Nr. 4 / 31.01.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind modificarea H.C.L. Gohor nr. 9/11.12.2024 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi a taxelor speciale la nivelul comunei Gohor pentru anul 2025

Inițiator proiect

Gelu SÎRGHIE

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Galați

Consiliul Local al comunei Gohor

Comuna Gohor

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 4 din 31.01.2025

privind modificarea H.C.L. Gohor nr. 9/11.12.2024 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi a taxelor speciale la nivelul comunei Gohor pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 120 alin. (1)  și art. 121 alin. (1) și alin. (2)  din Constituția României, republicată;
  2. art. 10 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. Directivei Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 62/1999 de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri;
  4. art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;
  5. art. 87 alin.(3) , art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și alin. (4) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și  completările ulterioare;
  6. art. 5 alin. (1) lit. a) și alin. (2), art. 16 alin. (2), art. 20 alin. (1) lit. b), art. 27, art. 30 și art. 761 alin. (2) și (3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  7. art. 1, art. 2 alin. (1) lit. h), precum și pe cele ale titlului IX, în special art. 491 coroborate cu cele ale art. 495 lit. e)  din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în special Legea nr. 296/2020;
  8. Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru, cu modificările și completările ulterioare;
  9. art. 344 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
  10. Ordonanței Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 98/2009, cu modificările și completările ulterioare;
  11. art. 19 și art. 20 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările ulterioare;
  12. art. 18 alin. (5) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu completările ulterioare;
  13. art. 25 lit. d) din Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  14. art. 1 alin. (4) lit. l), art. 8 alin. (3) lit. j), art. 43 alin. (7) și art. 44 alin. (2) lit. d) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  15. art. 5 alin. (2) lit. k), art. 26 alin. (1) lit. b) și c), alin. (3), alin. (5) și alin. (8) din Legea serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare; 
  16. art. 10 lit. g) și art. 34 alin. (2) și (3) din Legea serviciului de iluminat public nr. 230/2006;
  17. art. 14 lit. f) din Legea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  18. art. 5 din Legea cadastrului și publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  19. art. 6 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  20. art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 39/2002; 
  21. art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităților urbane și rurale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 515/2002;
  22. Hotărârii Guvernului nr. 777/2016 privind structura, organizarea și funcționarea Registrului electronic național al nomenclaturilor stradale;
  23. art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024;

Ținând cont de:

  1. referatul de aprobare al d-lui Sîrghie Gelu – primarul comunei Gohor, înregistrată sub nr. 253/22.01.2025, revizuit la data de 30.01.2025;
  2. raportul compartimentului de resort din aparatul de specialitate al primarului comunei Gohor, judeţul Galaţi, înregistrat sub nr. 254/22.01.2025; 
  3. raportul secretarului general al comunei Gohor, înregistrat cu nr. 582/30.01.2025;

Luând act de:

  1. raportul de avizare al comisiilor de specialitate nr. 1, 2 si 3 din cadrul Consiliului local Gohor;
  2. Hotărârea Consiliului Local Gohor nr. 9/11.12.2024 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi a taxelor speciale la nivelul comunei Gohor pentru anul 2025 și totodată ținând cont de Adresa Instituției Prefectului Județului Galați cu nr. 415 / 27.01.2025, înregistraată în evidențele noastre cu nr. 569/30.01.2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei gohor

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. Se modifică și se completează art. 2 din Hotărârea Consiliului Local Gohor nr. 9/11.12.2024 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi a taxelor speciale la nivelul comunei Gohor pentru anul 2025, după cum urmează:

„Art. 2. (1) .- Bonificaţia prevăzută la art. 462 alin. (2), din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe clădiri la 10 % (pentru persoane fizice şi juridice).

(2) Bonificaţia prevăzută la art. 467 alin. (2), din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe teren la 10 % (pentru persoane fizice şi juridice).

(3) Bonificaţia prevăzută la art. 472 alin. (2), din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe mijloace de transport la 10 % (pentru persoane fizice şi juridice).

(4) Se aprobă ca pentru plata cu anticipaţie a taxei speciale pentru finanțarea cheltuielilor cu salubrizarea, datorate pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului 2025, să se acorde o bonificaţie de până la 10% inclusiv.”

Art.2. – (1) Se abrogă Anexa nr. 2 Hotărârea Consiliului Local Gohor nr. 9/11.12.2024 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi a taxelor speciale la nivelul comunei Gohor pentru anul 2025.

(2) Se stabilesc taxele speciale la nivelul comunei Gohor conform Anexea nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

(3) Se completează Regulamentul privind înființarea taxei speciale pentru persoanele fizice și persoanele juridice din comuna Gohor în vederea asigurării finanțării serviciului de salubrizare al comunei Gohor, județul Galați, pentru anul 2025, stabilit inițial prin Anexa nr. 3 la HCL Gohor nr. 9/11.12.2024, conform Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

Art.3. – Primarul comunei Gohor în calitate de ordonator de credite bugetare şi compartimentul Financiar- Contabil Impozite şi Taxe din cadrul U.A.T. Comuna Gohor vor asigura îndeplinirea prevederilor prezentei hotărâri.

Art.4. – Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local Gohor nr. 9/11.12.2024 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi a taxelor speciale la nivelul comunei Gohor pentru anul 2025, rămân neschimbate.

Art.5. – Prezenta hotărâre poate fi contestată în termenul legal prevăzut de Legea nr. 544/2004 – Legea contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art.6. – Prezenta hotărâre se comunică Prefectului Judeţului Galaţi şi se aduce la cunoştinţa publică prin grija secretarului general al comunei Gohor.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Meluță ARITON

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI GOHOR,

Angela GRĂDINARU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 4 / 31.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 4 / 31.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 31.01.2025
2 Comunicarea către primar 31.01.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 13.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 07.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 14.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu