România

România

Județul Arad

Comuna Dieci

Comuna Dieci

 

                                             

                                                                                                                      ANEXĂ      LA     HOTĂRÂREA NR.47/31.05.2021 

 

 

REGULAMENT

privind măsurile metodologice si organizatorice, termenele și 

circulația proiectelor de hotărâri care se înaintează 

Consiliului local spre adoptare

 

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

 

Art.1. – Pentru reglementarea unor activităţi de interes local, Consiliul Local al Comunei Dieci adoptă hotărâri în limitele stabilite prin Constituţia României, republicată şi prin lege, şi numai  în domeniile în care are competenţe şi atribuţii legale. 

Art.2. – (1) Hotarârile Consiliul Local al Comunei Dieci se iniţiază, se elaborează, se adoptă şi  se aplică în conformitate cu prevederile Constitutiei României, republicată, cu dispoziţiile  Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările  şi completările ulterioare, ale Legii nr.24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru  elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi  cu principiile ordinii de drept. 

(2) La iniţierea şi elaborarea proiectelor de hotarâri se va avea în vedere caracterul de acte administrative de autoritate subordonate legii, hotarârilor si ordonanţelor Guvernului,  altor acte de nivel superior sau de acelaşi nivel, cu care se afla în conexiune, precum şi cu  reglementările comunitare. 

(3) Reglementările cuprinse în hotarârile consiliului local nu pot contraveni unor prevederi din acte normative de nivel superior si nici nu pot contraveni principiilor şi  dispoziţiilor acestora. 

Art.3. – Hotarârile consiliului local se adoptă pentru organizarea executării ori  executarea în concret a legilor si a celorlalte acte normative de nivel superior, cu respectarea  termenelor stabilite de acestea, precum şi a propriilor hotărâri. 

 

 

 

 

CAPITOLUL II

INIȚIEREA, ELABORAREA, REDACTAREA, STRUCTURA ȘI

CONȚINUTUL PROIECTELOR DE HOTARÂRI

 

Art.4. – Potrivit prevederilor art.136, alin.1 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, au dreptul să iniţieze  proiecte de hotarâri primarul, consilierii locali sau cetăţenii. 

Art.5. – În elaborarea proiectelor de hotărâri cu caracter normativ se parcurg  urmatoarele etape: 

a. stabilirea obiectului şi scopului reglementării; 

b. stabilirea actelor normative care reglementează problematica respectivă şi  abilitarea consiliului local sa stabilească măsuri pentru aplicarea lor; 

c. culegerea şi selectarea informaţiilor; 

d. prelucrarea şi analizarea informatiilor; 

e. elaborarea variantelor de solutie, delimitarea celor optime ca scop şi posibilitate de  înfaptuire. 

Art6. – (1) Elaborarea unui proiect de hotarâre se face de către cel care l-a propus în conformitate cu normele de tehnică legislativă, cu sprijinul secretarului general al unității  administrativ teritoriale şi al compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al  primarului. Secretarul general al unității administrativ teritoriale trebuie să verifice dacă proiectele de hotarâri au fost elaborate conform prevederilor Legii nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu  modificările şi completările ulterioare. 

(2) La redactarea unui proiect de hotarâre trebuie avute în vedere sistematizarea  ideilor în text şi stilul: 

a. proiectul de hotarâre trebuie redactat într-un limbaj si stil juridic specific normativ,  concis, clar si precis, care să excludă orice echivoc; 

b. se vor folosi cuvinte în întelesul lor curent din limba româna, cu evitarea  regionalismelor; 

c. este interzisă folosirea neologismelor, daca există un sinonim de largă raspândire în  limba româna; 

d. exprimarea prin abrevieri a unor denumiri sau termeni se poate face numai prin  explicitare în text, la prima folosire; 

e. utilizarea verbelor se face, de regulă, la timpul prezent, forma afirmativă; 

f. nu este permisă prezentarea unor explicaţii prin folosirea parantezelor; 

g.referirea în proiectul de hotarâre la un alt act normativ se face prin precizarea categoriei juridice a acestuia, a numarului sau, a titlului şi a datei publicării acelui act sau  numai a categoriei juridice şi a numărului, dacă astfel orice confuzie este exclusă. 

