Nr. 85 / 06.10.2023
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea modificării organigramei și a statului de funcţii a aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia, prin înființarea unui compartiment, și modificarea numărului de posturi în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia

Inițiator proiect

Florin ALBA

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al comunei Băcia

Comuna Băcia

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 85 din 06.10.2023

privind aprobarea modificării organigramei și a statului de funcţii a aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia, prin înființarea unui compartiment, și modificarea numărului de posturi în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia

Consiliul local al comunei Băcia, județul Hunedoara;

Analizând Referatul de aprobare înregistrat sub nr.85 din 21 09 2023, Proiectul de hotărâre nr. 85/21 09 2023, prin care Primarul comunei Băcia propune aprobarea modificării organigramei și a statului de funcţii a  aparatului   de specialitate al primarului comunei Băcia, prin înființarea unui compartiment, și modificarea numărului de posturi în cadrul aparatului  de specialitate al primarului comunei Băcia, 

Având în vedere raportul Compartimentului administrație publică locală, resurse umane, juridic, sport și recreere al aparatului de specialitate al Primarului comunei Băcia înregistrat sub nr.     172/21 09 2021, precum și avizul favorabil acordat proiectului de hotărâre de către Comisiile de specialitate a Consiliului local al comunei Băcia, nr. 173 /6 10 2023;

Luând în considerare că în cadrul Compartimentului Achiziții publice îsi desfasoara activitatea o persoană, funcţionar public, ajutată de o echipă de proiecte, funcționari publici dar şi personal contractual care au și alte atribuții. 

Precum și faptul că există un numar mare de proiecte în implementare, cererile de finanţare aflate în etapa de evaluare, precum şi contractele de finanţare care urmează să fie semnate, dar şi necesitatea întocmirii cererilor de finanţare şi a documentelor suport în vederea accesării de finanţare nerambursabilă, Compartimntul Achiziții publce și echipa de proiecte se confruntă cu personal insuficient pentru funcţionarea în condiţiile respectării dispoziţiilor legale şi a îndeplinirii atribuţiilor, iar suplimentarea atribuţiilor prin redistribuirea sarcinilor nu mai reprezintă o soluţie, întrucat volumul de lucru presupune studiu, identificare, analiză, sinteza de elaborare şi, începand cu 31.12.2023, urmărirea ex-post a proiectelor implementate în cadrul Programului Operaţional 2014-2021.

Având în vedere cele mentionate, precum și adresa Instituției Prefectului, județul Hunedoara, nr. 3358/06 04 2023 prin care se comunică numărul maxim de 8 posturi pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile( numai pentru perioada implemantării proiectelor) se modifică organigrama și statul de funcții, după cum urmează:

Se înfiinţează o nouă structură, respectiv Compartimentul pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile( numai pentru perioada implemantării proiectelor), în subordinea primarului Comunei Băcia, cu scopul de a identifica proiectele prioritare ale comunei în vederea accesării de finanţare din fonduri nerambursabile, scrierea acestora în conformitate cu ghidurile specifice fiecărei componentă sau prioritate de intervenţie, compus din opt posturi, după cum urmează:

               2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională IA

      2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională I

      2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională II

      2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională debutant

În conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare, Legii-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare şi Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată prin Legea nr.13/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

În baza prevederile art. 382 alin. (2), lit. a) și art. 405 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ; Legii nr.53/2003 – Codul Muncii cu modificările si completările ulterioare

În temeiul dispoziţiilor art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. a), alin. (3), lit. c), art. 139, alin. (1) şi ale art. 196, alin. (1), lit. a) 407, 409, alin. (3), lit. (d și art. 243, alin. (1), lit. ”a”, din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;                                                    

H O T Ă R Ă Ş T E :

     

Art.1. Se aprobă modificarea organigramei și statului de funcţii a aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia, prin înfiinţarea unei noi structuri, respectiv Compartimentul pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile( numai pentru perioada implemantării proiectelor), în subordinea primarului Comunei Băcia conform anexei nr. 1 și 2, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. La intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, anexa 1 și anexa 2 a HCL nr. 44/2020, se modifică corespunzător.  

Art.3.  Prezenta hotărâre se poate contesta de cei interesati la instanța competentă în termenul prevăzut de legea nr. 554/2004.

Art.4. Prezenta hotărâre se comunică Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara, Primarului comunei Băcia, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi se afişează la afişierul Primăriei prin grija secretarului general comunei Băcia,

            

Prezenta hotărâre a fost adoptată in şedinţa extraordinară de îndată a consiliului local al comunei Băcia din data de 6 octombrie 2023, prin vot deschis cu 11 voturi pentru, din totalul de 11 consilieri. 

 

Băcia la 06 octombrie 2023

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Francisc KALUZA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BĂCIA,

Ioan ȘTEF

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 85 / 06.10.2023

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 85 / 06.10.2023

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 06.10.2023
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 19.10.2023
4 Comunicarea către prefectul județului 06.10.2023
5 Aducerea la cunoștință publică 16.11.2023
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu