ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 36 din 30.07.2024

Anexa nr. 1 la HCL nr.36 /30.07.2024

RAPORT PRIVIND ANALIZA STADIULUI COMPLETĂRII REGISTRULUI AGRICOL PE
TRIMESTRUL III, ANUL 2024.

Compartimentul Registrul Agricol funcționează in subordinea Primarului comunei Drăgoeşti, domnul Melente Gheorghe si a Secretarului comunei, domnul Melente Ilie Liviu.

Activitatea compartimentului agricol este asigurata de un funcționar public in funcție de execuție: Referent  Ortopan Maria

Activitatea compartimentului agricol este reglementata prin prevederile următoarelor acte normative:

-O.G Nr. 28/2008, privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare;

-Art 7, alin 4, din Ordinul nr 25/2020, pentru aprobarea normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol, pentru perioada 2020-2024;

-Hotararea de Guvern nr 985/2019, privind Registrul Agricol pe anii 2020-2024;

-Ordonanța Guvernului nr 33/2002, privind reglementarea eliberării certificatelor si adeverințelor de către autoritatile publice centrale si locale;

- Art.I pct.3, din Legea nr.54/2017, privind modificarea și completarea O.G. Nr.28/2008 privind registrul agricol;

              In comuna  Drăgoeşti, Registrul Agricol este ţinut in format electronic şi  scris.

Activitatea funcționarului din cadrul compartimentului Registrul Agricol, in anul 2024, va fi axata pe:

-Completarea pe hârtie si pe suport electronic a informațiilor in condițiile impuse de prevederile legale in vigoare;

-Tinerea la zi a tuturor pozițiilor din registrele agricole, operațiune ce presupune inscrierea, completarea si centralizarea datelor, dar si efectuarea operațiunilor de modificare a datelor si informațiilor, cu acordul scris al secretarului;

-Furnizarea de date, rapoarte, situații către Direcția Județeană de Statistica si Direcția pentru Agricultura Valcea;

-întocmirea si eliberarea de atestate de producător si carnete de comercializare a produselor din sectorul agricol;

-Afișarea la avizierul instituției a listelor cuprinzând producătorii agricoli carora li s-au intocmit si eliberat atestate si carnete de comercializare a produselor din sectorul agricol.

-Eliberarea adeverințelor cu privire la datele inscrise in registrele agricole sau cu privire la alte date existente in baza de date a compartimentului Registrul Agricol si APIA;

-înregistrarea Contractelor de Vanzare-Cumparare, Contractelor de Partaj Voluntar, Contractelor de întreținere, Contractelor de Schimb, Contractelor de Donație, Contractelor de Superficie, Certificatelor de Moștenitor, Contractelor de Arenda, de pe raza comunei Drăgoeşti;

-Interconectarea cu Registrul Agricol National (RAN) in vederea raportării unitare către instituțiile interesate, a datelor gestionate de către acesta.

-Efectuarea de activitati privind relații cu publicul, consiliere, acordare de sprijin celor care se adreseaza cu diferite probleme agricole;

-Colaborarea cu celelalte servicii ale primăriei in rezolvarea numeroaselor probeme curente si colaborarea cu diferite instituții ( Direcția de Statistica, Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara, Direcția Agricola, APIA, Politie, Insitutia Prefectului, Serviciul Finanțelor Locale Valcea etc) in limita competentelor stabilite de conducerea primăriei;

-Preluarea lunara a informațiilor de la Compartimentul de Stare Civila- privind persoanele născute ori decedate si inregistrarea lor in registrele agricole;

              Secretarul General al UAT Drăgoeşti, coordonează, verifica si răspunde de modul de completare si tinere la zi a registrului agricol. Orice modificare a datelor inscrise in registrul agricol, se face numai cu acordul scris al secretarului localității.

             Ori de cate ori intervin modificări in registrul agricol referitoare la terenuri, la categoria de folosința a acestora, la clădiri, la mijloace de transport sau la orice bunuri deținute in proprietate ori in folosința, după caz, de natura sa conducă la modificarea oricăror impozite si taxe locale, funcționarii publici cu atribuții privind completarea si tinerea la zi si centralizarea datelor din registrele agricole, au obligația de a comunica aceste modificări funcționarilor publici din compartimentele de resort din aparatul de specialitate al primarului, in termen de trei zile lucratoare de la data modificării;

 

                      In acest sens, fiecare poziție din registru are un număr de 16 capitole:

Capitolul I - componenta gospodariei/exploatatiei agricole fara personalitate juridica, nume, prenume, CNP, legaturi de rudenie-denumire-cod-mentiuni

Capitolul II -terenurile aflate in proprietatea gospodăriei (arabil, pășuni, finețe, vii, livezi, grădini familiale, păduri, drumuri si căi ferate,construcții, terenuri neproroductive,ape,bălti) respectiv identitfîcarea pe parcele a terenurilor aflate in Proprietatea gospodăriei, pe fiecare an in parte;

Capitolul III - modul de utilizare a suprafețelor agricole situate pe raza Localității, pe fiecare an in parte;

Capitolul IV -suprafața arabila situata pe raza localității- grupe de cultura sianume-cereale, leguminoase, radacinoase, plante textile, plante pentru industrializare, legume, plante de nutret, plante producerea de semințe respectiv suprafața cultivata in sere si solarii pe raza localității si suprafața cultivata cu legume in grădinile familiale pe raza localității, pe fiecare an in parte;

Capitolul V -numărul pomilor răzleți pe raza localității, suprafața plantațiilor pomicole si numărul pomilor pe raza localității, alte plantații pomicole aflate in teren pe raza localității, vii, pepinere viticole si hameiste pe raza localității, pe fiecare    an in parte;

Capitolul VI - suprafețele efectiv irigate in câmp, situate pe raza localității, pe culturi,pe        fiecare an in    parte;

Capitolul VII - animale domestice si/sau animale sălbatice crescute in captivitate, in condițiile legii-situația la inceputul semestrului-pe specii si categorii de animale, pe            fiecare an in parte;

Capitolul VIII - evoluția efectivelor de animale in cursul anului, aflate in proprietatea gospodariilor/exploatatiilor agricole fara personalitate juridica, cu domiciliu in localitate si /sau in proprietatea unităților cu personalitate juridica, care au activitate pe raza localității, pe fiecare an in parte;

Capitolul IX -utilaje, instalații pentru agricultura si silvicultura, mijloace de transport cu tracțiune mecanica si animala existente la inceputul anului, pe fiecare an           in parte;

Capitolul X -aplicarea ingrasamintelor, amendamentelor si pesticidelor pe suprafețe situate pe raza localității, respectiv utilizarea ingrasamintelor chimice (in echivalent substanța activa) la principalele culturi, pe fiecare an in parte;

Capitolul XI -construcții existente la inceputul anului pe raza localității -clădiri, adresa clădirii, zona suprafața construita desfasurata - metri patrati, tipul clădirii, anul terminării,       pe fiecare an   in parte;

Capitolul XII - Atestatele de producător si carnetele de comercializare eliberate/vizate-produsul pentru care se solicita atestatul, nr atestat /data eliberării, vizării semestriale, seria si numărul carnetului de comercializare , data eliberării, nr.    si         data            avizului           consultativ;

 

Capitolul XIII - Mențiuni cu privire la sesizarile/cererile pentru deschiderea procedurilor succesorale inaintate notarilor publici-data decesului-date despre succesibili-nume si prenumele, adresa, localitate, strada, număr,numar/data inregistrarii,SNP/BN (societate profesionale notariala, birou notarial) către care se transmite;

Capitolul XIV - înregistrări privind exercitarea dreptului de preemtiune-nr.data ofertei de vanzare -suprafața (ha)-numarul de carte funciara, aviz final al MADR /DADR-nr. data, adeverința de vanzare libera, nr. data, comparator, nume si prenume, prețul          (lei);

Capitolul XV - A) înregistrări privind contractele de arendare- nume si prenume arendas/arendator , nr. contract de arenda, data incheierii contractului de arendaperioada de arendare, suprafața parcelei arendate, categoria de folosința, nr bloc fizic,redeventa. B) înregistrări privind contractele de concesiune, nume si prenume concedent/concesionar , număr contract de concesiune, data incheierii contractului de concesiune, perioade de concesiune, suprafața parcelei concesionate, categoria de       folosința, nr. bloc fizic.

- Capitolul XVI - Mențiuni speciale Funcționarul public are in gestiune in anul 2024 un număr de 1616 poziții de rol in Registrul Agricol, din care:

-1038 de poziții ale gospodăriilor cu domiciliul in localitate:

-546 de poziții ale gospodăriilor cu domiciliul in alte localitati;

-32 de poziții ale persoanelor juridice.

 

Conform Registrului Agricol, in trimestrul II1-2024, situația terenurilor pe categorii de folosința, se prezintă astfel:

REGISTRUL AGRICOL TABEL SUPRAFEȚE TOTALE DEFALCATE PE CATEGORIE TEREN

Categorie teren

Cod

Categorie

Suprafața I + E

(ha)

Suprafața I (ha)

Suprafața E (ha)

1

2

3

4

5

Teren arabil (inclusiv sere și solarii)

01

1.384

26

1358

Pășuni naturale

02

311

0

311

Fânețe naturale

03

0

0

0

Vii, pepiniere viticole și hameiști

04

30

30

0

din care: - vii pe rod

05

30

30

0

- hameiști (total)

06

0

0

0

Livezi de pomi, pepiniere pomicole, arbuști fructiferi

07

30

15

15

din care: - livezi pe rod

08

30

15

15

Grădini familiale

09

49

49

0

Păduri și alte terenuri cu vegetație forestieră

10

125,80

0

125,80

din care: păduri

11

125,80

0

125,80

Drumuri și căi ferate

12

0

0

0

Construcții

13

456,80

456,80

0

Terenuri degradate și neproductive

14

60

0

60

Ape și bălți

15

469,40

0

469,40

Total (ha):

2196

576,80

2339,20

                                                       



                                                  ANEXA NR. 2 LA HCL NR.  36/ 30.07.2024

 

 

PROGRAM DE MĂSURI pentru eficientizarea activității de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei
 Drăgoești, județul Vâlcea

 

Nr. Crt.

