ANEXĂ la hotărârea nr. 20 din 25.03.2025

STUDIU DE OPORTUNITATE 

privind închirierea prin licitație publică cu strigare  a suprafeței de 

49,76 ha pajiști proprietatea publică  a comunei Ferești, județul Vaslui

 

Descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie închiriat 

Obiectul licitaţiei deschise prin licitație publică cu strigare a suprafeței de 49,76 ha pajiști proprietatea publica a comunei Feresti, județul Vaslui ,  identificate după cum urmează:

Nr.

crt      Trup de pajiste      Suprafata totala -hectare-      Parcela

1.      Ses ocolul vacilor      29,63 ha      T 8, P-308, 311

2.      Ses in fata fermei      2,73 ha      T 17, p-404,415

3.      Ses Bousori      3,30 ha      T 8, p-308, 311/ T 7, P-287, 295 

4.      Coasta Morii      14,10 ha      T10, P 229, 336, 340, 345, 346, 347, 348

      TOTAL SUPRAFATA      49,76 ha      

1.      Obiectivele locatorului:

a)      menţinerea  suprafeţelor de pajişti,  

b)      realizarea păşunatului raţional pe grupe de animale şi tarlale, cu scopul menţinerii calităţii covorului vegetal,  

c)      creşterea producţiei de masă verde pe ha pajişte, 

d)      realizarea de construcţii zoopastorale sau modernizarea celor existente, 

e)      drumuri de acces la construcţiile zoopastorale şi golurile alpine,  

f)      realizarea de surse de apă potabilă, puţuri, aducţiuni de apă necesare pentru exploataţie. 

g)      respectarea prevederilor Amenajamentului pastoral pentru pajiștile din comuna Feresti.


2.      Motive de ordin social

Până la această dată s-au înregistrat o serie de solicitări din partea locuitorilor comunei Feresti, persoane fizice sau juridice, crescători de animale, privind închirierea păşunilor de pe raza localităţii. În conformitate cu art. 9 alin.2 din OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru  modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, cu modificările și completările ulterioare    "(2) Pentru punerea in valoare a pajistilor aflate in domeniul privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor si pentru folosirea eficienta a acestora, unitatile administrativ-teritoriale, prin primari, in conformitate cu hotararile consiliilor locale, in baza cererilor crescatorilor de animale, persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in Registrul national al exploatatiilor, membri ai colectivitatii locale sau care au sediul social pe teritoriul localitatii respective, incheie contracte de inchiriere prin atribuire directa, in conditiile prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru suprafetele de pajisti disponibile, proportional cu efectivele de animale detinute in exploatatie, pe o perioada cuprinsa intre 7 si 10 ani. Suprafetele de pajisti ramase nealocate se atribuie in conditiile prevederilor alin. (1) crescatorilor de animale persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in Registrul national al exploatatiilor." 


3.      Motive de ordin financiar şi economic 

În conformitate cu art. 9 alin.7 din OUG nr.34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 „Resursele financiare rezultate din administrarea pajiştilor proprietate publică sau privată a comunelor, oraşelor, respectiv a municipiilor se fac venit la bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz.”


4.      Motive de mediu 

a.      Determinarea părţilor din pajişte care sunt oprite de la păşunat,  

b.      Respectarea capacităţii de păşunat a pajiştii,  

c.      Realizarea păşunatului pe secţiuni pentru diferite specii de animale,  

d.      Orice alte elemente necesare punerii în valoare şi exploatării raţionale a pajiştii,  

e.      Respectarea bunelor condiţii agricole şi de mediu.


5.      Procedura utilizată pentru atribuirea contractului de închiriere şi justificarea alegerii procedurii.  

În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) din OUG nr. 34 din 23 aprilie 2013 modificată și completată prin Legea 44/2018 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991. Pentru punerea în valoare a pajiștilor aflate în domeniul public al comunelor, orașelor, respectiv al municipiilor și pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primarii, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE a U.A.T. Feresti, încheie contracte de închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajiști disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă de 7 ani, cu posibilitatea prelungirii acestuia prin act adiţional, în condiţiile legii, dar fără să se depăşească termenul maxim de 10 ani prevăzut la art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 cu modificările şi completările ulterioare.  

Se propune ca procedură de atribuire a contractului de închiriere:  

- Licitație publică cu strigare pentru suprafețele de pajiști rămase disponibile care se va desfășura conform cu Regulamentul procedurii de licitație publică cu strigare.

Durata închirierii  

Durata închirierii va fi de 7 ani.


6.      Termene de realizare a procedurii de închiriere 

După adoptarea Hotărârii Consiliului Local al comunei Feresti de aprobare a închirierii pajiştilor susmenţionate se va proceda la iniţierea procedurii de atribuire a contractului de închiriere, conform următoarelor acte normative: OUG 34/2013, HG.1064/2013, Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nr.407/2013, Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr.544/2013 şi prevederilor Codului civil aflat în vigoare.  

După adoptarea Hotărârii Consiliului Local al comunei Feresti se va proceda la afişarea anunţului publicitar la sediul Primăriei comunei Feresti şi la publicarea anunţului publicitar privind licitaţia publică într-un ziar  local şi pe site-ul instituţiei.  

Licitaţia publică va avea loc la data limită care va fi prevăzută pentru depunerea ofertelor şi documentaţiei.


7.      Încheierea contractului de închiriere 

Contractul de închiriere se va încheia cu ofertantul/ofertanţii care va/vor fi declarat/declaraţi câştigător/câştigători avându-se în vedere ofertele prezentate în cadrul licitaţiei publice  şi condiţiile stabilite în caietul de sarcini. În cazul unei singure oferte pentru un lot de pajişte, contractul de închiriere se va întocmi prin licitatie la preţul oferit care nu poate fi mai mic decât preţul  de pornire al licitaţiei stabilit prin hotărâre de Consiliul local al comunei Feresti.





8.      Nivelul minim al închirierii

Nivelul minim al chiriei/ha/an care reprezintă şi preţul de pornire a licitaţiei publice se propune a fi  de 10% din preţul mediu/tonă masă verde/ha de 50 lei/tonă aprobat de Consiliul Judeţean Vaslui, raportat la cantitatea de producţie medie masă verde la hectar .  

Orice ofertă care va avea un nivel minim al chiriei sub cel stabilit de  Consiliul local Feresti va fi respinsă. 


Anexa nr. 2


CAIET DE SARCINI

privind închirierea prin licitație publică cu strigare  a suprafeței de 49,76 ha pajiști proprietatea publica a comunei Feresti, județul Vaslui


1.      Informatii generale privind obiectul închirierii  

Prezentul Caiet de sarcini cuprinde date referitoare la obiectul și durata închirierii, condițiile de exploatare a terenului, clauze financiare, cerințe impuse de organizator, pentru pajiștile neatribuite în suprafață de 49,76 ha aparținând U.A.T. Feresti, județul Vaslui.  

Legislație aplicabilă:  

1.      Ordonanţa de Urgenţă nr. 34/23.04.2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajiștilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 publicată in Monitorul oficial nr. 267/13.05.2013;  

2.      Hotărârea de Guvern nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;  

3.      O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ cu completările și modificările ulterioare;  4. Ordin nr. 544/2013 Met. de calcul al încărc. optime de animale pe hectar de pajişte.  

5.      Ordin M.A.D.R. nr. 407/2013 pentru aprobarea contractelor-cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor  

6.      Legea nr. 44/2018 privind modificarea și completarea OUG 34/2013 privind modificarea și completarea Legii 18/1991. 

2.      OBIECTUL ÎNCHIRIERII  

2.1.Obiectul închirierii: terenuri agricole- categoria de folosință pășune în suprafață totală de 49,76 hectare.  

2.2.Terenurile care fac obiectul închirierii aparțin domeniului public al U.A.T. Feresti județul Vaslui, în suprafață de 49,76 hectare și se regăsesc descrise parcelar în tabelul următor. 

Capacitatea de pãșunat 

 

 

Trup de pajiște        

Suprafața parcele de 

exploatare (ha)        

Productia de masa verde kg/ha        

Producția totalã de masã verde (kg) 

(col 1 x 2) 

       

Număr zile de pășunat       Încãrcare cu UVM 

(UNITATE VITĂ MARE) 

                              Încărcătura minimă de animale

0,3 UVM/HA      Încărcătura maximă de 

animale 

1 UVM /HA

0       1       2       3       4       5       

Ses ocolul vacilor      

29,63      

4900      

145,187      180      8,88      

29,63

Ses in fata fermei      2,73      4900      13377      180      0,9      2,73

Ses Bousori      3,30      4900      16170      180      1,00      3,30

Coasta Morii      14,10      4900      69090      180      4,23      14,10

Pentru calculul încărcăturii de animale este folosită  formula redată în Ordinul 544/2013 art.10. 

Î.A. = (P.d)/( (Ci x Z.p)) =  UVM 

ÎA = încărcătura cu animale/ha de păşune exprimată în UVM/ha P.d = producţia disponibilă de masă verde (kg/ha),  

C.i. = consum zilnic de iarbă - 65 kg/UVM. 

Z.p. = număr de zile de păşunat într-un sezon. 


Conversia în UVM a speciilor de animale domestice este redată în tabelul următor întocmit conform legislației în vigoare (s-au utilizat ratele de conversie stabilite pentru Statele Membre prin Regulamentul (CE nr.1974/2006), transpuse pe plan naţional în OMADR nr. 544/2013.   

Conversia în UVM a speciilor de animale domestice  

Specificare  

       Coeficient transformare UVM        de în       Nr. capete 

pentru 1 UVM  

Tauri și boi de muncã       1,0-1,2             0,8-1,0 

Vaci de lapte       1,0             1,0 

Bovine de toate varstele (în medie)       0,7-0,8             1,3-1,4 

Tineret bovin peste 1 an       0,5-0,7             1,4-2,0 

Tineret bovin sub 1 an       0,2-0,3             3,3-5,0 

Oi și capre de toate vârstele       0,14             7,1 

Oi și capre mature       0,15-0,16             6,3-6,7 

Cai de toate vârstele       0,8             1,3 

Cai de tracțiune       1,0-1,1             0,9-1,0 

Tineret cabalin peste 1 an       0,5-0,7             1,4-2,0 

Tineret cabalin sub 1 an       0,2-0,3             3,3-5,0 

Exemplu: 1 vacă de lapte echivalentă cu 7 oi sau capre   

2.3.      Destinaţia bunurilor ce fac obiectul închirierii  

Îmbunătățirea nivelului de producție și utilizarea pășunilor reprezintă o axă prioritară a Primăriei Feresti, și se dorește a se realiza în corelație directă cu cantitatea și calitatea producțiilor animaliere obținute, în special din exploatarea speciilor de bovine si caprine. 

3.      DURATA ÎNCHIRIERII  

3.1 Terenurile se închiriază pe o perioadă de 7 ani (conform H.C.L) cu posibilitatea de prelungire prin act adițional la contractual de închiriere și cu posibilitatea revizuirii anuale a contractului de închiriere, inclusiv a prețului chiriei, conform legislației în vigoare.

4.      CONDIŢIILE DE EXPLOATARE A TERENULUI

4.1.Terenurile care fac obiectul prezentului Caiet de sarcini, vor fi folosite doar pentru pășunatul animalelor.  

4.2.Locatarul dobândește dreptul de a exploata în mod direct terenul, pentru care va plăti o chirie anuală la valoarea stabilită prin Contractul de închiriere în urma licitației publice . Chiria împreună cu taxa de teren calculată în conformitate cu prevederile din Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se constituie venit propriu al administrației. Pentru suprafața de pășune care se închiriază, locatarul are obligația realizării lucrărilor de exploatare rațională și întreținere a acestor pășuni conform cu prevederile din Amenajamentul pastoral pentru pajiștile U.A.T. Feresti. Amenajamentul pastoral se pune la dispoziție fiecărui beneficiar de contract de închiriere, ca anexă la contract.  

5.      5.CLAUZE FINANCIARE  

-Pentru localitatea Feresti, suprafețele disponibile și eligibile de pajiști sunt de 49,76 hectare; valoarea de pornire a la licitația publică cu strigare a chiriei anuale conform calculului din Amenajamentul pastoral Feresti este de prețul minim 201lei/ha/an .

Pasul de strigare în cazul de organizare a licitației publice cu strigare este de 10 % (pasul se calculează 10% din produsul preț/ha X nr.hectare). Pentru adjudecarea licitației în cazul fiecărei parcele este necesar un număr de minim un pas de strigare.  

Criteriul de atribuire a contractului de închiriere este cel mai mare nivel al chiriei obținut prin licitare publică în cazul licitației publice cu strigare.  

Conform legislației in vigoare, valoarea minima a chiriei se stabilește ținându-se cont de prevederile Amenajamentului pastoral, prin determinarea cantității de masă verde raportat la studiul pedologic.  


6.      CERINȚE IMPUSE DE ORGANIZATOR

6.1.Solicitanți pentru închirierea pajiștilor U.A.T. Feresti  pot fi crescători de animale din cadrul comunității locale (deținători de exploatație înregistrată pe raza U.A.T. Feresti, județul Vaslui) și/sau Organizații/Asociații locale ale crescătorilor de animale, legal constituite tot din cadrul comunităților locale.  

6.2.Vor fi admiși la ședința publică la licitația publică cu strigare doar crescătorii de animale persoane fizice și juridice care vor depune la Registratura Primăriei Feresti dosarul de participare la închiriere, până la data și ora stabilite de către Primăria comunei Feresti și anunțate prin Anunț public cu respectarea legislației în vigoare. Dosarul de participare la închiriere va conține următoarele documente:  

I.Pentru crescătorii de animale:  

a)      solicitare înscriere la închiriere ce include o declaraţie privind numărul de animale înscrise în registrul agricol, cu solicitarea precisă a suprafeței – formular anexă la caietul de sarcini  

b)      o declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului –  formular anexă .  

c)      declarație pe propria răspundere că nu va suprapășuna – declarație scrisă .  

d)      declarație de imparțialitate – formular anexă .  

e)      declarație de eligibilitate –  formular anexă . 

f)      copie după actul de identitate  

g)      dovada că animalele pentru care se solicită păşune sunt înscrise în RNE și registrul Agricol din cadrul Primăriei Feresti(dacă e cazul) - adeverință primărie și medic veterinar.  

h)      certificat fiscal din care să rezulte faptul că solicitantul nu are datorii neachitate faţă de bugetul local  

i)      o declarație pe proprie răspundere privind alte contracte de închiriere/concesiune/arendă, comodat pentru suprafețe de pășuni deținute pe raza altor unități administrativ – teritoriale și numărul de animale aferent acestora  

j)      dovada achitării contravalorii documentației de licitație de 100 lei și a garanției de participare 100 lei (care se restituie necâștigătorilor).  

II) Pentru organizaţiile şi asociaţiile locale ale crescătorilor de animale  

a)           solicitare înscriere la închiriere  

b)      copie după actul de identitate al administratorului  

c)      dovada achitării contravalorii caietului de sarcini  

d)      o declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului;  

e)      declarație pe propria răspundere că nu va suprapășuna - declarație scrisă  

f)      declarație de imparțialitate  

g)      declaraţie privind eligibilitatea 

h)      documentele de înfiinţare şi funcţionare: cod fiscal, hotărâre judecătorească de înfiinţare, actul constitutiv, statutul asociaţiei / statutul societăţii din care să reiasă şi obiectul de activitate, certificat de înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului din care să rezulte şi codul unic de înregistrare;  

i)      certificat fiscal din care să rezulte faptul că solicitantul nu are datorii neachitate faţă de bugetul local  

j)      declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului;  

k)      documentul de certificare a încărcăturii cu animale: tabele cu numărul animalelor, numele, prenumele, CNP, adresa şi semnătura proprietarilor că dau animalele la păşunat la asociaţia pentru care a semnat la care se anexează adeverinţe eliberate de primărie - registrul agricol cu efectivele de animale deţinute şi adeverinţe eliberate de medicul veterinar cu efectivele de animale înregistrate în RNE pentru fiecare proprietar în parte aduse la zi; 

 Notă: toate copiile din dosarul de participare la licitaţie vor fi certificate - „copie conformă cu originalul"; 

l)      o declarație pe proprie răspundere privind alte contracte de închiriere/concesiune/arendă, comodat pentru suprafețe de pășuni deținute pe raza altor unități administrativ – teritoriale și n umărul de animale aferent acestora.

m)      dovada achitării contravalorii documentației de licitație de 100 lei și a garanției de participare 100 lei (care se restituie necâștigătorilor).  

6.2. Nu vor fi admişi la închiriere participanți care:  

a)      se află în procedura reorganizării judiciare, insolvență sau a falimentului;  

b)      dosarul de participare la închiriere este incomplet;  

c)      prezintă unul din certificatele solicitate în afara termenului de valabilitate;  

d)      au datorii faţă de bugetul local înscrise în certificatul fiscal;  

e)      nu au exploatația sau animalele înscrise în RNE.  

7      CONDITII OBLIGATORII PRIVIND EXPLOATAREA INCHIRIERII

7.1.      Destinația: organizare pășunat pe specii de animale: bovine, caprine,ovine;  

7.2.      Nerespectarea acestei prevederi dă dreptul locatorului sa rezilieze unilateral contractul de închiriere, după o preavizare de 30 zile.  

7.3.      Locatarul are obligația sa asigure exploatarea prin pășunat, eficace în regim de continuitate și de permanenta a terenului ce face obiectul închirierii. In acest scop el trebuie sa respecte încărcătura de animale/ha impusă prin Amenajamentul pastoral Feresti, prezentând in acest sens în fiecare an, o declarație pe propria răspundere privind efectivul anual de animale scoase la pășunat, declarație ce va fi depusa la registratura Primăriei Feresti până cel târziu în data de 1 aprilie a anului respectiv. Daca din datele prezentate în declarație reiese că nu este respectată încărcătura minimă impusă, pentru lotul respectiv și dacă nu se respectă data maximă de depunere a declarației, atunci contractul se reziliază de drept.  

7.4.      De asemenea locatarul va respecta toate legile în vigoare cu privire la obiectul închirierii și va ține cont de Strategia privind organizarea activității de îmbunătățire și exploatare a pajiștilor la nivel național, pe termen mediu si lung, aprobată prin Ordinul Ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor si al Ministrului administrației publice nr. 226/235/2003, cu modificările și completările ulterioare.  

7.5.      Locatarul va efectua anual conform cu prevederile obligatorii din Amenajamentul pastoral, lucrări de fertilizare cu îngrășăminte organice, acestea exercitând un efect ameliorativ asupra însușirilor fizice, chimice si trofice ale solului. O metodă simplă, deosebit de eficientă și foarte economică este fertilizarea prin târlire, conform Amenajamentului pastoral. Desemenea va executa următoarele lucrări prevăzute în amenajamentul pastoral al comunei Feresti, combaterea buruienilor şi a plantelor neconsumate prin cosiri repetate; distrugerea muşuroaielor si nivelarea acestora; curăţarea pajiştei de pietre , cioate, gunoaie; fertilizare; taierea arboretului nedorit si inlaturarea vegetatiei arbustive.  

7.6.      Odată cu semnarea contractului, locatarul are obligația sa respecte toate prevederile si procedurile ce decurg din legislația privind protecția mediului.  

7.7.      Inainte de ieșirea la pășunat se va face controlul sanitar - veterinar al animalelor prin certificatele eliberate de circumscripția sanitar - veterinară.  

7.8.      Locatarul are obligația sa anunțe circumscripția sanitar – veterinară si Primăria Feresti, în termen de 48 ore, în cazul îmbolnăvirii animalelor, apariția unor boli infectocontagioase sau a mortalității animalelor.  

7.9.      Locatarul este obligat sa plătească anual chiria și taxa pe terenul care face obiectul contractului de închiriere conform Codului fiscal si a Hotărârii Consiliului Local Feresti, privind stabilirea taxelor si impozitelor locale.  

7.10.      Locatarul nu poate subînchiria sau cesiona, în tot sau în parte, terenul și lucrările ce fac obiectul contractului de închiriere.  

7.11.      Locatarul este obligat sa întrebuințeze bunul imobil – terenul – potrivit destinației sale – pășune.

7.12.      Locatorul are dreptul ca prin împuterniciții săi să controleze modul cum este folosit și întreținut de către locatar terenul închiriat și să ia măsurile ce se impun în vederea unei bune întrețineri și folosirii judicioase, potrivit destinației stabilite in cadrul licitației.  

7.13.      Terenul închiriat va fi folosit în regim de continuitate și permanență pentru scopul în care a fost închiriat, iar eventualele schimbări de destinație sunt interzise  

7.14.      La încetarea contractului de închiriere prin ajungere la termen ori prin oricare altă clauză de încetare stipulată prin Contractul de închiriere, locatarul este obligat să restituie locatorului, în deplina proprietate, bunurile de retur in mod gratuit și libere de orice sarcini, fără nici o pretenție de despăgubire.  

7.15.      Obligațiile si atribuțiile utilizatorului de pășune sunt descrise și impuse prin Regulamentul de pășunat precum si prin Amenajamentul pastoral pentru pajiștile U.A.T. Feresti, anexă la contractul de închiriere.   

8      NIVELUL MINIM AL CHIRIEI  

8.1.      Chiria anuală pentru suprafețele de pajiști ale comunei Feresti supuse atribuirii prin închiriere este de prețul minim lei/hectar/an, pentru primul an de închiriere.  

8.2.      Pentru anii fiscali următori, chiria se poate modifica prin Hotărâre a Consiliului local.  

8.3.      Chiria anuală se va achita în lei, de către locatar până la finalul lunii mai. Executarea cu întârziere a acestei obligații conduce la calculul penalităților de întârziere conform dispozițiilor legale în vigoare. Daca până la sfârșitul lunii decembrie a anului nu se achită plata chiriei aferentă anului respectiv, contractul se va rezilia de drept fără alte formalități.  

8.4.      Chiria obținută va reprezenta venit la bugetul local.  

9.      OBLIGATIILE PRIVIND PROTECTIA MEDIULUI SI A PERSOANELOR  

9.1 Dejecțiile de la animale vor fi folosite în amestec cu apa pentru fertilizarea zonei de pășunat și asiguare masa furajera.  

9.2 Se va asigura protecţia persoanelor care circulă în zonele închiriate, împotriva atacurilor animalelor din ferme.

10.      CLAUZELE REFERITOARE  LA INCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE 

10.1 Contractul de închiriere încetează la expirarea datei stabilite ca valabilitate a acestuia.  

10.2 In cazul în care interesul național sau local o impune, prin denunțarea unilaterala de către proprietar.  

10.3 In cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către locatar, prin reziliere de către locator, în termen de 30 zile de la notificare si predarea bunului închiriat liber de sarcini.  

10.4 Locatarul poate renunța la închiriere din motive obiective, justificate.  

10.5 Rezilierea va opera pe deplin drept la expirarea perioadei de 30 zile de la notificare.  

10.6 La încetarea din orice cauza a contractului de închiriere, bunul care a făcut obiectul contractului va fi returnat proprietarului liber de sarcini. 




Anexa nr. 3  


Regulamentul procedurii de licitatie cu strigare privind închirierea pajiștilor aflate în proprietatea publică a U.A.T. FERESTI, județul Vaslui 


CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

ART. 1

Prezentul Regulament stabilește conţinutul – cadru al Caietului de sarcini, instrucţiunile privind organizarea și desfăsurarea procedurii de închiriere prin licitație cu strigare a pășunilor aflate în proprietatea publică a U.A.T. Feresti, precum și cadrul general privind contractele de închiriere de bunuri proprietate privată, în aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2013 modificată și completată prin Legea 44/2018.  

ART. 2: 

 Contractul de închiriere are ca obiect pășunile aflate în proprietatea publica, cât și a altor categorii de terenuri cu destinație de pășune aflate în proprietatea publică a U.A.T. Feresti.  

ART.3: 

 Contractul de închiriere se încheie în conformitate cu legea română,  indiferent de naţionalitatea sau de cetăţenia locatarului, pentru durata de 7 ani, conform O.U.G. nr. 34/2013 și a normelor de aplicare.  

ART. 4:  

(1)      Se intocmeste dosarul închirierii pentru fiecare contract atribuit și se păstrează atâta timp cât  contractul de închiriere produce efecte juridice, dar nu mai puțin de 7 ani de la data finalizării contractului de închiriere.  

(2)      Dosarul închirierii trebuie sa cuprindă:  

a)      Studiul de Oportunitate;  

b)      Amenajamentul pastoral pentru pajistile U.A.T. Feresti  

c)      Hotărârea Consiliului Local al U.A.T. Feresti de aprobare a închirierii;  

d)      Anunţurile referitoare la procedura de atribuire a contractului de închiriere si dovada 

transmiterii acestora spre publicare;  

e)      Caietul de sarcini;  

f)      Documentaţia de atribuire;  

g)      Procesul verbal de adjudecare a licitației însoțite de documentele care au stat la baza 

acestei decizii (fișa licitatorului);  

h)      Contestațiile de anulare a procedurii de atribuire prin licitație, dacă este cazul;  

i)      Contractul de închiriere semnat, însoţit de schița de amplasare a pajiştii și suprafața 

alocată.  

j)      Proces – verbal de predare – primire amplasament;  

CAPITOLUL II

PROCEDURA ADMINISTRATIVĂ DE INŢIERE A ÎNCHIRIERII PRIN

LICITAȚIE PUBLICĂ

SECTIUNEA 1 Iniţiativa închirierii 

 ART. 5:  

(1)      Inchirierea are loc ca urmare a solicitarii crescătorilor de animale  persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in Registrul national al exploatatiilor, în baza unei cereri depuse de aceştia pentru suprafețele declarate disponibile după ședința  publică de atribuire  directă sau la inițiativa locatorului. De asemenea derivă și din obligativitatea Primăriei Feresti de a pune în aplicare prevederile Amenajamentului pastoral pentru pajiștile U.A.T. Feresti .  

(2)      Initiativa închirierii are loc pe baza Studiul de oportunitate care cuprinde urmatoarele elemente:  

a)      descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat;  

b)      motivele de ordin economic, financiar, social și de mediu, care justifică realizarea închirierii;  

c)      nivelul minim al valorii chiriei;  

d)      procedura utilizată pentru atribuirea Contractului de închiriere;  

e)      durata estimată a închirierii;  

(3) Studiul de oportunitate se aprobă de către locator.  

 SECTIUNEA a 2-a Procedura de atribuire prin licitație  publică  

ART. 6  

Se stabilesc urmatoarele  proceduri  de atribuire a contractelor de închiriere a pãşunilor:  

a)      Licitaţia  publică cu strigare pentru suprafețele de pajiști rămase disponibile după ședința  public  de atribuire  directă – procedura la care persoana fizică sau juridică interesată are dreptul să se înscrie pentru a închiria o anumită suprafață prin licitație  publică;  

b)      Păşunea se va licita pe trupuri şi pe specii de animale.  

SECTIUNEA a 3-a Documentaţia de atribuire prin licitație   publică

 ART. 7  

(1) Caietul de sarcini se elaborează in conformitate cu prevederile  

a)      OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991; 

b)      Ordinului nr. 226/235 din 28 martie 2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung;  

c)      Ordinului 407/2013 pentru aprobarea contractelor – cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor,  ersonae a al municipiilor;  

d)      Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajiste;  

e)      Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;  

f)      Legea 44/2018 privind modificarea și completarea OG 34/2013  

 

(2) Caietul de sarcini trebuie să cuprindă urmatoarele elementele:  

a.      informatii generale privind obiectul închirierii  

b.      scopul închirierii  

c.      obiectul închirierii si condiții privind încheierea contractului  

d.      condiții obligatorii privind exploatarea închirierii  

e.      durata contractului de închiriere  

f.      nivelul minim al valorii chiriei- nivelul minim de pornire al licitației publice  

g.      garanția de participare este de 100 lei care se restituie necâștigătorilor  

h.      regimul bunurilor utilizate de locatar în derularea închirierii  

i.      obligațiile privind protecția mediului și a persoanelor  

j.      clauzele referitoare la încetarea contractului de închiriere  

k.      contravaloarea caietului de sarcini și a documentației pentru închiriere este de 100 lei.  

SECTIUNEA a 4-a Reguli privind anunţul de licitaţie   publică cu strigare 

 ART. 8  

(1)      Se intocmeste anunţul de licitaţie, după aprobarea documentaţiei de închiriere de către locator. Anunțul va fi publicat în presa scrisă județeană și locală, precum și pe site-ul Primăriei Feresti.  

(2)      Anunţul de licitaţie va cuprinde urmatoarele elementele:  

1.      Informaţii generale privind locatorul  

2.      Informaţii generale privind obiectul închirierii  

2.1      Procedura aplicată  

3.      Informaţii privind documentaţia de închiriere;  

3.1      Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de închiriere  

3.2      Denumirea și adresa compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de închiriere  

3.3      Costul si condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar  

4.      Informaţii privind cererile de înscriere:  

4.1      Data limită de depunere a cererile de înscriere la licitație  

5.      Data si locul la care se va desfăsura sedinţa   publică de licitație  

6.      Denumirea instanţei competente în soluţionarea litigiilor  

SECTIUNEA a 5-a ORGANIZATORUL LICITAŢIEI  

Primăria Feresti, cu sediul în localitatea Feresti,  jud. Vaslui   

SECTIUNEA a 6-a DATA ORGANIZĂRII LICITAŢIEI  

Licitaţia se va organiza în termen de 3 zile calendaristice de la data finalizării atriburii directe, din care rezultă suprafețele de pajiști calificate pentru licitația   publică cu strigare .   

SECTIUNEA a 7-a CLAUZE FINANCIARE  

Licitaţia va începe de la suma de prețul minim lei/ha/an.  

Pasul de strigare al licitației publice cu strigare este de 10 % (pasul se calculează 10% din produsul preț/ha X nr.hectare). Pentru adjudecarea licitației în cazul fiecărei parcele este necesar un număr de minim un pas de strigare.  

Contractul de închiriere va fi încheiat la valoarea adjudecată la licitație.  


CAPITOLUL III

DESFĂŞURAREA LICITAŢIEI


SECTIUNEA a 1-a DESFASURAREA LICITATIEI  

Art. 9.  

Organizarea licitației publice cu strigare. 

Licitaţia se va organiza în termen de 3 zile calendaristice de la data finalizării atriburii directe, din care rezultă suprafețele de pajiști calificate pentru licitație  publică cu strigare.  

In prima zi se primesc cererile de participare la licitație, Comisia de atribuire  directă, evaluare și licitaţie va evalua cererile depuse și va afișa  Procesul verbal de constatare a îndeplinirii calității de licitant. In următoarea zi se primesc și se soluționează eventualele contestații legate de îndeplinirea calității de licitant.  

La data și  ora se va stabili pentru licitația   publică cu strigare vor fi prezenţi membrii Comisiei de atribuire  direct , evaluare și licitaţie cât şi participanți înscriși la licitație care vor avea asupra lor documente doveditoare a achitării taxelor de participare la licitație.  

Asociaţiile participante la licitaţie vor fi reprezentate de către preşedinţii acestora sau de către un împuternicit cu delegaţie  specială, persoanele juridice vor fi reprezentate de către administratorul firmei sau împuternicitul acestuia prin delegaţie  specială.  

Eventualele obiecţiuni legate de modul de organizare vor fi formulate înainte de deschiderea şedinţei de licitaţie şi vor fi soluţionate pe loc.  

Comisia de evaluare și licitaţie va verifica îndeplinirea calității de licitant şi va încheia un proces verbal al şedinţei de licitaţie publice cu strigare, precizând licitanții admişi şi respinşi şi motivele care au stat la baza respingerii.  

La licitaţie vor putea participa doar licitanţii declaraţi admişi. Într-o etapă de licitație publică cu strigare fiecare ofertant își poate adjudeca un singur lot de pășune scos la licitație. În cazul în care vor fi organizate mai multe etape de licitație   publică cu strigare, ofertanții declarați câștigători la celelalte etape de licitație pot participa și își pot adjudeca alte loturi de pășune suplimentare.  

Modul de desfăşurare a licitaţiei se va menţiona în procesul-verbal al şedinţei;  

Procesul-verbal al şedinţei va fi semnat de către membrii Comisiei de evaluare și licitaţie şi de către participanţii la licitaţie. La cerere se va înmâna câte o copie şi participanţilor;  Contestaţiile formulate cu privire la modul de desfăşurare a licitaţiei se depun la registratura Primăriei Feresti, în termen de 24 de ore de la data licitaţiei şi vor fi soluţionate în termen de 24 de ore. Contestaţiile vor fi motivate în drept şi în fapt arătându-se probele pe care le administrează şi motivele de drept pe care se întemeiază.  

Licitatorul care oferă cel mai mare nivel al chiriei anuale/hectar (cel mai mare preţ în lei) va fi declarat câştigător;  

Comisia de evaluare și licitaţie va preciza în încheierea procesului-verbal licitantul câştigător; suma cu care s-a adjudecat licitaţia; cât și identificarea cadastrală a suprafeței  

Licitatorul declarat câştigător are obligaţia ca în termen de 5 zile lucrătoare, să se prezinte la sediul Primăriei Feresti, în vederea încheierii contractului de închiriere. Contractul de închiriere cu licitantul câştigător se va încheia cu respectarea contractului –cadru, care face parte din documentaţia de atribuire.


SECTIUNEA a 2-a

Art. 10. Comisia de evaluare și licitație  

Comisia de atribuire  direct , evaluare și licitație este alcătuită dintr-un număr de minim 3 membri și un secretar. Fiecăruia dintre membrii comisiei i se va desemna un supleant.  

Comisia este alcătuită din reprezentanţi ai consiliului local și ai aparatului de specialitate al Primarului, numiţi în acest scop prin hotărâre a consiliului/dispoziție a primarului comunei Feresti. Președintele şi secretarul comisiei sunt numiți de locator la data constituirii comisie. Secretarul comisiei nu are drept de vot. În comisie poate fi cooptat și un consultant, fără drept de vot, care va sprijini comisia în luarea deciziilor.  

Fiecare dintre membrii comisiei beneficiază de câte un vot.  

Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor.  

ART. 11  

Membrii Comisiei de evaluare și licitaţie, supleanţii acestei comisii de asemenea trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese, astfel:  

-      Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire locatorul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurenţei neloiale.  

