cumpăr de la Subscrisa unitate administrativ teritorială MUNICIPIUL DEVA-ACTIVITATE ECONOMICĂ - DOMENIUL PRIVAT prin reprezentantul sãu legal, imobilul  in suprafata totala de ....... mp descris amãnunțit mai sus și am cunoștintă de amplasarea faptică a imobilului cumpărat cu care sunt de acord.------------------------------------------------------------------

      Eu subsemnatul, ..................... inteleg să cumpăr imobilul menționat mai sus  în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Deva numărul ....... /.............., a Raportului de Adjudecare înregistrat sub numărul ......../............., a extrasului CF nr. ......../.......... emis de OCPI Hunedoara, BCPI Deva,  și am hotărât încheierea prezentului act.--------------------------------------------------------------

 

CLAUZE CONTRACTUALE OBLIGATORII

 

  1. Vânzătorul este obligat să transmită cumpărătorului proprietatea bunului vândut;
  2. Vânzătorul are obligația să predea bunul vândut;
  3.  Vânzătorul are obligația să îl garanteze pe cumpărător contra evicţiunii şi viciilor bunului;
  4. Odată cu proprietatea, cumpărătorul dobândeşte toate drepturile asupra bunului cumpărat;
  5. Predarea imobilului se face prin punerea acestuia la dispoziţia cumpărătorului, liber de orice bunuri ale vânzătorului;
  6. Transferul dreptului de proprietate se realizează la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
  7. Predarea – primirea bunului se face prin proces verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare cumpărare;
  8. Prețul imobilului adjudecat se va achita integral înainte de încheierea contractului de vânzare – cumpărare, în baza Raporului de adjudecare nr__________întocmit de către comisia de evaluare a ofertelor;
  9. La data încheierii contractului de vânzare – cumpărare, cumpărătorul achită și taxele ocazionate de autentificarea contractului de vânzare- cumpărare încheiat în formă autentică, cele de efectuare a operațiunilor de publicitate imobiliară, respectiv înscrierea imobilului în Cartea Funciară, precum și achitarea contravalorii Raportului de evaluare întocmit de evaluator autorizat;
  10. Impozitele către stat și administrația locală, de la data încheierii contractului de vânzare- cumpărare intră în sarcina cumpărătorului.

 

Având în vedere faptul că imobilul unitate individuală de tip „spațiu birou”   în suprafață utilă de 21 mp, înscris în   CF nr. 62913-C1-U14, situat în municipiul Deva, b-dul. 1 Decembrie 1918, nr.18, județul Hunedoara face parte dintr-o clădire declarată monument istoric, conform prevederilor art. 23 și 36 din Legea nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, exploatarea și întreținerea clădirii se vor face în conformitate cu legislația în vigoare, orice intervenție inclusiv reparațiile curente, lucrările de întreținere sau schimbarea destinației fiind permisă numai cu avizul instituțiilor abilitate din cadrul Ministerului Culturii.

 

       Subsemnatul reprezentant legal al Subscrisei unitate administrativ teritorială MUNICIPIUL DEVA-DOMENIUL PRIVAT,  cunoscând prevederile art 326 Cod Penal, declar că am calitatea de Primar al acestei localitãti, hotărârea Consiliului local privind vânzarea imobilului nu este revocată și are avizul de legalitate al Instituției Prefectului, imobilul care se înstrăinează,  nu a fost scos din circuitul civil, rămânând de la dobândire și până în prezent în stăpânirea Subscrisei " MUNICIPIUL DEVA-DOMENIUL PRIVAT nu a fost trecut în proprietatea altei persoane fizice sau juridice, ĩn baza unui Contract de vânzare-cumpãrare sub formã autenticã nu face obiectul vreunui proces, şi nici nu s-a promis, vânzarea ori constituirea vreunui drept asupra acestuia fiind liber de sarcini sau servituţi - nu formeazã obiectul Legii 10/2001, declar cã situatia din extrasul de carte funciarã prezentat azi notarului spre instrumentare reda starea de drept si de fapt a acestuia si  nu i-am adus nici un  fel de modificări, garantez persoana fizică cumpăratoare,  de orice  evicțiune   totală  sau  parțială - conform  art. 1695 Cod civil aliniat 1 cu mențiunea că această garanție este datorată împotriva evicțiunii ce rezultă din pretențiile unui tert dacă acestea sunt întemeiate pe un drept născut anterior acestei vânzări și care nu a fost adus la cunoștința cumpăratorului până la acea dată - cât  şi   împotriva viciilor ascunse ale acestuia conform art. 1707 Cod civil - iar eu subsemnatul  cumpărator  declar că am cunoștință de situația de fapt și de drept a imobilului  cumpărat, stiu că a fost stăpânit de către subscrisa Municipiul Deva și înteleg să dobandesc terenul descris mai sus ca bun ------.. Subsemnatele părti contractante declarăm cã am luat cunoștintã de prevederile legii privind evaziunea fiscalã, ĩn sensul cã prețul declarat mai sus este cel real, nu existã un alt act ascuns ĩncheiat între noi, iar prețul declarat este în concordanțã cu valoarea de circulație a imobilui, ale art. 1660 Cod civil cu privire la seriozitatea prețului, legii privind nulitatea actului în cazul nedeclarãrii prețului real, ale legii cu privire la  declararea imobilului la organele fiscale, cunoaștem consecințele ce decurg din încălcarea acestor prevederi legale și ne asumăm raspunderea pentru aceste consecințe   ---------------------------------------------------------

         

 

       Subsemnatele părţi contractante declarăm că am luat la cunostintă de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice

  în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulatie a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CW (Regulamentul general privind protecţia datelor – RGPD) și ale Legii notarilor publici și activității notariale nr. 36/1995 republicata, suntem de acord că instituțiile la care ne vom

 prezenta, precum și notarul public instrumentator al actului să prelucreze datele noastre cu caracter personal-

      De asemenea, noi, parţile contractante, declarăm că am citit cuprinsul prezentului contract, cunoscând conţinutul şi efectele lui juridice, declarăm că prețul este cel real şi, constatând că acesta exprimă voinţa noastrã, il semnăm în forma în care acesta a fost redactat şi stãruim la autentificarea lui------------------------

       Subsemnatul cumparator declar că mi-a fost adus la cunostinţă de către Notarul Public instrumentator, obligația de a ma prezenta în termen de 30 zile la Primăria Deva cu actul de proprietate pentru a fi luat in evidență ca deţinător de bunuri impozabile. ----------------------------------------------------------------------------

        Redactat, dactilografiat și multiplicat într-un singur exemplar original si autentificat de catre Biroul Individual Notarial ..................... cu sediul in municipiul Deva, ..........., județul Hunedoara, vânzătorul primind un duplicat, cumpărătorul trei duplicate, un duplicat fiind remis cărții funciare spre intabulare iar un exemplar din duplicat rămânând în arhiva biroului Notarial--------------

                                             Numele, prenumele și semnătura pãrților contractante 

 

            VÂNZĂTOR                                                                                                 CUMPĂRĂTOR 

"MUNICIPIUL DEVA-                                                                

            Prin Primar