Nr. 22 / 26.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea utilizării în anul 2025 a excedentului anual al bugetului local rezultat la încheierea exercițiului bugetar al anului 2024

Inițiator proiect

Dorin-Gabriel RĂDUCANU

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Dumbrăvești

Comuna Dumbrăvești

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 22 din 26.03.2025

privind aprobarea utilizării în anul 2025 a excedentului anual al bugetului local rezultat la încheierea exercițiului bugetar al anului 2024

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 58 alin. (1), lit c)  din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, modificată și completată;
  2. O.M.F.P. nr.6688/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2024;
  3. Legea nr. 9/2025 privind  bugetul de stat pe anul 2025;
  4. art. 129 alin. (1), alin. ( 2) lit. b) coroborat cu alin (4) lit a)  din  Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, modificată și completată;
  5. art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, modificată și completată;
  6. art. 81 - art. 83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, modificată și completată
  7. Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala, republicată;

Ținând cont de:

a)  Hotărârea Consiliului Local al comunei Dumbrăvești nr. 2 din 13.01.2025 privind aprobarea utilizării parțiale în anul 2025 a excedentului anual al bugetului local rezultat la încheierea exercitiului bugetar al anului 2024

b) Hotărârea Consiliului Local al comunei Dumbrăvești nr. 3 din 13.01.2025 privind aprobarea Listei provizorii a obiectivelor de investiții pe anul 2025 a comunei Dumbrăvești

c) Avizul nr. 21 din 25.03.2025 al Comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget finanțe, administrația domeniului public și privat al comunei, agricultură, gospodarie comunală, protecția mediului, servicii și comerț;

d)  Avizul nr. 21 din 25.03.2025  al Comisiei pentru învațământ, sănătate, cultură și religie, protecție socială, activități sportive și de agrement;

e) Avizul nr. 22 din 25.03.2025 al Comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apararea oridinii și liniștii publice a drepturilor cetățenilor;

f) Avizul nr . 1755 din 11.03.2025 al Secretarului general al Comunei Dumbrăvești;

Luând act de:

  1. Referatul  de aprobare nr.1685 din 11.03.2025 al Primarului Comunei Dumbrăvești, în calitatea sa de inițiator al proiectului de hotărâre
  2. Raportul de specialitate nr.1686 din 11.03.2025 întocmit de către dna. Radu Adriana Alina, inspector în cadrul Compartimentului Financiar Contabil și resurse umane, compartimentul de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului Comunei Dumbrăvești;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei dumbrăvești

întrunit în a 7-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

         Art. 1 -  Se aprobă utilizarea în anul 2025 a excedentului anual al bugetului local rezultat la încheierea exercițiului bugetar al anului 2024, în sumă de de 817.360 lei pentru acoperirea cheltuielilor secțiunii de dezvoltare după cum urmează:

      La cap.51.02 

-  Nomenclator stradal com. Dumbrăvești - 101.000 lei

 - Digitalizarea serviciilor comunei Dumbrăvești - 34.100 lei

      La cap.65.02 

- Servicii de consultață pentru întocmirea proiectului în vederea accesării fondurilor nerambursabile (pt școala Dumbrăvești) - 54.000 lei

 -  Consultanță în domeniul achizițiilor (pt școala Dumbrăvești) - 59.500 lei

 - Reabilitare fațade și  modificare formă acoperiș Grădinița  Plopeni Sat - 403.000 lei

       La cap.67.02 

-  Cresterea eficientei energetice si gestionarea inteligenta a energiei în clădirile   publice - Cămin Cultural, Comuna Dumbrăvești, Sat Dumbrăvești - 88.053 lei

 - Proiecte, Studii Topo, Studii Geologice, Expertize, Caiete de sarcini, Documentații avize, Evaluări, dirigenție santier - 2.357 lei

       La cap.70.02 

- Modernizare rețea  de apa prin construire bazin și stație  pompare în comuna  Dumbrăvești - 7.350 lei

 - Achiziție sistem sirena alarmare - 35.000 lei

      La cap.84.02

 - Refacere 2 poduri (PV nr.3818/30.06.2021) - Pod peste pârâul Vărbilau în com. Dumbrăvești, Jud.Prahova - 33.000 lei

     Art. 2  -  Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de  Primarul Comunei Dumbrăvești prin Compartimentul financiar contabil și resurse umane din cadrul aparatului de specalitate.

      Art. 3 -  De la data emiterii prezentei orice alte dispoziții contrare își încetează aplicabilitatea. 

     Art. 4 -   Prezenta  hotărâre  va  fi  comunicată  prin  grija  secretarului  general  al comunei Dumbrăvești.

  Art. 5 - Prezenta hotărâre poate fi atacată la Tribunalul Prahova, în termenul și în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004,  modificată și completată.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Marian JARAVETE

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI DUMBRĂVEȘTI,

Luminița-Mihaela DESPA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 22 / 26.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 22 / 26.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 26.03.2025
2 Comunicarea către primar 31.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 08.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 31.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 31.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu