ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 384 din 19.09.2022

   Municipiul Deva                                                                             Autoritatea Națională pentru                                           

CONSILIUL  LOCAL   Deva                                                                               Protecția Consumatorilor  -

                                                                                                                                     Direcția  Metale Prețioase                                                                     

Nr.____________din_________2022                                        Nr.__________din_______2022    

 

 

CONTRACT   DE COMODAT


            I. PĂRȚIILE CONTRACTANTE

             MUNICIPIUL DEVA, având sediul în Deva, Piața Unirii nr.4, Județul Hunedoara, telefon 0254-213435, fax 0254-226176, email primar@primariadeva.ro, având cod fiscal 4374393, reprezentată prin Primar, domnul Nicolae - Florin Oancea, denumit în continuare, COMODANT

și

             Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția Metale Prețioase, având sediul în Localitatea București, Str. Fabrica de chibrituri nr. 30, poarta 3 Monetăria Statului,  Sector 5,  CIF 4266502 ,  banca: ____________,  IBAN: ________________________________,

telefon: ____________, reprezentată prin domnul _______________, denumit în continuare COMODATAR,

 

            În temeiul prevederilor art.2146-2157 din Legea 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare,  a prevederilor art.297 alin.1 lit.„d”, art.349 – art.353 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

             precum și în baza Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr. ____/____privind darea în folosință gratuită a spațiului în suprafață de 33,76 mp de la Etajul 2 din incinta imobilului situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.10, județul  Hunedoara către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția  Metale Prețioase,          

            Părțile au convenit încheierea prezentului contract de comodat cu respectarea următoarelor clauze :

 

            II. OBIECTUL CONTRACTULUI

 

            Art. 1  Cedarea de către comodant, cu titlu gratuit, a dreptului de folosință asupra spațiului în suprafață de 33,76 mp, din suprafața totală utilă de 872 mp, spațiu situat la Etajul 2 în imobilul  din  municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.10, județul Hunedoara, înscris în CF nr. 60939-C1-U2, nr. cadastral 60939-C1-U2, proprietatea publică a municipiului Deva, aflat în administrarea Consiliului local al municipiului Deva.              

            Art. 2  Spațiul ce face obiectul prezentului contract se va preda de către comodant, comodatarului pe bază de proces - verbal de predare – primire, care cuprinde și descrierea spațiului, conform Anexei nr. 1 la contractul de comodat care este parte integrantă din prezentul contract, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la încheierea contractului.

       Art. 3  Spațiul menționat la art.1 va avea destinația de birou și va fi utilizat  în scopul desfășurării  activității specifice de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – Direcția Metale Prețioase.

 

            III. DURATA CONTRACTULUI

            Art. 4 Contractul de comodat este valabil de la data încheierii și semnării contractului de comodat dintre Municipiul Deva prin Consiliul local al municipiului Deva și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – Direcția Metale Prețioase, până la data de 15.06.2025.

 

            IV. DREPTURI ȘI OBLIGAȚII

            Art. 5  Drepturile comodantului:

            - să ceară rezilierea contractului, în cazul în care comodatarul nu-și respectă obligațiile prevăzute în prezentul contract;

            Art. 6  Drepturile comodatarului:

            - să i se asigure de către comodant folosința spațiului ce face obiectul prezentului contract de comodat pe toată durata contractului;        

            Art. 7  Obligațiile comodantului:

            a)  să predea comodatarului spațiul ce face obiectul contractului în stare de folosință;

            b) să asigure utilitățile și serviciile aferente spațiului dat în folosință (energie electrică, apă);

            c)  să nu îl tulbure pe comodatar în exercițiul drepturilor ce derivă din prezentul contract;

            d) să notifice comodatarului apariția oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor acestuia;

            e) să controleze spațiul încredințat comodatarului și starea acestora, ori de câte ori acest lucru este necesar;

            f) să solicite încetarea folosinței gratuite și restituirea spațiului, atunci când interesul public legitim o impune.


