ANEXA LA H.C.L. Dor Mărunt nr. 75/18.12.2024
TABLOU
CUPRINZAND VALORILE IMPOZABILE ,IMPOZITELE SI TAXELE LOCALE,ALTE
TAXE ASIMILATE ACESTORA,PRECUM SI AMENZILE PENTRU ANUL 2025
- Cladiri Persoane Fizice :
- Cladire rezidentiala – constructie alcatuita din una sau mai multe camere folosite pentru locuit, cu dependintele, dotarile si utilitatile necesare, care satisface cerintele de locuit ale unei persoane sau familii.
Calculul impozitului pe cladirile rezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice:
1. Pentru cladirile rezidentiale si cladirile–anexa, aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza conform art. 457 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare prin aplicarea cotei de impozitare 0,1%, asupra valorii impozabile a cladirii.
2.Valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei, se determina prin inmultirea suprafetei construite desfasurate a acesteia, exprimate in metri patrati, cu valoarea impozabila corespunzatoare, exprimata in lei/mp, din tabelul urmator:
CAPITOLUL II Impozitul si taxa pe cladiri | ||
VALORILE IMPOZABILE Pe metru patrat de suprafata construita desfasurata la cladiri, in cazul persoanelor fizice Art.457 alin.(2) Cod Fiscal | ||
Tipul cladirii | Valoarea impozabila - lei/m.p. | |
Cu instalatie de apa,canalizare electrice si incalzire (conditii cumulative) | Fara instalatii de apa, canalizare, electrice sau incalzire | |
0 | 1 | 2 |
A.Cladire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic | 1492 | 894 |
B.Cladiri cu peretii exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic | 447 | 299 |
C.Cladire-anexa cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic | 299 | 261 |
D. Cladire-anexa cu peretii exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic | 188 | 109 |
E.In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa incaperi amplasate la subsol, demisol si/sau mansarda, utilizate ca locuinta, in oricare dintre tipurile prevazute la lit.A-D | 75% din suma care s-ar aplica cladirii | 75% din suma care s-ar aplica cladirii |
F.In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa incaperi amplasate la subsol, la demisol si/sau mansarda, utilizate in alte scopuri decat cel de locuinta, in oricare dintre tipurile de cladiri prevazute la lit.A-D | 50% din suma care s-ar aplica cladirii | 50% din suma care s-ar aplica cladirii |
3. Valoarea impozabila a cladirii se ajusteaza in functie de rangul localitatii si zona in care este amplasata cladirea, prin inmultirea valorii determinate conformLegii 227/2015 art.457 alin.2-5 cu coeficientul de corectie prevazut in tabelul urmator:
Zona in cadrul localitatii
| Rangul localitatii | |||||
0 | I | II | III | IV | V | |
A | - | - | - | - | 1,10 | 1,05 |
B | - | - | - | - | 1,05 | 1,00 |
4.Valoarea impozabila a cladirii, determinata in urma aplicarii prevederilor alin.(1)-(7), se reduce in functie de anul terminarii acesteia, dupa cum urmeaza:
a) cu 50%,pentru cladirea care are o vechime de peste 100 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;
b) cu 30%,pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 50 de ani si 100 de ani inclusiv,la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;
c) cu 10%,pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 30 de ani si 50 de ani inclusiv,la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta.
- Cladire nerezidentiala – orice cladire care nu este rezidentiala, in categoria cladirilor nerezidentiale sunt incluse acele cladiri care sunt folosite pentru activitati administrative, de agrement, comerciale, de cult, de cultura, de educatie, financiar-bancare, industriale, de sanatate, sociale, sportive, turistice, precum si activitati similare, indiferent de utilizare si/sau denumire, fara ca aceasta sa intre in categoria cladirilor rezidentiale.
Calculul impozitului pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice:
1.Pentru cladirile nerezidentiale, aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote 1%, asupra valorii care poate fi:
a) valoarea rezultata dintru-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimiii 5 ani anteriori anului de referinta depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta. In situatia depunerii raportului de evaluare dupa primul termen de plata din anul de referinta, acesta produce efecte incepand cu data de 1 ianuarie a anului fiscal urmator.
b) valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta;
c) valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se tranfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta. In situatia in care nu este precizata valoarea, se utilizeaza ultima valoare inregistrata in baza de date a organului fiscal.
2. In cazul in care valoarea cladirii nu poate fi calculata conform prevederilor alin.(1), impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform impozitului de la cladirile rezidentiale (art.457 Cod Fiscal).
3.Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activitati in domeniul agricol, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de 0,4 % asupra valorii impozabile a cladirii.
- Cladire cu destinatie mixta – cladire folosita atat in scop rezidential, cat si nerezidential.
Calculul impozitului pe cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice:
1.In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza, conform art. 459 din Legea nr. 227/2015, prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential (conform art.457) cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential ,indicate prin declaratie pe propria raspundere si cu conditia ca cheltuielile cu utilitatile sa nu fie inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitate economica,prin aplicarea cotei stabilite conform art 458 asupra valorii impozabile stabilite conform art.457,fara a fi necesara stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevazute la art.458 alin.(1)..
2. In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliul fiscal la care nu se desfasoara nici o activitate economica, impozitul se calculeaza conf. art.457 Cod Fiscal.
3. Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:
a) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nici o activitate economica, impozitul se calculeaza conform art.457 Cod Fiscal;
b) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitate economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitate economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform art.458 Cod Fiscal
II. Calculul impozitului / taxei pe cladirile detinute de persoanele juridice ( art.460):
1. Pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 0,2% asupra valorii impozabile a cladirii;
2. Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1,3 % asupra valorii impozabile a cladiri;
3. Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, utilizate pentru activitati in domeniul agricol, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a cladirii;
4. In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor juridice impozitul se determina prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential cu impoizitul calculat pentru suprafata folosita in scop nerezidential;
5. Pentru stabilirea impozitului taxei pe cladiri,valoarea impozabila a cladirilor aflate in proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datoreaza impozitul / taxa conform art. 460 alin.5 pct.a-f din Codul Fiscal (Lg.227/2015):
a) ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;
b) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
c) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul anului fiscal anterior;
d) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior;
e) în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
f) în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.
Plata impozitului/taxei (art.462 Cod Fiscal):
1. Impozitul pe cladiri se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv;
2. Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie a anului respectiv se acorda o bonificatie de 10 %.
3. Impozitul/taxa anuala pe cladiri datorate bugetului local de contribuabilii persoane fizice si/sau juridice in cuantum de 50 lei inclusive, se plateste integral pana la primul termen de plata.
CAP. III
Impozitul pe teren si taxa pe teren
Calculul impozitului/taxei pe teren
1. Impozitul /taxa pe teren se stabileste luand in calcul suprafata terenului, rangul localitatii in care este amplasat terenul, zona si categoria de folosinta a terenului;
2. In cazul unui teren amplasat in intravilan, inregistrat in registrul agricol la categoria de folosinta terenuri cu constructii, impozitul/taxa pe teren se stabileste prin inmultirea suprafetei terenului exprimata in hectare, cu suprafata prevazuta in urmatorul tabel:
Zona din cadrul localitatii | NIVELURILE IMPOZITULUI/ TAXEI PE RANGURI DE LOCALITATI LEI/HA Niveluri prevazute de lege | NIVELURILE IMPOZITULUI/ TAXEI PE RANGURI DE LOCALITATI LEI/HA Niveluri propuse de autoritatea executiva | ||
RANG | RANG | |||
IV | V | IV | V | |
A | 711-1788 | 669-1422 | 1695 | 1457 |
B | 569-1422 | 427-1068 | 1288 | 1018 |
3. In cazul unui teren amplasat in intravilan, inregistrat in registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, impozitul / taxa pe teren se stabileste prin inmultirea suprafetei terenului, exprimata in hectare, cu suma corespunzatoare prevazuta la alin.4, iar acest rezultat se inmulteste cu coeficientul de corectie prevazut la alin.(5).
4. Pentru stabilirea impozitului/taxa pe teren, se folosesc sumele din tabelul urmator , exprimate in lei/ha:
Impozitul/taxa pe terenurile amplasate in intravilan -orice alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii- Art.465 alin.(4) - lei/ha | |||
Nr. crt. | Zona Categoria de folosinta |
A
|
B
|
1. | Teren arabil | 42 | 31 |
2. | Pasune | 31 | 29 |
3. | Faneata | 31 | 29 |
4. | Livada | 79 | 70 |
5. | Vie | 70 | 52 |
6. | Padure saualt teren cu vegetatie forestiera | 42 | 31 |
7. | Teren cu ape | 23 | 20 |
8. | Drumuri si cai ferate | 0 | 0 |
9. | Teren neproductiv | 0 | 0 |
5. Suma stabilita conform alin.(4) se inmulteste cu coeficientul de corectie prevazut in urmatorul tabel:
Rangul localitatii | Coeficientul de corectie |
IV | 1,10 |
V | 1,00 |
6.Cu exceptie de la prevederile alin. (3)-(5),in cazul contribuabililor personae juridice,pentru terenul amplasat in intravilan,inregistrat in registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii,impozitul/taxa pe teren se calculeaza conform prevederilor alin.(7) numai daca indeplinesc cumulative urmatoarele conditii:
a) au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultură;
b) au înregistrate în evidenţa contabilă, pentru anul fiscal respectiv, venituri şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate prevăzut la lit. a).
7.In cazul unui teren amplasat in extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileste prin inmultirea suprafetei terenului,exprimata in ha cu suma corespunzatoare in urmatorul tabel, inmultita cu coeficientul de corectie prevazut laCapitolul II alin.3 din prezenta anexa (conf.art.457 alin. 6.Cod fiscal)
IMPOZITUL/TAXA PE TERENURILE AMPLASATE IN EXTRAVILAN Art.465alin.(7)Cod Fiscal -lei /ha- | |||
Nr. crt. | Categoria de folosinta | Impozit prevazut de lege | Impozit stabilit de autoritatea locala |
1. | Teren cu constructii | 22-31 | 45 |
2. | Teren arabil | 42-50 | 74 |
3. | Pasune | 20-28 | 42 |
4. | Faneata | 20-28 | 42 |
5. | Vie pe rod | 48-55 | 83 |
5.1 | Vie pana la intrarea pe rod | 0 | 0 |
6. | Livada pe rod | 48-56 | 84 |
6.1 | Livada pana la intrarea pe rod | 0 | 0 |
7 | Padure sau alte teren cu vegetatie forestiera | 8-16 | 24 |
7.1 | Padure, in varsta de pana la 20 de ani si padure cu rol de protectie | 0 | 0 |
8. | Teren cu apa | 1-6 | 8 |
8.1 | Teren cu amenajari piscicole | 26-34 | 51 |
9. | Drumuri si cai ferate | 0 | 0 |
10 | Teren neproductiv | 0 | 0 |
Suma stabilită conform pct. 7 se înmulţeşte cu coeficientul de corecţie corespunzător rangului localitatii, astfel:
Rangul localitatii | Coeficientul de corectie |
IV | 1,10 |
V | 1,00 |
8. Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe teren datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie a anului respectiv se acorda o bonificatie de 10 %. Impozitul/taxa anuala pe teren datorate bugetului local de contribuabilii personae fizice si/sau juridice in cuantum de 50 lei inclusive, se plateste integral pana la primul termen de plata.
CAP.IV
Impozitul pe mijloacele de transport
Calculul impozitului:
1. Impozitul pe mijloacele de transport se calculeaza in functie de tipul mijlocului de transport, conform celor prevazute in prezentul capitol.
2. In cazul oricaruia dintre urmatoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cm3 sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:
IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT Art.470, alin.(2)Cod fiscal | |
Mijolace de transport cu tractiune mecanica | Lei/200 cm3 sau fracțiune din aceasta |
I. Vehicule inmatriculate (lei/200 cm3 sau fractiune din aceasta) |
|
Motociclete,tricicluri, cvadricicluri si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1600cm3, inclusiv | 9 |
Motociclete, tricicluri, cvadricicluri si autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 1600cm3 | 11 |
Autoturisme cu capacitate cilindrica intre 1.601 cm3 si 2.000 cm³ inclusiv | 28 |
Autoturisme cu capacitate cilindrica intre 2.001 cm3 si 2.600 cm³ inclusiv | 107 |
Autoturisme cu capacitate cilindrica intre 2.601 cm3 si 3.000 cm³ inclusiv | 215 |
Autoturisme cu capacitate cilindrica de peste 3.001 cm³ inclusiv | 436 |
Autobuze, autocare, microbuze | 35 |
Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone inclusiv | 44 |
Tractoare inmatriculate | 28 |
II. Vehicule inregistrate:
1.Vehicule cu capacitate cilindrica | Lei/200 cm3 |
1.1.Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica< 4.800 cm3 | 4 |
1.2. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica> 4.800 cm3 | 8 |
2.Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata | 74 lei/an |
- In cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 50%.
- In cazul unui atas, impozitul pe mijlocul de transport este de 50 % din impozitul pentru motocicletele respective.
- In cazul unui autovehicul de transport marfa cu masa totala autorizata egala sau mai mare de 12 t, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzatoare prevazuta in tabelul urmator:
| Art. 470 alin. (5) – Autovehicule de transport marfă | |||||||||||
|
Numărul de axe și greutatea brută încărcată maximă admisă | NIVELURILE STABILITE PRIN CODUL FISCAL, CU MODIFICĂRILE ADUSE DE LEGEA NR. 296/2020 | NIVELURILE STABILITE DE CONSILIUL LOCAL PENTRU ANUL 2025 (Calculate cu rata de schimb de 4.9753 lei/euro, conf. Jurnalului Uniunii Europene) | |||||||||
| Impozitul (în euro/an) | Impozitul (în lei/an) | ||||||||||
| Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare | Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare | ||||||||
| I | două axe | ||||||||||
|
| 1 | Masa de cel puțin 12 tone, dar mai mică de 13 tone | 0 | 31 | 0 | 154 | |||||
|
| 2 | Masa de cel puțin 13 tone, dar mai mică de 14 tone | 31 | 86 | 154 | 428 | |||||
|
| 3 | Masa de cel puțin 14 tone, dar mai mică de 15 tone | 86 | 121 | 428 | 602 | |||||
|
| 4 | Masa de cel puțin 15 tone, dar mai mică de 18 tone | 121 | 274 | 602 | 1.363 | |||||
| II | trei axe | ||||||||||
|
| 1 | Masa de cel puțin 15 tone, dar mai mică de 17 tone | 31 | 54 | 154 | 269 | |||||
|
| 2 | Masa de cel puțin 17 tone, dar mai mică de 19 tone | 54 | 111 | 269 | 552 | |||||
|
| 3 | Masa de cel puțin 19 tone, dar mai mică de 21 tone | 111 | 144 | 552 | 716 | |||||
| 4 | Masa de cel puțin 21 tone, dar mai mică de 23 tone | 144 | 222 | 716 | 1.105 |
| |||||
| 5 | Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 tone | 222 | 345 | 1.105 | 1.716 |
| |||||
| 6 | Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 26 tone | 222 | 345 | 1.105 | 1.716 |
| |||||
III | 4 axe |
| ||||||||||
| 1 | Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 tone | 144 | 146 | 716 | 726 |
| |||||
| 2 | Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 27 tone | 146 | 228 | 726 | 1.134 |
| |||||
| 3 | Masa de cel puțin 27 tone, dar mai mică de 29 tone | 228 | 362 | 1.134 | 1.801 |
| |||||
| 4 | Masa de cel puțin 29 tone, dar mai mică de 31 tone | 362 | 537 | 1.801 | 2.672 |
| |||||
| 5 | Masa de cel puțin 31 tone, dar mai mică de 32 tone | 362 | 537 | 1.801 | 2.672 |
| |||||
Art. 470 alin. (6) – Combinaţii de autovehicule, autovehicule articulate sau tren rutier | ||||||||||||
Numărul de axe și greutatea brută încărcată maximă admisă | NIVELURILE STABILITE PRIN CODUL FISCAL, CU MODIFICĂRILE ADUSE DE LEGEA NR. 296/2020 | NIVELURILE STABILITE DE CONSILIUL LOCAL PENTRU ANUL 2025 (Calculate cu rata de schimb de 4.9753 lei/euro, conf. Jurnalului Uniunii Europene) | ||||||||||
Impozitul (în euro/an) | Impozitul (în lei/an) | |||||||||||
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalentele recunoscute | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare | Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalentele recunoscute, majorate | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare, majorate | |||||||||
I | 2 + 1 axe | |||||||||||
| 1 | Masa de cel puțin 12 tone, dar mai mică de 14 t | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||
| 2 | Masa de cel puțin 14 tone, dar mai mică de 16 t | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||
| 3 | Masa de cel puțin 16 tone, dar mai mică de 18 t | 0 | 14 | 0 | 70 | ||||||
| 4 | Masa de cel puțin 18 tone, dar mai mică de 20 t | 14 | 32 | 70 | 159 | ||||||
| 5 | Masa de cel puțin 20 tone, dar mai mică de 22 t | 32 | 75 | 159 | 373 |
| ||
| 6 | Masa de cel puțin 22 tone, dar mai mică de 23 t | 75 | 97 | 373 | 480 |
| ||
| 7 | Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 t | 97 | 175 | 482 | 871 |
| ||
| 8 | Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 28 t | 175 | 307 | 871 | 1.527 |
| ||
II | 2 + 2 axe |
| |||||||
| 1 | Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 t | 30 | 70 | 149 | 348 |
| ||
| 2 | Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 26 t | 70 | 115 | 348 | 572 |
| ||
| 3 | Masa de cel puțin 26 tone, dar mai mică de 28 t | 115 | 169 | 572 | 841 |
| ||
| 4 | Masa de cel puțin 28 tone, dar mai mică de 29 t | 169 | 204 | 841 | 1.015 |
| ||
| 5 | Masa de cel puțin 29 tone, dar mai mică de 31 t | 204 | 335 | 1.015 | 1.668 |
| ||
| 6 | Masa de cel puțin 31 tone, dar mai mică de 33 t | 335 | 465 | 1.668 | 2.313 |
| ||
| 7 | Masa de cel puțin 33 tone, dar mai mică de 36 t | 465 | 706 | 2.313 | 3.513 |
| ||
| 8 | Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 t | 465 | 706 | 2.313 | 3.513 |
| ||
III | 2 + 3 axe |
| |||||||
| 1 | Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 t | 370 | 515 | 1.841 | 2.562 |
| ||
| 2 | Masa de cel puțin 38 tone, dar mai mică de 40 t | 515 | 700 | 2.562 | 3.483 |
| ||
IV | 3 + 2 axe |
| |||||||
| 1 | Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 t | 327 | 454 | 1.627 | 2.259 |
| ||
| 2 | Masa de cel puțin 38 tone, dar mai mică de 40 t | 454 | 628 | 2.259 | 3.124 |
| ||
| 3 | Masa de cel puțin 40 tone, dar mai mică de 44 t | 628 | 929 | 3.124 | 4.622 |
| ||
V | 3 + 3 axe |
| |||||||
| 1 | Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 t | 186 | 225 | 925 | 1.119 |
| ||
| 2 | Masa de cel puțin 38 tone, dar mai mică de 40 t | 225 | 336 | 1.119 | 1.672 |
| ||
| 3 | Masa de cel puțin 40 tone, dar mai mică de 44 t | 336 | 535 | 1.672 | 2.662 |
| ||
Art. 470 alin. (7) - Remorci, semiremorci sau rulote |
| ||||||||
Masa totală maximă autorizată | NIVELURILE STABILITE PRIN CODUL FISCAL ÎN ANUL 2015 | NIVELURILE STABILITE DE CONSILIUL LOCAL PENTRU ANUL 2025 (Indexate anual, conf. Cod fiscal Art. 491 alin. 1) |
| ||||||
Impozit - lei - | Impozit - lei - |
| |||||||
a. Până la 1 tonă, inclusiv | 9 | 11 |
| ||||||
b. Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone | 34 | 51 |
| ||||||
| c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone | 52 | 76 | ||||||
| d. Peste 5 tone | 64 | 97 | ||||||
8.In cazul mijloacelor de transport pea pa,impozitul asupra mijlocului de transportest egala cu suma corespunzatoare din tabelul urmator: |
|
1.Luntre,barci fara motor,folosite pentru pescuit si uz personal | 34 |
2.Barci fara motor,folosite in alte scopuri | 88 |
3.Barci cu motor | 330 |
4.Nave de sport si agrement (intre 0 si 800) | 809 |
5.Scutere de apa | 330 |
6.Remorchere si impingatoare | X |
a)pana la 500 CP,inclusive | 881 |
b)peste 500 CP si pana la 2000 CP,inclusiv | 1431 |
c)peste 2000 CP si pana la 4000 CP,inclusiv | 2200 |
d)peste 4000 CP | 3523 |
7.Vapoare-pentru fiecare 1000 tdw sau fractiune din aceasta | 288 |
8.Ceamuri,slepuri si barje fluviale | X |
a)cu capacitatea de incarcare pana la 1500 tone,inclusiv | 288 |
b)cu capacitatea de incarcare de peste 1500 tone si pana la 3000 tone,inclusiv | 440 |
c)cu capacitatea de incarcare de peste 3000 tone,inclusiv | 772 |
9. Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acorda o bonificatie de 10 %.Impozitul anual pe cladiri datorate bugetului local de contribuabilii personae fizice si/sau juridice in cuantum de 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.
CAPITOLUL V
Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor | |
Art.474, alin.(1) Cod fiscal Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism | |
Suprafata pentru care se obtine certificatul de urbanism | - lei - |
a. Pana la 150 m², inclusiv | 7 |
b. Intre 151 si 250 m², inclusiv | 8 |
c. Intre 251 si 500 m² , inclusiv | 10 |
d. Intre 501 si 750 m² , inclusiv | 14 |
e. Intre 751 si 1.000 m² , inclusiv | 18 |
f. Peste 1.000 m² | 18+ 0,01 lei/m² pentru fiecare m² care depaseste 1.000 m² |
Art.474,alin.(2) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism pentru o zona rurala |
Egala cu 50% din taxa stabilita conform alin.(1) |
Art. 474 alin.(3) Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism | Egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale |
Art.474, alin.(5) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii de construire pentru o cladire rezidentiala sau cladire anexa | 0,5% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructii. |
Art.474, alin.(6) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru constructii nerezidentiale | 1% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructii, inclusive valoarea instalatiilor. |
Art.474, alin.(8) Taxa pentru prelungirea unei autorizaţii de construire | 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale |
Art.474, alin.(9) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii | 0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii desfiinţate. |
Art.474, alin.(10) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de foraje sau escavari necesara studiilor geotehnice, ridicarilor topografice, exploatarilor de cariera, balastierelor, sondelor de gaze si petrol, precum si altor exploatari | 11 lei pentru fiecare m2 afectat de foraj sau de excavatie |
Art.474, alin.(12) Taxa pentru eliberarea autorizatiei necesare pentru lucrarile de organizare de santier in vederea realizarii unei constructii, care nu sunt incluse in alta autorizatie de construire | 3% din valoarea autorizata a lucrarilor de organizare de santier |
Art.474 alin.(13) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de amenajare de tabere de corturi, casute sau rulote ori campinguri | 2% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructie |
Art.474 alin.(14) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere, situate pe caile si in spatiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si a panourilor de afisaj, a firmelor si reclamelor | 7 lei pentru fiecare m2 de suprafata ocupata de constructie |
Art.474 alin.(15) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii privind lucrarile de racorduri si bransamente la retelele publice de apa, canalizare, gaze, termice, energie electrica, telefonie si televiziune prin cablu | 14 lei pentru fiecare racord |
Art.474 alin(4) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism si amenajarea teritoriului, de catre primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judetean | 18 lei |
Art.474 alin.(16) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatura stradala si adresa | 11 lei |
Art.475 alin.(1) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor sanitare de functionare | 25 lei |
Art.475 alin(2) Taxa pentru eliberarea atestatului de producator, respectiv pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol | 99 lei |
Art.475 alin(3) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice: persoanele a caror activitate se incadreaza in grupele 561 - restaurante, 563 - baruri si alte activitati de servire a bauturilor si 932 - alte activitati recreative | Suprafete de: -pana la 50 m2 – 552 lei -intre 50 si 100 m2 -883 lei -intre 100 si 200 m2 - 1324 lei -intre 200 si 500 m2- 2208 lei -mai mare de 500 m2-4416 lei |
Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, detinute de consiliile locale | 39 lei |
Cap. VI
TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJOLACELOR DE RECLAMA SI PUBLICITATE
Art. 477alin. (4) Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate se calculeaza prin aplicarea cotei de 3% la valoarea serviciilor de reclama si publicitate, prestate in baza unui contract. | ||
Art.478 alin.(2) | Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate : | - lei/m² sau fractiune de m² |
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica | 39 | |
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate | 29 | |
Persoanele care utilizeaza un panou, un afisaj sau o structura de afisaj pentru reclama si publicitate, au obligatia de a depune declaratie de impunere, in vederea stabilirii taxei, in termen de 30 de zile de la data aplasarii structurii de afisaj.
Cap. VII
TAXE SPECIALE
Art. 484 -Pentru functionarea serviciilor publice locale se percep urmatoarele taxe speciale : | |
Taxa iluminat public | Persoane fizice: 50 lei/an/gospodarie Persoane juridice= 100 lei/an |
Taxa situatii de urgenta | Persoane fizice = 10 lei/ gospodarie/an Persoane juridice= 60 lei/an |
Taxa pasunat | bovine = 15 lei/ cap/an tineret bovin = 10 lei cap/an ovine, caprine = 3 lei/cap/an tineret ovin, caprin = 2 lei cap/an |
Taxa utilizare domeniu public si privat prin amplasarea de terase, umbrele | 10 lei mp/an |
Taxă specială de salubritate pentru utilizatorii casnici fără contracte de prestări servicii de salubrizare | 22 lei/ persoană/ lună |
CAP. VIII
ALTE TAXE LOCALE | ||
Art.486 din Legea nr.227/2015-Codul Fiscal | Taxa pentru desfacerea casatoriei prin divort pe cale administrativa | 500 lei |
| Taxa pentru eliberarea adeverintelor si a oricaror inscrisuri care atesta un fapt sau o situatie, exceptie facand adeverintele privind date referitoare la contractele de munca/ rapoarte de serviciu și cele privind eliberarea actului de identitate care nu vor fi taxate. | 3 lei |
| Adeverință pentru APIA, adeverință pentru notariat, adeverință istoric rol agricol, adeverință pentru instanță de judecată, adeverință instituții bancare. | 10 lei |
| Taxa închiriere Camin Cultural | 100 lei ora sau 600 lei/zi |
Taxa comert stradal (ambulant) | 20 lei | |
| Taxa pentru utilizarea temporara a locurilor publice pentru depozitarea de materiale | 3 lei/mp/zi |
| Pentru ocuparea terenurilor cu constructii provizorii | 100 lei/mp/an |
| Pentru desfasurarea activitatilor economice (comert stradal) | 20 lei/zi |
| Pentru inregistrarea contractelor de arenda/actelor aditionale | 5 lei / hectar, minim 15 lei / contract în cazul în care din calcul rezultă o sumă mai mică de 15 lei |
| Taxa copiere/scanare pagina format A4 – până la 50 de pagini | 1 leu/pagina |
Taxa copiere/scanare pagina format A4 – ce depășește cantitatea de 50 de pagini | 3 lei/pagină | |
Taxa copiere/scanare pagina format A3 - până la 50 de pagini | 2 lei/pagina | |
Taxa copiere/scanare pagina format A3 – ce depășește cantitatea de 50 de pagini | 4 lei / pagină | |
| Taxa utilizare fax | 2 lei/pagina |
| Taxa eliberarea certificatului de atestare fiscala | 10/certificat |
| Taxa închiriere încărcător frontal (doar pe raza UAT Dor Mărunt) | 250 lei/ oră |
| Taxă eliberare aviz program de funcționare agenți economici | 100 lei |
| Taxă avizare program de funcționare agenți economici | 50 lei |
TAXA ANUALA PENTRU VEHICULE LENTE
LISTA CUPRINZAND VEHICULELE LENTE :
1. | -AUTOCOSITOARE | 61 lei/an |
2. | -AUTOESCAVATOR | 61 lei/an |
3. | -AUTOGREDER SAU AUTOGRAPER | 61 lei/an |
4. | -BULDOZER | 61 lei/an |
5. | -COMPACTOR AUTOPROPULSAT | 61 lei/an |
6. | -EXCAVATOR CU RACLETI SAU PE PNEURI PENTRU SAPAT SANTURI | 61 lei/an |
7. | -FREZA AUTOPROPULSATA PT. CANALE SAU PT. PAMANT STABILIZAT | 61 lei/an |
8 | -FREZA RUTIERA | 61 lei/an |
9. | -INCARCATOR CU O CUPA PE PNEURI | 61 lei/an |
10. | -INSTALATIE AUTOPROPULSANTA DE SORTARE-CONCASARE | 61 lei/an |
11. | -MACARA CU GREIFER | 61 lei/an |
12. | -MACARA MOBILA PE PNEURI | 61 lei/an |
13. | -MACARA TURN AUTOPROPULSATA | 61 lei/an |
14. | -MASINA AUTOPROPULSATA PENTRU : | 61 lei/an |
| - lucrari de terasamente | 61 lei/an |
| - constructia si intretinerea drumurilor | 61 lei/an |
| - decopertare imbracaminti asfaltice la drumuri | 61 lei/an |
| - finisarea drumurilor - forat | 61 lei/an |
| - turnarea asfaltului | 61 lei/an |
| - inlaturarea zapezii | 61 lei/an |
15. | -SASIU AUTOPROPULSAT CU FERASTRAU PENTRU TAIAT LEMNE | 61 lei/an |
16. | -TRACTOR PE PNEURI | 61 lei/an |
17. | -TROLIU AUTOPROPULSANT | 61 lei/an |
18. | -UTILAJ MULTIFUNCTIONAL PENTRU INTRETINEREA DRUMURILOR | 61 lei/an |
19. | -VEHICUL PENTRU POMPIERI PT. DERULAREA FURTUNELOR DE APA | 61 lei/an |
20. | -VEHICUL PENTRU MACINAT SI COMPACTAT DESEURI | 61 lei/an |
21. | -VEHICUL PENTRU MARCAREA DRUMURILOR | 61 lei/an |
22. | -VEHICUL PENTRU TAIAT SI COMPACTAT DESEURI | 61 lei/an |
23. | -AUTOSTIVUITOR | 61 lei/an |
24. | -COMBINA AGRICOLA PENTRU RECOLTAT CEREALE SI FURAJE | 61 lei/an |
25. | -altele asemenea, care nu sunt inmatriculate sau inregistrate. | 61 lei/an |
PROCEDURA :
Taxa instituita este anuala, se calculeaza pentru fiecare echipament si utilaj detinut de contribuabili-persoane fizice/persoane juridice si se achita in doua rate egale, pana la data de 31 martie,respectiv 30 septembrie a anului de referinta.Orice persoana care dobandeste un echipament sau utilaj are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitatein termen de 30 de zile inclusiv, care urmeaza dupa data achizitiei. Pentru dobandirile incepand cu data de 1 martie, taxa se achita in cel mult 30 de zile de la data dobandirii. Pentru echipamentele sau utilajele instrainate, taxa aferenta se da la scadere incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a produs aceasta situatie, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului.Plata cu intarziere a taxei datorate atrage dupa sine majorari de intarziere in cuantum de 1% pentru fiecare luna sau fractiune deluna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv si poate fi modificat prin acte normative. Fiecare contribuabil declara pe proprie raspundere ca detine in proprietate astfel de echipamente sau utilaje conform declaratiei de impunere (model impus prin legislatia in vigoare). Depunerea peste termenul de 30 de zile sau nedepunerea declaratiilor de impunere, constituie contraventii si se sanctioneaza conform legii.
CAP. XI
LIMITELE MINIME ȘI MAXIME ALE AMENZILOR ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE | ||
Art. 493 (3) Contravenția prevăzută la alin. (2) | LIMITELE STABILITE PRIN CODUL FISCAL ÎN ANUL 2015 | NIVELURILE STABILITE DE CONSILIUL LOCAL PENTRU ANUL 2025 |
- lei - | - lei - | |
| 70 – 279 | 77– 307 lei |
| 279 – 696 | 307 – 765 lei |
(4) Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidența și gestionarea, după caz, a abonamentelor și a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenție și se sancționează cu amendă. |
325 – 1.578 |
357 -1737 lei |
LIMITELE MINIME ȘI MAXIME ALE AM ENZILOR ÎN CAZUL PERSOANELOR JURIDICE | ||
(5) În cazul persoanelor juridice, limitele minime și maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (3) și (4) se majorează cu 300%. | ||
| 280 – 1.116 | 304 – 1.211 lei |
| 1.116 – 2.784 | 1.211 – 3.023 lei |
| 1.300 – 6.312 | 1.412 – 6.853 lei |
DELIMITARE ZONE IMPOZABILE IN COMUNA DOR MARUNT, JUDETUL CALARASI
1.SATUL DOR MARUNT - RANG IV
a)Pentru terenurile cu/fara constructii din intravilan se stabilesc 2 zone :
Zona A- toate terenurile cu/fara constructii amplasate pe Soseaua Bucuresti-Constanta, strada Morilor,
strada Teiului, strada Garofitei, strada Gradinitei, strada Radu Vodă, strada Stejarilor, strada Griviței, strada Independenței, strada
Mioriței, strada Sudului, strada N. Bălcescu, strada Lalelei, strada Zefirului, strada Mușețelului
Zona B –toate terenurile cu/fara constructii care nu fac parte din Zona A.
b)Pentru terenurile din extravilan se stabileste o singura zona : - Zona A.
2.SATUL DALGA - RANG V
a) Pentru Pentru terenurile cu/fara constructii din intravilan se stabilesc 2 zone :
Zona A- toate terenurile cu/fara constructii amplasate pe Soseaua Bucuresti-Constanta, strada Eroilor, str. Mușețelului,
str. Toamnei, str. Deportaților, str. Victoriei;
Zona B – toate terenurile cu/fara constructii care nu fac parte din Zona A.
b) Pentru terenurile din extravilan se stabileste o singura zona : - Zona A.
3.SATUL OGORU - RANGU V a) Pentru Pentru terenurile cu/fara constructii din intravilan se stabilesc 2 zone :
Zona A- toate terenurile cu/fara constructii amplasate pe Soseaua Bucuresti-Constanta, str. Islazului, str. Bisericii, str. Rainicului, str. Învățătorului, str. Rozelor ;
Zona B –toate terenurile cu/fara constructii care nu fac parte din Zona A.
b) Pentru terenurile din extravilan se stabileste o singura zona : - Zona A.
4. SATUL INFRATIREA - RANG V a) Pentru Pentru terenurile cu/fara constructii din intravilan se stabilesc 2 zone :
Zona A- toate terenurile cu/fara constructii amplasate pe Strada Magazinului cu excepția numerelor administrative 20 și 22, Strada Veteranilor cu excepția numerelor administrative nr. 1, 2 și 3, Strada Școlii nr. 17,21,22,23 și 24 ;
Zona B –toate terenurile cu/fara constructii care nu fac parte din Zona A.
b) Pentru terenurile din extravilan se stabileste o singura zona : - Zona A.
5. SATUL PELINU - RANG V a) Pentru Pentru terenurile cu/fara constructii din intravilan se stabilesc 2 zone :
Zona A- toate terenurile cu/fara constructii amplasate pe Strada Victoriei ;
Zona B –toate terenurile cu/fara constructii care nu fac parte din Zona A.
b) Pentru terenurile din extravilan se stabileste o singura zona : - Zona A.
Facilitati fiscale care se acorda în anul fiscal 2025
1. Cladirile pentru care se acorda scutirea de plata impozitului/taxei pe cladiri datorate sunt urmatoarele:
a. cladirile care, potrivit legii, sunt clasate ca monumente istorice, de arhitectura sau arheologice,muzee ori case memorial.
b. cladirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de catre organizatii neguvernamentale si întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale;
c. cladirile restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes
public;
d. cladirile retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanta de urgena a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din România,republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarulmentine afectatiunea de interes public;
e. cladirile restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonana de urgena a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparinut comunitailor cetatenilor aparinând minoritatilor nationale din România, republicata, pentru perioada pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
f. cladirea folosita ca domiciliu aflata în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
g. cladirea folosita ca domiciliu, la care proprietarii au executat pe cheltuiala proprie lucrari de intervenie pentru cresterea performanei energetice, pe baza procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, întocmit în condiiile legii, prin care se constata realizarea masurilor de intervenie recomandate de catre auditorul energetic în certificatul de performanta energetica sau,dupa caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevazut în Ordonana de urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performanei energetice a blocurilor de locuine, aprobatacu modificari si completari prin Legea nr. 158/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
h . cladirea folosita ca domiciliu, unde au fost executate lucrari în condiiile Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
i.cladirile unitatilor sanitare publice,precum si cladirile in care functioneaza cabinete de medicina de familie,cu exceptia incaperilor folosite pentru activitati economice.
2. Terenurile pentru care se acorda scutirea de plata impozitului/taxei pe terenuri datorate sunt urmatoarele:
a. terenul aferent cladirilor restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
b. terenul aferent cladirilor retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonana de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
c. terenul aferent cladirilor restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonana de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, republicata, pe durata pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
d. terenul aferent cladirii de domiciliu si alte terenuri aflat în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru suprafata de teren care este acoperita de cladire;
f. terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de catre organizaii neguvernamentale si întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale;
3. Scutirea de la plata impozitului/taxei pe cladiri si a impozitului/taxei pe teren stabilita conform pct. 1 si pct.2, se aplica începând cu data de 1 ianuarie 2025 persoanelor care detin documente justificative emise pâna la data de 31 decembrie 2024 si care sunt depuse la compartimentele de specialitate ale autoritatii publice locale, pâna la data de 31 martie 2025, inclusiv.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR GENERAL