« Serviciul resurse umane » al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul municipiului Deva, d-l Nicolae - Florin Oancea, supunem atenţiei Consiliului local Deva următoarele :
Pentru motivele arătate în Referatul de aprobare s-a propus desființarea Serviciului Public Agrement Deva ca instituție publică cu personalitate juridică din subordinea Consiliului Local Deva, reorganizarea activităților specifice acestuia în cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva și înființarea, în directa subordine a Primarului, a ”Serviciului baze agrement” cu posturi în regim contractual preluate din ”Serviciul Public Agrement Deva”.
Urmare a desființării ”Serviciului Public Agrement Deva” se desființează și postul de conducere aferent de Director, vacant .
”Serviciul baze agrement” din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva va fi condus de un Șef serviciu, post contractual de conducere nou înființat și va avea în componență următoarele structuri: ”Biroul administrare baze agrement”, ”Biroul administrare Aqualand”, ”Compartiment Centrul Național de Informare și Promovare Turistică” și ”Compartiment casierie” , ale căror atribuții sunt specificate în Regulamentul de Organizare și Funcționare .
Deoarece în aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva există compartimente specializate de resurse umane, financiar-contabilitate, juridic, achiziții publice, patrimoniu, s-a propus ca personalul care ocupă în prezent posturi în regim contractual în structurile similare în cadrul Serviciului Public Agrement Deva să fie redistribuit în alte locuri de muncă, în funcție de necesarul de personal.
Se desființează postul de conducere de Șef birou al ”Biroului contabilitate, buget, resurse umane” și postul de conducere vacant de Șef birou al ”Biroului gestiune” din cadrul ”Serviciului Public Agrement Deva” , titularii acestor posturi urmând să fie încadrați în structura nou creată în aparatul de specialitate, în funcție de experiența profesională pe posturi similare de Șef birou, astfel: titularul postului de Șef birou al Biroului contabilitate, buget, resurse umane va fi încadrat în funcția de Șef birou al Biroului administrare Aqualand iar titularul postului de Șef birou al Biroului gestiune va fi încadrat în funcția de Șef birou al Biroului administrare baze agrement .
- ”Biroul administrare Aqualand” va fi condus de un Șef birou, funcție de conducere în regim contractual nou înființată care va avea în subordine 22 posturi de execuție preluate din fostul ”Serviciu Public Agrement Deva”.
Astfel personalul din cadrul ”Compartimentului contabilitate, buget” ( 3 posturi Inspector de specialitate grad IA ), ”Compartimentului resurse umane” ( 1 post Inspector de specialitate grad IA și 1 post de Referent treapta IA ), ”Compartimentului achiziții, aprovizionare, patrimoniu” ( 2 posturi Inspector de specialitate grad IA și 1 post Inspector de specialitate grad II ) va fi preluat pe posturile înființate în cadrul ”Biroului administrare Aqualand”.
Tot în cadrul ”Biroului administrare Aqualand” vor fi preluate 1 post de Referent treapta IA, 3 posturi de Îngrijitor și 1 post Muncitor calificat treapta I din ”Compartimentul întreținere” al ”Serviciului Public Agrement Deva” precum și 1 post Subinginer grad IA, 2 posturi Referent treapta IA și 6 posturi Muncitor calificat treapta I din ”Serviciul tehnic” al ”Serviciului Public Agrement Deva”.
