România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMARUL

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva 

 

Primarul municipiului Deva

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni  numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.

- Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.

Având în vedere că în data de 19 aprilie 2022 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 2 ( doi ) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,

În baza prevederilor art.478 al O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare care stabilește că postul ocupat de funcţionarul public care promovează examenul în urma promovării în gradul profesional imediat superior celui deţinut, va fi transformat, propun transformarea următoarelor posturi :

- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul   ”Compartimentului registru agricol” al ”Serviciului cadastru, fond funciar” din Direcția Deva 2020 se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

- postul de Polițist local, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului ofițeri de serviciu al Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor din  Direcția Poliția Locală a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva se transformă în Polițist local, clasa I, grad profesional principal ;

- Codul Administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției; potrivit art. 505, alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.

Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :

a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

Sunt situații în care, pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal, la solicitarea motivată a conducătorilor compartimentelor respective sau la solicitarea motivată a funcționarului public în cauză, este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat . Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art . 507  din Codul administrativ și care conduce la modificarea organigramei și a statului de funcții .

- Având în vedere că din structura aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva face parte ”Compartimentul local pentru romi” cu un post vacant de Consilier, clasa I, grad profesional asistent,

Pentru ca postul să poată fi ocupat de o persoană cu mai multă experiență profesională, deci cu o vechime în specialitatea studiilor mai mare, propun transformarea gradului profesional al postului din asistent în superior.

- La solicitarea conducerii ”Serviciului administrare piețe”, pentru ca postul vacant de Referent de specialitate, grad II ( studii superioare ) din cadrul acestui compartiment funcțional să poată fi ocupat de o persoană cu o experiență profesională mai vastă,  propun transformarea postului în Inspector de specialitate, grad IA ( studii superioare ) .

- La solicitarea conducerii ”Serviciului administrarea domeniului public și privat” și a conducerii ”Direcției economice”, pentru eficientizarea activității acestor compartimente funcționale, propun mutarea definitivă a unui post, funcție publică de execuție de Consilier, grad profesional superior, din cadrul ”Serviciului financiar-contabilitate” în cadrul ”Compartimentului administrarea domeniului public și privat” . Această operațiune se efectuează cu acordul scris al titularului postului . 

Totodată propun ca un post vacant în regim contractual de Inspector de specialitate grad IA să fie desființat din cadrul ”Compartimentului administrarea domeniului public și privat” al ”Serviciului administrarea domeniului public și privat” și să fie înființat în cadrul ”Serviciului financiar, contabilitate” din ”Direcția economică” .

- La solicitarea conducerii ”Direcției juridice și administrație publică locală” pentru a face mai accesibile condițiile de ocupare ale unui post vacant în ceea ce privește vechimea în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice, propun transformarea postului vacant de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Compartimentului juridic” în Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal .

Transformările posturilor vacante de mai sus vor modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .

Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :

a) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi a promovării în grad profesional a funcţionarilor publici ;

b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate .

Ținând cont de solicitarea conducerii ”Serviciului control”, propun modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al acestui serviciu conform proiectului de hotărâre .

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin.1, art.409 și art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.

Menționez că organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva si pentru institutiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr.2925/28.03.2022, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 34.845/31.03.2022, iar numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva rămâne neschimbat.

 

 

PRIMAR,

  Nicolae – Florin Oancea