Art.7. – (1) Parţile constitutive ale unui proiect de hotarâre se structureaza astfel:

a. antet – În mijloc sus – Stema UAT/României, denumire comună,  localitate, stradă, număr administrativ, cod postal, județ, număr  de telefon, fax, adresă de e-mail și adresa site-ul web;  

b. titlul proiectului de hotarâre – trebuie să cuprindă denumirea proiectului de hotarâre,  precum şi obiectul reglementării exprimat sintetic (Hotarâre privind ….). Se interzice ca  denumirea proiectului de hotarâre să fie aceeaşi cu cea a altui proiect de hotarâre în vigoare.  În cazul în care prin hotarâre se modifică ori se completează o altă hotărâre, titlul va exprima  operaţiunea de modificare sau de completare a hotărârii avută în vedere. 

c. formula introductivă – cuprinde denumirea autorităţii emitente (Consiliul Local al Comunei Dieci).

d. preambul – cuprinde temeiurile juridice pe baza şi în  executarea cărora proiectul de hotărâre a fost promovat, enunță în sinteză, scopul si după caz, motivarea proiectului de hotărâre. Preambulul precedă formula introductivă. Dacă se invocă ordine, instructiuni, circulare ori alte acte normative emise de  autoritatile administratiei publice centrale si care nu sunt publicate în Monitorul Oficial,  acestea se vor depune în copie conformă cu originalul, odată cu proiectul de hotarâre. 

e. partea dispozitiva – reprezintă conţinutul propriu-zis al proiectului de hotarâre. 

f. atestarea autenticitatii – (1) proiectul de hotarâre se semnează de către inițiator. Secretarului general al unității administrativ teritoriale avizează de legalitate proiectul, de asemenea îi revine şi sarcina de a verifica dacă proiectul de hotărâre este conform cu prevederile Constitutiei si cu actele Parlamentului, dacă se integrează organic în sistemul legislației și dacă nu depăşeşte competenţa consiliului local. 

(2) Elementul structural de baza al părtii dispozitive îl constituie articolul. Acesta se numerotează în continuare, în ordinea din text, de la începutul pâna la sfârșitul hotărârii, cu cifre arabe. Dacă proiectul de hotărâre cuprinde un singur articol, acesta se va defini prin  expresia “Articol unic”. 

(3) Alineatul este o subdiviziune a articolului, care, de regulă este constituit dintr-o singură propoziţie sau frază, dar dacă acest lucru nu este posibil, se pot adauga noi propoziții sau fraze, separate prin punct şi virgula. Alineatul se evidentiaza printr-o ușoară retragere de la alinierea textului pe verticală. În hotărârile cu o anumită întindere, dacă un articol are două sau mai multe alineate, acestea se numerotează la începutul fiecăruia cu cifre arabe  cuprinse în paranteză.

(4) Enumerările în textul unui articol sau alineat se prezintă distinct prin utilizarea literelor alfabetului românesc si nu prin liniute sau alte semne grafice. 

(5) Ultimele articole dintr-un proiect de hotărâre vor cuprinde în mod obligatoriu: 

a. denumirea celor stabiliti să asigure ducerea la îndeplinire a prevederilor înscrise în  hotărâre și să informeze periodic primarul comunei cu rezultatele obtinute în urma aplicării ei, dacă este cazul;

b. denumirea instituției căreia i se comunică actul administrativ, în vederea exercitării controlului de legalitate, precum și autoritățile, instituțiile sau persoanele interesate de conținutul hotărârii, pentru a se asigura comunicarea lor; 

Art.8. – (1) La redactarea textului unui proiect de hotărâre se pot folosi, ca părți  componente a acestuia, anexe care conțin prevederi ce cuprind exprimări cifrice, desene, tabele, planuri sau alte asemenea. 

(2) Pot constitui anexe la un proiect de hotărâre reglementările ce trebuie aprobate de consiliul local, cum sunt: regulamente, statute, metodologii sau norme cu caracter predominant tehnic. 

(3) Anexa trebuie să aibă un temei – cadru în corpul hotărârii și să se refere exclusiv  la obiectul determinant prin textul de trimitere. 

(4) Textul – cadru de trimitere trebuie să facă, în finalul său, menţiunea că anexa face  parte integrantă din proiectul de hotărâre; dacă sunt mai multe anexe, în finalul actului  normativ se include un articol distinct, cuprinzând aceeaşi menţiune, însoţită de  nominalizarea expresă a tuturor anexelor. 

(5) Titlul anexei va cuprinde exprimarea sintetică a ideii din textul de trimitere. 

(6) Daca sunt mai multe anexe, acestea se numeroteaza cu cifre arabe, în ordinea în  care au fost enunțate în textul proiectului. Anexele la proiectul de hotarâre vor purta antetul acesteia, precum si mentiunea “Anexa nr. __la Hotarârea nr. __ din _____”. 

Art.9. – După intrarea în vigoare, pe durata existenței unei hotărâri, pot surveni unele evenimente, precum modificarea, completarea sau abrogarea. 

Art.10. – (1) Modificarea constă în schimbarea expresă a textului unuia sau mai multor articole ori alineate, dându-le o noua formulare. Pentru exprimarea normativă a intenției de modificare se nominalizează expres textul vizat, cu toate elementele de identificare. Proiectul de hotărâre se formulează utilizându-se sintagma „Se modifică și va avea următorul cuprins:”, urmată de redactarea noului text. 

(2) Modificarea ori completarea unei hotărâri este admisă numai dacă nu se afectează concepția generală sau caracterul unitar al acesteia, ori dacă nu privește întreaga sau cea mai mare parte a reglementărilor. În caz contrar, ele se înlocuiesc cu o nouă reglementare, urmând să fie în întregime abrogate. 

(3) În cazul în care se modifică sau se completează o altă hotărâre, articolele se numerotează cu cifre romane, pastrându-se numerotarea cu cifre arabe pentru textele modificate sau completate. 

Art.11. – Reglementările de modificare și completare se încorporează în actul de  bază de la data intrării lor în vigoare, identificându-se cu acesta, iar intervențiile ulterioare de  modificare sau completare vor fi raportate tot la actul de bază. 

Art.12 – (1) Completarea unei hotărâri constă în introducerea unei dispoziții noi, cuprinzând soluții și ipoteze suplimentare, care se adaugă elementelor structurate existente prin utilizarea urmatoarei formule de exprimare: „După articolul … / alin. … se introduce un  nou articol/alin., cu următorul cuprins: ”. 

(2) Actul de completare poate sa dispună renumerotarea articolelor actului completat și  republicarea lui, sau ca acestea să dobândească numărul structurilor corespunzătoare din  textul vechi, însotite de un indice cifric pentru diferentiere. 

Art.13. – (1) Prevederile cuprinse într-o hotarâre, contrare unei reglementări de același nivel sau de nivel superior, vor fi abrogate. 

(2) Abrogarea poate fi totală sau parțială. 

(3) În cazul abrogărilor parțiale, intervenite succesiv, ultima abrogare se va referi la întregul act normativ, nu numai la textele ramase în vigoare. 

(4) Abrogarea unei hotărâri, parțială sau totală, are întotdeauna caracter definitiv, nemaiputându-se repune în vigoare.

(5) Abrogarea poate fi dispusă, de regulă, printr-o prevedere distinctă în finalul unei dispoziții care reglementează o anumită problematică, daca aceasta afectează reglementări conexe anterioare. 

Art.14. – (1) Proiectele de hotărâri trebuie sa fie însoțite de referate de aprobare, întocmite de inițiatori, în care se vor arata succint: 

a) cerințele care justifică intervenția normativă, atât din punct de vedere al legalității și al  oportunității, cât și al eficienței și eficacității; 

b)efectele avute în vedere prin noua reglementare în funcție de obiectul reglementării, precum și, după caz, influența acestuia asupra bugetului local al Comunei; 

c) fazele parcurse în pregatirea proiectelor, evidențiindu-se sursele de documentare, evaluări  statistice, specialiștii consultanți și alte asemenea surse de informare utilizate; 

d) referiri la avizele obținute, și, după caz, influența acestora asupra proiectelor; 

e) mențiuni, după caz, dacă se impune modificarea, completarea sau abrogarea unor  hotarâri anterioare în materia respectivă de către consiliul local. 

(2) Referatele de aprobare la proiectele de hotarâri se semnează de iniţiatori.

          Art.15. – Proiectele de hotarâri însoţite de referatele de aprobare și de alte  documente de prezentare și de motivare se înregistrează și se transmit de secretarul general  al unității administrativ teritoriale, compartimentelor de resort din aparatul de specialitate al primarului, în vederea analizării și întocmirii rapoartelor de specialitate și totodată și comisiilor  de specialitate în vederea dezbaterii și întocmirii avizelor, cu menționarea datei de depunere a rapoartelor și a avizelor, astfel încât rapoartele compartimentelor de resort să poată fi  transmise și comisiilor de specialitate înainte de pronunțarea acestora. 

Art.16. – Comisiile de specialitate cărora li s-au transmis proiectul de hotărâre însoțit de documentele prevăzute la articolul de mai sus, vor emite un aviz cu privire la adoptarea sau, după caz, respingerea proiectului. 

Art.17. – Comisiile de specialitate transmit avizul secretarului general al unității  administrativ teritoriale, care va lua măsuri pentru aducerea lui la cunoștința consilierilor  locali și ai inițiatorilor, după caz, cel mai târziu în ziua ședinței. 

Art.18. – Proiectele de hotărâri înscrise pe ordinea de zi a ședinței consiliului local, pot fi dezbătute numai dacă sunt însoțite de: 

a) referatul de aprobare semnat de initiator 

b)rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al  primarului; 

c) avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate ale consiliului  local; 

d) alte documente prevăzute de legislația specială. 

Art.19. – Secretarul general al unității administrativ teritoriale este obligat să aducă la cunoștința consiliului local cazul neîndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 18, înainte de adoptarea ordinii de zi. 

Art.20. – (1) Rapoartele și avizele prevăzute la art. 18 trebuie întocmite în termenul prevăzut la art.15, dar nu mai târziu de 30 de zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse pentru a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a ședințelor ordinare ale consiliului local, respectiv în termen de cel mult 3 zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a ședințelor extraordinare. În situația ședințelor extraordinare convocate de îndată, rapoartele compartimentelor de specialitate se întocmesc în procedură de urgență, cel târziu odată cu proiectul hotărârii. 

(2) Proiectele de hotărâri se înregistrează într-un Registru pentru evidența proiectelor de hotărâri, atât în format scris (tipărit)  cât și în format electronic; registrul electronic poate fi accesat  pe site-ul primăriei, la Secțiunea ”Monitorul Oficial Local”, subsecțiunea ”Hotărârile autorității  deliberative – Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale autorității deliberative”; 

(3) În cazul în care s-au cerut rapoarte de la două ori mai multe compartimente de resort, acestea vor elabora un raport comun. 

(4) Prin raportul compartimentului de resort se asigură fundamentarea proiectului de hotarâre supus dezbaterii consiliului local.

Art.21- Secretarul general al unității administrativ teritoriale va verifica îndeplinirea condiţiilor de formă şi de fond pentru fiecare proiect de hotarâre, inclusiv respectarea normelor de tehnică legislativă, prevăzute de Legea nr.24/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 

Art.22. – Secretarul general al unității administrativ teritoriale redactează proiectul ordinii de zi pe care îl prezintă primarului, ca anexă la documentul de convocare. Proiectul ordinii de zi va conține doar proiectele de hotărâri care îndeplinesc condițiile prevăzute la art.  18. 

 

CAPITOLUL III

DEZBATEREA PUBLICA A PROIECTELOR DE HOTARÂRI

 

Art.23. – (1) Proiectele de hotarâri cu caracter normativ care urmează a se discuta în  şedinţele consiliului local se aduc la cunoştinţa locuitorilor comunei cu cel putin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre analiză, avizare si adoptare, printr-un anunț afișat la sediu, într-un spatiu accesibil publicului, precum şi pe site-ul primăriei, în conformitate cu prevederile din Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică,  cu modificările şi completările ulterioare. 

(2) Anunţul trebuie să cuprindă: 

a) referatul de aprobare privind necesitatea adoptării proiectului de hotarâre de către  consiliul local; 

b) textul complet al proiectului de hotarâre; 

c) termenul limită, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris  propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotarâre. 

