Art.1.Se aproba bugetul local initial al comunei Lazuri de Beius, de venituri in suma de 10.540 mii lei si cheltuieli in suma de 10.718 mii lei pe anul 2024, dupa cum urmeaza, si a estimarilor pentru perioada 2025-2027 .
- Sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor,oraselor
municipiilor – cod 11.02.02 998 mii lei
-Sume defalcate din TVA pentru echilibarea
bugetelor locale – cod 11.02.06 585 mii lei
- Cotele defalcate din impozitul pe
venit pentru echilibrarea bugetelor locale – cod 04.02.01 316 mii lei
-Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe
venit pentru echilibrarea bugetelor locale – cod 04.02.04 1.069 mii lei
-Subventii (ajutor pt.incalzirea locuintei) – cod 42.02.34 100 mii lei
- Subventii de la bugetul de stat pentru
finantarea sanatatii(asistent comunitar) - cod 42.02.41 69,40 mii lei
- Subventii - OG.28/2013 - cod 42.02.65 7.000 mii lei
-Venituri proprii 402,60 mii lei
TOTAL VENITURI BUGET LOCAL: 10.540 mii lei
Suma de 10.718 mii lei va fi repartizata pe capitole de cheltuieli ,astfel:
- Suma de 3.540 mii lei pentru sectiunea de functionare
- Suma de 7.178 mii lei pentru sectiunea de dezvoltare .
CHELTUIELI BUGET LOCAL:
SECTIUNEA 01 –DE FUNCTIONARE ESTE FORMATA DIN URMATOARELE:
- Cap.51.02 –Autoritati publice:
- cheltuieli de personal+ indemnizatii consilieri + indemnizatie de hrana+vouchere de vacanta – 1.200 mii lei
- cheltuieli materiale –471,90 mii lei repartizata astfel:
- 51.02.01.03.20.01.01 - suma de 9 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.02 - suma de 8 mii lei necesara pentru 3 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.03 - suma de 50 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.04 - suma de 14 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.05 - suma de 14 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.06 - suma de 5 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.07 – suma de 3 mii leinecesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.08 - suma de 40 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.01.30 - suma de 305 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.06.01 - suma de 18,90 mii lei necesara pentru 4 trimestre
- 51.02.01.03.20.13 - suma de 5 mii lei necesara pentru 3 trimestre
51.02 TOTAL = 1.671,90 mii lei
- Cap.54.02.05.50.04 - Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale -
suma de 0,10 mii lei se va utiliza potrivit art.36 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
54.02 TOTAL = 0,10 mii lei
- Cap.61.02 Ordine publica si siguranta nationala:
- cheltuieli de personal + indemnizatie de hrana+vouchere de vacanta – 130 mii lei
61.02 TOTAL = 130 mii lei
- Cap.61.02.Protectie civila si protectia contra incendiilor :
- cheltuieli materiale – 10 mii lei repartizata astfel:
- 61.02.05.20.01.30 - suma de 10 mii lei necesara pentru plata asigurarii grupului de
voluntariat existent la nivel de comuna pentru situatii de urgenta;achizitionare si verificare extinctoare;contract de prestari servicii;achizitionare echipament, necesara pentru 3 trimestre.
61.02 TOTAL = 10 mii lei
- Cap.65.02. Invatamant(cod fiscal scoala):
- cheltuieli materiale(11.02.02) – 80 mii lei pentru 4 trimestre repartizati conform
referatului nr.234 din 07.02.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius
- cheltuieli materiale(bug local )- 82 mii lei necesar pentru 4 trimestre repartizati conform referatului nr.146 din 29.01.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius
- cheltuieli sociale – drepturi copii cu CES (11.02.02) – 8 mii lei pentru 4 trimestre
repartizati conform referatului nr.234 din 07.02.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius
65.02 TOTAL = 170 mii lei
- Cap. 65.20 Invatamant( cod fiscal primarie):
- cheltuilei materiale - 11 mii lei necesar 4 trimestre pentru plata servicii livrare si
manipulare hrana prescolari GPP nr.2 Hinchiris.
65.02 TOTAL =11 mii lei
- Cap.66.02.08.10 Servicii de sanatate publica :
- cheltuieli de personal – 70 mii lei – plata salarii asistent comunitar+ indemnizatie de
hrana (68,40 mii lei din 42.02.41)+ vouchere de vacanta (buget local 1,60 mii lei)
- cheltuieli materiale - 1 mie lei - pentru deplasari(42.02.41)
66.02 TOTAL = 71 mii lei
- Cap.67.02 Cultura, recreere si religie:
- 67.02.05.03.20.Intretinere gradini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive si de agrement – Spatiu Public Baleni - 8 mii lei pentru cheltuieli de intretinere.
