Nr. 85 / 22.11.2023
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea reorganizării aparatului de specialitate al primarului comunei Dor Mărunt începând cu 1 decembrie 2023, în conformitate cu Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung

Inițiator proiect

Ion IACOMI

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Dor Mărunt

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 85 din 22.11.2023

privind aprobarea reorganizării aparatului de specialitate al primarului comunei Dor Mărunt începând cu 1 decembrie 2023, în conformitate cu Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Prevederile art.XVII alin.(8) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung: „(8) Numărul maxim al posturilor corespunzător fiecărei unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, stabilit potrivit art. III alin. (8^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi pct. 1 din anexa la respectiva ordonanţa de urgenţă se reduce cu 10% începând cu data de 1 noiembrie 2023.”
  2. Prevederile art.129. alin.(2) lit.a), alin.(3) lit.c) și art.139 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Prevederile art. 404, art. 407 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ ;
  4. Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare ;
  5. Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare ;
  6. Prevederile  art.III, alin.1, 3 şi ale art.IV din OUG nr. 63/2010 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
  7. Prevederile  Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Adresa Instituţiei Prefectului-Judeţul Calarasi nr. 3693/10.05.2023 privind stabilirea numărului maxim de posturi pentru Primăria comunei Dor Marunt;

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare al primarului comunei Dor Mărunt, înregistrat sub nr. 253/10.11.2023, ca instrument de prezentare şi motivare;
  2. Raportul compartimentului de specialitate resurse umane nr. 254/10.11.2023;
  3. Avizul favorabil al Comisiei de specialitate, înregistrat cu nr. _42_/22.11.2023;
  4. H.C.L. Dor Mărunt nr. 75/26.10.2023 privind alegerea președintelui de ședință;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei dor mărunt

întrunit în a 35-a ședință ordinară a mandatului 2020 - 2024, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1. Începând cu data de 01 decembrie 2023 se aprobă reorganizarea aparatului de specialitate al primarului comunei Dor Marunt, în conformitate cu Legea nr. 296/2023 în sensul reducerii cu 10% a numărului maxim de posturi stabilit potrivit art.III alin.(81) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.63/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi pct.1 din anexa la respectiva ordonanţă de urgenţă, după cum urmează:

  • -Compartimentul Achizitii publice cu o structură de doua posturi:un post Consilier achizitii publice superior ocupat si un post de Consilier achizitii publice asistent  vacant, postul de consilier achizitii publice asistent vacant se va reduce din cadrul compartimentului, rămânând o structură cu un singur post;
  • Compartimentul informatii publice si monitorizarea procedurilor administrative cu o structură de doua posturi:un post Inspector superior temporar vacant si un post de Consilier asistent vacant, postul de consilier asistent vacant se va reduce din cadrul compartimentului, rămânând o structură cu un singur post;
  • Compartimentul Administrator public cu o structura de un post vacant de administrator public se desfințează atât postul cât şi compartimentul;
  • Serviciul ecomonic, investitii si taxe si impozite locale cu o strctura de 12 posturi de executie si 1 functie de conducere, in al carui componenta se regasesc 1 post Sef serviciu – post ocupat, 9 functii publice de executie din care 4 posturi ocupate si 5 posturi vacante si 3 posturi de executie personal contractual ocupate, se desfiinteaza impreuna cu functia publică de conducere de sef serviciu si se infiinteaza doua compartimente distincte in directa subordine a primarului, cu urmatoarele structuri:

1. Compartimentul financiar contabil:

      - 1 post de  consilier grad profesional superior vacant, pe care ocupantul functiei de conducere de sef serviciu il va ocupa ca urmare a reorganizării;

- 1 post de consilier grad profesional superior ocupat;

- 1 post de consilier grad profesional superior vacant prin transformarea functiei publlice vacanta de consilier grad professional principal.

2. Compartimentul taxe si impozite locale:

  • -      2 posturi de consilier grad profesional superior ocupate;
  • -      1 post de consilier grad profesional principal ocupat;
  • -      1 post de consilier grad profesional asistent vacant
  • -      1 post de referent grad profesional superior vacant;
  • -      1 post de referent grad profesional superior vacant prin transformarea functiei publice vacanta de consilier grad profesional asistent vacant

3. Cele trei    functii contractuale ocupate din cadrul serviciului desfiintat vor fi preluate in cadrul Compartimentului Administrativ, gospodărire comunală. 

Art.2. Se aprobă  modificarea Organigramei și Statul de funcții al aparatului de specialitate al primarului comunei Dor Marunt, respectiv structura funcțională pentru anul 2023, conform anexelor I și II care fac parte integrantă din prezenta hotărâre .

Art.3. Se incredinteaza primarul comunei Dor Marunt cu emiterea dispozitiilor privind numirea functionarilor publici si personalului contractual in noile structuri organizatorice, pana la data de 31.12.2023.

Art.4. Prezenta hotărâre poate fi contestată în condițiile prevăzute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art.5. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează primarul comunei Dor Marunt prin compartimentul de specialitate resurse umane.

Art.6.(1) Prezenta horărâre se comunică Instituției Prefectului-județul Calarasi, în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate și se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului comunei Dor Marunt.

(2) Aducerea la cunoștință publică se face prin afișare la sediul Primăriei comunei Dor Marunt și pe site-ul instituției, secțiunea ”Monitorul oficial local”.

(3) Hotărârea se comunică în vederea punerii în aplicare la: primarul comunei Dor Marunt, compartimentul resurse umane care va face comunicarea tuturor celor interesați, compartimentului contabilitate și ANFP.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Daniela-Veronica ENACHE

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI DOR MĂRUNT,

Constantin-Alecsandru VĂTAFU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 85 / 22.11.2023

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 15
4 Numărul voturilor „PENTRU” 15
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 85 / 22.11.2023

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 22.11.2023
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.12.2023
4 Comunicarea către prefectul județului 07.12.2023
5 Aducerea la cunoștință publică 14.12.2023
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu