România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Direcţia administrarea domeniului public și privat - Serviciul administrare domeniu public şi privat

Direcția administrarea domeniului public și privat prin Serviciul administrarea domeniului public și privat, din cadrul  Primăriei municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul Municipiului Deva, domnul Nicolae Florin Oancea, din care reiese necesitatea şi oportunitatea adoptării unei hotărâri privind însușirea Raportului de evaluare întocmit de evaluatorul autorizat, membru ANEVAR, pentru închirierea unui teren intravilan în suprafață de 4500 mp și a unei hale industriale cu suprafața de 100 mpsupunem atenției Consiliului local următoarele:

Municipiul Deva a inițiat aplicarea unor măsuri de utilizare eficientă a energiei în mediul urban prin achiziționarea vehiculelor propulasate cu combustibili alternativi și prin modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente. Astfel pentru atingerea acestui obiectiv Municipiul Deva a semnat contractul de achiziționare a unui număr de 26 autobuze electrice și a unui număr de 33 de stații de încărcare.

În baza Referatului  nr. 67014/04.07.2022, întocmit de către Direcția Tehnică  prin Serviciul Programe Dezvoltare din cadrul Primăriei muicipiului Deva, privind aprobarea necesității închirierii unui spațiu necesar garării autobuzelor ecologice achiziționate în cadrul Proiectului ” Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice ”, se solicită identificarea unui spațiu adecvat garării autobuzelor electrice și montării provizorii a minim două stații de încărcare electrică necesare menținerii funcționalității autobuzelor electrice în vederea obiectivului propus,

Această solicitare vine ca urmare a întârzierilor în implementare a proiectului „ Modernizare sistem de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” , prin care se realizează inclusiv depoul de autobuze, precum și ca urmare a faptului că livrarea primei tranșe a stațiilor de încărcare electrică, respectiv prima tranșă de livrare a autobuzelor se va desfășura în luna octombrie 2022.

Potrivit Anexei la Referatul nr.67014/19.04.2022, spațiul necesar garării tuturor autovehiculelor achiziționate până la finalizarea construcției noului depou, trebuie să îndeplinească mai multe caracteristici:     

  • platformă  betonată privind gararea vehiculelor, preferabil acoperită pe timp de iarnă / hală;

                
  • suprafață a platformei de garare a flotei de 26 vehicule/mijloace de transport compusă din 4 autobuze Karsan e- Atak ( tip 1 ), 22 autobuze Karsan Jest Electric ( tip 2 ), pentru o parcare paralelă a acestora care permite economisirea spațiului, este de minim 3000             mp;

                
  • Acces nelimitat la  utilități , prioritar la rețea de energie electrică;

                
  • Deținere post de transformare electrică. Acest post de transformare electrică va fi amplasat pe terenul proprietarului de la care se va închiria spațiul necesar  garării vehiculelor asigurând conectarea stațiilor de încărcare montate provizoriu pentru asigurarea intreținerii SOC ( State of Change – stare/nivelul de încărcare   al bateriei ) la o distanță de maxim 50 m . Puterea necesară alimentării / încărcării minimului de 2 stații lente pentru autobuzele Karsan e- Atak este de 120 kw ( 2 buc x 60 kw ) și a curentului necesar pentru acestea este de 200 A ( 2 buc x 100 A ), iar pentru minimul de 8 stații lente pentru autobuzele  Karsan Jest Electric, puterea necesară alimentării/ încărcării este de 160 kw ( 8 buc x 20 kw ) și a curentului necesar pentru acestea  este de 320 A ( 8 buc x 40 A ). Puterea necesară alimentării/încărcării și a curentului necesar celor 10 stații lente,   considerate minimul necesar pentru asigurarea întreținereii SOC este de 280 kw, respectiv 520 A. Solicitarea este fundamentată pe recomandarea furnizorului de utilaje privind minimul stațiilor de             încărcare necesar asigurării întreținerii SOC a flotei de 26             vehicule.

                
  • Hidranți  interiori / exteriori, extinctoare;

                
  • Asigurare spațiu depozitare (incintă/magazie cu platformă betonată ) pentrum stațiile de încărcare nepuse în folosință, cu o suprafață de minim 40 mp dacă platforma destinată depozitării flotei de 26 autobuze ecologice este un spațiu deschis;

  • Asigurare groapă inspecție auto/ canal service auto amplasat pe terenul  proprietarului de la care se va închiria spațiul necesar garării vehiculelor;

                
  • Paza și protecția bunurilor asigurate de proprietarul spațiului, identificate prin sistem de iluminat, de închidere/ zăvorire, de supraveghere video  și pază 24 ore/ zi a spațiilor de garare a autobuzelor, a  spațiului de depozitare a stațiilor de încărcare nemontate și a zonei spațiilor de încărcare montate provizoriu;

                
  • Delimitarea teritorială a platformei de depozitare prin împrejmuire cu gard și crearea zonei de acces, dacă acestea nu există;

          

     -    Durata extimativă necesară închirierii spațiilor este de 18 luni.  

      Astfel comisia de evaluare a oportunității și/sau închirierii de imobile, analizând ofertele primite cu privire la închirierea unor imobile, vizitate ulterior la fața locului, a decis că, în raport cu referatul de necesitate și cu punctul de vedere al managerului de proiect,  oferta înregistrată sub nr.86437/05.08.2022 și precizată ulterior prin adresa nr.93681/23.09.2022, transmisă de către Societatea Stradivari Intercom S.R.L., îndeplinește cerințele prevăzute în Anexa nr.84065/26.08.2022 la referatul de necesitate nr.67014/19.07.2022,  

            Ca urmare a celor prezentate, comisia de evaluare a oportunității și/sau închirierii de imobile constituită în baza Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr.188/2021, cu modificările și completările ulterioare, a încheiat procesul verbal de evaluare nr. 21/2022, înregistrat la sediul instituției sub nr.95180/28.09.2022, stabilind în acest sens că oferta transmisă de către societatea Stradivari Intercom S.R.L, îregistrată la Primăria municipiului Deva sub nr. 93681/23.09.2022 este oportună, în sensul închirierii suprafeței de teren reprezentând platformă betonată, în suprafață declarată de 4500 mp și a suprafeței de  teren acoperită din cadrul halei C25 în suprafață declarată de 100 mp, împreună cu dotările și utilitățiile afernte, înscrise în CF nr. 75961, situate în Deva, str. Depozitelor, nr. 6, județul Hunedoara.

          Imobilul situat în municipiul Deva, str. Depozitelor nr. 6, înscris în CF nr.75961,  ce va fi utilizat pentru gararea autobuzelor ecologice achiziționate în cadrul proiectului                                  ” Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice” ,  reprezintă platformă betonată în suprafață declarată de 4500 mp și o suprafață de teren acoperită din cadrul halei C25 în suprafață declarată de 100 mp, Platforma betonată beneficiază de un brașament de curent de peste 400 kw, asigurați direct din postul trafo. Platforma are 2 hidranți, branșament de apă  și canal, este prevăzută cu iluminat exterior, este împrejmuită și supravegheată video.  

           În acest sens a fost întocmit Raportul de evaluare, de către societatea Gama Eval Invest S.R.L. Deva, prin evaluator autorizat domnul Șendroni Mihai, membru  ANEVAR, înregistrat la sediul Primăriei municipiului Deva sub nr.96970/04.10.2022, pentru  proprietatea imobiliară  de tip teren intravilan având categoria de folosință  curți construcții, în suprafață de 4500 mp ( din suprafața totală de 20.763 mp ) și hală industrială cu suprafața de 100 mp ( din suprafața totală de 432 mp) situată în municipiul Deva, str. Depozitelor, nr.6, județul Hunedoara, înscris în CF nr. 75961.

         Concluzia evaluatorului autorizat ANEVAR asupra valorii în urma aplicării metodologiei de evaluare,  valoare de piață ( fără TVA ) este:

  • pentru  terenul intravilan în suprafață de 4500 mp valoarea  este de 13,24 lei/mp/lună la care se adaugă TVA, respectiv suma de 59.580 lei/lună, la care se adaugă TVA.

          
  • pentru hala industrială în suprafață de 100 mp valoarea  este de  22,27  lei/mp/lună la  care se adaugă TVA, respectiv suma de 2.227 lei/lună, la care se adaugă TVA.

      Raportat la cele enunțate mai sus se constată necesitatea și oportunitatea închirierii imobilului înscris în Cartea Funciară nr.75961 nr. cadastral 75961, situat în municipiul Deva, str. Depozitelor, nr.6, județul Hunedoara, prețul de închiriere a imobilului menționat mai sus, va fi suportat din bugetul general al municipiului Deva pentru anul 2022.

În considerarea prevederilor art.45 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

Reținând prevederile art.29 alin.1 lit.“a” din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare,

În temeiul art.87 alin.5, art.129 alin.1, alin.2 lit.”d”, alin.7 lit.“n”, alin.14, art.139 alin.2, art.196 alin.1 lit.„a” Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Ca urmare a celor expuse mai sus, supun atenţiei comisiilor de specialitate si plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind privind însușirea Raportului de evaluare întocmit de evaluatorul autorizat, membru ANEVAR, pentru închirierea unui teren intravilan în suprafață de 4500 mp și a unei hale industriale cu suprafața de 100 mp,

         

        

      Director ExecutivADPP,                                              Director Executiv al Direcției Juridice   

  PETRUȚESC BOARU-                                                                  și Administrației Publice Locale,  

      LĂCRĂMIOARA                                                                                       MURA OANA

                  


Director executiv,

                               Direcția economică                                                             

                Claudia Maria Stoica                                            

                           



      Șef Serviciu  A.D.P.P,                                                                                      

     AVRAM MARIOARA                                                                                                                       

                         


     

                          Întocmit,                     

                    Consilier,       

               MINOIU CRISTINA