ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 536 din 09.12.2025

ANEXA Nr.2 la HCL nr……………../2025

 

CONTRACT PRIVIND DAREA ÎN ADMINISTRARE

Nr...........din data de................

 

Capitolul I. Părțile contractante:

 

            Art.1. U.A.T. Municipiul Deva, cu sediul în Deva, Piața Unirii, nr. 4, Judeţul Hunedoara, având cod fiscal: 4374393, prin reprezentantul său legal, domnul Lucian ioan Rus, în calitate de primar al municipiului Deva, denumită în continuare proprietar,

Şi

Serviciul Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva, cu sediul în Deva, strada Axente Sever, nr.40, județul Hunedoara, având codul fiscal: 14024964, prin reprezentantul său legal, domul Raul Vasile Constantinescu, în calitate de Director, denumit în continuare administrator,

Au convenit încheierea prezentului contract de dare în administrare.

 

Capitolul II. Temeiul legal al contractului:

Art.2. Prezentul contract are următorul temei legal:

 

§     art. 867-870 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

§     art.108 lit.”a”, 129 alin.(2) litera“c”, alin.(6) litera “a”, art.139 alin.(3) litera “g”, art.196 alin.(1) litera “a”, art.287 litera ”b”, art.290, art.297 alin.(1) litera “a” și art.300 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

§     Hotărârea consiliului local nr………./2025, privind darea în administrare, în favoarea Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva, a imobilului compus din teren și clădire, înscris în Cartea Funciară nr. 74211 Deva, situat în municipiul Deva, Piața Unirii, județul Hunedoara, precum și a bunurilor realizate în cadrul investiției „Reabilitare imobil grup sanitar public amplasat în Piața Unirii, municipiul Deva”, proprietate a municipiului Deva,

 

Capitolul III. Obiectul contractului:

 

Art.3. Obiectul contractului îl constituie darea în administrarea în favoarea Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva, a imobilului compus din teren și clădire, înscris în Cartea Funciară nr. 74211 Deva, situat în municipiul Deva, Piața Unirii, județul Hunedoara, precum și a bunurilor realizate în cadrul investiției „Reabilitare imobil Grup sanitar public amplasat în Piața Unirii, municipiul Deva”, proprietate a municipiului Devacu destinaţia de grup sanitar public, având următoarele date de identificare:

I. Imobil și teren - conturi contabile: 211010002 și 212090102

Nr. crt.

Denumirea bunului

Număr inventar

Date de identificare

Cont contabil

Cod clasificare

Valoare (lei)

1

Grup sanitar Piața Unirii_Casina Militară

11120313

Municipiul Deva, Piața Unirii, nr.4, Suprafață construită la sol: 35 mp; WC public (la demisol)

212090102

1.6.1.1.

888.067,17

2

Teren Piața Unirii Grup sanitar

89001078

Municipiul Deva, Piața Unirii, nr.4, Suprafață 104 mp

211010002

-

87.303,59

Total 1=

975.370,76

II. Bănci – cont contabil 214000002

Nr.

crt.

Denumire

Număr inventar

Cant.

Preț unitar (lei)

Valoare totală (lei)

1

Bancă

356347484

1

4.165,00

4.165,00

2

Bancă

356347485

1

4.165,00

4.165,00

3

Bancă

356347486

1

4.165,00

4.165,00

4

Bancă

356347487

1

4.165,00

4.165,00

5

Bancă

356347488

1

4.165,00

4.165,00

6

Bancă

356347489

1

4.165,00

4.165,00

7

Bancă

356347490

1

4.165,00

4.165,00

Total 2=

29.155,00

III. Obiecte de inventar – cont contabil 303020002

Nr. crt.

Denumirea bunului

Nr. inventar

Cant.

Preț unitar (lei)

Valoare totală (lei)

1

Boiler electric 80 L

856352512

1

833,00

833,00

2

Corp încălzire tip radiator electric 2000 W

856352511, 856352518, 856352519

3

595,00

1.785,00

3

Ghiveci

856352513, 856352514, 856352515, 856352516, 856352517

5

952,00

4.760,00

Total 3=

7.378,00

TOTAL GENERAL (1+2+3) = 1.011.903,76 lei

Capitolul IV. Durata contractului:

 

Art.4. Părţile au convenit să încheie prezentul contract de dare în administrare pe o durata nedeterminată, începând cu data semnării lui de către părţile contractante, cu posibilitatea Consiliului local Deva de a denunţa unilateral prezentul contract de dare în administrare în situaţia în care Serviciul Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva nu îşi exercită drepturile şi nu îşi execută obligaţiile născute din actul de dare în administrare. Denunţarea unilaterală se va face pe baza unei notificări scrise a U.A.T Municipiul Deva, cu acordarea unui termen de maxim 60 de zile administratorului.

 

 

 

Capitolul V. Drepturile și obligațiile părților:

 

Art. 5.1. Drepturile U.A.T. Municipiul Deva sunt următoarele:

a)                 De a denunţa unilateral prezentul contract de dare în administrare în situaţia în care Serviciul Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva nu îşi exercită drepturile şi nu îşi execută obligaţiile născute din actul de transmitere în administrare. Denunţarea unilaterală se va face pe bază unei notificări scrise a U.A.T Municipiul Deva, cu acordarea unui termen de maxim 60 de zile administratorului;

b)                 Să controleze modul de exercitare a dreptului de administrare, respectiv, să urmărească modul în care administratorul îşi îndeplineşte obligaţiile stabilite prin contract;

c)                 Să revoce dreptul de administrare, dacă interesul public o impune sau dacă administratorul nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în prezentul contract.

 

Art. 5.2. Drepturile Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva sunt următoarele:

 

a)                  Să ceară predarea bunurilor în administrare;

b)                  Să posede, să folosească bunurile şi să dispună de acestea, în condiţiile actului prin care a fost dat în administrare;

c)                  Să folosească bunurile conform destinației lor.

 

Art.5.3. Obligaţiile U.A.T. Municipiul Deva sunt următoarele:

a)                  Să predea administratorului bunurile;

b)                  Să asigure administratorului deplina libertate în organizarea şi gestionarea activităţilor, în limitele prevăzute de lege şi de prezentul contract;

c)                  Să controleze periodic, modul în care sunt folosite și întreținute bunurile, cu respectarea destinaţiei stabilite prin contract;

d)                  Să preia bunurile cel puţin la starea avută la data predării, libere de sarcini, la încetarea în orice mod a contractului de administrare;

e)                  Să-şi exprime acordul/refuzul, la solicitarea administratorului, asupra necesităţii efectuării reparaţiilor capitale sau curente asupra bunurilor date în administrare.

 

Art.5.4. Obligaţiile Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva sunt următoarele:

 

a)            Să întrețină bunurile ca un bun proprietar și să obțină, acolo unde este cazul, toate autorizațiile și/sau avizele prevăzute de lege în vederea bunei funcționări;

b)            Să se îngrijească de conservarea bunurilor întocmai ca proprietarul acestora;

c)            Să exploateze bunurile evitând distrugerea, degradarea sau deteriorarea acestora;

d)            Administratorul va încheia cu operatorii economici specializaţi contracte de furnizare utilităţi,

e)            Să execute lucrări de amenajare, întreţinere, reparaţii sau înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii din folosinţa exclusivă, dacă este cazul, precum şi să repare sau să înlocuiască la timp elementele de construcţii şi instalaţii deteriorate, astfel încât să nu aducă prejudicii proprietarului sau altor terţe persoane;

f)             În cazul efectuării de reparaţii capitale sau curente la bunurile primite în administrare, titularul dreptului de administrare se obligă să solicite în scris, acordul proprietarului în legătură cu lucrările ce urmează să fie realizate. Proprietarul poate desemna un specialist pentru verificarea documentaţiei tehnico - economice, urmând a-şi exprima acordul sau refuzul cu privire la realizarea reparaţiilor. Administratorul va notifica proprietarul cu privire la recepţia lucrărilor efectuate;

g)            Să asigure paza, precum şi păstrarea integrităţii bunurilor imobile;

j)   Asigură şi răspunde de urmărirea comportării construcţiei/construcţiilor în timp/în exploatare, sub toate formele, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

k)         Să asigure înscrierea dreptului de administrare în Registrul de publicitate imobiliară, conform Legii nr. 7/1996 a cadastrului şi publicităţii imobiliare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

l)          Să efectueze anual sau ori de câte ori este nevoie, inventarierea bunurilor date în administrare, iar un exemplar din listele de inventariere să fie transmis U.A.T. Municipiul Deva;

m) Să efectueze, acolo unde este cazul, reevaluarea bunurilor date în administrare în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 81/2003, privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare,

n) Să numească în condițiile Legii nr.22/1969, cu modificările și completările ulterioare, gestionar/gestionari asupra bunurilor care constituie obiectul administrării,

o) Să nu constituie garanţii asupra bunurilor primite în administrare, prin gajare, ipotecare, angajare de credite, sau orice alt tip de convenţie;

p) Să permită accesul proprietarului în scopul controlării stării bunurilor și folosirii acestora, potrivit destinaţiei stabilite prin contract;

r) Să restituie bunurile în integritatea lor şi libere de sarcini, la încetarea contractului.

 

Art.6. Reabilitarea constructivă a bunurilor, prin executarea lucrărilor de reparaţii curente şi de capital, indiferent de valoarea acestora, realizată în interesul exclusiv al administratorului pe durata exercitării dreptului de administrare, nu dă dreptul acestuia de a solicita ulterior despăgubiri de la titularul dreptului de proprietate.

 

Capitolul VI – Încetarea administrării:

 

Art.7. Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri:

a)                   Prin acordul de voinţă al părţilor semnatare;

b)                 Prin revocarea dreptului de administrare, în cazul în care titularul dreptului de administrare nu-şi execută obligaţiile asumate prin contract;

c)                  Prin denunţarea unilaterală, în situaţia în care administratorul nu îşi exercită drepturile şi nu îşi execută obligaţiile născute din actul de transmitere în administrare. Denunţarea unilaterală se va face pe baza unei notificări scrise a U.A.T. Municipiul Deva prin Consiliul local Deva, cu acordarea unui termen de preaviz de maxim 60 de zile administratorului;

d)                 Prin reziliere de drept a contractului de dare în administrare în cazul nefolosirii bunurilor conform destinației lor.

e)                  Dacă interesul public/privat o impune.

 

Art.8. Orice modificare a condiţiilor de administrare prevăzute în prezentul contract, va face obiectul unui act adiţional acceptat de părţi.

Capitolul VII – Forța majoră:

Art.9. Forţa majoră exonerează părţile de răspundere, în cazul executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţă majoră se înţelege orice eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil ori insurmontabil apărut după încheierea contractului, care împiedică părţile să execute obligaţiile asumate.

 

Capitolul VIII – Notificările între părți:

 

Art.10.(1) În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte, este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract. 

            (2) Dacă notificarea se trimite de pe e-mail, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată. 

        (3) Notificările verbale nu se iau în considerare de nici una dintre părţi dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.

 

 Capitolul IX – Soluționarea litigiilor:

 

Art.11.(1) Părţile au convenit că toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea şi încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă.

(2) În cazul în care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibilă pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente potrivit dreptului comun.

 

Capitolul X – Dispoziții finale:

 

Art.12.(1) Modificarea și/sau completarea prezentului contract se efectuează prin act adițional în condițiile legii.

 (2) Anexele și actele adiționale fac parte integrantă din contract.

 (3) Prezentul contract s-a încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte și va intra în vigoare de la data semnării acestuia.

   (4) Prevederile prezentului se completează de drept cu prevederile legislației generale și speciale în materie.

 (5) Prezentul contract a fost încheiat azi………………

 

    PROPRIETAR,                                                                                 ADMINISTRATOR,

     MUNICIPIUL DEVA                                        Serviciul Public de Întreținere și gospodărire Municipală Deva

         Primar                                                                                            Director 

 Lucian Ioan Rus                                                               Raul Vasile Constantinescu