ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva
Primarul municipiului Deva
Codul Administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției; potrivit art. 505, alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.
Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :
a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;
b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;
c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.
La solicitarea conducerii Direcției impozite și taxe locale, având în vedere importanța și complexitatea activităților desfășurate în cadrul Serviciului recuperare impozite și taxe locale, propun transformarea postului vacant de Consilier juridic, clasa I, grad profesional asistent în Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, pentru ca postul să poată fi ocupat de o persoană cu o mai vastă experiență în activitatea profesională.
Transformarea postului vacant de mai sus va modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .
- La solicitarea conducerii Serviciului administrare baze agrement propun desființarea postului de execuție în regim contractual de Referent, treapta IA din cadrul Compartimentului casierie al Serviciului baze agrement și înființarea în același compartiment funcțional a unui post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA, pentru ca postului să-i poată fi atribuite sarcini de serviciu mai complexe.
Cele de mai sus vor modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .
- La solicitarea conducerii Serviciului programe dezvoltare, pentru buna desfășurare a activităților specifice și ținând cont de volumul de muncă din acest compartiment funcțional, propun suplimentarea numărului de posturi din Biroul programe dezvoltare prin înființarea unui post în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA .
Cele de mai sus vor modifica în mod corespunzător organigrama și statul de funcții al instituției.
- În prezent Regulamentul de Organizare și Funcționare al Primăriei municipiului Deva cuprinde în Anexa nr. 4 prevederi referitoare la funcționarea și organizarea piețelor și târgurilor de pe raza municipiului Deva: Piața agroalimentară Cioclovina, Piața Bejan, Piața Dacia, Piața Kogălniceanu, Piața volantă organizată în Piața Unirii și târgurile organizate de Primăria municipiului Deva.
Având în vedere adoptarea H.C.L. nr. 4/2023 privind aprobarea Regulamentelor de organizare și funcționare a piețelor din municipiul Deva, pentru a nu exista o dublă reglementare propun radierea din Anexa nr. 4 la Regulamentul de organizare și funcționare al Primăriei municipiului Deva a următoarelor : Punctul A - Piața agroalimentară Cioclovina, Punctul B - Piața Bejan, Punctul D - Piața Dacia și Punctul F - Piața Kogalniceanu.
Prevederile referitoare la organizarea târgurilor și a piețelor volante vor fi menținute în cuprinsul R.O.F. și vor fi renumerotate, devenind : Punctul A - Piața volantă organizată în Piața Unirii și Punctul B - Târguri organizate de Primăria Deva.
La solicitarea Direcției tehnice – Serviciul programe dezvoltare, propun modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru Compartimentul implementare proiecte conform anexei la proiectul de hotărâre .
La solicitarea Biroului administrate unități de învățământ propun modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru acest compartiment funcțional conform anexei la proiectul de hotărâre .
Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), art. 554 alin. (1), alin. (2) si alin. (3) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Propun modificarea corespunzătoare a organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .
Menționez că numărul de posturi din organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr. 2925 / 28.03.2022, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 34.845 / 31.03.2022.
PRIMAR,
Nicolae – Florin Oancea