Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .
Conform art.129 alin.2 lit.”a”, alin.3 lit.”c” din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .
În prezent în subordinea Consiliului Local Deva funcționează Serviciul Public Agrement Deva ca o instituție publică cu personalitate juridică, al cărui obiect de activitate este administrarea zonelor de agrement ale Municipiului Deva ( Complex Aqualand, Ștrand Municipal, Patinoar, Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Deva ).
Serviciul a fost înființat prin Hotărârea Consiliului Local nr.234/2022, cu modificările și completările ulterioare, cu scopul de a administra eficient zonele de agrement de pe raza municipiului Deva.
Ținând cont de creșterea considerabilă a tarifelor la energia electrică și gaze naturale din ultima perioadă, există riscul real ca această instituție să nu se poată autofinanța, fapt ce ar conduce la necesitatea alocării de resurse financiare de la Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Deva, sub formă de subvenții.
În urma analizării acestei situații, pentru o mai bună coordonare și gestionare a problemelor serviciului, consider necesară reorganizarea activităților specifice mai sus enumerate în cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, ceea ce implică desființarea Serviciului Public Agrement Deva ca instituție publică cu personalitate juridică din subordinea Consiliului Local Deva, personalul urmând să fie preluat pe posturile în regim contractual înființate în acest scop în aparatul de specialitate.
Urmare a desființării ”Serviciului Public Agrement Deva” se desființează și postul de conducere aferent de Director, vacant.
Prin această preluare se realizează o diminuare a cheltuielilor de personal de aproximativ 28.000 lei / lună deoarece față de cele 48 de posturi care erau aprobate în structura ”Serviciului Public Agrement Deva”, Serviciul baze agrement din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva va avea 45 de posturi, fiind desființate 3 posturi de conducere de Șef serviciu: Serviciul administrativ, Serviciul agrement și Serviciul tehnic.
Totodată se realizează și o economie în ceea ce privește dotările suplimentare de care ar avea nevoie serviciul dacă ar funcționa de sine stătător în ceea ce privește licențe și programe informatice, programe de contabilitate, tehnică de calcul ( calculatoare, servere etc. ).
Față de cele de mai sus propun înființarea în cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, în directa subordine a Primarului, a ”Serviciului baze agrement” cu posturi în regim contractual preluate din ”Serviciul Public Agrement Deva”.
Serviciul va fi condus de un Șef serviciu, post contractual de conducere nou înființat și va avea în componență următoarele structuri: ”Biroul administrare baze agrement”, ”Biroul administrare Aqualand”, ”Compartiment Centrul Național de Informare și Promovare Turistică” și ”Compartiment casierie” , ale căror atribuții sunt specificate în Regulamentul de Organizare și Funcționare .
Deoarece în aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva există compartimente specializate de resurse umane, financiar-contabilitate, juridic, achiziții publice, patrimoniu, personalul care ocupă în prezent posturi în regim contractual în structurile similare în cadrul Serviciului Public Agrement Deva va fi redistribuit în alte locuri de muncă, în funcție de necesarul de personal.
Se desființează postul de conducere de Șef birou al ”Biroului contabilitate, buget, resurse umane” și postul de conducere vacant de Șef birou al ”Biroului gestiune” din cadrul ”Serviciului Public Agrement Deva” , titularii acestor posturi urmând să fie încadrați în structura nou creată în aparatul de specialitate, în funcție de experiența profesională pe posturi similare de Șef birou, astfel: titularul postului de Șef birou al Biroului contabilitate, buget, resurse umane va fi încadrat în funcția de Șef birou al Biroului administrare Aqualand iar titularul postului de Șef birou al Biroului gestiune va fi încadrat în funcția de Șef birou al Biroului administrare baze agrement .
- ”Biroul administrare Aqualand” va fi condus de un Șef birou, funcție de conducere în regim contractual nou înființată care va avea în subordine 22 posturi de execuție preluate din fostul ”Serviciu Public Agrement Deva”.
Astfel personalul din cadrul ”Compartimentului contabilitate, buget” ( 3 posturi Inspector de specialitate grad IA ), ”Compartimentului resurse umane” ( 1 post Inspector de specialitate grad IA și 1 post de Referent treapta IA ), ”Compartimentului achiziții, aprovizionare, patrimoniu” ( 2 posturi Inspector de specialitate grad IA și 1 post Inspector de specialitate grad II ) va fi preluat pe posturile înființate în cadrul ”Biroului administrare Aqualand”.
Tot în cadrul ”Biroului administrare Aqualand” vor fi preluate 1 post de Referent treapta IA, 3 posturi de Îngrijitor și 1 post Muncitor calificat treapta I din ”Compartimentul întreținere” al ”Serviciului Public Agrement Deva” precum și 1 post Subinginer grad IA, 2 posturi Referent treapta IA și 6 posturi Muncitor calificat treapta I din ”Serviciul tehnic” al ”Serviciului Public Agrement Deva”.
