Nr. 7 / 18.01.2024
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea concesionarii prin atribuire directa a unui spatiu situat in cladirea Dispensarului Uman al comunei Grivita,judetul Galati,cu destinatia de Cabinet Stomatologic ,potrivit H.G. 884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatie de cabinete medicale

Inițiator proiect

Niță CHEBAC

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Galați

Consiliul Local al comunei Grivița

Comuna Grivița

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 7 din 18.01.2024

privind aprobarea concesionarii prin atribuire directa a unui spatiu situat in cladirea Dispensarului Uman al comunei Grivita,judetul Galati,cu destinatia de Cabinet Stomatologic ,potrivit H.G. 884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatie de cabinete medicale

În conformitate cu prevederile :

- art.2 alin.(2) art.3 alin.(1) și (2) lit.c), art.4, art.5 din Hotărârea Guvernului nr.884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatia de cabinete medicale, cu modificările și completările ulterioare;

- Ordinului Ministrului  Sănătății nr.946/2004 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de concesiune încheiat în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 884/2004 privind concesionarea unor spaţii cu destinaţia de cabinete medicale;

- art.87 alin.(1), (3) și (5), art.308 alin.(1), art.309, art.362 alin.(1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 - Codul administrativ;

Luand act de :

-- cererea înaintată de  S.C.Pro Dentika S.R.L. prin administrator Dr.Gavrila Cristina privind  concesionarea unui spațiu medical în incinta Dispensarului Uman Grivita , cu destinatia de Cabinet Stomatologic, înregistrată  sub  nr.190/12.01.2024.   

 

Avand in  vedere :

 -Referatul de aprobare   a d-lui Chebac Nita  – primarul comunei Grivita , judetul Galati, inregistrat sub nr._330/17.01.2024

- Raportul de specialitate al compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, inregistrat sub nr.329/17.01.2024,

  -Rapoartele de avizare al comisiilor de specialitate ale consiliului local;

 - Raportul de  evaluare privind teren intravilan +constructive,dispensar uman amplasat in T 21,P 26,Com Grivita,judetul Galati,inscris in CF 101449,intocmit de evaluator autorizat Cc.Iftode Florica Nr. 3777/31.05.2023;

 

În temeiul art. 129 alin.(2) lit.(c), art.139 alin.(3) lit.g) și 196 alin.(1) lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare 

 

Consiliul Local al comunei  Grivita județul Galati,

Intrunit in sedinta extraordinara   convocata de indata  in data de 18.01.2024

 

                                                                                                                                HOTARASTE   :

 

Art.1 Se aprobă concesionarea, prin atribuire directa,  a unui spațiu cu destinatia de  Cabinet Stomatologic ,in suprafata totala  de 50,36 mp, compusa din 10,24 mp cabinetul medical propriu-zis si 40,12 mp suprafata spatiu cu utilizare comuna,situat în clădirea Dispensarului Uman din comuna Grivita , având datele de identificare cuprinse în Anexa Nr.1,care face parte integranta  din prezenta hotărâre.

 

Art.2 Spațiul medical este destinat funcționării unui  cabinet stomatologic –punct secundar de lucru al S.C. Pro Dentika GC SRL,Dr. Gavrila Cristina ,

 

Art.3 . Se aproba Contractul Cadru de concesiune, care este  intocmit conform prevederilor Ordinului comun Nr. 299 din 20 iulie 2004 emis de Ministerul Sanatatii si Ministerul Administratiei si Internelor ,pentru aprobarea modelului-cadru de concesiune incheiat in temeiul Hotararii Guvernului Nr.884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatia de cabinet medicale-, Anexa Nr.2 ,care face   parte integranta din prezenta hotarare.

 

Art.4 Concesionarea se face pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire cu cel mult jumătate din durata inițială,conform Hotărârii Guvernului nr.884/2004.

 

Art.5 (1) Prețul minim al concesiunii este de 1 ,37 EUR  m.p./luna , pentru primii 5 ani contractuali.

         (2 )  Valoarea în lei a redeventei  lunare se va stabili în funcție de cursul  EUR  comunicat de Banca Națională a României, la data platii..

        (3)  Dupa primii 5 ani, nivelul minim al redeventei se va stabili de către concedent, pornind de la pretul pietei, sub care redeventa nu poate fi acceptata.

        (4)  Plata redeventei se va face in primul trimestru al  fiecarui an  ,la cursul EUR comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua platii.

 

Art.6 (1) Încetarea contractului de concesiune poate avea loc în următoarele situații: 

a)  la expirarea duratei stabilite in contractul de concesiune;

b)  in cazul in care interesul national sau local o impune, prin denunțarea unilaterală de catre concedent, cu plata unei despăgubiri juste si prealabile in sarcina concedentului;

c)  în cazul nerespectarii obligațiilor contractuale de catre concesionar, prin rezilierea unilaterala de catre concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;

d)  in cazul nerespectarii obligatiilor contractuale de catre concedent, prin rezilierea unilaterala de catre concesionar, cu plata de despagubiri in sarcina concedentului;

e)  la disparitia, dintr-o cauza de forta majora, a bunului concesionat sau in cazul imposibilitatii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renuntare, fara plata unei despagubiri;

f)schimbarea destinaţiei spaţiilor după concesionare atrage reziliereade drept acontractului de concesiune;

g)  interventia sub orice forma asupra spatiului  , este interzisa si atrage rezilierea de drept a contractului de concesiune si plata de daune interese;

h) se va respecta un program de lucru de 5 zile pe saptamana,minim 2 ore pe zi ;

I ) in cazul in care titularul cabinetului medical nu mai desfasoara activitate medicala.

J )bunurile date in administrare vor fi predate in baza unui proces-verbal de predare primire  ,iar concesionarul va raspunde de administrarea acestora  pana la predare;

 

   (2) Concesionarul poate denunta unilateral contractul de concesiune pentru motive personale, notificand concedentul cu cel puțin 60 de zile inainte de data denuntarii

Art.7 Prezenta hotarare ,va fi dusa la indeplinire,cu respectarea cadrului legal incident, de catre aparatul de specialitate al primarului.

Art.8. Prezenta hotarare poate fi contestata in conditiile si termenele prevazute de Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.

Art.9Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Grivita , prefectului județului Galați,Compartimentului financiar-contabil, impozite ,taxe locale si resurse umane  și se va publica  în Monitorul Oficial al Comunei Grivita , la pagina de internet www.primariagrivita ro, în subeticheta „HOTĂRÂRI CONSILIUL LOCAL”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Larisa SĂVULESCU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI GRIVIȚA,

Maricica NIȚU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 7 / 18.01.2024

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 5
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 12
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 8
4 Numărul voturilor „PENTRU” 8
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 4
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 7 / 18.01.2024

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 18.01.2024
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 01.02.2024
4 Comunicarea către prefectul județului 26.01.2024
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu