Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 58 / 15.05.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea continuării activității de către Serviciul Public de Alimentare cu Apă și Canalizare al Comunei Dragalina

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

  • Comisia 3

Raportul compartimentelor de resort

Raport Compartiment Juridic

Raport Compartiment Resurse Umane și Salarizare

Forma inițiatorului

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Dragalina

Comuna Dragalina

Proiect de hotărâre

Nr. 58 din 15.05.2024

privind aprobarea continuării activității de către Serviciul Public de Alimentare cu Apă și Canalizare al Comunei Dragalina

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 15, art. 41, art. 120 alin. (1)  și art. 121 alin. (1) și alin. (2)  din Constituția României, republicată;

b) art. 3, art. 4 și art. 6 paragraful 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) art. 129. alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. c), art. 139,  art. 518 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

e) Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) art. III, alin.(1), (2) şi ale art. IV din OUG nr. 63/2010 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;

g) Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale,cu modificările și completările ulterioare;

h) art. 1 alin. (2), art. 3, art. 84, art. 88, art. 95 alin. (2), art. 96, art. 98, art. 105 alin. (1), art. 106 alin. (3), art. 154 alin. (1)-(4), art.155 alin. (1), lit. a, coroborat cu alin. (2) lit. a) și c), art.155 alin. (1) lit. c) coroborat cu alin. (4)  lit. a), art.155 alin (1), lit. d), coroborat cu alin. (5) lit. c), art. 197, alin.(1), (3), (4) și (5), art. 240 alin. (1)-(4) și art. 243, alin. (1) lit. a), art. 370 alin (2) lit. e), art. 392 alin. (1), art. 405 și aert. 407 din  Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

i) prevederile art. XXIX alin (1) și (2) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare; 

j) dispozițiile art. XXIX alin (14), lit. a) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare; 

k) prevederile  H.C.L. Dragalina nr. 115/31.10.2023 privind aprobarea înființării „ Serviciului Public de Alimentare cuApă și Canalizare al Comunei Dragalina ” , județul Călărași.

l) prevederile H.C.L. Dragalina nr. 116/31.10.2023 privind aprobarea caietului de sarcini și a regulamentului Serviciului Public de Alimentare cu Apă și Canalizare al Comunei Dragalina, județul Călărași; 

Ținând cont de:

  1. adresa MDLPA  nr. 2492/DSRAP/09.04.2024 prin care  se comunică faptul că obligațiile instituite prin art. XXIX alin (1) din Legea 296/2023 începând cu 01.07.2024  nu se   aplică serviciile publice înființate în baza Legii nr. 51/2006, sub condiția aprobării exceptării prin hotărâre a consiliului local; 
  2. adresa MDLPA/ ANRSC nr. 69658/2936 din 03.04.2024 prin care  se comunică faptul că obligațiile instituite prin art. XXIX alin (1) din Legea 296/2023 începând cu 01.07.2024  nu se   aplică serviciilor publice înființate în baza Legii nr. 51/2006, sub condiția aprobării exceptării prin hotărâre a consiliului local;
  3. referatul de aprobare al primarului comunei Dragalina , înregistrat sub nr. 7458/18.04.2024;
  4. raportul de specialitate comun al compartimentului juridic și al compartimentului resurse umane și salarizare, înregistrat sub nr. 7459/18.04.2024;  

Luând act de:

a) prevederile H.C.L. nr. 47/2024 privind alegerea președintelui de ședință al consiliului local pentru o perioadă de trei luni;

b) procesul-verbal al ședinței comisiei juridice și de disciplină, înregistrat sub nr. 199/2024;

c) avizul comisiei juridice și de disciplină, înregistrat sub nr.202/2024;

d) procesul-verbal al ședinței comisiei de agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecția mediului și turism, înregistrat sub nr. 208/2024;

e) avizul comisiei de agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecția mediului și turism, înregistrat sub nr.211/2024;

f) procesul-verbal al ședinței comisiei de învățământ, sănătate și familie, activități socio-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 217/2024;

g) avizul comisiei de învățământ, sănătate și familie, activități socio-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 220/2024;   

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei dragalina

adoptă prezenta hotărâre.

 Art.1. Prin excepție de la dispozițiile  art. XXIX alin (1) din Legea nr. 296/2023 și în conformitate cu dispozițiile art. XXIX alin (14), lit. a) din aceeași lege, aprobă continuarea activității de către Serviciul Public de Alimentare cu Apă și Canalizare al Comunei Dragalinaserviciu cu personalitate juridică  înființat în baza Legii nr. 51/2006,  și  după  data  de  01.07.2024.

Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestată în condițiile prevăzute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează viceprimarul comunei Dragalina.

Art.4. Prezenta hotărâre se va aduce la cunoștință publică prin publicare în Monitorul Oficial Local al comunei Dragalina și se comunică instituțiilor și persoanelor interesate în condițiile art. 197 din Codul administrativ prin grija secretarului general al comunei.

 

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI DRAGALINA

Marian-Gabriel STANCIU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI DRAGALINA

Gabriel POPESCU

Rezultate voturi