Dl.președinte de ședință – Proiectul de hotărâre îl vom discuta pe anexe. După cum știți, avem și două amendamente care ne-au fost transmise pe e-mail. La Anexa nr. 1 avem amendamentul domnului primar, iar la Anexa nr. 10 avem amendamentul domnului consilier Nistor Gheorghe.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Să ne spună dl.Lungu în câteva cuvinte care este problematica cu noul sistem de calcul al impozitelor, ce preconizează, poate a făcut și un estimat. Eu am și un articol făcut de specialiști pe care am să vi-l trimit pe grup. Dar, haideți să-l ascultăm pe dl.Lungu mai întâi, să ne edifice și după aceea intrăm în discuții și aprobăm.
Dl.Lungu Sorin – șef Serviciul Impozite și Taxe – Principala modificare adusă Codului fiscal de Ordonanța nr. 16 se referă la impozitul pe clădiri și la modul de calcul. Mai precis, dacă până acum aveam un mod de calcul ce se baza pe valoarea din Codul fiscal la metru pătrat, acum legiuitorul ne propune un impozit raportându-ne la grilele notarilor. La nivelul municipiului Fetești raportat la grilele notarilor este foarte greu de făcut o comparație, având în vedere criteriile privind numărul de camere, gradul de modernizare, raportarea la cursul euro de la 31 decembrie 2022. În cele din urmă se ajunge la o comparație între grila notarilor și valoarea de impozitare pe care o avem noi calculată până acum la metru pătrat conform legii speciale. Baza noastră de date este vastă. Valorile pe care le avem noi în evidența fiscală sunt mai mari decât cele din grila notarilor din Fetești. Acum mărirea este doar pe cotă, undeva la 0,1% la clădiri persoane fizice. În celelalte cazuri am menținut cotele, doar la clădirile nerezidențiale s-a stabilit o singură cotă de 0,5%. La persoane juridice vom avea probleme pentru că nu avem evidență. Până acum ne-am raportat la valorile contabile. Dacă mă întrebați în concluzie dacă se măresc sau nu, n-aș putea să vă dau un răspuns exact, doar vă spun că o să crească cota la persoane fizice de la 0,09% la 0,1%, cota minimă propusă de noua ordonanță, cu particularitatea că vom aplica, cel puțin la nivelul anului următor, tot asupra valorilor din Codul fiscal, mai precis la metru pătrat și nu vom merge pe grilele notarilor, pentru că valoarea de la sfârșitul anului pentru euro, chiar calculată la 5 lei, nu va depăși valorile din evidența noastră.
Dna consilier Petcu Olga – După părerea dumneavoastră grila notarilor este un act juridic pe care UAT-urile îl pot aplica? Am vrea să-l vedem și noi.
Dl.Lungu Sorin – Sincer, nu. Dacă mă întrebați, cel puțin la persoane juridice nu-l putem aplica pentru că se face un calcul prin comparație plecând de la criteriile pe care vi le-am amintit.
Dna consilier Petcu Olga – Orientativ. Am văzut scris ”stabilirea valorii orientative”, dar noi calculăm impozitele și taxele orientativ?
Dl.Lungu Sorin – Posibil anul viitor să nu se aplice, dar peste 2 ani sigur se va aplica.
Dna consilier Petcu Olga – Există o declarație a cetățenilor care să fie întocmită și transmisă către dumneavoastră vis-a-vis de această Ordonanță 16, la modul cum să calculați? Mai bine spus să deduceți impozitul.
Dl.Lungu Sorin – La acest moment la demersurile făcute de fiscaliștii din țară, inclusiv ale Asociației Primarilor, se așteaptă amânarea aplicării cotei din grila notarilor.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Au dat Ordonanța, noi trebuie să o punem în aplicare, dar nu au dat și o formulă clară de calcul.
Dl.Lungu Sorin – Cum vom calcula noi în baza grilei notarilor, când noi avem peste 40.000 de roluri fiscale la impozitul pe clădiri? Apartamentele de la blocuri se impozitează într-un fel, cele de tip vilă în alt fel. Mare atenție unde avem multe case tip vilă.
Dna consilier Petcu Olga – Am citit, dacă e numai parter, dacă e P+1, am citit, este foarte stufos actul.
Dl.Lungu Sorin – Noi nu avem in evidența fiscală referințe cu privire la numărul de etaje al clădirii. Din grila notarilor avem doar anul dobândirii și suprafața. Nu avem gradul de modernizare, nu avem număr de camere sau număr de etaje.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Un document oficial emis de Organizația Profesională a Notarilor Publici precizează că aceasta grilă a notarilor nu are nimic de-a face cu calculul impozitului.
Dna consilier Petcu Olga – Exact, este pentru taxa lor.
Dl.Lungu Sorin – Întâmplător la Fetești, pe grila notarilor, am făcut un studiu la un apartament cu două camere.
Dna consilier Petcu Olga – Ce să înțelegem, grila diferă de la notar la notar?
Dl.Lungu Sorin – Da.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Nu este una stabilită pentru toată țara.
Dna consilier Petcu Olga – Care este baza legală?
Dl.Dicianu Nicu – secretar general – Raportul Uniunii Notarilor Publici are 800 de pagini și cuprinde 3000 localități.
Dl.Lungu Sorin – Acum impozitul pe clădiri nu se mai calculează diferențiat persoane fizice sau persoane juridice, este pe rezidențial, nerezidențial. Dacă ați văzut în Amendamentul domnului Primar, am făcut diferențierea de 0,5% la persoane fizice și 1,2% la persoane juridice pentru a putea să ne menținem pe cotele pe care le-am avut, altfel înjumătățeam impozitul la persoane juridice dacă mergeam pe cota de 0,5% nerezidențial.
Dna consilier Petcu Olga – Bine, dar aveți marja de 1,5% și atunci este clar că puteți să aplicați la persoane juridice.
Dl.Lungu Sorin – În Ordonanță se dau doar cote minime.
Dna consilier Petcu Olga – La persoane juridice în Anexa 3 aveți o greșeală. Nu aveți de unde 2498 lei la persoane fizice și mai puțin, adică 2467 lei la persoane juridice. Este vorba de zona în cadrul localității.
Dl.Lungu Sorin – Da, vom rectifica.
Dna consilier Petcu Olga – În Nota de fundamentare după textul art.110 din ordonanță, spuneți că aproximați la 35. De ce? Aveți 34,14 și treceți la 35.
Dl.Lungu Sorin – Este o aproximare orientativă, îmi aparține. Acum avem alt criteriu și m-am raportat la legea locuinței.
Dna consilier Petcu Olga – Și vă mai aparține ceva. La sfârșitul Notei de fundamentare scrieți ”Pentru creanțele fiscale restante aflate în sold la 31.12.2022, mai mici de 40 lei, propunem anularea acestora”. Dacă până la 31 decembrie se plătesc toate, eu de ce mai aprob acum?
Dl.Lungu Sorin – Codul fiscal ne cere să dăm cota minimă. Noi aprobăm acum hotărârea.
Dna consilier Petcu Olga – De unde știm ce va fi până la 31 decembrie?
Dl.Lungu Sorin – Dar nu v-am propus o lista.
Dna consilier Petcu Olga – În fraza următoare ”În cazul impozitului sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se vor indexa cu rata inflației de 5,1%”. Ce înseamnă?
Dl.Lungu Sorin – Se indexează cu rata inflației doar sumele fixe date de Codul fiscal.
Dna consilier Petcu Olga – Dumneavoastră veniți acum în luna septembrie pentru aprobare, dar mai avem până la 31 decembrie și se vor mai colecta impozite.
Dl.Lungu Sorin – Trebuie să aprobăm hotărârea.
Dna consilier Petcu Olga – Fac o mică paranteză. Aveți de dat un răspuns la Curtea de Conturi, l-ați dat?
Dl.Lungu Sorin – Da, până acum am dat trei răspunsuri.
Dna consilier Petcu Olga – Vrem să le cunoaștem și noi.
Dl.Lungu Sorin – Da.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – La Nota de fundamentare scrieți așa: ”Prin modificarea adusă legiuitorul propune ca stabilirea impozitelor pe clădiri să se facă prin raportarea la valoarea din grilele Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, cu precizarea că se va alege valoarea cea mai mare dintre valoarea de impozitare stabilită conform legii cadru și valoarea de piață din grilele notariale”. Legea cadru, adică legea construcțiilor.
Dl.Lungu – Nu, legea cadru este Codul fiscal. O altă noutate este aceea că la valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform Codului sau grilei notarilor se adaugă și valoarea terenului, adică va crește puțin la clădiri și va scade la terenuri.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Un exemplu: terenul de sub casă va fi plătit la prețul de teren pentru construcții și se va reduce din terenul arabil.
Dl.Lungu Sorin – Se va plăti conform valorii din grilă și îi vom da cota de 0,1% cât am propus și se scade din valoarea impozitului pe teren.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – La mijloace auto ați introdus indicele de inflație. Pentru indicele de inflație aveți o adresă de la INS care e valabilă pentru anul 2023?
Dl.Lungu Sorin – Este inflația de anul trecut.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – Va rămâne 5,1% sau vom reveni la 31 decembrie?
Dl.Lungu Sorin – 5,1% va rămâne. Ne raportăm la anul anterior
Dna consilier Petcu Olga – Chiar și când aprobam în luna decembrie, la fel aplicam inflația pe anul anterior.
Dna consilier Petcu Olga – Și am mai văzut că la terenul necultivat timp de 2 ani îl impozitați cu 200%. Nu cumva ne încărcăm?
Dl.consilier Nistor Gheorghe – E conform legii.
Dna consilier Petcu Olga – Sunt de acord. Cum le depistați? În funcție de subvenția de la APIA? În situația în care ei nu acordă subvenții este clar că terenul nu este cultivat.
Dl.Lungu Sorin – Nu neapărat, dar până acum nu am avut sesizări. Acum la persoane juridice nu vom avea cum să calculăm impozitele deoarece nu avem datele de comparație.
Dna consilier Petcu Olga - Mi se părea corect ca în momentul în care s-a dat această Ordonanță, Ministerul Finanțelor să fi făcut și un program și apoi se adopta de fiecare UAT.
Dl.Lungu Sorin – Din discuțiile purtate cu informaticienii care acoperă 30-40% din suprafața fiscală a țării reiese că nici ei nu știu cum să procedeze. Nu au bază legală. La persoane juridice trebuie să luăm informații și să le introducem în baza de date. Dar nu avem de unde să le luăm, avem numai date contabile. Nu putem să-i obligăm să depună declarații fiscale pentru că au obligativitatea depunerii declarației fiscale rectificative doar la modificare, iar acum este o modificare a legii. Nu putem să-i obligăm să aducă documente.
Dna consilier Petcu Olga – În Nota de fundamentare scrieți că sunt aproximativ 2100 roluri pentru persoane juridice și să puteți colecta pe 2023 trebuie să mergeți pe ceea ce aveți la ora actuală în evidența fiscală.
Dl.Lungu Sorin – Da. Întâmplător la persoane fizice nu se va simți majorarea. Nu ne grăbeam să vă propunem adoptarea hotărârii, dar suntem constrânși de termen.
Dna consilier Petcu Olga – În situația asta ce aprobăm?
Dl.Lungu Sorin – Ideea a fost să ne încadrăm în termen și urmează să vedem ce se întâmplă. Nu ne deranjează prea tare la persoanele fizice pentru că vom lua valorile pe care le avem.
Dna consilier Petcu Olga – Da, dar vedeți dumneavoastră, mergeți pe varianta lor în situația în care în situația noastră nu avem date despre balcon, nu avem despre teren... și atunci?
Dl.Lungu Sorin – Mergem pe varianta noastră la persoane fizice pentru că avem valoare mai mare. Dumneavoastră aprobați doar cotele, cotele minime. La persoanele juridice tot cotă vă propunem, nu tehnica de calcul. Mai este ceva în Ordonanța 16, și anume obligativitatea transmiterii către contribuabili a valorii de impunere, cu plic și confirmare de primire.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – 40.000 de roluri. Și este imperativ.
Dl.Lungu Sorin – Dacă nu le transmitem valoarea, nu putem să le luăm impozitul mărit și atunci o să ne acuze cineva că nu am luat impozitul cum trebuie.
