România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane, control

ROMÂNIA

MUNICIPIUL DEVA                                                                                       

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA           

SERVICIUL RESURSE UMANE, CONTROL


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva

 

 

«Serviciul resurse umane, control» al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul Municipiului Deva, dl Lucian Ioan Rus,  supunem atenţiei Consiliului Local Deva următoarele:

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.

Conform art. 129 din Codul administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției.

Pe parcursul desfășurării activității instituției pot interveni   numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus.

În acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă, denumite în continuare personal contractual. 

Modificările care survin în situația posturilor pot fi: transformări de posturi vacante sau  temporar vacante, înființări sau reduceri de posturi.

Codul administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției .

Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :

a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

În raport cu nivelul studiilor necesare ocupării funcţiei publice, funcţiile publice se împart în 3 clase, definite la art. 386 din Codul Administrativ :

a) clasa I cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) clasa a II-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă, în perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna;

c) clasa a III-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat.

Având în vedere faptul că în cadrul Compartimentului centrul de informare a cetățenilor al Direcției juridice, administrație publică locală este vacant un post de Consilier, clasa I, grad profesional asistent,

Față de cele de mai sus, la solicitarea conducătorului ”Direcției juridice, administrație publică locală” nr. 130888/ 2025, în vederea ocupării acestui post prin modificarea raportului de serviciu al unui funcționar public, s-a propus transformarea postului vacant de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul ” Compartimentului centrul de informare a cetățenilor” în Consilier, clasa I, grad profesional superior.

Ținând cont de solicitarea conducerii Direcției baze agrement, nr. 125141/ 2025, în vederea eficientizării activității prin atribuirea unor sarcini specifice activităților de coordonare și administrare a obiectivelor Sala sporturilor și Complex Aqualand s-a propus transformarea unor posturi vacante după cum urmează:

- un post, vacant, de Muncitor calificat, treapta I din cadrul Compartimentului baze agrement în Inspector de specialitate, grad I;

- un post, vacant, de Îngrijitor din cadrul Serviciului administrare Aqualand în Inspector de specialitate, grad IA;

Transformarea posturilor vacante de mai sus va modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției.

Toate operațiunile referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații: [...]

b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate.

 

Modificările propuse pentru statul de funcții sunt prezentate centralizat mai jos:

Nr. crt.

Nr. crt. stat de funcții

Postul anterior transformării

Postul după transformare

Obs.

1.

27

Consilier, clasa I, grad profesional asistent

Consilier, clasa I, grad profesional superior

Post vacant

2.

274

Îngrijitor

Inspector de specialitate, grad IA

Post vacant

3.

281

Muncitor calificat, treapta I

Inspector de specialitate, grad I

Post vacant

 

Ținând cont de solicitarea adresată de către Direcția tehnică prin Referatul nr. 130070/ 2025, în vederea valorificării potențialului economic și turistic al Municipiului Deva și pentru o dezvoltare turistică eficientă și sustenabilă ce presupune cooperarea permanentă între administrația publică locală, mediul privat și organizațiile comunitare, pregătirea, actualizarea și depunerea documentațiilor necesare pentru obținerea certificărilor, avizelor și acreditărilor prevăzute de legislația națională,

S-a propus modificarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva prin actualizarea atribuțiilor Compartimentului investitori, relații externe, respectiv subpunctul C4.2  - Compartiment investitori, relații externe.

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)  lit. “a”, alin. (3) lit. “c”, art. 139 alin. (1), art. 409 și art. 506 alin. (3) din Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Supunem spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Deva proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE,  CONTROL                         

                             Brezan Claudiu   

                                                     

 

                                                                                          DIRECTOR EXECUTIV D.J.A.P.L.                                        

                                                                                                        Mura Oana Diana