ANEXA NR. 1 la hotărârea nr. 25 din 21.05.2024

ACTUL ADIȚIONAL nr. 1

la Contractul nr. 9/21.12.2023 privind „delegarea gestiunii, prin concesiune, a serviciului de salubrizare pentru activitațile de sortare și tratare mecano-biologică a deșeurilor municipale  din Județul Constanța” – LOT 1

 

Încheiat astăzi, ___________, între:

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Dobrogea”, cu sediul în municipiul Constanța, Aleea Magnoliei nr.2, bl.L4, et.2, camera 205, Județul Constanța, înregistrată în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor aflat la grefa Judecătoriei Constanța cu nr. 41/09.06.2009, C.I.F. 26470391 și cont bancar (IBAN) RO 48 RNCB 0114 1190 6079 0001, deschis la B.C.R. Constanța – sucursala Mamaia, prin reprezentant legal Victor-Gheorghe MANEA, în calitate de președinte, 

în numele şi pe seama unităților administrativ-teritoriale membre: 

Județul Constanța;

Municipiul Constanța;

Oraşele: Ovidiu și Murfatlar;

Comunele: Cumpăna, Corbu, Valu Lui Traian, Grădina, Fântânele, Tîrgușor, Săcele, Istria, Mihai Viteazu, Lumina, aceste unităţi administrativ-teritoriale având împreună calitatea de delegatar, denumită în cele ce urmează „Delegatar”, pe de o parte,

şi

Asocierea IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L. – IRIDEX GROUP S.R.L., reprezentată prin lider de asociere IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L. cu sediul social în Municipiul București, Șoseaua București-Ploiești nr. 9-13, etaj 2, sectorul 1,  înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub numărul J40/1256/2022, cod unic de înregistrare RO24342060, cont RO93TREZ7005069XXX014690 deschis la Trezoreria Municipiului București, reprezentată de Anghel Dan-Tiberiu, având funcția de director general, în calitate de delegat, denumită în cele ce urmează „Delegat”, pe de altă parte,

Preambul

Având în vedere:

A. Pe de o parte:

1. OUG nr. 133/2022 pentru modificarea și completarea OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, precum și a Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006;

2. Ordinul Președintelui ANRSC nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare;

3. Necesitatea actualizării definițiilor și a clauzelor contractului în conformitate cu legislația în vigoare, mai sus menționată.

B. Pe de altă parte:

4. Din motive neimputabile părților, Stația de sortare deșeuri reciclabile și Stația TMB Ovidiu a fost predată în data de 14.02.2024;

5. IRIDEX GROUP SALUBRIZARE SRL a inițiat demersurile prin depunerea documentației pentru emiterea Autorizației Integrate de Mediu pentru Stația de sortare deșeuri reciclabile și Stația TMB Ovidiu;

6. Procedura de emitere a Autorizației Integrate de Mediu pentru Stația de sortare deșeuri reciclabile și Stația TMB Ovidiu presupune o serie de demersuri, astfel încât emiterea acesteia este estimată la 4-6 luni de la data depunerii documentației;

7. Din motive independente de Delegatar și Delegat, Stația de Sortare Cumpăna și Stația de Sortare Corbu nu au fost predate;

părțile au convenit modificarea Contractului nr. 9/21.12.2023 după cum urmează:

 

Art. 1. Se modifică următoarele definiții prevăzute la Art. 1 – DEFINIȚII ȘI INTERPRETĂRI după cum urmează:

Biodeșeuri - conform prevederilor pct. 3 din anexa nr. 1 la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare;

Colectarea separată - conform prevederilor pct. 7 din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 17/2023;

Deșeuri municipale - conform prevederilor pct. 13 din anexa nr. 1 la Ordonanța de Urgenșă a Guvernului nr. 92/2021, cu modificările și completările ulterioare;

Deșeuri menajere - conform prevederilor art. 1 alin. (1) din Decizia Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a normelor și a metodelor de calcul pentru verificarea respectării obiectivelor fixate la articolul 11 alineatul (2) din Directiva 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului;

Deșeuri similare - conform prevederilor art. 1 alin. (2) din Decizia Comisiei 2011/753/UE;

Deșeuri reziduale - deșeuri în amestec provenite din gospodăriile populației și din deșeurile similare, cu excepția fracțiilor colectate separat (cod deșeu 20 03 01);

Utilizatori - reprezintă utilizatori casnici, persoane fizice și asociații de proprietari/locatari, precum și utilizatori noncasnici, persoane juridice, altele decât asociațiile de proprietari, beneficiari ai serviciului de salubrizare.”

Celelalte definiții prevăzute în contract rămân neschimbate. 

Art. 2. Se modifica art. 3 – DURATA CONTRACTULUI, PERIOADA DE MOBILIZARE ŞI DATA ÎNCEPERII, alin. (5), (10) si (11), după cum urmează:

„(5) În Perioada de Mobilizare, care   va  fi de 120 (o sută douăzeci) de Zile de la Data Intrării în Vigoare (dacă Părţile nu convin prelungirea acestui termen conform alin. (11) de mai jos), Delegatul va prezenta Delegatarului dovezile care confirmă: 

  1. constituirea Garanţiei de Bună Execuţie prevăzută la Articolul 19 („Garanţia de Bună Execuţie”) din prezentul Contract; 
  2. încheierea tuturor poliţelor de asigurare solicitate la Articolul 20 (“Asigurări”) din prezentul Contract;
  3. licenţa eliberată de Autoritatea de Reglementare prin care Delegatului i se acordă permisiunea furnizării/prestării Serviciului în Aria Delegării;
  4. obținerea celorlalte Autorizaţii necesare conform Legii pentru începerea prestării Serviciului;
  5. angajarea personalului necesar prestării;
  6. elaborarea împreună cu Delegatarul a procedurii de monitorizare a executării Contractului;
  7. stabilirea, împreună cu Delegatarul, a formatului standard al rapoartelor (zilnice, saptamanale, lunare si anuale);
  8. anunţarea operatorilor de salubrizare existenti, despre detaliile serviciilor ce vor fi furnizate în baza acestui Contract şi, după caz, încheierea contractelor de prestări servicii cu aceşti operatori;
  9. procurarea utilajelor şi echipamentelor necesare (pentru categoriile de Deșeuri și activitățile care fac obiectul Contractului) şi amplasarea lor – cumpărare, închiriere, leasing, comodat etc.;
  10. încheierea de contracte de întreținere/mentenanță a instalațiilor/echipamentelor;
  11. realizarea reviziilor tehnice a instalațiilor și echipamentelor preluate; se vor lua toate măsurile necesare pentru punerea în funcțiune a acestora, în condițiile stabilite prin Caietul de Sarcini;
  12. pregătirea și implementarea unui Plan de intervenții în caz de evenimente neprevăzute și  instruirea personalului referitor la continutul acestui plan, pentru a fi pregatit în cazul  urgentelor   cum  ar  fi   incendii,  fum  și   scurgeri  de  materiale periculoase;
  13. alte măsuri prevăzute a fi îndeplinite în perioada de mobilizare, conform prezentului contract și a documentației de atribuire.

[...]

(10) Dacă la expirarea termenului de 120 (o sută douăzeci) de Zile de la Data Intrării în Vigoare, dacă Părţile nu convin în scris prelungirea acestui termen conform alin. (11) al prezentului articol, Delegatul nu prezintă Delegatarului dovezile prevăzute la alin. (5) și alin. (6) de mai sus, prezentul Contract se consideră încetat de drept, fără altă formalitate decât notificarea în acest sens din partea Delegatarului către Delegat, cu 5 (cinci) Zile înainte de data la care se va considera încetat Contractul.

(11) Părțile pot conveni, prin acord semnat de reprezentanții legali ai acestora, prelungirea Perioadei de Mobilizare, în scris, la cererea motivată a Delegatului notificată Delegatarului cu cel puțin 10 Zile înainte de expirarea termenului de 120 de Zile (o sută douăzeci)  de la Data Intrării în Vigoare și numai pentru motive care nu sunt imputabile Delegatului. Prelungirea se poate face pe perioade succesice de 60 de zile.”

Art. 3. Se modifică art. 5 – DREPTURILE DELEGATARULUI, alin. (1) lit. g) după cum urmează:

 g)     să aprobe structura şi ajustarea/modificarea Tarifelor, conform prevederilor Ordinului ANRSC nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare;”

Art. 4. Se modifică art. 6 – DREPTURILE DELEGATULUI, lit. b) după cum urmează:

„b) să solicite ajustarea și modificarea Tarifelor în condițiile prevăzute în Ordinul ANRSC nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare;”

Art. 5. Se modifică art. 7 – OBLIGAȚIILE DELEGATARULUI lit. c) după cum urmează:

c) să aprobe ori să refuze justificat/motivat, prin hotărâre, nivelul tarifelor activităților de salubrizare solicitate de delegat;” 

Art. 6. Se modifică art. 8 – OBLIGAȚIILE DELEGATULUI lit. ee) și se adaugă lit. ff) și lit. gg) după cum urmează:

”ee) în vederea stabilirii influenței sistemului de garantie-returnare pentru ambalajele primare nereutilizabile în ponderea cantității totale de deșeuri de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale și implicit în nivelul cheltuielilor cu contributia pentru economia circulară, delegatul realizează periodic, cel puțin semestrial, determinări de compoziție a deșeurilor. În lipsa determinărilor de compoziție a deșeurilor municipale, cantitatea totală generată de deșeuri de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale care se ia în calcul la ajustarea sau modificarea tarifului se consideră a fi la nivelul cotei procentuale din fundamentarea anterioară a tarifului. Cheltuielile cu determinarea compoziției deșeurilor se includ în tarifele activităților de salubrizare.

ff) să raporteze lunar către ADI cantitățile trimise la reciclare, precum și veniturile realizate din vânzarea/valorificarea deșeurilor în vederea calculării cuantumului reducerii tarifului aferent activității prestate și aprobării tarifului de facturare al activității, în lei/tonă și în lei/persoană/lunar, pe baza mediei lunare a veniturilor încasate din vânzarea/valorificarea deșeurilor. Veniturile realizate de operator din vânzarea/valorificarea deșeurilor nu se virează ADI și se rețin de către operator în vederea acoperirii diferenței de tarif dintre tariful activității corespunzător cheltuielilor totale de operare și tariful de factuare aprobat;

gg) orice alte obligaţii prevăzute de prezentul Contract și legislația aplicabilă. 

Art. 7. Se modifică art. 10 – TARIFUL, alin. (3), alin. (5), alin. (10), după cum urmează:

„(3) Orice tarif aferent Activităţilor gestionate prin intermediul instalaţiilor de tratare a deșeurilor vor fi achitate de ADI Dobrogea direct Delegatului, pe baza evidenţelor cantităţilor de deșeuri depuse de operatorii de colectare și transport la acele instalaţii, neexistând nici un fel de operaţii de plată directe între Delegatul prezentului contract si operatorul de colectare și transport al deșeurilor sau alți operatori de salubrizare care operează pe teritoriul județului Constanța, excepție făcând operatorii de colectare a deșeurilor rezultate din maturatul stradal și a deșeurilor verzi.

Tariful pentru tratarea cantităților de deșeuri stradale și deșeuri verzi provenind din toate unităţile administrativ-teritoriale din Zona 1 de colectare inclusiv muncipiul Constanța va fi facturat in baza contractelor individuale incheiate cu operatorii de colectare și transport a deșeurilor respective.

(5) Tarifele vor fi modificate sau ajustate în conformitate cu prevederile Ordinului ANRSC nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare. 

Prin urmare, tarifele pot fi ajustate/modificate ca urmare a îndeplinirii următoarelor condiţii, astfel:

Ajustarea tarifului activității solicitată de Delegat va fi aprobată/realizată de Delegatar pentru a se asigura corelarea nivelului tarifelor stabilite anterior cu evoluția generală a prețurilor şi tarifelor din economie. 

Ajustarea tarifelor pentru activitățile de salubrizare desfășurate de operatori pe fluxul deșeurilor municipale se face potrivit formulei:

T(1) = V(1)/Q(1), unde:

T(1) = tariful ajustat;

Q(1) = cantitatea programată, egală cu Q(0) din fundamentarea anterioară aprobată;

V(1) = valoarea totală ajustată, determinată de influențele primite în cheltuielile de exploatare de evoluția parametrului de ajustare IPC_total, calculată potrivit formulei:

V(1) = CT(1) + CT(1) x r% + CT(1) x d%, unde:

CT(1) = CE(1) + CF(1)

CE(1) = CE(0) x IPC_total/100

CE(0) = cheltuielile de exploatare, din fundamentarea anterioară aprobată;

IPC_total = calculat pe perioada cuprinsă între luna de referință aferentă fundamentării anterioare și luna corespunzătoare celui mai recent IPC_total publicat de Institutul Național de Statistică la data solicitării ajustării;

CE(1) = cheltuielile de exploatare ajustate cu inflația;

CF(1) = cheltuielile financiare, la același nivel cu cheltuielile financiare CF(0) din fundamentarea anterioară avizată/aprobată;

r% = cota de profit stabilită la momentul încheierii contractului de delegare;

d% = cota de dezvoltare.