(3) Primarul comunei desemnează o persoană din cadrul instituției, responsabilă pentru relaţia cu societatea civilă, care să primească propunerile, sugestiile şi opiniile  persoanelor interesate cu privire la proiectul de hotarâre propus. 

(4) Proiectul de hotarâre cu caracter normativ se transmite spre analiză şi avizare  autoritaţilor publice interesate numai după definitivare, pe baza observaţiilor şi propunerilor  formulate. 

Art.24. – (1) Daca o asociaţie legal constituită sau o altă autoritate publică a cerut în scris organizarea de întâlniri pentru dezbaterea publica a proiectelor de hotarâri cu aplicabilitate generală, acestea se organizeaza în cel mult 10 zile de la publicarea datei și locului unde urmează sa fie organizate. 

(2) Printre proiectele de hotarâri cu aplicabilitate generala, care fac obiectul  dezbaterilor publice, se enumeră: adoptarea bugetului local al comunei Dieci, aprobarea  impozitelor şi taxelor locale, aprobarea  Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare, a  Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor de alimentare cu apă şi de  canalizare, etc.  

(3) Proiectele de hotarâri în cazul cărora se impune adoptarea de soluţii imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, se supun adoptării în procedura de urgenţă prevazută de reglementările în vigoare. 

(4) La dezbaterea publică vor participa, în mod obligatoriu, iniţiatorul proiectului de  hotarâre şi personalul din compartimentul de specialitate care a redactat raportul la proiectul  de hotarâre, precum și reprezentanţii autorităţii publice sau ai asociaţiei legal-constituite care au solicitat organizarea dezbaterii publice. 

(5) Dezbaterile, propunerile şi sugestiile participanților se consemnează într-un proces-verbal şi se transmit împreună cu recomandările scrise iniţiatorului proiectului. 

(6) Daca în urma propunerilor şi observaţiilor primite s-au adus modificări proiectului  de hotarâre iniţial, va fi reformulat în mod corespunzător, dacă iniţiatorul şi-a însuşit aceste  modificări, astfel încât acestea să se refere la forma proiectului de hotarâre care va fi  transmis spre avizare compartimentului de specialitate. 

(7) Dupa definitivare, originalul proiectului de hotarâre însoţit de referatul de aprobare, refăcute conform modificărilor operate, se transmite spre avizare compartimentului de  specialitate, în termen de maximum 3 zile de la primirea proiectului de hotarâre, în forma finală. 

Art.25. – (1) Anunţul privind şedinţa publică se afişează la sediul consiliului local într-un spațiu accesibil publicului, cu cel puțin 3 zile înainte de desfăşurare. Acest anunţ trebuie  adus la cunostinţa cetăţenilor şi a asociaţiilor legal constituite care au prezentat sugestii şi propuneri în scris, cu valoare de recomandare, referitoare la unul dintre domeniile de interes  public care urmează să fie abordat în şedinţa publică, şi va conţine data, ora şi locul de  desfăşurare a şedinţei publice, precum si ordinea de zi. 

(2) Invitarea specială a unor persoane la şedinţa publică sunt în sarcina persoanei responsabile pentru relatia cu societatea civila. 

(3) Punctele de vedere exprimate în cadrul şedinţelor publice au valoare de recomandare. 

(4) Minuta şedinţei publice, incluzând şi votul fiecarui membru, cu excepţia cazurilor în care s-a hotarât vot secret, va fi afişată la sediul consiliului local. 

CAPITOLUL IV

DISPOZIȚII CU PRIVIRE LA ANALIZA ȘI SUPUNEREA

SPRE ADOPTARE A PROIECTELOR DE HOTĂRÂRI

Art.26– (1) Primarul comunei Dieci, primind proiectul ordinii de zi de la secretarul  general al unității administrativ teritoriale și compartimentele de resort, va emite dispoziția de convocare si va dispune convocarea consilierilor locali şi a invitaţilor a căror prezenţă este  necesară pentru desfăşurarea lucrărilor şedinţei. 

(2) Consilierii locali sunt convocați, în scris, telefonic și electronic, excepție sedințele extraordinare și extraordinare de îndată, când convocarea nu se mai face și în scris, prin grija secretarului general al unității administrativ teritoriale, cel târziu în ziua ulterioară primirii de către acesta a dispoziției sau documentului de convocare, după caz.  

Art.27. – Pentru dezbaterea proiectelor de hotărâri în şedinţele consiliului local, secretarul general al unității administrativ teritoriale va lua măsuri de transmitere a acestora  consilierilor locali odată cu convocarea acestora, data ședinței fiind stabilită astfel: 

-în termen de 5 zile de la data comunicării dispoziției în cazul ședințelor ordinare;

 -în termen de 3 zile de la data comunicării dispoziției sau documentului de convocare  pentru ședințele extraordinare; 

-în caz de forță majoră și/sau maximă urgență pentru rezolvarea intereselor locuitorilor  Comunei sau alte situații stabilite în Regulamentul de organizare și funcționare a consiliului  local, convocarea acestuia pentru ședința extraordinară, se face de îndată.  

Art.28. – (1) Proiectele de hotarâri incluse pe ordinea de zi aprobată de consiliul local vor fi dezbătute şi adoptate în conformitate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind Codul  administrativ, cu modificările şi completările ulterioare şi cu procedura stabilită prin  Regulamentul de organizare si functionare a consiliului local. 

Art.29. – (1) Dezbaterea proiectului de hotarâre va fi precedată de prezentarea de către iniţiator a referatului de aprobare care a condus la promovarea proiectului, de către compartimentului de resort a raportului de specialitate şi a avizului comisiei de specialitate de către preşedintele acesteia sau, un raportor desemnat. 

(2)În cazul când documentele arătate la alin.1 au fost studiate de toţi consilierii, la propunerea preşedintelui şi cu votul majorităţii consilierilor, acestea nu se mai prezintă. 

(3) Dezbaterile proiectului de hotărâre sunt generale si pe articole. 

(4) La discutarea fiecărui articol, consilierii pot lua cuvântul pentru a-și exprima punctul de vedere. 

(5) Preşedintele de şedinţă poate supune acestuia spre aprobare sistarea discuţiilor la articolul dezbătut. 

(6) În cursul luărilor de cuvânt pot fi prezentate oral amendamente privind problemele de redactare sau alte aspecte mai puţin importante. 

(7) Discutarea articolelor începe cu amendamentele. În cursul dezbaterilor consilierilor, iniţiatorul sau grupurile de consilieri, pot propune amendamente scrise la modificările intervenite în urma examinării și definitivării textului în comisii. Amendamentele trebuie să se refere la conţinutul unuia sau a mai multor articole, după caz. 

(8) În cazul în care amendamentul are consecinţe importante asupra proiectului sau propunerii, preşedintele de şedinţă îl poate trimite spre avizare comisiilor abilitate, suspendând dezbaterile. În acest caz, autorul amendamentelor are dreptul de a fi ascultat în cadrul comisiilor. Acelaşi drept îl are şi iniţiatorul. 

(9) Discutarea amendamentelor începe cu cele prin care se propune suprimarea  unora din textele cuprinse în articolul supus dezbaterii, si dupa aceea cu cele privind  modificarea sau completarea acestuia. Consiliul local se va pronunta prin vot deschis asupra fiecarui amendament, afara de cazul în care adoptarea unora exclude acceptarea celorlalte.Preşedintele poate supune la vot trimiterea spre avizarea comisiilor abilitate.  

(10) Dacă în urma dezbaterilor din ședința consiliului local se impun modificări de fond în conținutul proiectului de hotărâre, la propunerea primarului, a secretarului general al unității administrativ teritoriale sau a consilierilor locali și cu acordul majorității consilierilor locali prezenți, președintele de ședință retransmite proiectul de hotărâre, în vederea reexaminării de către initiator și de către compartimentele de specialitate  

Art.30. – (1) Dupa închiderea dezbaterilor generale și pe articole, se supune votului fiecare articol în parte si proiectul de hotarâre în ansamblul său. 

(2) Înaintea închiderii dezbaterilor, inițiatorul proiectului de hotarâre poate cere, motivat, retragerea sau amânarea proiectului de pe ordinea de zi. 

Art.31. – (1) Dezbaterile din cadrul ședintelor consiliului local, precum și modul în care şi-a exercitat votul fiecare consilier local, se consemnează într-un proces-verbal, semnat  de preşedintele de şedinţă şi de secretarul general al unității administrativ teritoriale, care îşi  asumă, prin semnatură, responsabilitatea veridicităţii celor consemnate. 

