România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL    DEVA

PRIMARUL

 

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.233/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul Unității Administrativ Teritoriale Deva 

 

Prin Hotărârea Consiliului local nr.233/2022 au fost stabilite salariile de bază pentru funcționarii publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și din serviciile și instituțiile publice din subordinea Consiliului Local al municipiului Deva, în temeiul prevederilor LEGII- CADRU nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.

Întrucât statul de funcții al Primăriei municipiului Deva a suportat modificarea prin care un post vacant de Consilier clasa I grad profesional superior din cadrul Compartimentului protecție civilă  a fost transformat  în Inspector de protecție civilă clasa III grad profesional superior, funcție care nu are salariu prevăzut în grila  de salarizare pentru funcționarii publici, 

Ținând cont de Lista cuprinzând funcțiile publice – Anexa nr. 5, pct. II, lit. B, subpct. 22 din O.U.G. nr. 57 / 2019 - Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, conform căreia funcția de Inspector de protecție civilă este o funcție publică specifică,

Conform Echivalării funcţiilor publice specifice cu funcţii publice generale din cadrul unor autorităţi şi instituţii publice - Anexa nr.5^1, pct. 19 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căreia funcția publică specifică de Inspector de protecție civilă, clasa I, clasa II și clasa III se echivalează cu funcțiile publice de execuție de Consilier clasa I, Referent de specialitate clasa II și Referent clasa III,

Prin raportare la salariile de bază stabilite pentru funcții publice cu nivel de studii similar, propun modificarea Anexei nr.1 la Hotărârea Consiliului local nr.233/2022 prin completarea corespunzătoare a Notei de subsol la grila de salarizare, Anexa nr.1, punctul b) – Salarii de bază pentru funcții publice de execuție, care va avea următorul conținut :

” Notă : Salariile de bază stabilite pentru funcția publică de execuție  de Consilier vor fi utilizate și pentru salarizarea funcțiilor publice de execuție specifice de Polițist local, clasa I și cea de Inspector de protecție civilă, clasa I, corespunzător gradului și gradației aferente, salariile de bază stabilite pentru funcția publică de execuție   de Referent de specialitate vor fi utilizate și pentru salarizarea funcțiilor publice de execuție specifice de Polițist local, clasa II și cea de Inspector de protecție civilă, clasa II, corespunzător gradului și gradației aferente, iar salariile de bază stabilite pentru funcția publica de execuție de Referent vor fi utilizate și pentru salarizarea funcției publice de execuție specifice de Polițist local, clasa III și cea de Inspector de protecție civilă, clasa III, corespunzător gradului profesional și gradatiei aferente. Salariile de bază stabilite pentru funcția publică de execuție  de Consilier vor fi utilizate și pentru salarizarea funcției publice  de execuție  de Consilier achiziții publice, corespunzătoare gradului profesional și gradatiei aferente ”. 

Față de cele mai sus prezentate în temeiul prevederilor art.10 alin.1-4, art.11, art.19 din Legea cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, art.59 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art.129 alin.1, alin.2 lit.”a”, art.384, Anexa nr.5, pct. II, lit.B, subpct.22, Anexa nr.5^1, pct.19 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun Consiliului local Deva proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.233/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul Unității Administrativ Teritoriale Deva. 

 

PRIMAR,

Nicolae – Florin Oancea