Nr. 75 / 18.12.2024
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea taxelor și impozitelor locale pentru anul fiscal 2025

Inițiator proiect

Ion IACOMI

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Dor Mărunt

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 75 din 18.12.2024

privind aprobarea taxelor și impozitelor locale pentru anul fiscal 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Prevederile art. 20 si 30 din Legea finantelor publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. Prevederile titlului IX din  Legea nr.227/2015  privind aprobarea Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
  3. Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
  4. Prevederile art. 129 alin. (1), (4) lit.c), art.140 alin (1) și art. 243 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare al primarului, înregistrat cu nr. 226/22.11.2024;
  2. Raportul de specialitate întocmit de Compartimentul taxe și impozite, înregistrat cu nr. 227/22.11.2024;
  3. Hotărâre nr. 95/28.12.2023 privind instituirea taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii casnici fără contracte de prestări servicii de salubrizare;
  4. Avizul favorabil ale Comisiei de specialitate, înregistrat cu nr. 55/18.12.2024;
  5. H.C.L. Dor Mărunt nr. 61/18.11.2024 privind alegerea președintelui de ședință;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. c) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei dor mărunt

întrunit în a 2-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1 Se aprobă indexarea taxelor și impozitelor locale cu rata inflației stabilită de către Institutul Național de Statistică pentru anul 2023, în procent de 10,4 %. 

Art. 2. Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul fiscal 2025, conform Anexei, parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art. 2  (1) Impozitul/taxa pe cladiri, impozitul/taxa pe teren si impozitul pe mijloace de transport sunt creante fiscal anuale, care se platesc in doua rate egale, pana la 31 martie si  30 septembrie inclusiv ale anului 2025.

(2) Pentru neplata la termenele enuntate la alin.(1)  contribuabilii datoreaza majorari de intarziere.

(3) Impozitul/taxa anual/a pe cladiri si pe teren, precum si impozitul pe mijloacele de transport datorate bugetului local de contribuabilii personae fizice si/sau juridice in cuantum de 50 lei inclusiv fiecare se plătește integral până la primul termen de plata.

(4)  Contribuabilii persoane fizice care au obligatia de a achita integral pana la 31 martie impozitele care sunt pana la 50 de lei /fiecare, nu vor beneficia de bonificatia acordata pentru plata cu anticipatie.

(5) Cheltuielile ocazionate cu efectuarea procedurii de executare silita, se stabilesc in sarcina debitorului, conform art. 256 din Codul de procedura fiscala.

Art.3 – Pentru plata cu anticipație până la data de 31 martie 2025 a impozitului pe cladiri, teren si auto, se acorda o bonificatie de 10%.

Art. 4.- Prezenta hotărâre se completează cu prevederile Legii nr. 227/2015, a Legii nr. 207/2015, precum si cu actele normative subsecvente in vigoare.

Art. 5- Creantele fiscale restante aflate in sold la data de 31 decembrie 2024, mai mici de 20 lei, se anulează. Plafonul se aplică totalului creanțelor fiscale datorate si neachitate de debitori.

Art. 6- Se aplică majorarea cu 100% a impozitului pe clădirile și terenurile neingrijite, situate in intravilanul Comunei Dor Marunt.

Art. 7- Primarul Comunei Dor Marunt, prin compartimentele de specialitate, vor asigura ducerea la indeplinire a prezentei hotarari.

Art. 8.   Secretarul general al comunei va comunica prezenta hotărâre persoanelor și instituțiilor interesate

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Daniela-Veronica ENACHE

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI DOR MĂRUNT,

Constantin-Alecsandru VĂTAFU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 75 / 18.12.2024

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 15
4 Numărul voturilor „PENTRU” 15
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 75 / 18.12.2024

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 18.12.2024
2 Comunicarea către primar 09.01.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.01.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 09.01.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 16.01.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu