Nr. 12 / 28.02.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind declararea stării de insolvabilitate a unor debitori persoane fizice, scoaterea creantelor fiscale ale acestora din evidenta curentă și trecerea în evidență separate.

Hotărâre

România

România

Județul Vaslui

Consiliul Local al comunei Ferești

Comuna Ferești

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 12 din 28.02.2025

privind declararea stării de insolvabilitate a unor debitori persoane fizice, scoaterea creantelor fiscale ale acestora din evidenta curentă și trecerea în evidență separate.

Având în vedere:

-      referatul de aprobare a primarului comunei Feresti, judetul Vaslui prin care propune aprobarea declararii starii de insolvabilitate a unor contribuabili-persoane fizice.

-      raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local al comunei Ferești.

-      raportul de specialitate nr. 418 / 06.02.2025  intocmit de compartimentul de taxe si impozite;

-      prevederile art. 265 alin.(1), alin.(2), alin. (3) si art. 266 alin. (2) din Legea nr.207/2015, privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare;

In temeiul - prevederilor art. 129, art. 139, art.196(1) lit. a, din O.U.G.57/2019,privind Codul Administrativ;


Consiliul Local al comunei Ferești, jud. Vaslui adopta prezenta hotărare

Art. 1. Se declară starea de insolvabilitate pentru debitorii persoane fizice cuprinși în anexa nr. I la prezenta hotărâre.

Art. 2. Creanțele fiscale înregistrate de debitorii declarați în stare de insolvabilitate se scot din evidența curentă și se vor trece într-o evidență separată, iar aplicarea măsurilor de executare silită se întrerupe.

Art. 3. Verificarea situației debitorilor, persoane fizice declarați insolvabili se va face în conformitare cu prevederile art. 37 din Codul de Procedură Fiscală, cel puțin o dată pe an, fiind reluate investigațiile asupra stării materiale, iar actele administrative emise cu ocazia verificării nu constituie acte de executare silită.

Art. 4. În cazul în care se constată că debitorii persoane fizice declarați insolvabili au dobândit venituri sau bunuri urmăribile, se vor lua măsurile necesare de trecere din evidența separată în evidența curentă și începerea procedurii de recuperare/încasare sau de executare silită în vederea recuperii acestora.

Art. 5. Termenul de prescripție este de 5 ani, cu începere de la data înregistrării declarării stării de insolvabilitate. Dacă la sfârșitul perioadei de prescriere nu se constată dobândirea unor venituri sau bunuri urmăribile, se va proceda la scăderea creanțelor fiscale din evidența analitică pe plătitor, potrivit art. 218 din din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Scăderea se face și în cursul perioadei de prescripție în cazul debitorilor, persoane fizice decedați, dați disparuți sau care au fost declarați decedați printr-o hotărâre judecătorească.

Art. 6. Compartimentele de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Ferești vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.


PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Alin-Marian MANEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI FEREȘTI,

Viorel GAVRILUȚĂ

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 28.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 28.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 28.02.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 13.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 06.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 06.03.2025
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu