Nr. 21 / 17.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea actualizarii Devizului de cheltuieli si a indicatorilor tehnico economici aferenți proiectului „ÎNFIINȚAREA CENTRULUI DE COLECTARE A DEȘEURILOR PRIN APORT VOLUNTAR FĂCĂENI - JUDEȚUL IALOMIȚA” în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență al României, COMPONENTA 3 – Managementul Deșeurilor, Investiția I.1.A Înființarea de centre de colectare cu aport voluntar

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

17 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Ialomița

Consiliul Local al comunei Făcăeni

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 21 din 17.03.2025

privind aprobarea actualizarii Devizului de cheltuieli si a indicatorilor tehnico economici aferenți proiectului „ÎNFIINȚAREA CENTRULUI DE COLECTARE A DEȘEURILOR PRIN APORT VOLUNTAR FĂCĂENI - JUDEȚUL IALOMIȚA” în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență al României, COMPONENTA 3 – Managementul Deșeurilor, Investiția I.1.A Înființarea de centre de colectare cu aport voluntar

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  2. Hotărârea Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  3. Planul Național de Redresare și Reziliență al României aprobat de Consiliul UE (28 octombrie 2021);
  4. Ordinul MDLPA 999/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile și condițiile aplicabile finanțării din fondurile europene aferente Planului național de redresare şi reziliență în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3, Managementul deșeurilor;
  5. art. 7 alin. 6 și art. 10 alin. 6 din Hotararea Guvernului nr. 907/2016, privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  6. Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență; 
  7. Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012; 
  8. Regulamentul (UE) 2020/2094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19; 
  9. Regulamentul (UE) 2021/240 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic; 
  10. Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din data de 03 noiembrie 2021 (CID); 
  11. Regulamentul (UE) 2021/240 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic; 
  12. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare şi reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi reziliență aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare; 
  13. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134/2021 pentru aprobarea Acordului de împrumut (Mecanismul de redresare și reziliență) dintre Comisia Europeană și România, semnat la București la 26 noiembrie 2021 și la Bruxelles la 15 decembrie 2021; 
  14. Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2367/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condițiile aplicabile finanțării din fondurile europene aferente Planului național de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A pentru subinvestiția I1.a ,, Înființarea de centre de colectare prin aport voluntar”, Investiția I1. ,,Dezvoltarea, modernizarea și completarea sistemelor de management integrat al deșeurilor municipale la nivel de județ sau la nivel de orașe/comune“, Componenta 3. Managementul deșeurilor(„Ghid specific”); 
  15. Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 1541/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru compensarea costurilor de investiții necesare pentru dezvoltarea infrastructurii de management al deșeurilor municipale din România; 
  16. Legea nr. 178/2022 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  17. Ordonanța  de  urgență  nr.   124/2021  privind  stabilirea  cadrului  instituțional  și  financiar  pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
  18. OUG 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate,
  19. Prevederile art. 44, alin. 1 din Legea nr. 273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  20. Prevederile art. 129, alin. 2, lit. b, alin. 4, lit. d, si al art. 139, alin. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare al primarului Comunei Făcăeni inregistrat sub nr.  1409 din 13.03.2025;
  2. Raportul compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate a primarului  Comunei Făcăeni, inregistrat sub nr. 1408/ 13.03.2025;
  3. avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei făcăeni

întrunit în prima ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - (1) Se aprobă actualizarea Devizului aferent proiectului „ÎNFIINȚAREA CENTRULUI DE COLECTARE A DEȘEURILOR PRIN APORT VOLUNTAR FĂCĂENI - JUDEȚUL IALOMIȚA, cod proiect C3I1A0122000557” în vederea implementarii acestuia în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C3, Investitia I1. 

            (2) Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai proiectului „ÎNFIINȚAREA CENTRULUI DE COLECTARE A DEȘEURILOR PRIN APORT VOLUNTAR FĂCĂENI - JUDEȚUL IALOMIȚA, cod proiect C3I1A0122000557” conform Devizului actualizat prezentat în Anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta Hotărâre

Art. 2 - Se aprobă Devizul general al proiectului, cu valoarea totală în cuantum de 4.671.603,16 lei cu TVA, respectiv  3.934.253,27 lei fara TVA. 

 Valoarea aferenta C+M este de 2.687.330,56 lei cu TVA, respectiv 2.258.260,98 lei fără TVA.

Art. 3  - Valoare totală eligibilă prin PNRR de 3.829.999,86 lei fără TVA din care:

  •  C+M = 2.184.468,48 lei fara TVA

 

TVA aferentă cheltuielilor eligibile este în cuantum de 717.843,27 lei

Art. 4 - Sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului „ÎNFIINȚAREA CENTRULUI DE COLECTARE A DEȘEURILOR PRIN APORT VOLUNTAR FĂCĂENI - JUDEȚUL IALOMIȚA, cod proiect C3I1A0122000557” pentru implementarea proiectului în condiții optime, se vor asigura din bugetul local al UAT Comuna Facaeni. 

Art. 5  - Valoarea totala neeligibila, suportata de la bugetul local al UAT Comuna Facaeni este de 104.253,41 lei fara TVA

TVA-ul aferent cheltuielilor neeligibile este in cuantum de 19.506,62 lei

Art. 6 - Se împuternicește dl. Daniel Marian Alexandrescu, în calitate de Primar, să semneze toate actele necesare în numele UAT Comuna Facaeni pentru implementarea Proiectului. 

Art. 4 - Secretarul Comunei Făcăeni va comunica prezenta hotarare Primarului Comunei Făcăeni, precum si Institutiei Prefectului Judetului Ialomița. 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Marilena TUDORACHE

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI FĂCĂENI,

Marioara CREANGĂ

cu atribuții delegate specifice secretarului general

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 21 / 17.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 14
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 14
4 Numărul voturilor „PENTRU” 14
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 21 / 17.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 17.03.2025
2 Comunicarea către primar 17.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 28.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 25.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 01.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 17.03.2025