România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

Având în vedere faptul că la nivelul Direcției de asistență socială Deva este organizat Compartimentul asociații de proprietari în cadrul Serviciului administrare fond locativ, tehnic, care desfășoară activități pentru sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari, în atribuțiile cărora intră și propunerea atestării solicitanților în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii,

Ținând cont de faptul că prin Hotărârea Consiliului local nr.329/2019 a fost aprobată Metodologia de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii, prin care, la data adoptării, nu a fost percepută taxă pentru activitatea de preluare, verificare și evaluare a dosarelor depuse de către solicitanți, în condițiile în care activitatea de evaluare a dosarelor presupune o atenție sporită și întocmirea de acte administrative, atent elaborate, exclusiv în beneficiul solicitanților, astfel încât rezidă oportunitatea perceperii unei taxe speciale în acest sens, pe care solicitanții să o achite la data depunerii dosarului pentru dobândirea calității de administrator de condominii,

Luând în considerare prevederile art.484 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia ”pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, precum şi pentru promovarea turistică a localităţii, consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, pot adopta taxe speciale” și alin.2 conform căruia”taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia sau serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare al acestora, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu”,

În temeiul prevederilor art.10 alin.5 și ale art.64 alin.9 din Legea nr.196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, cu modificările și completările ulterioare, ale art.484 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,

În temeiul art.129 alin.2 lit.”d” și alin.7 lit.”s”, alin.14, al art.139 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,  

Supun dezbaterii şi aprobării Consiliului local proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.329/2019 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii.

 

 

 

             P R I M A R,

            Nicolae-Florin Oancea