-      Nu au dreptul să fie implicate în procesul de licitație următoarele  persoane:  

a)      soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea  inclusiv  cu licitantul, persoană fizică;  

b)      soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea  inclusiv  cu  personae care fac 

parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre licitanți,  persoane juridice;  

c)      persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre licitanţi sau   persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre licitanţi;  

Membrii comisiei de evaluare și licitație şi supleanţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate si confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a cererilor de înscriere la licitație, care se va păstra alături de dosarul închirierii.  

- În caz de incompatibilitate, presedintele Comisiei de evaluare și licitație îl va sesiza de îndată pe locator despre  existența stării de incompatibilitate si va  propune  înlocuirea persoanei incompatibile, cu unul dintre membrii supleanţi.



ART. 12  

Supleanţii participă la sedinţele Comisiei de evaluare și licitație numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore.  

ART. 13  

Atribuţiile Comisiei de evaluare și licitație sunt:  

a)      analiza cererilor și a documentelor depuse de către licitant;  

b)      întocmirea fișei licitatorului cuprinzând cererile licitanților;  

c)      întocmirea proceselor-verbale după licitație;  

ART. 14  

(1) Comisia de evaluare și licitație este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor.  

(2)Comisia de evaluare și licitație adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de licitație și cu respectarea prevederilor legale în vigoare.   

SECTIUNEA a 3-a  

Art.15. Comisia de solutionare a contestațiilor  

Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri.  

Fiecăruia dintre membrii comisiei de solutionare a contestațiilor i se poate desemna un supleant.  

Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită, din reprezentanţi ai Consiliului local și ai aparatului de specialitate al Primarului.  

Componenţa comisiei de soluționare a contestațiilor, membrii acesteia, precum și supleanţii lor sunt numiţi prin dispoziţia primarului.  

Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor este numit de locator dintre reprezentanţii comisiei.  

Secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor este numit de locator dintre membrii comisiei.  

Deciziile comisiei de soluționare a contestațiilor se adoptă cu votul majorităţii membrilor.  

Membrii comisiei de solutionare a contestatiei nu au dreptul de a participa la soluţionarea unei contestaţii dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute mai jos, sub sancţiunea nulităţii deciziei pronunţate:  

a)      dacă acestia, au vreun interes în soluţionarea contestaţiei sau când sunt soţi, rude sau 

afini până la al patrulea grad  inclusiv  cu vreuna dintre părţi;  

b)      dacă s-au pronunţat public în legătură cu contestaţia pe care o soluţionează;  

c)      dacă se constată că au primit de la una dintre părţi bunuri  material  sau promisiuni de 

bunuri  materiale ori altfel de avantaje.  

În exercitarea atribuţiilor sale, comisia de solutionare a contestatiilor adoptă decizii in conformitate cu legislatia in vigoare.  


CAPITOLUL IV

PROCEDURA DE REPETARE A LICITAŢIEI

 

Procedura licitaţiei se va  repeta în următoarele situaţii:  

a)      dacă licitantul câştigător nu s-a prezentat în termen de 5 zile lucrătoare pentru încheierea 

contractului de închiriere  

b)      este exclus de la această rundă de licitaţie, licitantul desemnat câştigător din prima 

licitaţie care s-a aflat în una din situaţiile de la pct. a)  

c)      dacă după încheierea licitație se constată că au rămas suprafețe de pajiște neatribuite. 

 

  

Anexa nr.4 

Regulamentul de păşunat


CAPITOLUL I –Principii generale 

Art. 1. – (1) Regulamentul de pășunat reprezintă actul  administrativ prin care se  gestionează pajiștile permanente de pe teritoriul comunei.  

(2) Prevederile prezentului regulament stabilesc drepturile şi obligaţiile deţinătorilor de animale, regimul de păşunat precum şi regulile de exploatare a pajiştilor şi a păşunilor de pe teritoriul comunei Feresti.  

Art. 2. – Regulamentul stabileşte obligaţiile deţinătorilor de animale,  persoane fizice şi juridice care au domiciliul sau reşedinţa în comuna Feresti, privind înregistrarea animalelor deţinute în gospodărie în Registrul Național al Exploatațiilor și la registrul agricol din cadrul Compartimentului registru agricol, din aparatul de specialitate al primarului comunei, precum şi alte drepturi şi obligaţii legate de deţinerea animalelor.  

CAPITOLUL II – Organizarea păşunatului 

Art. 3. – Păşunatul se execută organizat, pe terenurile evidențiate ca pajiște  permanentă, în baza unui contract de închiriere, al cărui model este prevăzut în Anexa.  

Art. 4. – (1) Se stabilește termenul de păşunat pe pajiștile permanente în condiţii favorabile de anotimp, de la 1 mai până la 31 octombrie.  

(2) În caz de  necesitate  se poate modifica termenul de păşunat prin hotărârea Consiliului Local.  

Art. 5. – Păşunatul de primăvară şi de toamnă se va desfăşura până la 1 mai,  respectiv după 1 octombrie  pe terenurile proprii ale deţinătorilor de animale.  

Art. 6. – Părăsirea locului desemnat pentru păşunat este interzisă înainte de termenele stabilite, cu excepţia cazului în care datorită secetei, pe trupul de pajiște  permanentă  stabilită în contract, se manifestă lipsa de apă şi de hrană.  

Art. 7. – Este interzis păşunatul pe toată durata anului pe terenurile care nu sunt evidențiate ca pajiști permanente.  

Art. 8. – Păşunatul se efectuează pe pajiștile permanente aflate în proprietatea privată a Comunei Feresti, pe baza unui contract de închiriere între locatari şi Comuna Feresti. Pășunatul poate fi efectuat și pe terenurile persoanelor fizice, în condițiile stabilite de părți.  

Art. 9. – Pe tot parcursul anului este interzis păşunatul în afara amplasamentului  stabilit prin contractul de închiriere.  

Art. 10. – Deţinătorii de bovine, ovine, caprine şi cabaline pot solicita pentru sezonul de păşunat terenuri din pajiștile permanente existente pe raza comunei Feresti.  

Art. 11. – Solicitarea închirierii se efectuează numai de către crescătorii de animale personae fizice / juridice având animalele înscrise în Registrul național al exploatațiilor.  

CAPITOLUL III – Obligaţiile deţinătorilor de animale 

Art. 12. – Deţinătorii de animale,  personae fizice şi  personae juridice, sunt obligaţi:  a) să înregistreze efectivele de animale în registrul agricol;  

b)      să actualizeze datele declarate în registrul agricol, în cazul în care s-a schimbat numărul efectivelor de animale;  

c)      să înregistreze animalele în Registrul Național al Exploatațiilor;  

d)      să se prezinte la  medical veterinar concesionar, în vederea obţinerii avizelor  sanitar-veterinare necesare, să efectueze examinarea animalelor,  inclusiv cele de reproducţie;  

e)      să conducă animalele la locurile de adunare stabilite şi să le predea paznicului;  

f)      să efectueze păşunatul numai pe terenul  stabilit  la semnarea contractului de închiriere;  

g)      să nu lase nesupravegheate animalele pe pajiște;  

h)      să nu introducă pe pajişti specii de animale, altele decât cele stabilite prin contract;  

i)      să nu introducă pe pajişti animale în afara perioadei de păşunat;  

j)      să respecte obligaţiile asumate prin  contractul de închiriere;  

k)      să achite amenda în cazul în care animalul din proprietatea sa a fost găsit în afara terenului desemnat pentru păşunat, în interval de 48 ore.  

CAPITOLUL IV – Obligaţiile locatarilor 

Art. 13. – Locatarii sunt obligaţi:  

a)      să încheie  contractul de închiriere cu deţinătorul păşunii;  

b)      să respecte întocmai prevederile referitoare la sezonul de păşunat şi amplasamentul de 

păşunat;  

c)      să răspundă material pentru pagubele produse de animalele  

d)      să efectueze lucrări de îmbunătăţiri pe trupurile de pajiște  permanente primite în 

închiriere după cum urmează:  

d.1. curăţirea suprafeţelor de pajiști permanente de mărăcini, arbuști, pălămidă, buruieni, etc.

 d.2. nivelarea muşuroaielor:  

d.3.      strângerea pietrelor şi a resturilor vegetale de pe pajiștea închiriată;  

d.4.      întreținerea căilor de acces către islazuri;  

d.5.      alte lucrări conform cerințelor din amenajamentul pastoral  

e)      să asigure integritatea terenurilor şi culturilor limitrofe pajiștii închiriate;  

f)      să respecte normele privind protecţia împotriva incendiilor (evitarea oricărui risc de 

incendiu, anunţarea Serviciului  voluntar  pentru situații de urgență);  

g)      să respecte normele privind silvicultura;  

h)      să respecte normele  sanitar-veterinare (amenajarea carantinei pentru animalele 

bolnave, înştiinţarea în timp a medicului veterinar despre bolile ivite la animale);  

i)      să respecte regulile şi normele de protecţia mediului.  

CAPITOLUL V – Obligaţiile locatorului 

Art. 14. – Locatorul are următoarele obligații:  

a)      să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din  contractul de închiriere;  

b)      să nu modifice în mod unilateral  contractul de închiriere, în afară de cazurile 

prevăzute de lege;  

c)      să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere 

drepturilor sale;  

d)      să constate şi să comunice locatorului orice atenţionare referitoare la nerespectarea 

clauzelor  contractuale;  

e)      să stabilească eventualele pagube survenite în urma păşunatului;  

f)      să aplice sancţiuni împotriva celor care nu respectă prevederile prezentului Regulament. 

CAPITOLUL VI – Sancţiuni şi contravenţii 

Art. 15. – Potrivit prezentului Regulament constituie contravenţie următoarele fapte:  

a)      începerea păşunatului fără încheierea unui contract de închiriere cu proprietarul terenurilor;  

b)      păşunatul pe terenurile neevidențiate ca pășuni;  

c)      nerespectarea amplasamentului  stabilit pentru păşunat prin  contractul de închiriere;  

d)      nerespectarea perioadei de păşunat sau părăsirea amplasamentului  stabilit  înainte de data stabilită prin prezentul Regulament;  

e)      lăsarea nesupravegheată a animalelor pe terenurile închiriate;  

f)      păşunatul în timpul nopţii;  

g)      deplasările neregulate de la o păşune la alta;  

h)      acceptarea în turme a animalelor străine (din afara comunei) ;  

i)      neprezentarea şi nedeclararea pentru identificarea, individualizarea şi înregistrarea animalelor;  

j)      efectuarea păşunatului cu un efectiv mai mare sau mai mic, decât cel  stabilit în contractul de închiriere.  

k)      circulatia pe pajiști cu orice alte mijloace de transport,  inclusive  cu atelaje, altele decât cele folosite pentru activități agricole de către cel care utilizează pajiștea, cu exceptia circulatiei cu orice mijloace de transport în situații de urgență generate de calamități, accidente de orice natură; 

 Art. 16. – Faptele prevăzute la art. 15 se sancționează cu amendă cuprinsa intre 500-2000lei  în condiţiile legii sau cu rezilierea contractului.  

CAPITOLUL VII – Dispoziţii finale şi tranzitorii 

Art. 17.- Prezentul Regulament poate fi modificat numai prin hotărâre a Consiliului Local al Comunei Feresti.  


Anexa nr.5 

Comuna Feresti 

Judeţul Vaslui 


CONTRACT de închiriere pentru suprafeţele de pajişti aflate în domeniul public al comunei Feresti

Încheiat astăzi . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .


I. PĂRŢILE CONTRACTANTE:  

1.      Între Comuna Feresti, adresa strada Pricipala nr. 1, județul Vaslui, telefon/fax: ..................., având codul de înregistrare  fiscală 16476761, cont deschis la trezoreria Vaslui reprezentată legal prin primarul comunei Sebastian Arteni, în calitate de LOCATOR, şi: 

2.      . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. . , cu exploataţia*) în localitatea . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. , str. . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. . nr. . .. ., bl. . .. .. .. .., sc. . .. .. .. ., et. . .. .. .. .., ap. . .. .., judeţul . .. .. .. .. .. .. .. .. ., având CNP/CUI . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ., nr. Din Registrul naţional al exploataţiilor (RNE) . .. .. .. .. .. .. .. .. .. ../. .. .. .. .. .. .. ../. .. .. .. .. .. .. .. .., contul nr. . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .., deschis la . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ., telefon . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .., fax . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .., reprezentată prin . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ... .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .., cu funcţia de . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ., în calitate de LOCATAR,  

*) În cazul formei  asociative se completează de către reprezentantul legal al acesteia cu datele exploataţiilor membrilor formei asociative. 

 În temeiul prevederilor Codului civil  precum şi ale Hotărârii Consiliului Local al Comunei Feresti nr. ___din _________ 2025, cu privire la închirierea pajiștilor aflate  în proprietatea privată a comunei Feresti, județul Vaslui s-a încheiat prezentul contract de închiriere.  II. OBIECTUL CONTRACTULUI  

1.      Obiectul prezentului contract îl constituie închiriere pajiştii aflate în domeniul public al comunei Feresti pentru păşunatul unui număr de . .. .. .. . animale din specia . .. .. .. .. .. .. .. .. .., situată în blocul fizic/trupul de păşune . .. ………... .. .. .. tarlaua . ……….. .. ., în suprafaţă de . .. .. .. .. .. .. ha, (identificată) aşa cum rezultă din datele cadastrale . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. şi din schiţa anexată care face parte din prezentul contract.  

2.      Predarea-primirea obiectului închirierii se efectuează pe bază de  proces-verbal în termen de 5 zile de la data semnării contractului,  proces-verbal care devine anexă la contract.  

3.      Categoriile de bunuri ce vor fi utilizate de locatar în derularea închirierii sunt următoarele:  

a)      bunuri de retur care revin de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini locatorului la expirarea contractului:. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ….. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..;  

b)      bunuri de preluare care la expirarea contractului pot reveni locatarului în măsura în care acesta din urmă îşi manifestă intenţia de a le prelua în schimbul plăţii unei compensaţii egale cu valoarea contabilă actualizată, conform caietului de sarcini: . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .  

c)      bunuri proprii care la expirarea contractului de închiriere rămân în proprietatea locatarului: . . ……………………………  

4.      La încetarea contractului de închiriere din orice cauză, bunurile prevăzute la pct. 3. Lit. a) se vor repartiza potrivit destinaţiilor arătate la acest punct, locatarul fiind obligat să restituie, în deplină proprietate, liber de orice sarcină, bunul închiriat.  

5. Obiectivele locatorului sunt:  

a)      menţinerea suprafeţei de pajişte;  

b)      realizarea păşunatului raţional pe grupe de animale şi pe tarlale, cu scopul menţinerii 

calităţii covorului vegetal;  

c)      creşterea producţiei de masă verde pe hectar de pajişte.  


III.      DURATA CONTRACTULUI  

1.      Durata închirierii este de 7 ani începând cu data semnării prezentului contract, cu respectarea perioadei de păşunat,  respectiv 1 mai –31 octombrie a fiecărui an.  

2.      Contractul de închiriere poate fi prelungit prin act adițional, pentru încă 3 ani, ţinând cont de respectarea clauzelor  contractuale, valoarea investiţiilor  efectuate de către locatar pe pajişte şi altele asemenea, cu condiţia ca prin prelungire să nu se depăşească termenul maxim de 10 ani prevăzut la art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările ulterioare.  

IV.      PREŢUL ÎNCHIRIERII  

1.      Preţul închirierii este de ___________ lei/ha/an, fără a depăşi valoarea masei verzi pe hectar calculată în funcţie de preţul mediu  stabilit  de consiliul judeţean.  

2.      Suma anuală prevăzută la pct. 1 va fi plătită prin ordin de plată în contul comunei Feresti, deschis la Trezoreria Vaslui, sau în numerar la casieria unităţii administrativ teritoriale.  

3.      Semnarea prezentului contract este condiţionată de plata  integrală a chiriei pentru primul an.  

4.      Neplata chiriei anuale până la data de 31 decembrie a fiecărui an conduce la rezilierea contractului.  

V.      DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR  

1. Drepturile locatarului:  

a) să exploateze în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, pajiştile care fac obiectul 

contractului de închiriere.  

2. Drepturile locatorului:  

a)      să inspecteze suprafeţele de pajişti închiriate, verificând respectarea obligaţiilor asumate de locator;  

b)      să predea pajiştea locatarului, indicându-i limitele, precum şi inventarul existent pe bază de process-verbal; 

c)      să solicite utilizatorului situaţia lucrărilor de îmbunătăţiri realizate pe suprafaţa de pajişte închiriată;  

d)      să îşi dea acordul de principiu pentru lucrările ce urmează a fi executate de locatar pe pajişte;  

e)      să  participe la recepţionarea lucrărilor executate de către locatar pe pajişte şi să confirme prin semnătură executarea acestora.  