- 67.02.50.59.12 Alte servicii in domeniile culturii, recreerii si religiei – Sustinerea cultelor – suma de 122 mii lei, repartizata astfel:
- suma de 15 mii lei pentru Biserica Penticostala Hinchiris;
- suma de 15 mii lei pentru Parohia Ortodoxa Lazuri de Beius;
- suma de 30 mii lei pentru Parohia Ortodoxa Lazuri de Beius pentru filia din Cusuius;
- suma de 62 mii lei pentru Parohia Ortodoxa Hinchiris pentru capela Hinchiris.
67.02 TOTAL = 130 mii lei
- Cap.68.02.05.02.10 Asigurari si asistenta sociala:
- cheltuieli de personal+ indemnizatie de hrana+vouchere de vacanta – 872 mii lei-
necesar 4 trimestre cu 18 asistenti personali in plata luna ianuarie – decembrie 2024( 785 mii lei din TVA 11.02.02 si 87 mii lei din bugetul local )
- Cap 68.02.05.02.57.02.01 Asigurari si asistenta sociala:
- ajutor social – 263 mii lei pentru plata indemnizatiilor persoanelor cu handicap – necesar 4 trimestre cu 9 indemnizatii in plata( 125 din TVA 11.02.02 si 138 mii lei din bugetul local ).
- Cap.68.02.15.01 Ajutor social – 100 mii lei pentru plata ajutor incalzire acordat prin
subventii de la bugetul de stat indicator 42.02.34
- Cap.68.02.50.50.57.02.01 - 16 mii lei ajutor urgenta din bugetul local si sprijin 50 ani
casatorie.
68.02. TOTAL = 1251 mii lei
- Cap.70.02.06 Iluminat public si electrificari rurale:
- cheltuieli materiale – 40 mii lei
- 70.02.06.20.01.03 – 40 mii lei necesara pe 4 trimestre pentru plata iluminatului public
70.02 TOTAL = 40 mii lei
- Cap.74.02.05.02.20.01.30 – Colectare , tratare si distrugerea deseurilor – cheltuieli
materiale – suma de 5 mii lei pentru plata taxa fond de mediu.
74.02 TOTAL = 5 mii lei
- Cap.84.02 Transporturi:
- cheltuieli materiale – 50 mii lei din care:
- 84.02.03.01.20.01.30 – suma de 50 mii lei necesara pentru 3 trimestre
84.02 TOTAL = 50 mii lei
TOTAL SECTIUNE DE FUNCTIONARE =3.540 MII LEI
SECTIUNEA 02 – DE DEZVOLTARE ESTE FORMATA DIN URMATOARELE:
1.- Cap.51.02.01.03.55.01.42 – Autoritati executive – Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitare – 10 mii lei din excedentul anului 2023 pentru plata cotizatie ADI Gaz Sud Bihor, ADI Adi Ecolet.
2.Cap.70.02.05.01.71.01.01 –Alimentare cu apa –3.075 mii lei din care 3.000 mii lei subventii pe OG.28/2013 conform contractului de finantare incheiat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si 75 mii lei cofinantare buget local din excedentul anului 2023.
3. – Cap.74.06.00.71.01.01 Canalizarea si tratare apelor reziduale – 4.075 mii lei din care 4.000 mii lei subventii pe OG.28/2013 conform contractului de finantare incheiat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si 75 mii lei cofinantare din bugetul local din execedentul anului 2023.
4. - Cap.84.02.03.01.71.01.30. Drumuri – 18 mii lei pentru Modernizare drumuri comunale- proiect Anghel Salighy din bugetul local din execedentul anului 2023.
TOTAL SECTIUNE DE DEZVOLTARE = 7.178 MII LEI
TOTAL CHELTUIELI BUGET LOCAL: 10.718 MII LEI DIN CARE:
- SECTIUNEA 01 –DE FUNCTIONARE - 3.540 MII LEI
- SECTIUNEA 02 –DE DEZVOLTARE - 7.178 MII LEI
ESTIMARILE VENITURILOR ALOCATE DE LA BUGET PENTRU ANII 2025,2026,2027 SUNT URMATOARELE:
INDICATOR | AN 2025 | AN 2026 | AN 2027 |
1) 04.02.01 | X | X | X |
2) 04.02.04 | 680 | 680 | 680 |
3) 04.02.05 | X | X | X |
4)11.02.02 din care: | 1.021 | 1.025 | 1.029 |
1 – cheltuieli prevazute la art.139 alin.2 lit.b)-c) din Legea 198/2023 | 86 | 90 | 94 |
2 – drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiile lunare | 910 | 910 | 910 |
3- stimulente educationale/invatamant prescolar (tichete gradinita) | 0 | 0 | 0 |
4 – drepturi copii cu CES integrati in invatamantul de masa | 25 | 25 | 25 |
5) 11.02.05 | 0 | 0 | 0 |
6) 11.02.06 | 687 | 687 | 687 |
7) 11.02.09 | 0 | 0 | 0 |
Art.2. Se aproba numarul de posturi conform organigramei avizate de ANFP si sumele pentru cheltuieli de personal:
Avand in vedere persoanele cu handicap , ţinând cont si de sumele care s-au alocat pentru plata acestora, se stabilește ca numarul maxim de asistenti personali pe anul 2024 sa fie de 18, iar numarul de indemnizatii acordate persoanelor cu handicap pe anul 2024 sa fie maxim de 9 persoane;
CHELTUIELI DE PERSONAL LA NIVELUL COMUNEI LAZURI DE BEIUS SE COMPUN DIN URMATOARELE CAPITOLE:
- 51.02.10 - AUTORITATI PUBLICE – 1200 MII LEI/AN 2024 – 15 POSTURI APROBATE DIN CARE 11 OCUPATE SI 4 POSTURI VACANTE;
- 61.02.10 - ORDINE PUBLICA – 130 MII LEI/AN 2024 - 2 POSTURI APROBATE DIN CARE 2 OCUPATE
- 66.02.10 - ASISTENTA COMUNITARA – 70 MIILEI/AN 2024 - 1 POST APROBAT DIN CARE 1 POST OCUPAT
- 68.02.10 - ASISTENTI PERSONALI – 872 MII LEI/AN 2024 – 18 POSTURI APROBATE IN ANUL 2024.
Art.3. Se aproba limita maxima de 200 litri/luna/vehicul conform prevederilor Legii nr.258/2015 pentru modificarea si completarea ordonantei Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutii publice.
Art.4.Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Sud Gaz Bihor pentru anul 2024 in suma de 4lei/locuitor.
Art.5. Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Ecolet Group pentru anul 2024 in suma de 3 mii lei .
Art.6. Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Gal Codru Moma pentru anul 2024 in suma de 5 mii lei conform hotararii AGA din 28.11.2019..
Art.7. Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Acor Filiala Bihor pentru anul 2024 in suma de 0,30 mii lei/an.
Art.8.Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Acor pentru anul 2024 in suma de 2,60 mii lei/an.
Art.9. Se aproba plata acord cooperare urbanism in suma de 60% X1 salariu minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare conform Hotararii nr. 6 din 16 noiembrie 2023, emisa de ACOR -FILIALA JUDETEANA BIHOR si plata acord cooperare audit in suma de 60% X1 salariu minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare conform Hotararii nr. 5 din 16 noiembrie 2023, emisa de ACOR -FILIALA JUDETEANA BIHOR.
Art.10. Se aproba virarea sumei de 178 mii lei din contul 82A980000xxxx – excedent an 2023 – in contul 40.02.14 sume din excedentul bugetului local utilizate pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de dezvoltare pe anul 2024 pentru urmatoarele obiective:
1.- Cap.51.02.01.03.55.01.42 – Autoritati executive – Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitare – 10 mii lei din excedentul anului 2023 pentru plata cotizatie ADI Gaz Sud Bihor, ADI Adi Ecolet.
2.- Cap.70.02.05.01.71.01.01 –Alimentare cu apa –75 mii lei cofinantare buget local din excedentul anului 2023.
3. – Cap.74.06.00.71.01.01 Canalizarea si tratare apelor reziduale – 75 mii lei cofinantare buget local din excedentul anului 2023.
4. - Cap.84.02.03.01.71.01.30. Drumuri – 18 mii lei pentru Modernizare Drumuri Comunale - proiect Anghel Saligny, din bugetul local din execedentul anului 2023.
Art. 11. Prezenta Hotãrâre se comunicã cu Primarul comunei Lazuri de Beiuş, Serviciul contabilitate din cadrul Primăriei comunei Lazuri de Beiuş Instituţia Prefectului – Judeţul Bihor, Consiliul Judeţean Bihor, Camera de Conturi Bihor.