(2) La începutul fiecărei şedinte de consiliu local, secretarul general al unității administrative teritoriale supune spre aprobare procesul-verbal al şedinţei anterioare, consilierii locali având dreptul să conteste conţinutul procesului-verbal şi să ceară menţionarea exactă a opiniilor exprimate în şedinţa anterioară. 

(3) Procesul-verbal şi documentele care au fost dezbătute în şedinţa se depun într-un dosar special al şedinţei respective, care va fi numerotat şi sigilat de preşedintele de şedinţă şi de secretarul general al unității administrativ teritoriale, după aprobarea procesului-verbal. 

(4) O copie a procesului-verbal se va afişa în termen de 3 zile de la data aprobării procesului verbal pe pagina de internet, prin grija secretarului general al unității administrativ teritoriale. 

Art.32. – După semnarea hotarârilor adoptate în şedinţa ordinară a consiliului local, prin grija secretarului general al unității administrativ teritoriale se va asigura: 

a) înregistrarea şi numerotarea hotarârilor în registrul special de evidenţă, în cadrul  anului calendaristic, atât în format scris cât și în format electronic; registrul electronic poate fi  accesat pe site-ul primăriei, la Secțiunea ”Monitorul Oficial Local”, subsecțiunea ”Hotărârile autorității deliberative – Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative” 

b) comunicarea hotarârilor de îndată, dar nu mai târziu de 10 zile lucrătoare de la data adoptarii, prefectului județului, pentru a-si exercita atributul prevăzut la art.200 și art.255,  alin.1 din OUG nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările si completările  ulterioare. 

Art.33. – În termen de 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect, secretarul general al unității administrativ teritoriale va asigura, după caz: 

a) aducerea la cunoştinţă publică a hotarârilor cu caracter normativ, dată cu care acestea devin obligatorii; 

b) transmiterea hotărârilor la instituţiile şi/sau autorităţile interesate ori obligate a  asigura aducerea la îndeplinire, dacă pentru acestea nu s-a cerut de către prefect reanalizarea lor; 

c) prezentarea în şedinţa ordinară a consiliului local a hotarârilor pentru care s-a cerut reanalizarea, în vederea modificării sau revocării. Consiliul local se va pronunta prin hotarâre, potrivit metodologiei din prezentul regulament.

Art.34. – (1) Aducerea la cunoştinţă publică a hotărârilor, atât cele cu caracter  normativ, cât și cele cu caracter individual se face prin publicarea acestora pe site-ul  primăriei, la Secțiunea ”Monitorul Oficial Local”, subsecțiunea ”Hotărârile autorității  deliberative” cu respectarea dispoziţiilor art. 197 alin.4 și 5 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. 

Art.35. – (1) După intrarea în vigoare a hotărârilor consiliului local, acestea pot fi  supuse modificării, completării, abrogării, suspendării şi republicării sau altele asemenea, cu  respectarea prevederilor Legii nr. 24/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 

(2) În cazul când se va interveni asupra unei hotărâri printr-unul din procedeele prevazute la alin.1, aceasta se va putea face numai pe baza unei hotărâri a consiliului local  şi cu respectarea termenului stabilit în acest scop sau din proprie iniţiativă, cu respectarea regulilor prevăzute în Cap.VI din Legea nr.24/2000, republicată, cu modificările şi  completările ulterioare. 

(3) Orice intervenţie asupra unei hotarâri a consiliului local efectuată în condiţiile prevazute la alin.1 și 2, se va face tot printr-o hotărâre a consiliului local. 

CAPITOLUL V

DISPOZIȚII FINALE

Art.36. – Referatele de aprobare şi avizele originale, variantele şi formele succesive ale proiectelor de acte care fac obiectul reglementării prin prezentul regulament, precum şi originalul hotarârii se pastrează de către secretarul general al unității administrativ teritoriale. 

Art.37. – Prezentul regulament poate fi modificat şi/sau completat prin hotarâre a  consiliului local, în condiţiile legii, şi cu respectarea normelor de tehnică legislativă prevazute  în Legea nr.24/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Regulamentul în format fișier