România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul programe de dezvoltare

 

ROMÂNIA                                                                            

JUDEŢUL HUNEDOARA                                                                                        

MUNICIPIUL DEVA 

DIRECŢIA TEHNICĂ                                                                      

SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE

BIROUL PROGRAME DEZVOLTARE

 

 

 

RAPORT

la proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici  pentru obiectivul de investiție ,,Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” realizat în cadrul  Proiectului cod SMIS 127928 – etapa Proiect Tehnic de Execuție

 

 

            Biroul programe dezvoltare al Serviciului programe dezvoltare din cadrul aparatului de specialitate al primarului, analizând Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici  pentru obiectivul de investiție ,,Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” realizat în cadrul  Proiectului cod SMIS 127928 – etapa Proiect Tehnic de Execuție, iniţiat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae-Florin Oancea, supune atenţiei următoarele:

În data de 25.09.2019 s-a încheiat Contractul de finanțare nr.4780 între Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020 și Organismul Intermediar Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Vest și Unitatea administrativ teritorială Municipiul Deva în calitate de Beneficiar al finanțării pentru proiectul: ,,MODERNIZAREA SISTEMULUI DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL PRIN REABILITAREA INFRASTRUCTURII AFERENTE”, cod SMIS 127928.

Proiectul este finanțat prin Programul Operational Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4E – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectiv specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă

Studiul de Fezabilitate cu elemente de DALI și indicatorii tehnico – economici pentru investitia ,,MODERNIZAREA SISTEMULUI DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL PRIN REABILITAREA INFRASTRUCTURII AFERENTE”, a fost aprobat prin Hotararea Consiliului local nr. 518/2018, modificată ulterior prin Hotararea Consiliului local nr. 4/2019, Hotararea Consiliului local nr. 112/2019, Hotararea Consiliului local nr. 230/2019, Hotararea Consiliului local nr. 256/2019 și Hotararea Consiliului local nr. 419/2021. Conform Devizului general al obiectivului de investiție – Anexa nr. 2 la HCL nr. 419/2021, valoarea totală a investiției este de 61.206.373,89 lei cu TVA din care C+M este de 46.601.417,50 lei cu TVA.

În cadrul procesului de implementare a proiectului și în conformitate cu Contractul de Proiectare și Execuție nr. 51595/18.05.2022, Asocierea AXA TRANS CONSTRUCT SRL – RADCOM SA – DEPISTO STAR SRL – EUROPEXPRES SRL – RED POWER CONS SRL – GREEN BUSINESS SRL – SMART TECHNOLOGY RESEARCH & CONSULTING SRL – EXPERT PROIECT SRL, Lider de asociere AXA TRANS CONSTRUCT SRL, prin proiectant general GREEN BUSINESS SRL, a elaborat documentațiile tehnico-economice D.T.A.C. + D.T.O.E., documentații pentru obținere avize/acorduri, Proiect tehnic de execuție cu verificarea tehnică pentru proiectul: 

,,MODERNIZAREA SISTEMULUI DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL PRIN REABILITAREA INFRASTRUCTURII AFERENTE”, cod SMIS 127928.

Documentațiile de proiectare – etapa proiect tehnic de execuție, au fost recepționate la data de 29.12.2022 iar pentru execuția lucrărilor aferente obiectivului s-a obținut Autorizația de construire cu nr.240 din 30.12.2022.

 

 

  Scenariul de realizare a investiției recomandat în cadrul Studiului de fezabilitate cu elemente de DALI, a fost dezvoltat, detaliat, optimizat și adaptat de către Proiectant la faza de proiectare – proiect tehnic de execuție. Se constată o modificare a valorii totale de realizare a investiției față de valoarea estimată în etapa SF cu elemente de DALI în sensul micșorării acestei valori precum și optimizări, adaptări ale soluțiilor din etapa SF cu elemente de DALI menținându-se configurația și funcționalitațile prevăzute în acesta, modificări tratate în Memoriului tehnic justificativ diferențe între soluții tehnice fazele SF cu elemente de DALI/PT+DE întocmit de către Proiectant.  

     Valoarea lucrărilor conform Devizului general întocmit în etapa Proiect tehnic de execuție este de de 61.198.003,00 lei cu TVA, din care C+M = 43.861.352,80 lei cu TVA.

