România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

 

 

        R O M Â N I A

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL D  E   V  A

         PRIMARUL

 

Referat de aprobare

la proiectul de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului local

nr.301/2024 privind organizarea comisiilor de specialitate ale consiliului local,

cu modificările ulterioare

 

Potrivit prevederilor art.124 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, după constituire, consiliul local îşi organizează comisii de specialitate, pe principalele domenii de activitate.

Conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului local al municipiului Deva, aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr.269/2021, cu modificările și completările ulterioare, domeniile de activitate în care se pot organiza comisii de specialitate, pot fi: 

    1. Agricultură

    2. Activităţi economico-financiare

    3. Activităţi social-culturale, culte

    4. Învăţământ, sănătate şi activități sportive

    5. Amenajarea teritoriului şi urbanism

    6. Muncă, familie şi protecţie socială

    7. Protecţie mediu și turism

    8. Juridică și de disciplină

    9. Administrarea serviciilor publice furnizate

În ședința Consiliului local al municipiului Deva din data de 05 noiembrie 2024 a fost adoptată Hotărârea Consiliului local nr.301/2024 privind organizarea comisiilor de specialitate ale consiliului local. 

Ținând cont de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al municipiului Deva, prin Hotărârea Consiliului local nr.301/2024 au fost organizate 5 comisii de specialitate, cu un număr de 7 membri fiecare. 

Nominalizarea membrilor fiecărei comisii se face de fiecare grup de consilieri, avându-se în vedere, de regulă, opţiunea acestora, pregătirea lor profesională şi domeniul în care îşi desfăşoară activitatea. În funcţie de numărul membrilor consiliului, un consilier poate face parte din cel puţin o comisie şi din cel mult 3 comisii, dintre care una este comisia de bază.

De la data constituirii comisiilor de specialitate au intervenit mai multe modificări ca urmare a încetării unor mandate de consilier local iar locul acestora în comisia de specialitate a fost ocupat de consilierul local a cărui mandat a fost validat, 

În prezent componența Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanţe este următoarea:

Domnul Lavu Sorin Tudor                                   

Domnul Moraru Călin Constantin                        

Domnul Clej Ioan Emanuel      

Doamna Indrei Alexandra Andreea                      

Domnul Petrui Ioan Dorin                        

Domnul Pogocsan Ferdinand Zoltan                    

Domnul Roman Ciprian Nicolae                          


Domnul consilier local Petrui Ioan Dorin prin adresa nr.132472/2025 și-a exprimat dorința de a nu mai face parte din cadrul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanţe, 

Potrivit prevederilor art.124 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, pot fi membri ai comisiilor de specialitate numai consilierii locali. Numărul membrilor unei comisii de specialitate este întotdeauna impar.

Pentru desfășurarea activității Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanţe în bune condiții se impune desemnarea unui alt consilier local care să facă parte din cadrul acestei comisii. 

În temeiul prevederilor art.124 și ale art.139 alin.1 și alin.6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, supun atenției Consiliului local proiectul de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului local nr.301/2024 privind organizarea comisiilor de specialitate ale consiliului local, cu modificările ulterioare.

 

                                         

   Primar,

       Lucian Ioan Rus