ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
DIRECŢIA DEVA 2020
SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE
R APORT
pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.139/2016, privind instituirea taxei de reabilitare termică ca mecanism de recuperare a sumelor avansate de Consiliul local al municipiului Deva pentru implementarea proiectelor de creștere a eficienței energetice a clădirilor rezidențiale din municipiul Deva, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și aprobarea modelului contractelor cu Asociațiile de proprietari pentru depunerea și derularea proiectelor, cu modificările și completările ulterioare
Serviciul Programe Dezvoltare din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre iniţiat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae-Florin Oancea, pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.139/2016, privind instituirea taxei de reabilitare termică ca mecanism de recuperare a sumelor avansate de Consiliul local al municipiului Deva pentru implementarea proiectelor de creștere a eficienței energetice a clădirilor rezidențiale din municipiul Deva, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și aprobarea modelului contractelor cu Asociațiile de proprietari pentru depunerea și derularea proiectelor, cu modificările și completările ulterioare supunem atenţiei următoarele probleme:
În perioada 2018-2019 UAT Deva a semnat 12 contracte de finanțare pentru creșterea eficientei energetice a blocurilor de locuinte în municipiul Deva.
După semnarea contractelor de finanțare, în conformitate cu prevederile calendarelor de activități a început perioada de implementare a acestor proiecte, proiecte dintre care unele au fost finalizate iar altele se află în implementare.
Pe parcursul îndeplinirii acestor proiecte au fost înregistrate următoarele aspecte:
- documentatiile tehnico economice aferente fiecărui proiect au fost elaborate în perioada 2017 - 2018, cu respectarea prevederilor ghidului solicitantului, conform Hotărârii Guvernului nr.363/2010.
- ghidul solicitantului privind încadrarea în standardele de cost s-a revizuit conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/13.09.2018, pentru abrogarea unor dispozitii legale in domeniul investitiilor finantate din fonduri publice;
- Intervalul de timp de la elaborarea si aprobarea documentației tehnico economice până la data desfășurării procedurilor de achiziție - de până la 1 an jumătate, fiind organizate între 2 si 5 proceduri de achiziție publică pentru atribuirea contractelor de proiectare cu execuție sau executie, iar contractele nu au putut fi atribuite datorită faptului că la majoritatea procedurilor de achiziție nu s-au prezentat ofertanți,
- aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.114/2018 și a Ordonantei nr.15/2021 a dus la cresterea manoperei si au generat si o crestere a preturilor materialelor,
- perioada de pandemie si razboiul ruso-ucrainian au dus la probleme în aprovizionarea cu materiale si utilaje necesare pentru realizarea lucrărilor şi cu lipsa fortei de muncă,
- perioada de implementare a acestor proiecte a fost majorată de mai multe ori și valoarea lucrărilor acestor proiecte a crescut,
- pentru unele proiecte data de finalizare a implementării acestora este 31 decembrie, dată de la care avem obligația ca în 30 de zile să comunicăm Asociației valoarea finală a contribuției acesteia şi alte 30 de zile pe care le are la dispozitie Asociatia pentru a transmite către Serviciul Programe Dezvoltare tabelul cu taxa de reabilitare datorata de fiecare proprietar.
Având în vedere aceste aspect se impune modificarea Capitolul IV, Art.7 alin.5 și alin.11 din Anexa la Hotărârea Consiliului local nr.139/2016, cu modificările ulterioare, în sensul modificării datei de începere a plății contribuției Asociației de proprietari.
În conformitate cu prevederile art.2 lit.”b” și al art.l4 din Ordonanța de urgență a Guvernuluinr.18/2009, privind cresterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, cu modificările și completările ulterioare, ale art.486 alin.6 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul art.129 alin.2 lit.”b”, alin.4 lit.”c”, al art.129 alin.14, precum și al art.139 alin.3 lit.”c” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, s-a elaborat proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.139/2016, privind instituirea taxei de reabilitare termică ca mecanism de recuperare a sumelor avansate de Consiliul local al municipiului Deva pentru implementarea proiectelor de creștere a eficienței energetice a clădirilor rezidențiale din municipiul Deva, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și aprobarea modelului contractelor cu Asociațiile de proprietari pentru depunerea și derularea proiectelor, cu modificările și completările ulterioare.
Direcţia juridică și administrație publică locală Direcția economică
Director Executiv Director Executiv
Oana Mura Claudia Stoica
Direcția Deva 2020
Director Executiv adj.
Manuela Stanciu
Serviciul Programe Dezvoltare Biroul Programe Dezvoltare Întocmit,
Sef Serviciu Șef Birou
Codrin Mariana Pătru Claudia Miha Mariana