Dl.consilier Șoldan Gheorghe – Adică este o normă obligatorie.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Da.
Dna consilier Petcu Olga – Acesta a fost și motivul pentru care s-a dat această Ordonanță, pentru a avea timp să transmiteți către populație și să aplicați de la 1 ianuarie 2023.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Vor fi cel puțin 40.000 de coli, tot atâtea plicuri și plăți la poștă corespunzătoare comunicărilor.
Dl.consilier Niță Sebastian – Pe lângă valoare nu puteți să treceți și valoarea impozitului?
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Nu avem cum, nu avem baza legală, noi aplicăm legea.
Dna consilier Petcu Olga – Nu este nici corect. Adică trimiți o valoare, dar cum ai calculat această valoare?
Dl.Lungu Sorin – Într-o lună și jumătate am introdus numai 10%.
Dna consilier Petcu Olga – Cum ați procedat?
Dl.Lungu Sorin – Am luat rapoartele de evaluare la persoane juridice, unde evaluatorii au menționat date la suprafețe, la data PIF și materialul de construcție, dar date despre gradul de modernizare, numărul de camere și etaje, nu avem de unde să le luăm. Atunci se pune întrebarea dacă eu fac calculul corect.
Dna consilier Petcu Olga – Fiecare ar trebui să declare. Mă gândeam să transmiteți declarațiile și cu termen, să se transmită valorile.
Dl.Lungu Sorin – Nu avem temei legal sa le cerem.
Dna consilier Petcu Olga – Dar terenul pe care îl ocupă clădirea îl știți pentru a putea stabili impozitul? Suprafața balconului o știți?
Dl.Lungu Sorin – Nu pot să le mai cer documente în plus.
Dna consilier Petcu Olga – Mă gândeam să facă numai o declarație în care să se facă precizările respective.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – Dacă prezintă autorizația de construire, acolo scrie.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Are dreptate dl.Lungu, ce temei?
Dl.Lungu Sorin – Numai în baza unei inspecții fiscale poți să mai ceri documente. Aici este o modificare a legii.
Dl.consilier Pană Erkin – La recensământ nu au fost colectate aceste date?
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Nu se pot utiliza aceste date. Ele au fost prelucrate în scop statistic.
Dna consilier Petcu Olga – Să puteți aplica toate aceste date începând cu 2023, cum veți proceda?
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Îi vom trimite pe teren.
Dl.Lungu Sorin – Eu folosesc informații din dosarele fiscale pe care le avem. La persoane fizice avem un minim de informații. Avantajul nostru constă în faptul că valoarea din evidența noastră fiscală este mai mare decât cea calculată conform grilei notarilor.
Dna consilier Petcu Olga – Dacă adunați și terenul faceți valoarea și mai mare.
Dl.consilier Niță Sebastian – Da, dar mai scade din teren.
Dna consilier Petcu Olga – Bine, dar nu avem de unde să știm dacă este o scădere proporțională.
Dl.consilier Nistor Gheorghe - La noi în grilă terenul pentru construcții este mai ieftin decât terenul arabil.
Dl.Lungu Sorin – Noi pe Codul fiscal avem un coeficient de 2,4. Valoarea calculată de noi se înmulțește cu 2,4 . Asta ne ajută pe noi să trecem peste valoarea notarilor.
Dna consilier Petcu Olga – Și să ne apropiem de valoarea pe care o aveți în documente sau depășește?
Dl.Lungu Sorin – Depășește. Este singurul nostru avantaj.
Dl.consilier Șoldan Gheorghe – O simulare ați făcut?
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Nu avem toate datele.
Dl.Lungu Sorin – Până acum am fost la 3 notari publici: la Cernavodă, la Ploiești și la Fetești. Am certitudinea că valoarea apartamentelor de la Fetești este mai mare decât valoarea din Codul fiscal. Asta ne ajută să putem demara la 1 ianuarie 2023.
Dna consilier Petcu Olga – Notarii schimbă anual această valoare?
Dl.Lungu Sorin – Așa ar trebui, dar noi ne raportăm la 31 decembrie.
Dna consilier Petcu Olga – Și atunci dumneavoastră o aveți pe cea din 2022 și noi aplicăm pentru 2023.
Dl.Lungu Sorin – Raportat și la cursul euro din 31 decembrie. Nu știu cât va fi. Totul este estimativ.
Dna consilier Petcu Olga – Da, am citit și eu.
Dl.Lungu Sorin – Eu zic că este bine că putem să luăm impozite din 2023.
Dna consilier Petcu Olga – Vă dați seama că de asta depinde și proiecția bugetului.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Da, este influențat 80%.
Dl.președinte de ședință – Vă supun aprobării Amendamentul domnului primar pentru Anexa 1.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Vă supun aprobării Anexa 1 - Calculul impozitului/taxei pe clădiri pentru persoane fizice și juridice, cu amendament
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Trecem la Anexa 2 - Impozitul şi taxa pe teren pentru persoane fizice
Dna consilier Petcu Olga – La pct.1.1 lit.a) faceți o mențiune. Impozitul se stabilește prin înmulțirea numărului de hectare de teren cu suma corespunzătoare prevăzută în tabel, iar acest rezultat se înmulțește cu 4, coeficient de corecție.
Dl.Lungu Sorin – Da. Se ia valoarea din tabel care este în hectare, se îmnulțește cu 4 care este coeficient de corecție prevăzut de Codul fiscal aferent rangului localității, apoi totul se împarte la 10000, pentru că suprafața este în hectare și noi luăm impozitul la metru pătrat.
Se supune la vot Anexa 2. Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 3 - Impozitul şi taxa pe teren pentru persoane juridice. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 3.
Dna consilier Petcu Olga – Să faceți modificarea!
Se supune la vot Anexa 3. Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 4- Impozitul pe mijloace de transport pentru persoane fizice. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 4.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 5 - Impozitul pe mijloace de transport pentru persoane juridice. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 5.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 6 - Impozitul pe spectacole.
Dna consilier Petcu Olga – Aici nu ne-ați dat nicio valoare. Cât a fost anul acesta?
Dl.Lungu Sorin – Tot 2%. Le luăm din Codul fiscal.
Dna consilier Petcu Olga – Nu știm dacă s-a mărit, dacă nu s-a mărit.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – Ați menționat la ce se aplică?
Dl.Lungu Sorin – La valoarea declarată a biletelor vândute.
Dl.președinte de ședință - Vă supun aprobării Anexa 6.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 7 - Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 7.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 8 - Taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi a autorizaţiilor administrate de direcţia urbanism. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 8.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 9 - Taxa anuală pentru eliberarea autorizațiilor pentru desfășurarea unor activități economice.
Dl.viceprimar Stoian Sergiu – Aici trebuia taxa pentru eliberarea acordului de funcționare.
Dl.Lungu Sorin – O vom aproba odată cu taxele pentru piață.
Dl.președinte de ședință - Dacă nu mai sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 9.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 10 - Taxe pentru utilizarea temporară a locurilor publice
Dl.președinte de ședință – La această anexă dl.consilier Nistor Gheorghe a depus amendament pentru pct.4 și pct.9.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – La pct.8 din Anexa 10 avem Comerț de întâmpinare în fața propriilor unități comerciale, iar la pct.9 avem Comerț de întâmpinare în fața propriilor unități de alimentație publică. Se regăsesc în piață și unități comerciale și unități de alimentație publică, domnule Lungu?
Dl.Lungu Sorin - Nu ne referim numai la Piață, este pentru tot municipiul Fetești.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – La unitățile comerciale este 1,00 lei/mp și la celelalte 3,00 lei/mp. Care este deosebirea.
Dl.Lungu Sorin – Când ne referim la unități de alimentație publică ne referim la restaurante.
Dl.consilier Mitache Gheorghe – Avem o informație că cei din Piață plătesc 3 lei. Ori nu se confundă unitățile de alimentație publică cu cele comerciale? Cei care vând în Piață legume, plătesc 3,00 lei.
Dna consilier Petcu Olga – Așa s-a stabilit pentru Piață. Aceste taxe nu sunt pentru piață.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Avem un Regulament de organizare și funcționare pentru Piață, care cuprinde și taxe.
Dl.Lungu Sorin – Taxa este pe metru pătrat.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Da, eu am propus acestă modificare în sensul de a nu face discriminare între cei cu produse industriale și cei cu produse alimentare.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Da, așa este la noi. O persoană care are magazin își expune toată marfa în fața magazinului, orice: legume, fructe, alte produse. Dar dacă ai magazin, vine clientul în magazin. Îl ții doar să depozitezi produsele și alimentele? Este normal așa ceva? Atâta timp cât ai magazin și ești proprietar, de ce nu îți desfășori activitatea comercială în interiorul magazinului? Cum ați taxa dumneavoastră?
Dl.consilier Oprea Marian – 10 lei/mp
Dl.primar Șonchereche Laurențiu - De ce nu veniți cu un amendament de genul, cine are magazin să-și desfășoare activitatea la interior?
Dna consilier Leța Mihaela – Mi se pare normal.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu - Au magazine care sunt folosite ca depozit și toată marfa o expun afară, ocupă domeniul public și mai sunt și nemulțumiți de taxele care sunt percepute de Consiliul local.
Dl.consilier Sîrbu Sandu – Cel mai corect este să-și vândă marfa în magazin.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Se pune problema că magazinele sunt proprietate și să expună în fața lor fără să plătească. Am răspuns că nu se poate.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu - Este hotărârea dumneavoastră ce votați sau cum votați. Dar trebuie să analizăm această problemă pe toate părțile. Suntem Consiliul local și nu trebuie să ne plecăm în fața comercianților sau producătorilor.
Dna consilier Petcu Olga – Mai ales în situația în care prețurile sunt cum sunt.
Dl.Lungu Sorin – Dl.consilier, în amendament spuneți că vreți să modificați pct.9 - comerț cu amănuntul în fața restaurantelor, nu în fața altor magazine. Vreți să le reducem pe acestea?
Dl.consilier Nistor Gheorghe – Da.
Dl.Lungu Sorin – La pct.4 Comercializare flori, nu se referă la Piață, ci oriunde în altă parte, pentru că în Piață sunt taxați la tarabă, chiar dacă vând flori.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Se referă la un eveniment spontan.
Dna consilier Petcu Olga – 1 Martie, 8 Martie.
Dl.consilier Nistor Gheorghe – La mărțișoare este rubrică separată. Cei care vând gogoșele în parc, la ora actuală plătesc 3,00 lei și vor veni cu căsuțele și vor plăti tot 3,00 lei.
Dl.primar Șonchereche Laurențiu – Căsuțele vor fi închiriate de Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat conform Regulamentului de organizare și funcționare, iar închirierea se face pe an.
Dl.consilier Pană Erkin – Propun să nu votăm amendamentul, punctele 4 și 9 rămână așa cum au fost prezentate.
Dl.președinte de ședință supune la vot Amendamentul domnului consilier Nistor Gheorghe.
Se exprimă 6 voturi ”pentru”, un vot ”împotrivă” (dl.Stoian Sergiu) și 8 abțineri (dna Petcu Olga, dl.Șoldan Gheorghe, dl.Velicu Laurențiu, dl.Gostin Mădălin, dl.Pană Erkin, dl.Sîrbu Sandu, dl.Văleanu Florin, dl.Cristian Ștefan).
Amendamentul este respins.
Dl.președinte de ședință - Vă supun aprobării Anexa 10.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință – Anexa 11 - Taxe pentru activităţile desfăşurate de către serviciile din cadrul Primăriei municipiului Fetesti și Serviciul public de impozite, taxe și alte venituri ale bugetului local. Dacă nu sunt intervenții, vă supun aprobării Anexa 11.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”.
Dl.președinte de ședință – Anexa 12 – Sancțiuni. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 12.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl. președinte de ședință – Anexa 13 – Facilități și scutiri fiscale. Dacă nu sunt discuții, vă supun aprobării Anexa 13.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”
Dl.președinte de ședință supune la vot Amendamentul domnului primar la Proiectul de hotărâre nr. 140/17.08.2022 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Feteşti pentru anul 2023.
Se exprimă 15 voturi ”pentru”