Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae Florin Oancea, din care reiese necesitatea și oportunitatea modificării Hotărârii Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva, supune atenției următoarele:
În ședința Consiliului local din data de 27 mai 2021 a fost aprobată Hotărârea Consiliului local nr.187/2021, pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva.
Urmare Notei interne nr.71964 din 19.07.2022 privind înaintarea conform art.484 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, a propunerilor de instituire a unor taxe speciale, se impune modificarea corespunzătoare a Hotărârii Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva. Astfel Anexa la Hotărârea Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva se modifică și completează astfel:
Se modifică art.8 alin.1 lit.”g”, de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 1 și va avea următorul conținut:
„(g) - dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului (chitanţă,ordin de plată)”;
Se completează art.8 alin.1 de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 1, cu litera ”l” care va avea următorul conținut: „(l) - dovada plăţii taxei de înregistrare a vehiculului (chitanţă, ordin de plată)”;
Se modifică art.8 alin.2 de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 1 și va avea următorul conținut:
„alin.2 - Instituțiile publice sunt scutite de la plata taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului, respectiv a taxei de înregistrare a vehiculului”
Se modifică art.14 lit.”c” de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 2 și va avea următorul conținut:
„(c) - dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului (chitanţă,ordin de plată)”;
Se completează art.14 de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 2, cu literele ”e” și ”g” care vor avea următorul conținut:
„ (e) - dovada plăţii taxei de înregistrare a vehiculului (chitanţă, ordin de plată);
(g) – dovada plății contravalorii plăcuțelor cu numărul de înregistrare (chitanţă, ordin de plată);”
Se modifică art.15 alin.1 poziția 5 de la Capitolul III - Eliberarea unui nou certificat de înregistrare, respectiv a unui nou set de plăcuţe cu număr de înregistrare și va avea următorul conținut:
„dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului (chitanţă, ordin de plată)”;
Se modifică art.16 alin.2 poziția 5 de la Capitolul III - Eliberarea unui nou certificat de înregistrare, respectiv a unui nou set de plăcuţe cu număr de înregistrare și va avea următorul conținut:
„dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului/duplicatului, respectiv dovada plăţii contravalorii plăcuței/plăcuţelor, după caz, cu numărul de înregistrare(chitanţă, ordin de plată)”;
Se modifică art.21 alin.1 lit.”j” de la Capitolul IV - Radierea din circulație a vehiculelor înregistrate și va avea următorul conținut:
„(j) - contractul de vânzare-cumpărare/înstrăinare-dobândire al vehiculului cu viza organului fiscal, după caz, în original și copie”;
Se modifică art.29 de la Capitolul VII - Dispoziții finale și tranzitorii”, și va avea următorul conținut:
„Cuantumul taxelor de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului, de înregistrare a vehiculelor și de eliberare a duplicatului certificatului de înregistrare a vehiculului se stabilesc anual prin hotărâre a consiliului local privind stabilirea impozitelor și taxelor locale precum și a taxelor speciale în municipiul Deva.
Plăcuțele de înregistrare vor fi achiziționate de către Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice iar persoanele care solicită înregistrarea vehiculelor conform prezentei proceduri vor achita contravaloarea acestora la prețul lor de achiziție”.
Se modifică punctele 2 și 7 de la Anexa nr.2 la Regulament - Cerere pentru înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, și vor avea următorul conținut:
„2. Documentul care atestă dreptul de proprietate/folosință asupra vehiculului, în limba română, (factură, contract de vânzare-cumpărare/înstrăinare-dobândire, contract de leasing sau închiriere.... etc.) cu viza organului fiscal, după caz;
7. Dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului (chitanţă, ordin de plată)”.
Se completează cu punctele 8 și 9 Anexa nr.2 la Regulament - Cerere pentru înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, care vor avea următorul conținut:
„8.Dovada plăţii taxei de înregistrare a vehiculului (chitanţă, ordin de plată);
9. Dovada plăţii contravalorii plăcuței/plăcuţelor cu numărul de înregistrare(chitanţă, ordin de plată)”.
Se modifică punctul 6.3 de la Anexa nr.3 la Regulament - Cererepentru radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, și va avea următorul conținut:
„6.3 Copia documentului care atestă transferul dreptului de proprietate cu viza organului fiscal, după caz”.
De asemenea se impune abrogarea prevederilor art.18 lit.”d”, ale art.21 alin.1 lit.”f” de la Capitolul IV - Radierea din circulație a vehiculelor înregistrate și ale pct.4 de la Anexa nr.3 la Regulament - Cerere pentru radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, din cadrul Anexei la Hotărârea Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva.
Raportat la cele mai sus prezentate mai sus în conformitate cu prevederile art.11 alin.1, ale art.14 alin.1 și ale art.17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată și ale art.22 și art.25 din Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002, art.484 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică,
În temeiul art.129 alin.14 și art.139 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva.
Direcția administrare domeniu public și privat Direcția economică
Director executiv, Director executiv,
Mircea DAVIDESCU Claudia STOICA
Direcția juridică și administrație publică locală
Director executiv,
Oana MURA
Șef Serviciu U.M.M.S.C.U.P.
Ovidiu FEDORCZUC
Întocmit,
Gheorghe MIHAI