ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții pentru Direcția publică
locală de evidența persoanelor și stare civilă Deva
Prin Hotărârea Consiliului local nr.58/2021 au fost aprobate organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare pentru ”Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva”, serviciu public fără personalitate juridică din subordinea Consiliului Local Deva .
În prezent, în cadrul ”Compartimentului Ghișeu Unic” din ”Serviciul Evidenţa Persoanelor” al acestei direcții este temporar vacant un post de Consilier, clasa I, grad profesional asistent, post al cărui titular este suspendat pentru îngrijirea copilului în vârstă de până la 7 ani în cazul copilului cu handicap, în condiţiile legii .
În conformitate cu prevederile art. 375 al O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, conform căruia :
”În cazul funcţiilor publice de execuţie temporar vacante, anterior aplicării uneia dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice de execuţie temporar vacante prevăzute la lit. b) şi c), persoana care are competenţa de numire în funcţia publică poate transforma funcţia publică în cauză, temporar vacantă pe o perioadă de cel puţin o lună, prin raportare la necesarul de personal al autorităţii sau instituţiei publice, pentru perioada vacantării temporare a postului. În acest caz, la data revenirii titularului funcţiei publice, aceasta se transformă cu respectarea categoriei, clasei şi gradului profesional deţinute de titularul postului ” ,
Prin Hotărârea Consiliului local nr.78/2022, acest post temporar vacant a fost transformat, pentru perioada vacantării temporare, în Consilier, clasa I, grad profesional debutant .
Deoarece titularul funcţiei poate solicita oricând revenirea din suspendare, este necesară transformarea postului cu respectarea categoriei, clasei şi gradului profesional deţinute de acesta.
Astfel, la solicitarea conducerii Direcției publice locale de evidența persoanelor și stare civilă Deva și cu Avizul Direcției pentru evidența persoanelor și administrarea bazelor de date nr. 3492803/12.07.2022, înregistrat la Primăria municipiului Deva sub numărul 72437/20.07.2022,
Propun transformarea, cu respectarea categoriei, clasei şi gradului profesional deţinute de titularul postului, a postului temporar vacant de Consilier, clasa I, grad profesional debutant din ”Compartimentul Ghișeu Unic” al ”Serviciului Evidenţa Persoanelor” în Consilier, clasa I, grad profesional asistent .
Menționez că numărul total de posturi din Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva rămâne neschimbat.
În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin.1, art.375, precum şi al art.409 alin.1 și alin.2 din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supun atenției comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții pentru Direcția publică locală de evidența persoanelor și stare civilă Deva.
PRIMAR,
Nicolae – Florin Oancea