ANEXĂ la hotărârea nr. 30 din 28.06.2023

JUDETUL HUNEDOARA

COMUNA GURASADA

CONSILIUL LOCAL                                                                                                    Anexa nr. 1 la HCL ____2023

ACORD DE PARTENERIAT

privind drepturile si obligatiile părților in cadrul Proiectului cu titlu„TRANSPORT VERDE - MICROBUZE ELECTRICE PENTRU ELEVI ÎN JUDEȚUL HUNEDOARA” în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C15 Educație

 

Având în vedere prevederile:

  • Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 
  • Decizia 2021/0309 de punere în aplicare a consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului Național de Redresare și Reziliență prin care se aprobă Ghidul specific pentru Planul Național de Redresare și Reziliență;
  • Ordinul Ministrului Educației nr. 4269/18.05.2023 privind aprobarea Ghidului solicitantului aferent apelului de proiecte „Microbuze electrice pentru elevi”;
  • Ordinul Ministrului Educației nr. 4.444/12.06.2023 privind modificarea Anexei la Ordinul Ministrului Educației nr. 4269/2023;

 

Art. 1. Părțile

1. Judeţul Hunedoara, cu sediul în municipiul Deva, bdul. 1 Decembrie 1918, nr. 28, judeţul Hunedoara, cod 330025, având cod unic de înregistrare 4374474, reprezentat de domnul   Laurențiu NISTOR, în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara;

2. U.A.T. comuna Vața de Jos, cu sediul în oraşul Vața de Jos, Calea Crişului, nr. 18, cod postal: 337514, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4521389, reprezentat de domnul Ioan Liviu LINȚĂ, în calitate de primar;

3. U.A.T. comuna Pui, cu sediul în satul Pui, cod fiscal 4374059, reprezentată de domnul Victor Tiberiu STOICA, în calitate de primar;

4. U.A.T. comuna Buceș, cu sediul în localitatea sat Buceș, nr. 79, județul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374202, reprezentată de Traian ACHIM-MĂRCUȘ, în calitate de primar;

5. U.A.T. comuna Băița, cu sediul în sat Băița, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374024, reprezentată de domnul Damian DINIȘ, în calitate de primar;

6. U.A.T. comuna Baru, cu sediul în sat Baru, Str. "Prof. Dr. Ştefan Gârbea" nr. 222, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4521427, reprezentată de domnul Daniel RĂDUCANU, în calitate de primar;

7. U.A.T. comuna Crișcior, cu sediul în sat Crișcior, Str. Plopilor, nr. 6, judeţul Hunedoara,   având cod unic de înregistrare 4468331, reprezentată de domnul Ovidiu-Ilie FURDUI, în calitate de primar;

8. U.A.T. comuna Zam, cu sediul în sat Zam, nr. 149, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4468374, reprezentată de domnul Sorin Ionel NISTOR, în calitate de primar;

9. U.A.T. comuna Gurasada, cu sediul în sat Gurasada, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374172, reprezentată de domnul Silviu NAN, în calitate de primar;

10. U.A.T. comuna Certejul de Sus, cu sediul în Certeju de Sus, strada Principală nr. 236, jud. Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374083, reprezentată de  domnul Adrian Petru Cîmpian, în calitate de primar;

11. U.A.T. comuna Bănița, cu sediul în sat Bănița, nr. 201, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 8713590, reprezentată de Petru Dorin MARC;

12. U.A.T. comuna Luncoiu de Jos, cu sediul în sat Luncoiu de Jos, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4468323, reprezentată de domnul Călin Dorin DUD, în calitate de primar;

13. U.A.T. comuna Totești, cu sediul în sat Totești, str. Principală, nr. 53, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4633307, reprezentată de domnul Tiberiu PASCONI, în calitate de primar;

14. U.A.T. comuna Vălișoara, cu sediul în sat Vălișoara, nr. 198, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4521419, reprezentată de doamna Camelia BEDEA, în calitate de primar;

15. U.A.T. comuna Ghelari, cu sediul în sat Ghelari, str. Rusca, nr. 5, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4373991, reprezentată de  domnul Toma Iancu EMERSON, în calitate de primar;

16. U.A.T. comuna Dobra, cu sediul în sat Dobra, Piața Victoriei, nr. 1, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374113,reprezentată de  domnul Ovidiu Iosif PĂDUREAN, în calitate de primar;

17. U.A.T. comuna Beriu, cu sediul în sat Beriu, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4521281, reprezentată de domnul Emil Moise BÎC, în calitate de primar;

18. U.A.T. comuna Sântămărie Orlea, cu sediul în sat Sântămărie Orlea, , nr. 130, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 5453800, reprezentată de domnul Dumitru Ioan OPREAN, în calitate de primar;

19. U.A.T. comuna Șoimuș, cu sediul în sat Șoimuș, str. Principală, nr. 310, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4468358, reprezentată de domnul Mihai Gabriel IRIMIE , în calitate de primar;

20. U.A.T. comuna Vețel, cu sediul în sat Vețel, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374105, reprezentată de domnul  Ioan HENȚIU, în calitate de primar;

21. U.A.T. comuna Băcia, cu sediul în sat Băcia, str. Principală, nr. 242, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4374270, reprezentată de domnul Florin ALBA, în calitate de primar;

22. U.A.T. comuna Bretea Română, cu sediul în sat Bretea Română, str. Principală, nr. 15, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 4521443, reprezentată de domnul Răzvan Ciprian IONESCU GRUIA, în calitate de primar;

23. U.A.T. comuna Vorța, cu sediul în sat Vorța, str. Principală, nr. 5, judeţul Hunedoara având cod unic de înregistrare 4468390, reprezentată de  domnul Radu Emil BUREANĂ, în calitate de primar;

24. U.A.T. comuna Densuș cu sediul în sat Densuș, nr. 154, judeţul Hunedoara, având cod unic de înregistrare 5453789, reprezentată de domnul Ionel Adrian VÂRTOPEAN, în calitate de primar au convenit încheierea prezentului Acord de Parteneriat.

 

Art.2. Precizări prealabile

  • (1)   În prezentul Acord de Parteneriat, cu excepţia situaţiilor când contextul cere altfel sau a unei prevederi contrare:
  1. cuvintele care indică singularul includ şi pluralul, iar cuvintele care indică pluralul includ şi singularul;
  2. cuvintele care indică un gen includ toate genurile;
  3. termenul „zi” reprezintă zi calendaristică, dacă nu se specifică altfel.
  • (2)   Trimiterile la actele normative includ și modificările și completările ulterioare ale acestora, precum și  orice alte acte normative subsecvente.

   (3)Încheierea prezentului Acord de Parteneriat se bazează pe buna-credință a părţilor în executarea obligațiilor ce decurg din prezentul Acord, precum și pe necesitatea asigurării pregătirii și implementării proiectului “Transport verde - Microbuze electrice pentru elevi în Județul Hunedoara”, care va face obiectul cererii de finantare depuse de către solicitantul eligibil, UAT Județul Hunedoara.

 

Art. 3. Obiectul Acordului de Parteneriat

(1). Obiectul prezentului Acord de Parteneriat îl constituie crearea cadrului de colaborare între parteneri, în vederea îndeplinirii următoarelor aspecte:

  • Acordul cu privire la participarea în cadrul proiectului „Transport verde - Microbuze electrice pentru elevi în Județul Hunedoara” în conformitate cu condițiile impuse de Ghidul solicitantului PNRR Investiția 10: Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze verzi, precum și a criteriilor de prioritizare impuse, în concordanță cu Analiza de nevoi făcută în prealabil de către Ministerul Educației și Inspectoratele Școlare Județene.
  • Mandatarea din partea fiecărui partener beneficiar de investiție a dreptului de depunere a aplicației liderului parteneriatului, solicitant eligibil - Județul Hunedoara, care va asigura și exercitarea dreptului de proprietate asupra bunurilor achiziționate (microbuze electrice) cu titlu gratuit, pe durata implementării proiectului, pentru toate bunurile achiziționate conform prevederilor proiectului, cu scopul utilizării acestora prin intermediul partenerilor beneficiari finali, pentru transportul exclusiv al elevilor din zonele izolate, rurale, la școli.
  • Declarația fiecărui partener beneficiar cu privire la angajamentul amplasării unei stații de încărcare compatibile cu microbuze electrice și totodată, asigurarea resursei umane (șofer), a costurilor de înmatriculare, reparație, întreținere și funcționare (alimentare) a microbuzelor pe o perioadă de minim 4 ani.
  • Declarația fiecărui partener beneficiar de asigurare a costurilor neeligibile din proiect, ce revine fiecăruia în parte, care pot aparea intre perioada depunerii cererii de finantare si sfarsitul perioadei de implementare. 
  • La finalizarea perioadei de implementare a proiectului, solicitantul eligibil, care a fost mandatat pentru depunerea proiectului, va transfera dreptul de proprietate asupra bunurilor achiziționate către fiecare partener beneficiar, în conformitate cu legislația în vigoare la data realizării acțiunii.
  • Perioada de implementare a proiectului se încheie după finalizarea tuturor achizițiilor, efectuarea recepțiilor și punerea în funcțiune a microbuzelor electrice, verificarea parametrilor impuși a stațiilor de încărcare, conform prevederilor contractelor de achiziție, care nu poate depăși data de 31.12.2024.

(2). Orice alte drepturi și obligații ale partenerilor, contribuția financiară proprie a fiecărui partener la bugetul proiectului,rolul/responsabilitățile ce le revin partenerilor în implementarea activităților aferente proiectului și pe perioada de durabilitate și valabilitate a contractului de finanțare, precum și orice alte aspecte legale, financiare sau de orice altă natură necesare derulării în parteneriat a proiectului care va face obiectul contractului de finantare, care nu sunt stabilite în prezentul acord de parteneriat. În acest sens, partenerii vor încheia un act adițional la prezentul acord de parteneriat sau vor încheia un nou acord de parteneriat.

 

Art. 4 Principiile de bună practică ale acordului de parteneriat

(1). Partenerii se angajează să ia parte activ la prestarea activităților care fac obiectul prezentului acord de parteneriat, etapizat,să își asume fiecare rolul care ii revine. 

(2). Partenerii se angajează să notifice prompt, în scris, orice informație, fapt, problemă sau întârziere susceptibilă de a afecta proiectul.

(3). Partenerii se angajează să furnizeze toate informațiile solicitate în mod rezonabil de către ceilalți parteneri pentru a-și îndeplini sarcinile.

(4). Partenerii trebuie să se consulte în mod regulat și să se informeze asupra tuturor aspectelor privind evoluția proiectului.

(5). Partenerii trebuie să implementeze activitățile cu respectarea standardelor profesionale și de etică.

(6). Partenerii se obligă să respecte regulile privitoare la conflictul de interese și regimul incompatibilităților, iar, în cazul apariției unui asemenea conflict, să dispună luarea măsurilor ce conduc la evitarea, respectiv stingerea lui.

 

Art. 5 Roluri şiresponsabilități în implementarea proiectului

(1). Rolurile şiresponsabilitățilepartenerilor sunt descrise în tabelul de mai jos:

Instituția

Roluri şi responsabilităţi

Lider de parteneriat

(Partener nr. 1)

JUDEȚUL  HUNEDOARA

Pregătirea proiectului:

 

1.  Semnarea Acordului de Parteneriat. 

2.  Asigurarea managementului general. 

3.  Crearea cadrului de colaborare între parteneri în scopul evaluării cerințelor operaționale ale autorităților publice locale din județul Hunedoara în vederea pregătirii/elaborării cererii de finanțare pentru instalarea și adaptarea aplicațiilor pentru fiecare partener al acestui Acord.

4.  Elaborarea și depunerea cererii de finanțare și a documentelor suport,  precum și a răspunsului la solicitările de clarificări, dacă este cazul, în perioada de evaluare a cererii de finanțare,  aferente proiectului finanțat prin PNRR, în parteneriat cu partenerii beneficiari din județ.

5.   Semnarea contractului de finanțare.        

6.  Asigurarea cofinanțării proiectului.

Implementarea proiectului:

 

 

  1. Asigurarea managementului general al proiectului.
  2. Facilitarea și promovarea preluării de către toți partenerii prezentului Acord, a bunurilor achiziționate prin proiect –microbuze electrice 16+1 locuri.
  3. Realizarea în numele parteneriatului a achiziției de furnizare Microbuze electrice 16+1.
  4. Realizarea de campanii de informare a cetățenilor cu privire la noile investiții din domeniul educației din județul Hunedoara oferite de către autoritățile publice.
  5. Participarea activă la organizarea cadrului și a calendarului de implementare alături de parteneri și prestatorii serviciilor achiziționate în acest sens.  
  6. Realizarea de materiale de promovare a proiectului în conformitate cu Ghidul de finanțare și a Manualului de identitate vizuală PNRR.
  7. Urmărirea asigurării fondurilor necesare înmatriculării, mentenanței, funcționării și alimentării microbuzelor de către toți partenerii acestui Acord, pe toată durata de 4 ani obligatorie prin Ghid.
  8. Desfășurarea activităților proprii de informare și publicitate.
  9. Elaborarea rapoartelor de progres și a cererilor de rambursare și transmiterea acestora către autoritatea de management.
  10. Efectuarea plăților pentru contractele derulate, gestiunea și evidența bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul proiectului.

Parteneri 2-24

Unitățile administrativ teritoriale eligibile din Județul Hunedoara

 

  1. Semnarea Acordului de Parteneriat.
  2. Oferirea de sprijin nemijlocit liderului de parteneriat  la elaborarea cererii de finanțare și a documentelor suport.
  3. Asumarea prin Hotărâre de Consiliul Local a participării la proiect, delegarea de drepturi către lider, asumarea cheltuielilor neeligibile din proiect.
  4. Înființarea unei stații de încărcare vehicule electrice pe raza teritorială a UAT-ului, daca este cazul, de preferință la locația unde va fi garat microbuzul achiziționat prin prezentul proiect.
  5. Punerea la dispoziție a resursei umane (șofer) pe o perioadă de minim 4 ani din momentul recepționării microbuzului electric 16+1 achiziționat prin proiect. 
  6. Punerea la dispoziție a resursei financiare cu privire la înmatricularea, mentenanța și alimentarea microbuzului electric 16+1 pe cel puțin perioada de 4 ani de la recepționarea lui.
  7. Delegarea resursei umane necesare îndeplinirii tuturor activităților (înmatriculare, preluare și  șofare la sediul UAT, etc) necesare preluării microbuzului electric 16+1 după momentul în care a fost livrat în urma licitației de către furnizor(i).
  8. Desemnarea unei persoane responsabilă cu comunicarea informațiilor necesare cu toate entitățile implicate și ducerea la bun sfârșit a implementării proiectului.
  9. Facilitarea promovării proiectului și întreprinderea demersurilor pentru includerea acestuia în strategia de dezvoltare al fiecăruipartener, parte a prezentului Acord.
  10. Respectarea tuturor prevederilor contractuale date de furnizor, in vederea pastrarii garantiei bunurilor achizitionate.

 

 

(2). Rolurile și responsabilitățile partenerilor prevăzute la art. (1).  se pot modifica prin act adițional la prezentul acord în situația în care acest lucru devine necesar pentru a reflecta cu mai multă acuratețe activitățile prevăzute în cererea de finanțare.

 

Art. 6 Drepturile și obligațiile Liderului de parteneriat 

(1). Liderul de parteneriat are dreptul să solicite partenerilor furnizarea informațiilor si documentelor  necesare pentru desfășurareaactivitățilorpremergătoare depunerii cererii de finanțare, pentru elaborarea cererii de finanțare/a documentelor suportși pentru a răspunde la solicitările de clarificări, dacă este cazul, în perioada de evaluare a cererii de finanțare.

(2).Liderul de parteneriat are dreptul să solicite partenerilor furnizarea oricăror informațiişi documente legate de proiect, în scopul elaborăriirapoartelor de progres, a cererilor de rambursare sau a verificării respectării normelor în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică.

(3).Liderul de parteneriat asigură cerințele tehnice necesare achiziționării livrabilelor (microbuze electrice 16+1 și disponibile pentru fiecare UAT în parte.

(4). Liderul de parteneriat coordonează activitatea de pregătire și implementare a proiectului.

(5).Liderul de parteneriat va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul în implementarea proiectului şi le va furniza copii ale rapoartelor de progres şi financiare.

(6).În cazul în care autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor europene constată neîndeplinirea sau îndeplinirea parțială a indicatorilor de rezultat/obiectivelor proiectului, în conformitate cu prevederile art. 6 din O.U.G. nr. 66/2011, cu modificările și completările ulterioare, în funcție de gradul de realizare a indicatorilor de rezultat/obiectivelor aferente activităților proprii, liderul de parteneriat și partenerii răspund pentru reducerile aplicate din sumele solicitate la rambursare/plată.  

(7). În cazul unui prejudiciu, liderul de parteneriat răspunde față de finanțator în solidar cu partenerul din vina căruia a fost cauzat prejudiciul. Liderul de parteneriat se îndreaptă împotriva partenerului din vina căruia a fost cauzat prejudiciul pentru recuperarea acestuia.

(8). În cazul rezilierii/revocării contractului/ordinului de finanțare, liderul de parteneriat și partenerul răspund în solidar față de finanțator pentru restituirea sumelor acordate pentru proiect. Liderul de parteneriat se îndreaptă împotriva partenerului din vina căruia a fost cauzat prejudiciul pentru recuperarea acestuia.

(9). Liderul de parteneriat este responsabil pentru neregulile identificate în cadrul proiectului aferente cheltuielilor proprii conform notificărilor și titlurilor de creanță emise pe numele său de către autoritatea de management.

(10). Liderul de parteneriat are obligaţia de a respecta prevederile legislaţieinaţionale și comunitare în vigoare în domeniul achiziţiilor publice,ajutorului de stat, egalității de şanse, dezvoltării durabile, informării şi publicității în implementarea activităților proprii.

(11). Liderul de parteneriat are obligația să țină o evidență contabilă distinctă a proiectului, utilizând conturi analitice dedicate pentru reflectarea tuturor operațiunilor referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu dispozițiile legale.

(12). Liderul de parteneriat are obligația să pună la dispoziția auditorului financiar independent și autorizat, în condițiile legii, toate documentele și/sau informațiile solicitate și să asigure toate condițiile pentru verificarea cheltuielilor de către acesta.

(13).Liderul de parteneriat are obligația să păstreze toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activitățile și cheltuielile eligibile în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare și naționale. Toate documentele vor fi păstrate cel puțin 5 ani după expirarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare.

 

Art. 7 Drepturile și obligațiile Partenerilor

(1)Cheltuielile angajate de parteneri sunt eligibile în același fel ca şi cheltuielile angajate de către liderul de parteneriat, corespunzător activității/activităților proprii din proiect.

(2)Partenerii au dreptul să solicite cu regularitate informații liderului de parteneriat despre implementarea proiectului și să fie informați despre progresul acestuia.

(3)Partenerii au dreptul să fie consultați, de către liderul de parteneriat, în privinţa propunerilor pentru modificări importante ale proiectului (ex. activităţi, parteneri etc.), înaintea solicitării aprobării de către autoritatea de management.

(4)Partenerii au responsabilitatea implementării activităților proprii, conform prezentului acord de parteneriat și conform cererii de finanțare.

(5)Partenerii au obligația de a respecta prevederile legislaţieinaţionale și comunitare în vigoare în domeniul achiziţiilor publice,ajutorului de stat, egalității de şanse, dezvoltării durabile, informării şi publicității, în implementarea activităților proprii.

(6)Partenerii sunt obligați să transmită copii conforme cu originalul după documentele justificative, în scopul elaborării cererilor de rambursare.

(7)Parteneriisunt obligați să pună la dispoziția autorității de management, sau oricărui alt organism național sau european, abilitat de lege, documentele și/sau informațiile necesare pentru verificarea modului de utilizare a finanțării nerambursabile, la cerere și în termen de maximum 5 zile lucrătoare, și să asigure condițiile pentru efectuarea verificărilor la fața locului.

(8)În vederea efectuării verificărilor prevăzute la alin. (7), partenerii sunt obligați să acorde dreptul de acces la locurile și spațiile unde se implementează proiectul, inclusiv acces la sistemele informatice care au legătură directă cu proiectul, și să pună la dispoziție documentele solicitate privind gestiunea tehnică și financiară a proiectului, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic. Documentele trebuie sa fie ușor accesibile și arhivate astfel încât, să permită verificarea lor.

(9)Partenerii sunt obligațisă furnizeze liderului de parteneriat orice informaţii sau documente necesare pentru desfasurarea activităților premergatoare depunerii cererii de finantare, pentru elaborarea cererii de finanțare/a documentelor suport, pentru a răspunde la solicitările de clarificări, dacă este cazul, în perioada de evaluare a cererii de finanțare dar, și pentru implementarea proiectului, în scopul elaborării rapoartelor de progres.

(10)Ȋn cazul în care, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene constată neîndeplinirea sau îndeplinirea parţială a indicatorilor de rezultat/obiectivelor proiectului, în conformitate cu prevederile art. 6 din O.U.G. nr. 66/2011, în funcţie de gradul de realizare a indicatorilor de rezultat/obiectivelor aferente activităților proprii, partenerii răspund proporțional sau în solidar pentru reducerile aplicate din sumele solicitate la rambursare/plată.  

(11)Partenerii sunt obligați să pună la dispoziția auditorului financiar independent și autorizat în condițiile legii toate documentele si/sau informațiile solicitate și să asigure toate condițiile pentru verificarea cheltuielilor de către acesta.

(12)Partenerii sunt obligați să păstreze toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activitățile și cheltuielile eligibile, în vederea asigurării unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare și naționale. Toate documentele vor fi păstrate cel puțin 5 ani după expirarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare.

(13)În cazul unui prejudiciu, partenerul din vina căruia a fost cauzat prejudiciul răspunde solidar față de finanțator cu liderul de proiect.

(14) În cazul emiterii unui titlu de creanță pe numele său, partenerul are obligația restituirii sumelor cuprinse în acestea și asigurarea din resurse proprii a contravalorii acestora.

(15)În cazul rezilierii/revocării contractului de finanțare, partenerii răspund în solidar cu liderul de parteneriat pentru restituirea sumelor acordate pentru proiect, în limita sumelor disponibile.

(16) Se recomanda partenerilor sa incheie polite de asigurare  tip CASCO pentru protejarea fructelor proiectului european.

 

Art. 8 Durata Acordului de Parteneriat

(1).Acordul de Parteneriat intră în vigoare la data semnării de către părţişi este valabil până la expirarea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare al proiectului Transport verde - Microbuze electrice pentru elevi în Județul Hunedoara”, care va face obiectul cererii de finanțare depuse de către parteneri.

Prelungirea perioadei de valabilitate a contractului de finanțare conduce automat la extinderea perioadei de valabilitate a prezentului acord de parteneriat.

 

Art. 9 Integralitatea Acordului de Parteneriat şi amendamente

(1) Pe durata prezentului Acord, partenerii au dreptul să convină în scris asupra modificării anumitor clauze, prin act adiţional, semnat de reprezentanții autorizați ai partenerilor. 

(2)Orice modificare a prezentului Acord va fi valabilă numai atunci când este convenită de către toți partenerii.

 

Art. 10 Proprietatea

(1)La finalizarea perioadei de implementare a proiectului, solicitantul eligibil, care a preluat delegarea depunerii proiectului, va transfera dreptul de proprietate asupra bunurilor achiziționate către UAT beneficiar, care a delegat dreptul de depunere a Proiectului, în conform cu legislația în vigoare la data realizării.

(2) UAT – urile beneficiare cărora li s-a transferat dreptul de proprietate asupra bunurilor achiziționate au obligația să mențină proprietatea bunurilor achiziționate în cadrul proiectului și natura activității pentru care s-a acordat finanțare, pe o perioadă de cel puțin 5 ani după finalizarea proiectului și să asigure exploatarea și întreținerea acestora în această perioadă.

(3)Partenerii au obligația de a asigura funcționarea bunurilor achiziționate din finanțarea nerambursabilă, la locul de desfășurare a proiectului și exclusiv în scopul pentru care au fost achiziționate.

(4) Partenerii au obligația să nu înstrăineze, închirieze, gajeze bunurile achiziționate ca urmare a obținerii finanțării prin Programul National de Redresare si Rezilienta pe o perioadă de 5 ani de la finalizarea proiectului.

 

Art. 11 Achiziții publice 

(1)Achizițiile în cadrul proiectului vor fi făcute  de Liderul de parteneriat, cu respectarea legislației în vigoare, a condiţiilor din contractul de finanţareşi a instrucţiunilor emise de autoritatea de management și/sau alte organisme abilitate.

 

Art. 12 Soluționarea litigiilor

(1) Partenerii depun toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ele în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea Acordului de Parteneriat.

(2)Dacă în termen de 30 zile de la începerea acestor tratative neoficiale părţile nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.

 

Art. 13 Încetarea Acordului de Parteneriat

(1) Prezentul Acord de Parteneriat încetează:

  1. conform prevederilor art. 8;
  2. înainte de termen, prin acordul părţilor;
  3. în caz de forță majoră, conform art. 14;
  4. prin reziliere pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a obligațiilor asumate prin prezentul Acord de Parteneriat.
  5. Încetarea Acordului de Parteneriat, în oricare dintre situaţiile menționate, nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente ale părţilor.

 

Art. 14 Forța majoră

(1)Forța majoră reprezintă o împrejurare de origine externă, cu caracter extraordinar, absolut imprevizibilă şi inevitabilă, care se află în afara controlului părţilor, nu se datorează greşelii sau vinei acestora şi nu putea fi prevăzută la momentul încheierii Acordului de Parteneriat şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul Acord de Parteneriat. 

(2)Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

(3)Forţa majoră exonerează părţile de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul Acord de Parteneriat, pe toată perioada de valabilitate a acestuia.  . 

(4)Îndeplinirea Acordului de Parteneriat va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

(5)Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celorlalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

(6)Dacă forța majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celelalte părţi încetarea de plin drept a prezentului Acord de Parteneriat, fără ca vreuna din părţi să poată pretinde celorlalți daune-interese.

 

Art. 15 Comunicări

(1).Orice comunicare între parteneri trebuie să se facă în scris. 

(2).Orice document scris trebuie înregistrat, atât la momentul transmiterii, cât şi la momentul primirii.

(3).Comunicările între părţi privind informaţii neclasificate se pot face şi prin telefon, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a comunicării.

 

Art. 16 Legea aplicabilă

  1. Prezentului Acord i se va aplica şi va fi interpretat în conformitate cu legea română.

 

Art. 17 Dispoziții finale

(1) Datele cu caracter personal solicitate în baza Acordului de Parteneriat sunt prelucrate în acord cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679, scopul prelucrării datelor fiind în acord cu îndeplinirea responsabilităţilor asumate de către părţi prin Acordul de Parteneriat, perioada prelucrării acestora fiind pe toată durata valabilităţiiAcordului de Parteneriat.

 

Prezentul Acord de Parteneriat conține 13 pagini și a fost încheiat în 24 exemplare, câte unul pentru fiecare partener şi un original pentru cererea de finanţare, toate având aceeași valabilitate.

 

JUDEȚUL Hunedoara

Președintele Consiliului Județean

LAURENȚIU NISTOR

 

 

 

U.A.T. comuna Vața de Jos

 

Primar

U.A.T. comuna Pui

Primar

U.A.T. comuna Buceș

Primar

U.A.T. comuna Băița

 

U.A.T. comuna Baru

 

Primar

Primar

U.A.T. comuna Crișcior

Primar

U.A.T. comuna Zam

Primar

U.A.T. comuna Gurasada

Primar

U.A.T. comuna Certejul de Sus

Primar

U.A.T. comuna Bănița

Primar

U.A.T. comuna Luncoiu de Jos

Primar

U.A.T. comuna Totești

Primar

U.A.T. comuna Vălișoara

Primar

U.A.T. comuna Ghelari

Primar

U.A.T. comuna Dobra

Primar

U.A.T. comuna Beriu

Primar

U.A.T. comuna Sântămărie Orlea

Primar

U.A.T. comuna Șoimuș

Primar

U.A.T. comuna Vețel

Primar

U.A.T. comuna Băcia

Primar

U.A.T. comuna Bretea Română

Primar

U.A.T. comuna Vorța

Primar

U.A.T. comuna Densuș

Primar

 

 

 

 

 

 

          PRESEDINTE DE SEDINTA,                                CONTRASEMNEAZĂ,

                                                                                       Secretar General al comunei,   

            Daniel-Viorel MARIȘ                                            Samuil  BISTRIAN