România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMARUL

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva

 

Primarul municipiului Deva

 

Codul Administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției; potrivit art. 505, alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.

Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :

a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

Sunt situații în care, pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal, la solicitarea motivată a conducătorilor compartimentelor respective sau la solicitarea motivată a funcționarului public în cauză, este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat.

 Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art . 507  din Codul administrativ și care conduce la modificarea organigramei și a statului de funcții .

  • La solicitarea conducerii ”Direcției urbanim, privatizare”, pentru eficientizarea activității compartimentelor funcționale ale acestei direcții, propun mutarea definitivă a unui post, funcție publică de execuție de Consilier, grad profesional superior, din cadrul ”Compartimentului urbanism, amenajarea teritoriului, autorizații în construcții” din cadrul ”Serviciului monitorizare și control urban” în cadrul ”Compartimentului informare și consultare a publicului pentru planuri de urbanism și amenajarea teritoriului” al aceleiași direcții . Această operațiune se efectuează cu acordul scris al titularului postului . 
  • La solicitarea conducerii ”Direcției juridice și administrație publică locală” pentru a face mai accesibile condițiile de ocupare ale unui post vacant în ceea ce privește vechimea în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice, propun transformarea postului vacant de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Compartimentului juridic” în Consilier juridic, clasa I, grad profesional asistent . 

Transformarea postului vacant de mai sus și mutarea definitivă a postului ocupat vor modifica în mod corespunzător organigrama și statul de funcții al instituției .

Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția îi comunică, în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :

a) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi a promovării în grad profesional a funcţionarilor publici ;

b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate .

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin.(2)  lit.“a”, alin.(3) lit.“c”, art. 139 alin.(1), art.409 și art.478 alin.(1) din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .

Menționez că organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva si pentru institutiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr.2925/28.03.2022, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 34.845/31.03.2022, iar numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva rămâne neschimbat .

 

 

 

 

PRIMAR,

  Nicolae – Florin Oancea