România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

          ROMÂNIA

  JUDEŢUL HUNEDOARA

    MUNICIPIUL  DEVA

         PRIMARUL

 

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva 

 

 

Primarul municipiului Deva

 

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni  numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .

 

  • Pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal, 

La solicitarea conducerii ”Serviciului administrativ, parc auto” transmisă prin adresa nr. 90.542 / 15.09.2022, pentru eficientizarea activității serviciului și ținând cont de faptul că d-l Han Ovidiu Gabriel este absolvent al Facultății de inginerie mecanică și electrică, domeniul Ingineria transporturilor, propun preluarea postului de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad II din cadrul Compartimentului protecție civilă al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, ocupat de domnul Han Ovidiu Gabriel în cadrul Serviciului administrativ, parc auto. 

 

  • Referitor la modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare 

În prezent aplicarea la nivel local a prevederilor Ordonanței nr. 82 / 2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, republicată, se realizează prin intermediul ”Biroului Administrare Unități  Învățământ”  din ”Serviciul administrare unități de învățământ, comunicare, promovare imagine” .

Întrucât consider că activitățile legate de  sprijinirea financiară a  unităţilor de cult aparţinând cultelor religioase sunt compatibile în mai mare măsură cu domeniul financiar-contabil decât cel de administrare a unităților de învățământ, propun modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al instituției în sensul preluării sarcinilor de serviciu legate de aplicarea Ordonanței nr. 82 / 2001 de la ”Biroul Administrare Unități  Învățământ” și atribuirea acestora ”Serviciului financiar, contabilitate” din ”Direcția economică” . 

Totodată propun ca atribuțiile ”Compartimentului evidență patrimoniu” să fie completate cu cele legate de aplicarea la nivel local a prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare ”.   

Ținând cont de solicitările următoarelor compartimente funcționale : 

- ”Serviciului control”, transmisă prin adresa nr. 89.500 / 15.09.2022 

- ”Serviciului administrarea domeniuuli public și privat” transmisă prin adresa nr. 90.864 / 15.09.2022 

- ”Serviciului programe dezvoltare” transmisă prin adresa nr. 90.922 / 15.09.2022 

- ”Compartimentului local pentru romi” transmisă prin adresa nr. 92.149 / 20.09.2022 

propun modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare ale acestor structuri conform Anexei nr. 3 la proiectul de hotărâre .

 

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)   lit. “a”, alin. (3) lit. “c”, art. 139 alin. (1), art.  409 și art. 478 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .

Menționez că organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva si pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr. 2925 / 28.03.2022, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul  34.845 / 31.03.2022, iar numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva rămâne neschimbat.

 

 

 

 

 

 

PRIMAR,

  Nicolae – Florin Oancea