3. Obligaţiile locatarului:  

a)      să asigure exploatarea eficace în regim de continuitate şi de permanenţă a pajiştilor ce fac obiectul prezentului contract;  

b)      să nu subînchirieze bunurile care fac obiectul prezentului contract; Subînchirierea totală sau parţială este interzisă, sub sancţiunea nulităţii absolute  

c)      să plătească chiria la termenul  stabilit ;  

d)      să respecte cel puţin încărcătura minimă de 0,3 UVM/ha în toate zilele perioadei de păşunat;  

e)      să comunice în scris primăriei, în termen de 5 zile de la vânzarea animalelor sau a unora dintre acestea, în vederea verificării respectării încărcăturii minime de 0,3 UVM/ha în toate zilele perioadei de păşunat;  

f)      să păşuneze animalele  exclusiv pe terenul închiriat;  

g)      să practice un păşunat raţional pe grupe de animale şi pe tarlale;  

h)      să introducă animalele la păşunat numai în perioada de păşunat stabilită;  

i)      să nu introducă animalele la păşunat în cazul excesului de umiditate a pajiştii;  

j)      să realizeze pe cheltuiala sa lucrări de eliminare a vegetaţiei nefolositoare şi a excesului de apă, de fertilizare,  anual;  

k)      să respecte bunele condiţii agricole şi de mediu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;  

l)      să restituie locatorului, în deplină proprietate, bunurile de retur, în mod  gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de închiriere prin ajungere la termen;  

m)      să restituie locatorului suprafaţa de pajişte ce face obiectul prezentului contract  în condiţii cel puţin egale cu cele de la momentul încheierii contractului.  

n)      să respecte obligaţiile prevăzute în Regulamentul de păşunat aprobat prin hotărâre a Consiliului local al comunei.  

4. Obligaţiile locatorului:  

a)      să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de 

închiriere;  

b)      să nu modifice în mod unilateral  contractul de închiriere, în afară de cazurile 

prevăzute expres de lege;  

c)      să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere 

drepturilor locatarului;  

d)      să constate şi să comunice locatarului orice atenţionare referitoare la nerespectarea 

clauzelor prezentului contract. 

e)      să stabilească eventualele pagube survenite în urma păşunatului;  

f)      să aplice sancţiuni împotriva celor care nu respectă prevederile prezentului Regulament.  

VI.      CLAUZE CONTRACTUALE referitoare la responsabilităţile de mediu:  

Locatarul răspunde de respectarea tuturor prevederilor și normelor legale privind protecția mediului, pe toată perioada derulării contractului de închiriere.  

VII.      RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ  

1.      Nerespectarea de către părţile contractante a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract de închiriere atrage răspunderea  contractuală a părţii în culpă.  

2.      Pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul contract părţile datorează penalităţi în limitele stabilite de legislaţia în vigoare. Dacă penalităţile nu acoperă paguba, se vor plăti daune.  

3.      Forţa majoră exonerează părţile de răspundere.  

VIII. LITIGII  

1.      Litigiile de orice fel ce vor decurge din exercitarea prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru este imposibil, vor fi rezolvate prin instanţele de judecată.  

2.      Pe toată durata închirierii, cele două părţi se vor supune legislaţiei în vigoare.


IX. ÎNCETAREA CONTRACTULUI  

Prezentul contract de închiriere încetează în următoarele situaţii:  

a)      în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata prin neasigurarea 

încărcăturii minime de animale;  

b)      păşunatul altor animale decât cele înregistrate în RNE;  

c)      la expirarea duratei stabilite în   contractul de închiriere;  

d)      în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea  unilaterală de 

către locator în baza documentelor oficiale, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind  competentă  instanţa de judecată;  

e)      în cazul nerespectării obligaţiilor   contractuale de către locatar, prin reziliere de către 

locator, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatarului;  

f)      în cazul nerespectării obligaţiilor   contractuale de către locator, prin reziliere de către 

locatar, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatorului;  

g)      în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata 

unei despăgubiri;  

h)      neplata la termenele stabilite prin contract a chiriei şi a penalităţilor datorate;  

i)      în cazul vânzării animalelor de către locatar;  

j)      schimbarea destinaţiei terenului, folosirea pajiştii în alte scopuri decât cel pentru care a fost închiriat terenul;  

k)      în cazul în care se constată faptul că pajiştea închiriată nu este folosită.


X. FORŢA MAJORĂ  

1.      Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător – total sau parţial – a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.  

2.      Apariţia şi încetarea cazului de forţă majoră se vor comunica celeilalte părţi în termen de 5 zile, prin telefon, fax, urmat de o notificare scrisă, cu confirmarea constatării evenimentelor de acest gen de către autorităţile competente. În caz de forţă majoră, comunicată şi constatată în condiţiile de mai sus, exercitarea obligaţiilor părţilor se decalează cu perioada corespunzătoare acesteia, cu menţiunea că nicuna dintre părţi nu va pretinde penalităţi sau despăgubiri.  

3.      Dacă în termen de 3 zile de la  producere , evenimentul respectiv  nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.  

4.      În cazul decesului locatarului, moştenitorii legali sau  testamentari ai exploataţiei pot continua derularea contractului.


XI. NOTIFICĂRI  

1.      În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.  

2.      În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (A.R.) şi se  consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal.  

3.      Dacă notificarea se trimite prin mail, ea se  consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.  

4.      Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.  XII. DISPOZIŢII FINALE  

1.      Prezentul contract poate fi modificat şi adaptat cu legislaţia în vigoare pe parcursul executării sale, cu acordul părţilor.  

2.      Introducerea de  clauze contractuale speciale, modificarea sau adaptarea prezentului contract se poate face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.  

3.      Orice modificări legale ale prevederilor contractului de închiriere vor fi însuşite prin hotărâre a consiliului local.  

4.      Prezentul contract împreună cu anexele sale, care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor.  

5.      Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de . .. .. .. . exemplare, din care . .. .. .. .., astăzi, . .. .. .. .. .. .., data semnării lui, la Primăria comunei Feresti.  

6.      

                          LOCATOR:                                                  LOCATAR: 

          COMUNA FERESTI 

                           prin                                                      Prenumele şi numele                                                  

                                                  ____________________________

                                  

   VICEPRIMARUL COMUNEI FERESTI                                          Administrator, 

 

                            vizat de:                                  _____________________________ 





      Secretarul general al comunei,                      

 

Achiziții publice, ....................

 

Registrul agricol, ....................... 

 

Control Financiar Preventiv, 

 

 


Anexa nr.6  

 

Anunț privind închirierea pășunilor U.A.T. Feresti județul Vaslui prin procedura  publică de atribuire directă sau licitație publică cu strigare

 

U.A.T. Feresti, județul Vaslui anunță închirierea pentru o perioadă de 7 ani a suprafeței de ..... hectare pășuni în ședință  publică prin atribuire  direct  sau, după caz, licitație  public  cu strigare.  

Ședința  publică pentru atribuirea  directă va avea loc în data de ________________ ora _________ la sediul Primăriei Feresti, localitatea Feresti, strada Nicolae Milescu Spataru nr.157.  

Înscrierile se fac la sediul Primăriei Feresti în perioada ____________________. Se pot înscrie la ședința  publică în vederea închirierii prin atribuire  directă crescătorii de animale personae fizice ori juridice având animalele înscrise în RNE membri ai colectivității locale sau 

care au sediul social pe teritoriul localității Feresti.  

Suprafețele de pășuni care nu se pot închiria prin atribuirea  directă vor fi scoase la licitație  publică cu strigare în data de ____________________ora _________ la sediul Primăriei Feresti, localitatea Feresti, strada Nicolae Milescu Spataru nr.157. 

 Înscrierile se fac la sediul Primăriei Feresti în perioada ________________. Se pot înscrie la ședința  publică în vederea închirierii prin licitație publică cu strigare crescătorii de animale  persoane fizice ori juridice având animalele înscrise în RNE.  

Condițiile de înscriere cât și taxele aferente sunt prevăzute în documentația de atribuire ce poate fi pusă la dispoziția persoanelor interesate la registratura Primăriei Feresti din comuna 

Feresti, strada Principala nr. 1, jud.Vaslui,– cost 100 lei – începând cu data de ________________________ 

 

 


  


Anexa nr. 7 

Formular Cerere participare la procedură de atribuire 


CĂTRE ,

PRIMĂRIA COMUNEI FERESTI JUDEȚUL VASLUI

 

 Subsemnatul_______________________________,       domiciliat       în       localitatea ______________________       ,       strada       _____________________       nr.________proprietar       al 

următoarelor animale:  

1.      Bovine nr. capete __________ 

2.      Caprine nr. capete____________  

3.      Ovine nr. capete __________ 

4.      Cabaline nr. capete____________  

5.      ___________________________ 

6.      ___________________________ 

  

înscrise       în       RNE       pe       raza       Comunei       Feresti/       a       localității____________       în loc.____________________       nr.____,       solicit       închirierea       lotului       de       pășune       comunală _____________ în suprafață de ____ ha, pentru pășunat cu animalele pe care le dețin.  

Vă mulțumesc.  

 

      Data                                                          Semnătura 

 









OFERTANT ____________________ 

 (denumirea/numele)   

DECLARAŢIE

Privind eligibilitatea pentru închirierea lotului ______________________ de pășune din domeniul public al comunei Feresti

 

Subsemnatul(a) ......................................................................................................, în calitate de ofertant la atribuirea directă/ licitaţia publică deschisă cu strigare, a lotului ________________ de pasune din domeniul public al comunei Feresti, organizată de Primaria comunei Feresti, sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor legislației penale privind falsul în declaratii, declar pe proprie răspundere că:  

-      nu sunt în stare de faliment ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul sindic;  

-      mi-am îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România (sau în ţara în care este stabilit);  

-      in ultimii 5 ani nu am avut cazuri de indeplinire in mod defectuos a obligatiilor contractuale, din motive imputabile mie, nu am produs si nu sunt pe cale sa produc grave prejudicii partenerilor ;  

-      nu am fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională;  

-      în ultimii 5 ani nu am fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii criminale, pentru corupţie, fraudă şi/ sau spălare de bani.  

-      la prezenta procedură nu particip în două sau mai multe asocieri de operatori economici, nu depun candidatură/ofertă individuală şi o alta candidatură/ofertă comună, nu depun ofertă individuală, fiind nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte.  

-      informatiile prezentate autoritatii contractante in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie nu sunt false.  

Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi inteleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor orice documente doveditoare de care dispunem.  


Numele, funcţia, ştampila şi semnătura reprezentantului legal...................................... 

...........................................................................                            Data întocmirii  

......................................................................... 



DECLARAȚIE

 

 

Subsemnata\ul......................................................................, domiciliat în ..........................., 

str..............................., nr........., având un efectiv de ...........................................,înscrise în RNE pe raza comunei Feresti nr........ , cunoscând prevederile art.326 din Codul penal, declar pe propria răspundere că pe raza unor unități administrativ – teritoriale dețin următoarele contracte de închiriere/concesiune/arendă, comodat etc, după cum urmează: 

 

-      în comuna/oraș/municipiu___________________, localitatea ________________ dețin contractul de ___________________ nr.________________ pentru suprafața de _________ ha, cu un nr. de __________ capete bovine/caprine/ovine, cu valabilitate până la data de ___________________.  

-      în comuna/oraș/municipiu____________________, localitatea ________________ dețin contractul de ___________________ nr.________________ pentru suprafața de _________ ha, cu un nr. de __________ capete bovine/caprine/ovine, cu valabilitate până la data de ___________________.  

-      în comuna/oraș/municipiu____________________, localitatea ________________ dețin contractul de ___________________ nr.________________ pentru suprafața de _________ ha, cu un nr. de __________ capete bovine/caprine/ovine, cu valabilitate până la data de ___________________.  

-      în comuna/oraș/municipiu____________________, localitatea ________________ dețin contractul de ___________________ nr.________________ pentru suprafața de _________ ha, cu un nr. de __________ capete bovine/caprine/ovine, cu valabilitate până la data de ___________________.  

OFERTANT ___________________  

 

DECLARAŢIE

 

Subscrisa (denumirea ofertantului) ………………..…………............................................., cu sediul in ...........…....................……………., str…………….................... nr. ........, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului.........................sub nr.............., CUI ……..............., reprezentata prin ................................., in calitate de Ofertant la procedura de atribuire directa /licitaţia publică deschisă cu strigare, a lotului ______________ de pasune din domeniul public al comunei Feresti, organizată de Primaria comunei Feresti , sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice, declar pe proprie răspundere că:  

 

 

a)      niciunul din membrii consiliului de administraţie/organului de conducere sau de supervizare si/sau niciun actionar ori asociat al….……........…............... nu are calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu membrii comisiei de evaluare a ofertelor/comisiei de licitatie, enumerate in Anexa prezentei declaratii;  

 

b)      niciunul din membrii consiliului de administraţie/organului de conducere sau de supervizare si/sau niciun actionar ori asociat al .…........……................ nu se afla în relaţii comerciale, cu membrii comisiei de evaluare a ofertelor/comisiei de licitatie, enumerate in Anexa prezentei declaratii; 

 

 

Numele, funcţia, ştampila şi semnătura reprezentantului legal...................................... 

...........................................................................                            Data întocmirii  

......................................................................... 

  





OFERTANT ___________________  

 

DECLARAŢIE PRIVIND RESPECTAREA MĂSURILOR DE PROTECŢIE A

MEDIULUI

 

 

      Subsemnatul       (a)……………………………..........................,       reprezentant(ă)       al(a) 

.............................. ............................................. (denumirea/numele şi sediul/adresa operatorului economic), în calitate de ofertant la procedura de atribuire directă/ licitaţia publică deschisă cu strigare, a lotului ______ de pasune din domeniul public al comunei Ferești, organizata de Primaria comunei Ferești, in data de ………, ora ……, cunoscând prevederile art.326 din Codul penal, declar că la elaborarea ofertei am luat în considerare toate obligaţiile legale, precum și cele prevăzute în documentatia de atribuire, respectiv în Amenajamentul pastoral al UAT Ferești privitoare la protecţia mediului, obligații pe care mă oblig să le respect în totalitate pe întreaga durată contractuală .  

 

Subsemnatul (a) ..........................................................., declar cã  informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, orice documente doveditoare de care dispun. 

 

   

    

Numele, funcţia, ştampila şi semnătura reprezentantului legal...................................... 

...........................................................................                            Data întocmirii  

......................................................................... 

 

 






DECLARATIE

de compatibilitate, confidentialitate si impartialitate

 

Subsemnat/ul/a................................................................................................membru in comisia de evaluare/ comisia de soluționare a contestațiilor pentru închirierea prin atribuire direct sau prin licitație publică cu strigare a   pajiştilor în suprafaţă de ______ ha din patrimoniul public al comunei Feresti, judeţul Vaslui, organizată de comuna Fereşti, prin Consiliul Local Fereşti, judeţul Vaslui, în temeiul O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea,administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, Normelor Metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 aprobate prin H.G. nr. 1064/11.12.2013, Ordinului nr. 544/21.06.2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajişte, Ordinului nr. 407/31.05.2013 pentru aprobarea contractelor – cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele: 

a)nu deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/concurenţi/candidaţi sau subcontractanţi; 

b)nu fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi/concurenţi/candidaţi sau subcontractanţi; 

c)nu am calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoanele fizice sau persoanele care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi/candidaţi; 

d)nu am nici un interes de natură să afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor. 

 Totodată, mă angajez că voi păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor/candidaturilor, precum şi asupra altor informaţii prezentate de către operatorii economici/persoane fizice, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrărilor comisiei de evaluare/juriului. 

 Înţeleg că în cazul în care voi divulga aceste informaţii sunt pasibil de încălcarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013, a legislaţiei civile şi penale. 

 


                                                Membru în comisia de evaluare, 

                                                                                                   

                                                  …………………………. 

                                                                                                                   

                                                              (semnatura ) 

 

   Atenţie! Declaraţia se completează în ziua deschiderii ofertelor/candidaturilor de către membrii comisiei. 

   În cazul în care un membru al comisiei/juriului se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la lit. a)-d), atunci acesta se va autosesiza în scris, autoritatea contractantă având obligaţia să îl înlocuiască de îndată. 

 

Anexa nr. 8

CALENDARUL PROCEDURII

 

Nr. crt.       Activitatea       Data/perioadă /termene       Persoană/persoanele responsabile       Rezultate 

 

       Publicare anunț procedură licitație publică             Consilier Achiziții publice       Anunț publicat în presa scrisă județeană, pe site-ul și la sediul Primăriei Ferești 

2       Înscrieri solicitări 

(depuneri cereri) însoțite de documentele prevăzute în caietul de sarcini              Consilier Achiziții publice       Solicitări înregistrate 

3       Evaluare cereri              Comisia de evaluare și atribuire       Proces verbal de constatare a îndeplinirii calității de participant la atribuirea directă 

4       Stabilire suprafețe disponibile pentru închiriere prin procedura licitație publică              Comisia de evaluare și atribuire       Proces-verbal elaborat în termen de 3 zile calendaristice de la data finalizării atriburii directe, din care rezultă suprafețele de pajiști calificate pentru licitație publică cu strigare 

5       Înscrieri solicitări 

(depuneri cereri) însoțite de documentele prevăzute în caietul de sarcini              Comisia de evaluare și atribuire       Solicitări înregistrate 

6       Evaluare cereri              Comisia de evaluare și atribuire       Proces verbal de constatare a 

îndeplinirii calității de participant la licitație 

7       Ședința procedurii de licitație publică             Comisia de evaluare și atribuire       Proces - verbal al şedinţei publice de licitație cu strigare, cu precizarea câștigătorilor 

8       Înregistrarea contestaţiilor              Comisia de soluționare a contestațiilor       Contestații înregistrate 

9       Soluţionarea contestaţiilor              Comisia de soluționare a contestațiilor       Proces-verbal soluționare contestații, afișat la sediul primăriei 

10      Încheiere contracte de închiriere prin licitație publică             Consilier Achiziții publice       În termen de 5 zile lucrătoare de la ședința de atribuire