ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
privind modificarea statului de funcții și a regulamentului de organizare și funcționare,
pentru Direcția de asistență socială Deva
Primarul municipiului Deva
În prezent, pentru Direcția de asistență socială Deva, forma în vigoare a regulamentului de organizare și funcționare a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.8/2024, cu modificările și completările ulterioare.
Conform art. 129 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare al instituției.
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus și în acest sens, Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.
Întrucât un funcționar public care ocupa funcția de Consilier, clasa I, grad profesional debutant în cadrul Compartimentului locuințe sociale al Serviciului fond locativ din cadrul Direcției de asistență social Deva a parcurs perioada de stagiu și a obținut calificativul CORESPUNZĂTOR la evaluarea perioadei de stagiu,
În conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, actualizată, conform căreia funcţionarii publici debutanţi care au obţinut la evaluarea activităţii calificativul „corespunzător“ sunt numiţi, prin transformarea postului, funcţionari publici definitivi în funcţia publică de execuţie din clasa corespunzătoare studiilor absolvite deţinută, în gradul profesional „asistent“,
Propun transformarea postului de Consilier DEBUTANT în Consilier, grad profesional ASISTENT și modificarea corespunzătoare a poziției 336 din statul de funcții pentru Direcția de asistență socială Deva.
Numărul total de posturi din cadrul Direcției de asistență socială Deva rămâne neschimbat.
Totodată, legiuitorul a lăsat autorităților publice centrale/locale prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente și de a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilități și de a susține accesul acestora la activități specifice vieții independente, contribuind în mod activ la îmbunătățirea calității vieții acestora.
Astfel, prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.365/2025 s-a aprobat Regulamentul de organizare și funcționare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din municipiul Deva, precum și Regulamentul de utilizare a transportului adaptat pentru persoane cu dizabilități din municipiul Deva, urmând ca în cadrul Compartimentului Strategii, Proiecte din cadrul Serviciului Strategii, Asistență Comunitară al Direcției de asistență socială Deva să se desfășoare și activitatea de transport cu mașină special adaptată care poate fi accesată de către persoane cu dizabilități care au afectată funcția locomotorie și care sunt utilizatori de fotoliu/scaun rulant sau de dispozitive auxiliare pentru deplasare - cum ar fi cârje sau cadru, precum și de către persoane cu afectare a funcțiilor cognitive sau vizuale care au un impact direct asupra capacității de deplasare și orientare a persoanei cu dizabilități și care împiedică persoana cu dizabilități să folosească sau să acceseze mijloacele de transport în comun în condiții de siguranță.
Raportat la cele prezentate mai sus se impune modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.8/2024 privind reorganizarea Direcției de asistență socială Deva, cu modificarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare, cu modificările și completările ulterioare, în sensul completării art.31 – Cap.V – Atribuțiile compartimentelor Direcției de asistență socială Deva, pct.X – Serviciul strategii asistență comunitară, subpunctul X.1.- Compartimentul Strategii, Proiecte cu următoarele atribuții, după cum urmează:
- Desfășurarea de acțiuni de informare și promovare a serviciilor de transport cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități, inclusiv distribuirea de materiale informative pe suport de hârtie sau pe suport electronic (postări pe site-ul Primăriei Municipiului Deva/ Direcției de Asistență Socială Deva) care să cuprindă o scurtă descriere a serviciilor de transport cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități, o prezentare a mașinii adaptate și a categoriilor de posibili beneficiari;
- Asigurarea suportului necesar realizării activității de transport cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități, prin sprijinirea în completarea documentelor necesare solicitării transportului cu mașina adaptată, preluarea apelurilor telefonice de la utilizator (persoana cu dizabilități) sau asistentul personal/părinte/reprezentant legal/însoţitor/aparţinător al persoanei cu dizabilități, precum şi a cererilor (online sau adresate direct la registratura instituției), verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate, realizarea programărilor și transmiterea informațiilor privind programările către șofer;
- Asigurarea unei comunicări rapide, eficiente și în timp real între părțile implicate în realizarea activității de transport cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități/asistent personal/ părinte/reprezentant legal/însoțitor/aparținător al persoanei cu dizabilități și șofer;
- Administrarea resurselor financiare, materiale şi umane prin asigurarea resurselor financiare și a bazei materiale, inclusiv a resursei umane necesară pentru desfășurarea activităților specifice de transport cu mașina adaptată pentru persoane cu dizabilități, în baza referatelor de necesitate și în conformitate cu bugetul aprobat.
În temeiul prevederilor art. 129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art. 139 alin.1, art. 196 alin.1 lit.“a”, art. 243 alin.1 lit.“a”, art. 409, art. 475 lit. ”a” și art. 478 alin. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supun atenției plenului Consiliului local Deva proiectul de hotărâre privind modificarea Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru Direcția de asistență socială Deva.
PRIMAR,
Lucian Ioan Rus