            Rezultă o diminuare totală a valorii obiectivului de investiții față de valoarea aprobată la etapa SF cu elemente de DALI cu suma de 8.370,89 lei cu TVA. Valoarea de C+M a scazut cu valoarea de 2.740.064,70 lei cu TVA. 

           Devizul general a fost actualizat de către proiectant la data solicitării autorizației de construire în etapa Proiect tehnic de execuție cu valorile rezultate după atribuirea contractelor de achiziție publică și cu valorile rezultate în urma finalizării Proiectului tehnic de execuție, iar în capitolele de cheltuieli care intra în componența lucrărilor de construcții – montaj se regasesc valorile astfel cum rezultă din Formularele F1-F4 din proiectul tehnic de execuție, cuantificate valoric.

Finanțarea investiției se va face prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4E – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectiv specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, în procent de 98% din totalul cheltuielilor eligibile - FEDR şi bugetul de stat, conform Contract de finanțare nr. 4780/25.09.2019, diferenţa de 2% din totalul cheltuielilor eligibile, la care se adaugă cheltuieli neeligibile, fiind suportate din bugetul general al municipiului Deva.  

     Imobilele teren care formează amplasametul invetiției sunt însrise în CF nr. 62954, 65189, 65262, 65279, 65281, 66985, 68024, 72028, 72315, 72371, 72377, 72381, 78233, 72387, 72389, 72396, 73812, 73905, 73919, 74587, 74636, 74775, 74882, 74897, 75200, 75408, 75445, 75536, 75806, 75808, 75815, 75849, 75850, 75899, 75973, 76046, 76060, 76062, 76161, 76170, 76176, 76209, 76215, 67860, 74283, 70605, 79831, intabulate cu drept de proprietate Municipiul Deva și în CF  nr.75976 intabulat cu drept de administrare Consiliul local al Municipiului Deva.

     Având în vedere:

      -Prevederile art.10 alin.4 din HOTĂRÂREA nr.907 din 29 noiembrie 2016privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, potrivit cărora “Devizul general întocmit la etapa de proiectare studiu de fezabilitate în cazul obiectivului nou/mixt de investiţii şi, respectiv, la etapa documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii în cazul intervenţiei la construcţie existentă se actualizează prin grija beneficiarului investiţiei/investitorului, ori de câte ori este necesar, dar în mod obligatoriu în următoarele situații:

                                    ...........................................................

                                    b)  la data solicitării autorizației de construire;

                                    c) după finalizarea procedurilor de achiziție publică, rezultând valoarea de finanțare a obiectivului de investiții;

                                    ............................................................” ,        

             -Memoriul justificativ diferențe între soluții tehnice fazele SF cu elemente de DALI/PT+DE, întocmit de Proiectantul SC Green Business SRL,    

            -Descrierea sumară a investiției cu principalii indicatori tehnico – economici întocmită de proiectantul SC Green Business SRL,

     -Devizul general al obiectivului de investiție întocmit în etapa Proiect Tehnic de Execuție,

     Analizând temeiurile juridice, respectiv:

            -Prevederile art.10 alin.4 din HOTĂRÂREA nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice,

            -Prevederile art.44 alin.1, ale art.45 alin.1 din Legea nr.273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

            -Art.129 alin.2 lit.“b”, alin.4 lit.“d” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

            În temeiul prevederilor art.139 alin.3 lit.”a” coroborat cu art.196 alin.1 lit.a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

            Supunem atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici pentru obiectivul de investiţii „Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” realizat în cadrul  Proiectului cod SMIS 127928 - etapa Proiect Tehnic de Execuție.

 

 

Direcția juridică și administrație                                                 Direcția economică

           publică locală                                                                   Director executiv

           Oana MURA                                                                    Claudia STOICA

 

 

 

                                                       Direcția tehnică,

 

     Director executiv                                                         Șef Serviciu Programe Dezvoltare

Manuela Elena STANCIU                                                         Mariana CODRIN

 

 

 

 

Șef Birou Programe Dezvoltare                                                             Manager proiect

        Claudia PĂTRU                                                                                Adina VRACI                            

 

 

 

  Manager financiar proiect                                                               Maneger tehnic proiect

        Nicolae BUDAE                                                                        Ovidiu FEDORCZUC