- ”Biroul administrare baze agrement” va fi condus de un Șef birou, funcție de conducere în regim contractual nou înființată care va avea în subordine 8 posturi de execuție după cum urmează :
- 1 post Inspector de specialitate grad IA preluat din ”Compartimentul întreținere ” al ”Serviciului Public Agrement Deva”;
- 5 posturi Muncitor calificat treapta I, 1 post Muncitor necalificat treapta I și 1 post Referent, treapta IA preluate din ”Serviciul tehnic ” al ”Serviciului Public Agrement Deva”;
- ”Compartimentul Centrul Național de Informare și Promovare Turistică” se înființează prin preluarea posturilor din compartimentul similar din cadrul ”Serviciului Public Agrement Deva” ( 2 posturi Inspector de specialitate grad IA și 1 post Muncitor calificat treapta I ), a unui post de Referent treapta IA preluat din ”Compartimentul arhivă, secretariat”, a unui post de Inspector de specialitate grad IA preluat din ”Compartimentul evenimente” și înființarea unui post de Inspector de specialitate grad IA .
Se desființează postul de Consilier juridic, grad IA din ”Compartimentul juridic” al ”Serviciului Public Agrement Deva” .
- ”Compartimentul casierie” se înființează prin preluarea posturilor din compartimentul similar din cadrul ”Serviciului Public Agrement Deva” ( 4 posturi Casier treapta I și 1 post Referent treapta IA ) și a unui post de Referent treapta IA preluat din ”Compartimentul întreținere”.
În conformitate cu prevederile art. 540 ale O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun ca posturile în regim contractual din cadrul Serviciului baze agrement să se înființeze pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, fără posibilitatea ocupării postului prin executarea unui contract individual de muncă la domiciliu.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .
- Întrucât un funcționar public care ocupă funcția de Consilier, clasa I, grad profesional debutant în cadrul Serviciului informatică al aparatului de specialitate a Primarului municipiului Deva a parcurs perioada de stagiu și a obținut calificativul CORESPUNZĂTOR la evaluarea perioadei de stagiu ,
În conformitate cu prevederile legale în vigoare propun transformarea postului de Consilier, clasa I, grad profesional DEBUTANT în Consilier, clasa I, grad profesional ASISTENT .
- · Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Având în vedere că în luna octombrie 2022 s-a desfășurat examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia un funcționar public din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva a fost declarat ”ADMIS”,
În baza prevederilor art. 478 al O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare care stabilește că postul ocupat de funcţionarul public care promovează examenul, în urma promovării în gradul profesional imediat superior celui deţinut, va fi transformat,
Având în vedere cele de mai sus propun transformarea postului de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul ”Compartimentului urmărire reparații publice” al ”Direcției administrarea domeniului public și privat” în Consilier, clasa I, grad profesional superior .
- · Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 232 / 2022 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, cu modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare Biroul situații de urgență din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva a fost reorganizat sub formă de compartiment cu denumirea ”Compartiment protecție civilă”, având atribuții în ceea ce privește protecția civilă, paza contra incendiilor și alte atribuții stabilite prin Regulamentul de Organizare și Funcționare.
Ținând cont de observația Agenției Naționale a Funcționarilor Publici transmisă prin adresa nr. 34862 / 2022 înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 87284/2022, ca în cadrul Compartimentului de protecție civilă să existe personal încadrat în funcția publică de execuție specifică de Inspector de protecție civilă,
Având în vedere prevederile art. 13 alin. (5) din Legea nr. 481 / 2004 privind protecția civilă, cu modificările și completările ulterioare și a Listei cuprinzând funcțiile publice – Anexa nr. 5, pct. II, lit. B, subpct. 22 din O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare cele de mai sus propun transformarea postului vacant corespunzător funcției publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului protecție civilă în Inspector de protecție civilă, clasa III, grad profesional superior.
- · La solicitarea Șefului ”Serviciului administrativ, parc auto”, pentru asigurarea desfășurării în bune condiții a activității, propun ca în acest serviciu să fie desființat postul de Îngrijitor, treapta I și să fie înființat un post de Muncitor calificat, treapta I.
- · La solicitarea Directorului executiv al ”Direcției administrarea domeniului public și privat”, pentru a face mai accesibile condițiile de ocupare în ceea ce privește vechimea în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice, propun ca un post vacant de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Serviciului unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice” să fie transformat în Consilier, clasa I, grad profesional asistent,.
- · La solicitarea Directorului executiv al ”Direcției poliția locală”, propun ca un post vacant de Polițist local, clasa III, grad profesional asistent din cadrul ”Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor – Compartiment ordine și liniște publică” să fie transformat în Polițist local, clasa III, grad profesional asistent.
Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art.409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :
a) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi a promovării în grad profesional a funcţionarilor publici ;
b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate.
Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. “a”, alin. (3) lit. “c”, art. 139 alin. (1), art. 409 și art. 478 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun adoptarea hotărârii privind modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva în forma prezentată.
Menționez că numărul de posturi din organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr. 2925 / 28.03.2022, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 34.845 / 31.03.2022.
PRIMAR,
Nicolae – Florin Oancea