ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 7 din 10.01.2023

                                                                                         

 

                 Analiza stadiului de înscriere a datelor in registrul agricol pe trimestrul III și IV al anului 2022

 

 

Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţă primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la orice alte persoane fizice şi/sau juridice care au teren în proprietate/folosinţă şi/sau animale.

Potrivit prevederilor art.7 alin.4 din Anexa la Ordinul nr.25/2020 ,,trimestrial, în şedinţa      consiliului local, prin grija primarului, se face analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol şi, prin hotărâre, se stabilesc măsuri pentru eficientizarea acestei activităţi”,

Înscrierea datelor în registrul agricol în a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul capul gospodăriei se face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei care dispune de capacitate deplină de exerciţiu. Pentru persoanele juridice datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiilor date de reprezentantul legal respectiv, însoţite de documente.

Conform art.5 alin.4 din Ordonanța nr.28/2008 privind registrul agricol ,,la oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se înscriu în registrul agricol numai gospodăriile care deţin terenuri agricole şi silvice, precum şi acelea care deţin animale pe raza lor administrativ-teritorială”

Prin Hotărârea Consiliului local nr.417/2019 a fost aprobat modul de întocmire și ținere la zi a Registrului agricol în format electronic, începând cu data de 01.01.2020.

Referitor la stadiul de înscriere a datelor în registrul agricol pe trimestrul III și IV al anului 2022, situația se prezintă astfel:                                                                                                                  

La nivelul municipiului Deva sunt constituite un număr de 151 volume /registre agricole.

În trimestrul  III și IV al anului 2022 s-au înregistrat și modificat 546 de poziții în registrul agricol,

Au fost înregistrate efectivele de animale și suprafețele cultivate, conform declarației date de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei, declarație însoțită de   documente justificative.

În conformitate cu Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024 aprobate prin Ordinul comun nr.25/2020, în trimestrul III și IV al anului 2022, au fost înscrise în registrul agricol un număr de 21 contracte de arendă, un număr de 10 atestate de producător precum și un număr de 10 carnete de comercializare.

Au fost înregistate un număr de 24 de oferte de vânzare pentru terenurile agricole situate în extravilan, ce fac obiectul Legii nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăţilor ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, cu modificările și completările ulterioare, un numar de 34   de adeverințe de situri arheologice, 21 liste de preemptori, 37 notificări de preemptori precum și un număr de 83 de procese verbale eliberate în baza Legii nr.17/2014.

Aplicația informatică de evidență a registrului agricol permite transmiterea automată a datelor la aplicația RAN. Până acum au fost transmise în RAN un număr de 5200 de poziții.

 

 Program de măsuri pentru eficientizarea înscrierii datelor în registrul agricol

 

Având în vedere prevederile art.1 alin.7 din Ordonanța Guvernului nr.28/2008 privind registrul agricol, începând cu data de 1 ianuarie 2018, registrul agricol se întocmește și se ține la zi în format electronic.      

Conform art.1 alin.6 din Ordonanța Guvernului nr.28/2008 privind registrul agricol, consiliul local, la propunerea primarului, aprobă prin hotărâre modul de întocmire a registrului agricol, pe suport de hârtie sau în format electronic, potrivit capacității administrative de care dispune.

S-au trimis invitații individuale persoanelor fizice/juridice din municipiul Deva, care nu și-au actualizat datele înscrise în registrul agricol în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute de lege.

Pentru eficientizarea înscrierii datelor în registrul agricol Compartimentul registrul agricol va actualiza în permanență  baza de date din registrul agricol în format electronic, se va interconecta cu Registru agricol național - RAN.     

În vederea raportării unitare către instituțiile interesate a datelor gestionate de acestea, Compartimentul registrul agricol va comunica și colabora cu Compartimentul constatări persoane fizice din cadrul Direcției   impozite și taxe locale pentru a evita neconcordanța datelor înscrise de cele două compartimente.

 

 

 

                                                     Deva, ______________2023

 

         INITIATOR,                                                                            AVIZEAZĂ,

             Primar                                                                              Secretar general

   Nicolae-Florin Oancea                                                            Florina-Doris Visirin