DENUMIREA ACTIVITATII

TERMEN DE ÎNDEPLINIRE

PERSOANE RESPONSABILE

1.

înscrierea datelor, completarea, ținerea la zi și centralizarea datelor din Registrul Agricol, atât pe suport de hârtie cât și în format electronic, conform prevederilor O.G. Nr.28/2008 privind Registrul Agricol, cu modificările și completările ulterioare, H.G. Nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020- 2024. Realizarea corespondenței datelor înscrise în Registrul Agricol cu numărul din rolul nominal unic ce îl privește pe contribuabil, existent în evidența Compartimentului Financiar - Contabil (Taxe și Impozite).

Permanent

Funcționarul din cadrul Compartimentului Agricol, Compartimentul Impozite și taxe locale și de către alte persoane desemnate prin Dispoziția primarului comunei Drăgoești;

2.

Orice modificare in Registrul Agricol se va face numai cu acordul scris al secretarului

Permanent

Funcționarul din cadrul Compartimentului Agricol și de către alte persoane desemnate prin Dispoziția primarului comunei Drăgoești;

3.

Informarea permanentă                                                   a

compartimentul Registrul Agricol cu privire la construcțiile noi finalizate sau în curs de finalizare în vederea înregistrării în Registrul Agricol, de către persoana responsabilă cu Urbanismul și Amenajarea Teritoriului.

Permanent

Funcționarul din cadrul Compartimentului Agricol, și persoana resposabilă cu Urbanismul;

4.

Verificarea contractelor de arendă, pentru a se evita înregistrările duble pentru aceeași suprafață de teren

Permanent

Secretarul general            al

comunei, funcționarul responsabil cu înscrierea datelor în Registrul agricol și de către alte persoane desemnate prin Dispoziția primarului comunei;

5.

Luarea tuturor măsurilor pentru întocmirea și ținerea la zi a Registrului Agricol în format electronic, pentru asigurarea furnizării datelor din Registrul Agricol cu respectarea prevederilor legale

Permanent

Funcționarul responsabil cu înscrierea datelor în Registrul agricol și de către alte persoane desemnate prin Dispoziția primarului comunei  Drăgoești ;

6.

Se asigură publicitatea perioadelor în care persoanele fizice sau juridice au obligația să declare datele pentru înscrierea în registrul agricol prin: publicarea pe site-ui propriu al instituției Secțiunea Informații publice/ Anunțuri, precum și prin afișare la sediul instituției, după cum urmează: a) 5 ianuarie — 1 martie, pentru datele anuale                         privind                         membrii

gospodăriei, terenul aflat în proprietate și cel pe care îl utilizează, clădirile cu destinația de locuință, construcțiile anexe și mijloacele de transport cu tractțunc animală și mecanică, mașinile, utilajele și instalațiile pentru agricultură și silvicultură, efectivele de animale existente la persoanele fizice/juridice la începutul fiecărui an, precum și modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animate pc care le dețin, ca urmare a vânzării cumpărării, a produșilor obținuți, a morții sau sacrificării animalelor ori a altor inlrări-ieșiri. b) 1 — 31 mai, pentru datele privind modul de folosință a terenului, suprafețele cultivate, terenurile necultivate, ogoarele, numărul pomilor în anul agricol respectiv

 

Permanent

Secretarul general            al

comunei, funcționarul responsabil cu înscrierea datelor în Registrul agricol și de către alte persoane desemnate prin Dispoziția primarului comunei  Drăgoești

7.

Secretarul general al comunei si alte persoane din aparatul de specialitate al primarului anume desemnate de acesta verifica concordanța dintre din registrul agricol si datele din Registrul de Rol Nominal Unic

Permanent

Secretarul general            al

comunei, funcționarul responsabil cu înscrierea datelor în Registrul agricol și de către alte persoane desemnate prin Dispoziția primarului comunei

8.

Arhivarea și predarea anuală a
documentelor create de
Compartimentul Agricol, la arhiva,
aceasta activitate presupune arhivarea
dosarelor create in conformitate cu Legea
 nr. 16/1996, a Arhivelor naționale

 

Permanent

Funcționarul din cadrul
Compartimentului Agricol, și
de către alte persoane
desemnate prin Dispoziția
 primarului comunei Drăgoești.