            Art. 8  Obligațiile comodatarului:

a) să conserve spațiul dat în folosință gratuită și să se îngrijească de el ca un bun proprietar;

b) să folosească spațiul conform destinației sale, respectiv cea de birou pentru desfășurarea activității specifice de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – Direcția Metale Prețioase;

 c) să încheie contracte ferme cu furnizorii de utilități, unde este cazul;

d) să achite cheltuielile lunare privind utilitățile ( energie termică, energie electrică, apă rece și canal, resturi menajere, etc ) și să respecte obligațiile asumate prin contractele încheiate cu furnizorii de utilități, precum și obligațiile asumate prin prezentul contract de comodat ;

e) se obligă să suporte cheltuielile ocazionate de folosința spațiului pus la dispoziție, respectiv cota parte din contravaloarea facturilor privind plata utilităților de energie electrică și alte cheltuieli care rezultă din folosința părților comune ale clădirii, ce vor fi stabilte pe baza procedeului de calcul în sistem paușal în funcție de suprafața ocupată și a spațiilor comune privind plata lunară a utilităților. Baza de calcul pentru plata utilităților în sistem paușal este prevăzută în Anexa nr. 2 la contractul de comodat care este parte integrantă a acestuia;

f) să mențină curățenia, întreținerea și să efectueze reparațiile curente necesare în spațiului care face obiectul prezentului contract de comodat;     

g)  să răspundă pentru pagubele produse ca urmare a utilizării neconforme a spațiului ce face obiectul prezentului contract și să efectueze pe cheltuiala proprie reparațiile necesare;

h) să respecte normele în vigoare privind prevenirea și stingerea incendiilor, inclusiv prin instruirea corespunzătoare a celor care își desfasoară activitatea în spațiul pe care îl au în folosință și care face obiectul prezentului contract;

i) să asigure paza și protecția spațiului dat în folosință gratuită.

j) să nu modifice spațiul dat în folosință prin prezentul contact în parte ori în integralitatea sa;

k) să permită accesul persoanelor împuternicite de comodant, ori de căte ori acest lucru este necesar, pentru a controla spațiul încredințat și starea acestuia;

l) să prezinte anual, Consiliului local al municipiului Deva, rapoarte privind activitatea de utilitate publică desfășurată, gradul de implementare la nivelul colectivității, precum și prognoze și strategii pentru perioada următoare;

m) să nu transmită spațiul primit în folosință gratuită nici oneros nici cu titlu gratuit unei alte persoane;

n) are obligația de a informa Consiliul local al municipiului Deva cu privire la orice tulburare adusă dreptului de proprietate publică, precum și de existența unor cauze sau iminența producerii unor evenimente de natură să conducă la imposibilitatea exploatării bunului.  

o) la încetarea folosinței gratuite, indiferent de cauza încetării să restituie spațiul în starea în care l-a primit, liber de orice sarcini;

p) să predea comodantului spațiul care face obiectul prezentului contract la data expirării termenului pentru care s-a încheiat contractul, în aceeași stare de folosință ca în momentul preluării;

            

            V.  ÎNCETAREA CONTRACTULUI 

      Art. 9  Prezentul contract își încetează efectele de plin drept fără a mai fi necesară intervenția instanțelor judecătorești, în următoarele cazuri:

            a)  la expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul;

            b)  înainte de termenul stipulat la art.4, prin acordul părților contractante;

            c) când interesul local o impune, prin denunțare unilaterală de către comodant, cu înștiințarea comodatarului cu 15 zile înainte;        

            d)  în cazul în care comodatarul nu folosește spațiul potrivit destinației sale;

            e) în cazul în care comodatarul cesionează drepturile și obligațiile sale prevăzute de prezentul contract unei alte persoane;

      f)  în cazul în care una dintre părți nu și-a executat obligațiile contractuale în totalitate sau în parte, ori își execută în mod necorespunzător oricare dintre obligațiile ce-i revin, dă dreptul părții lezate să considere contractul reziliat de plin drept fără nici o altă formalitate și fără intervenția instanțelor judecătorești;

      g) pentru întârzieri la plata facturilor privind costurile cu energia electrica consumată pentru folosința părților și instalațiilor comune ale clădirii, mai mult de 30 de zile după data sacadentă a acestora, dă dreptul comodantului la rezilierea de plin drept a contractului, fără intervenția instanțelor judecătorești;

      h) prin renunțarea comodatarului la dreptul său, situație în care acesta este obligat să anunțe comodantului intenția sa cu cel puțin 30 de zile înainte;        

      i) prin pierirea sau avarierea spațiului de așa manieră încât acestea nu mai poate fi întrebuințat conform destinației;

 j) în caz de forță majoră așa cum este definită de legea română.