- ”Biroul administrare baze agrement” va fi condus de un Șef birou, funcție de conducere în regim contractual nou înființată care va avea în subordine 8 posturi de execuție după cum urmează :
- 1 post Inspector de specialitate grad IA preluat din ”Compartimentul întreținere ” al ”Serviciului Public Agrement Deva”;
- 5 posturi Muncitor calificat treapta I, 1 post Muncitor necalificat treapta I și 1 post Referent, treapta IA preluate din ”Serviciul tehnic ” al ”Serviciului Public Agrement Deva”;
- ”Compartimentul Centrul Național de Informare și Promovare Turistică” se înființează prin preluarea posturilor din compartimentul similar din cadrul ”Serviciului Public Agrement Deva” ( 2 posturi Inspector de specialitate grad IA și 1 post Muncitor calificat treapta I ), a unui post de Referent treapta IA preluat din ”Compartimentul arhivă, secretariat”, a unui post de Inspector de specialitate grad IA preluat din ”Compartimentul evenimente” și înființarea unui post de Inspector de specialitate grad IA .
Se desființează postul de Consilier juridic, grad IA din ”Compartimentul juridic” al ”Serviciului Public Agrement Deva” .
- ”Compartimentul casierie” se înființează prin preluarea posturilor din compartimentul similar din cadrul ”Serviciului Public Agrement Deva” ( 4 posturi Casier treapta I și 1 post Referent treapta IA ) și a unui post de Referent treapta IA preluat din ”Compartimentul întreținere”.
- Se desființează posturile de conducere vacante de Șef serviciu ale următoarelor: Serviciul administrativ, Serviciul agrement și Serviciul tehnic.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .
- · În conformitate cu prevederile art. 388 din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, conform căruia :
(3) Sunt numiți funcționari publici definitivi:
a) funcționarii publici debutanți care au efectuat perioada de stagiu prevăzută de lege și au obținut rezultat corespunzator la evaluare;
Art.475 Finalizarea perioadei de stagiu
La terminarea perioadei de stagiu, pe baza rezultatului evaluării activităţii, funcţionarul public debutant va fi:
a) numit funcţionar public de execuţie definitiv în clasa corespunzătoare studiilor absolvite, în funcţiile publice prevăzute la art. 392, în gradul profesional asistent;
Întrucât un funcționar public care ocupă funcția de Consilier, clasa I, grad profesional debutant în cadrul Serviciului informatică al aparatului de specialitate a Primarului municipiului Deva a parcurs perioada de stagiu și a obținut calificativul CORESPUNZĂTOR la evaluarea perioadei de stagiu ,
S-a propus transformarea postului de Consilier, clasa I, grad profesional DEBUTANT în Consilier, clasa I, grad profesional ASISTENT și modificarea corespunzătoare a poziției 223 din statul de funcții al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva .
- · Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
În baza prevederilor art. 478 al O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare care prevede :
Articolul 478 - Promovarea în grad profesional
(1) Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public.
(2) Promovarea în grad profesional se face prin concurs sau examen, organizat de către autorităţile şi instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Având în vedere că în luna octombrie 2022 s-a desfășurat examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia un funcționar public din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva a fost declarat ”ADMIS”, s-a propus transformarea postului de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul ”Compartimentului urmărire reparații publice” al ”Direcției administrarea domeniului public și privat” în Consilier, clasa I, grad profesional superior și modificarea corespunzătoare a poziției 148 din statul de funcții al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva.
- · Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 232 / 2022 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, cu modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare Biroul situații de urgență din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva a fost reoganizat sub formă de compartiment cu denumirea ”Compartiment protecție civilă”, având atribuții în ceea ce privește protecția civilă, paza contra incendiilor și alte atribuții stabilite prin Regulamentul de Organizare și Funcționare.
Ținând cont de observația Agenției Naționale a Funcționarilor Publici transmisă prin adresa nr. 34862 / 2022 înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 87284/2022, ca în cadrul Compartimentului de protecție civilă să existe personal încadrat în funcția publică de execuție specifică de Inspector de protecție civilă,
Luând în considerare prevederile art. 13 alin (5) din Legea nr. 481 / 2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Articolul 13 …………………………………………………………………………………………………………………….
(2) La nivelul municipiilor, al oraşelor, al comunelor, al instituţiilor publice şi al operatorilor economici cuprinşi în clasificarea din punct de vedere al protecţiei civile, se încadrează personal de specialitate cu atribuţii în domeniul protecţiei civile.
(3) Personalul de specialitate cu atribuţii în domeniul protecţiei civile se încadrează la:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
d) consiliile locale ale unităţilor administrativ-teritoriale în care, potrivit schemelor cu riscuri teritoriale întocmite conform legii de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă, există pericolul potenţial de producere a dezastrelor naturale provocate de cutremure, inundaţii şi incendii de pădure.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(5) Persoanele prevăzute la alin. (3), cu excepţia celor încadrate la societăţi comerciale şi regii autonome, sunt funcţionari publici şi, pe timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, sunt învestite, în calitate de inspectori de protecţie civilă, cu exerciţiul autorităţii publice. Calitatea de inspector de protecţie civilă se atribuie prin ordin sau prin dispoziţie scrisă a angajatorului.
Având în vedere Listei cuprinzând funcțiile publice – Anexa nr. 5, pct. II, lit. B, subpct. 22 din O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare s-a propus transformarea postului vacant corespunzător funcției publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului protecție civilă în Inspector de protecție civilă, clasa III, grad profesional superior, fapt ce duce la modificarea poziției 280 din statul de funcții al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva .
- · La solicitarea Șefului ”Serviciului administrativ, parc auto”, pentru asigurarea desfășurării în bune condiții a activității, propun ca în acest serviciu să fie desființat postul de Îngrijitor, treapta I și să fie înființat un post de Muncitor calificat, treapta I, fapt ce duce la modificarea corespunzătoare a poziției 260 din statul de funcții;
- · La solicitarea Directorului executiv al ”Direcției administrarea domeniului public și privat”, pentru a face mai accesibile condițiile de ocupare în ceea ce privește vechimea în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice, propun ca un post vacant de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Serviciului unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice” să fie transformat în Consilier, clasa I, grad profesional asistent, fapt ce duce la modificarea corespunzătoare a poziției 138 din statul de funcții;
- · La solicitarea Directorului executiv al ”Direcției poliția locală”, propun ca un post vacant de Polițist local, clasa III, grad profesional asistent din cadrul ”Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor – Compartiment ordine și liniște publică” să fie transformat în Polițist local, clasa III, grad profesional asistent, fapt ce duce la modificarea corespunzătoare a poziției 333 din statul de funcții;
Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art. 409 din O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :
a) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi a promovării în grad profesional a funcţionarilor publici ;
b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate .
Modificările survenite în statul de funcții sunt următoarele :
Nr. crt. | Nr. crt. Stat de funcții | Postul anterior transformării | Postul după transformare | Obs. |
1. | 148 | Consilier, clasa I, grad profesional principal | Consilier, clasa I, grad profesional superior | Post ocupat, promovare în grad profesional |
2. | 223 | Consilier, clasa I, grad profesional debutant | Consilier, clasa I, grad profesional asistent | Post ocupat, numire definitivă după perioada de stagiu |
3. | 280 | Consilier, clasa I, grad profesional superior | Inspector de protecție civilă, clasa III, grad profesional superior | Post vacant |
4. | 260 | Îngrijitor, treapta I | Muncitor calificat, treapta I | Post vacant |
5. | 138 | Consilier, clasa I, grad profesional superior | Consilier, clasa I, grad profesional asistent | Post vacant |
6. | 333 | Polițist local, clasa III, grad profesional asistent | Polițist local, clasa III, grad profesional asistent | Post vacant |
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), art. 409 și art. 478 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare supunem spre aprobare Consiliului Local al municipiului Deva proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva în forma prezentată .
Menționăm că organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva si pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa 2925 / 28.03.2022, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 34.845 / 31.03.2022 .
Șef serviciu resurse umane,
Felea Diana Maria
Direcția economică Direcția Juridică APL,
Director executiv Director executiv
Stoica Claudia Maria Mura Oana Diana