VI.  FORȚA MAJORĂ           

Art. 10  Forța majoră este constatată de o autoritate competentă;

Art. 11 Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinire a obligațiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada în care aceasta acționează;

Art. 12 Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia;

Art. 13 Partea contractantă care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia și de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor;

Art. 14 Dacă forța majoră acționează sau se estimează că va acționa o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părți să poată pretinde celeilalte daune-interese.         


 VII.  SOLUȚIONAREA LITIGIILOR           

Art.15   Părțile au convenit ca toate neîntelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea și încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă.

Art.16 În cazul în care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibilă pe cale amiabilă, părțile se vor adresa instanțelor judecătorești.


 VIII.  MODALITĂȚI DE ANGAJARE A RĂSPUNDERII ȘI SANCȚIUNI.


Art. 17  Constituie contravenţii dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:

            a) încălcarea prevederilor art. 8 lit. b ), lit. j), lit.k), lit. l),  lit.o)

            b) încălcarea prevederilor art. 8 lit.m),

            (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 15.000 lei, conform prevederilor O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ.

            (3) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, conform prevederilor O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ.


IX.  CLAUZE FINALE

 

Art. 18   Modificarea prezentului contract se face doar cu acordul părților contractante, prin act adițional.

Art. 19   Orice act adițional la acest contract de comodat va fi semnat de ambele părți, în caz contrar acesta fiind nul și neavenit.

Art. 20   Prezentul contract, împreună cu anexa nr. 1 ( procesul verbal de predare – primire ) și anexa nr. 2 ( Detalii privind facturarea și baza de calcul a energiei electrice consumată ), care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voința părților și înlătură orice altă înțelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.

Art. 21   Nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părți, în mod culpabil și repetat dă dreptul părții lezate de a pretinde plata de daune-interese.

 

 

            Prezentul Contract s-a încheiat în 3 exemplare originale, din care 2 pentru comodant și 1 exemplar pentru  comodatar.

 

COMODANT,                                                                                                             COMODATAR,

 

Municipiul Deva,                                                                                             Autoritatea Națională pentru                                                                                                                                                  Protecția Consumatorilor

       Primar,                                                                                                       Direcția Metale Prețioase                                                                     

                                                                                                            

           Director Executiv

Direcția administrarea domeniului

           public și privat,

 

                        

          Director Executiv

        Direcția Economică,   

                                    

 

      Șef  Serviciu   A.D.P.P.,                                                          

                                                                                                            

      Consilier  Juridic ,           

 

            Întocmit,                       



                                                                               Anexa nr.1 la contractul de comodat nr. ____________________________

                                                                                                                                                   din data de __________________

     

PROCES – VERBAL

de predare - primire a spațiului în suprafață de 33,76 mp, situat la Etajul 2  în imobilul din municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.10, județul Hunedoara

 

Încheiat la data de __________________între :

             MUNICIPIUL DEVA, având sediul în Deva, Piața Unirii nr.4, Județul Hunedoara, telefon 0254-213435, fax 0254-226176, email primar@primariadeva.ro, având cod fiscal 4374393, reprezentată prin Primar, domnul Nicolae - Florin Oancea, denumit în continuare, COMODANT

și

             Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția Metale Prețioase, având sediul în Localitatea Bucureși, Str. Fabrica de chibrituri nr. 30, poarta 3 Monetăria Statului,  Sector 5,  CIF 4266502 ,   banca: ____________,  IBAN: ________________________________,

telefon: ____________, reprezentată prin domnul _______________, denumit în continuare COMODATAR,

 

la sediul din Deva, Piața Unirii, nr.4 , județul Hunedoara ,

în baza Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr._____/______,privind darea în folosință gratuită a spațiului în suprafață de 33,76 mp de la Etajul 2 din incinta imobilului situat în municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.10, județul   Hunedoara  către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția  Metale Prețioase

            Municipiul Deva predă cu titlu gratuit către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția Metale Prețioase dreptul de folosință asupra  spațiului în suprafață de 33,76 mp, situat la Etajul 2 din imobilului din municipiul Deva, b-dul 1 Decembrie 1918, nr.10, județul Hunedoara, înscris în  CF nr. 60939-C1-U2, nr. cadastral 60939-C1-U2, spațiu ce va avea destinația de birou și va fi utilizat  în scopul desfășurării activității specifice de către  Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția Metale Prețioase.

 

        Starea în care se predă și se primește spațiul în suprafață de 33,76 mp  se prezintă astfel :

 

1.       Starea încăperilor care fac obiectul prezentului contract ( pereţi,  dușumele, tavan, uși, ferestre ) :

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

2.       Starea instalaţiilor electrice :

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3.     Starea instalaţiilor de încălzire :

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4.    Alte constatări  și bunuri neprevăzute mai sus :

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

            Prezentul Proces- verbal  s-a încheiat în 3 exemplare originale, din care 2 pentru comodant și 1 exemplar pentru  comodatar.

 

COMODANT,                                                                     COMODATAR,

           Municipiul Deva,                                                         Autoritatea Națională pentru                                                                                                                Protecția Consumatorilor

    Primar,                                                                       Direcția Metale Prețioase                                                                                                                                                         

           Director Executiv

Direcția administrarea domeniului

           public și privat,

            

           Director Executiv

         Direcția Economică,   

                                    

 

        Șef  Serviciu   A.D.P.P.,                                                        

                                                                                                            

       Consilier  Juridic ,          

 

            Întocmit,                                                                     

                 

 

                                                                               Anexa nr.2 la contractul de comodat nr. ____________________________

                                                                                                                                                   din data de __________________

 

                            Detalii privind facturarea și baza de calcul a  energiei electrice

                                        

            Baza de calcul pentru plata  energiei electrice:

            

            Suprafața spațiului utilizat în cadrul imobilului = 33,76 mp, reprezentând 5,30 % grad de utilizare a spațiului din suprafața totală ocupată de locatari.

            Suprafața utilă totală ocupată de locatari este de 636,52 mp din suprafața totală utilă construită de 872 mp, înscrisă în CF nr. 60939-C1-U2, nr. cadastral 60939-C1-U2.

 

 Energie electrică consumată = valoare energie electrică * 5,30% grad de utilizare a spațiului

 

            1. Baza de calcul poate fi modificată numai cu acordul părților semnatare, exprimat prin act adițional la contractul de comodat, încheiat ori de câte ori intervin modificări privind suprafețele utile deținute de părțile semnatare.

        2. Facturarea se va face până la data de 30 sau 31 ale lunii pentru consumurile din luna precedentă,  după  primirea facturii de utilități de către UAT municipiul Deva.

      3. Factura va fi achitată în contul RO63TREZ24A700600200103X deschis la Trezoreria municipiului Deva.

            4. Termenul de plată va fi de 30 zile de la data facturării .

            5. Neplata facturilor în termenul prevăzut mai sus dă dreptul comodantului să pretindă penalităţi în cuantum de 0,01 % din valoarea acesteia pentru fiecare zi de întârziere.         

            6. În cazul întârzierii la plata facturilor mai mult de 30 de zile după data scadentă a acestora, dă dreptul comodantului la rezilierea contractului de comodat fără intervenția instanțelor judecătorești.

 

          COMODANT,                                                                                COMODATAR,

          Municipiul Deva,                                                                          Autoritatea Națională pentru                                                                                                                     Protecția Consumatorilor

    Primar,                                                                            Direcția Metale Prețioase                                                                                                                                                          

           Director Executiv

Direcția administrarea domeniului

            public și privat,

            

            Director Executiv

          Direcția Economică,   

                                    

 

         Șef  Serviciu  A.D.P.P.,                                                           

                                                                                                            

        Consilier  Juridic , 

 

            Întocmit,                                                                                  

 

                                                            Deva, ______________2022

 

                 INIȚIATOR,                                                                                                      AVIZEAZĂ,

                     Primar,                                                                                                 Secretar general,

             Nicolae-Florin Oancea                                                                            Florina Doris -Visirin