Parametrul de ajustare va fi Indicele Prețurilor de Consum Total, comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

Tarifele activităților specifice serviciului de salubrizare se modifică în următoarele situații:

a) la modificarea majoră a unuia sau a mai multor elemente de cheltuieli, determinată de modificarea prețurilor de achiziție din piață, a condițiilor de exploatare sau a obligațiilor de serviciu public, care au o influență în creșterea nivelului tarifelor mai mare decât cea rezultată din aplicarea parametrului de ajustare;

b) la modificarea cheltuielilor cu amortizarea/redevența, ca urmare a punerii în funcțiune a unor mijloacelor fixe rezultate din investițiile realizate în sistemul de salubrizare și numai după înregistrarea acestora în contabilitate;

c) la modificarea structurii tarifului ori a nivelului unor elemente de cheltuieli, ca urmare a modificărilor legislative, inclusiv prin actele administrative emise de autoritățile administrației publice locale, care vizează introducerea unor noi elemente de cheltuieli ori eliminarea sau modificarea nivelului anumitor elemente de cheltuieli, precum instituirea sau modificarea de taxe, impozite și contribuții obligatorii datorate către bugetul de stat, bugetul local sau altor organisme publice;

d) la modificarea cantității, volumului sau, după caz, a suprafeței programate ca urmare a modificării caietului de sarcini ori a modificării cu mai mult de ± 10%, pe o perioadă de 3 luni consecutiv, a cantității medii lunare de deșeuri municipale generate și/sau a cantității de deșeuri intrată în stația de transfer, stația de sortare, instalațiile de tratare, depozitul de deșeuri față de cantitatea programată din fundamentarea anterioară, cu condiția respectării indicatorilor de performanță prevăzuți în contractul de delegare sau după caz, în hotărârea de dare în administrare.

Modificarea tarifelor pentru activitățile de salubrizare desfășurate de operatori pe fluxul deșeurilor municipale se face potrivit formulei:

Pm = Vm/Qm, unde:

Pm = prețul sau tariful modificat;

Vm = valoarea totală a activității/prestației respective, determinată pe baza influențelor primite în costuri de modificarea prețurilor de achiziție a produselor și serviciilor față de fundamentarea anterioară și/sau de noile condiții de prestare a serviciului/activității;

Qm = cantitatea programată la nivelul anului în care se face propunerea.

Cantitatea programată de deșeuri Qm care se ia în calcul la modificarea nivelului tarifelor de colectare separată și transport separat al fracțiilor de deșeuri municipale se calculează pe baza determinărilor de compoziție a deșeurilor municipale și a indicatorului de performanță pentru colectarea separată a deșeurilor de hârtie, metal, plastic și sticlă prevăzut în contractul de delegare sau, după caz, în hotărârea de dare în administrare, iar pentru celelalte activități de salubrizare desfășurate de operatori pe fluxul deșeurilor municipale se determină pe baza cantităților de deșeuri intrate la stațiile de transfer, stațiile de sortare, instalațiile de tratare a deșeurilor sau, după, caz, la depozitul de deșeuri, în condițiile concrete de prestare a activității.

Tarifele aprobate trebuie sa conducă la atingerea următoarelor obiective:

- asigurarea furnizării Serviciului la nivelurile de calitate și Indicatorii de Performanță stabiliţi prin Caietul de Sarcini al Serviciului, Regulamentul Serviciului și prin prezentul Contract;

- realizarea unui raport calitate-cost cât mai bun pentru Serviciul furnizat pe Durata Contratului și asigurarea unui echilibru între riscurile și beneficiile asumate de Părți;

-   asigurarea funcţionării eficiente a Serviciului și a exploatării bunurilor aparținând domeniului public și privat al Delegatarului, afectate Serviciului de salubrizare, precum și asigurarea protecţiei mediului.

În cazul în care autoritatea deliberativă a unității administrative-teritoriale nu aprobă taxa de salubrizare în termen de 30 de zile de la data aprobării tarifelor/tarifelor distincte  și de către adunarea generală a asociației de dezvoltare intercomunitară, operatorii au dreptul să factureze la nivelul tarifelor/tarifelor distincte aprobate de asociația de dezvoltare intercomunitară.

 Diferența dintre sumele facturate de operator și sumele aferente taxelor plătite de utilizatori se suportă de la bugetul local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale în cauză.

In situația în care adunarea generală a ADI Dobrogea nu adoptă in termenle legale hotărârea privind aprobarea tarifelor/tarifelor distincte, delegatul poate solicita ANRSC aprobarea tarifelor/tarifelor distincte in baza unei documentații întocmite în conformitate cu normele metodologice elaborate și aprobate de ANRSC.

(10) Soluţionarea oricăror dispute legate de Tarife se face conform prevederilor Articolului 51 („Legea aplicabilă şi soluţionarea litigiilor”) din prezentul Contract, Ordinul ANRSC nr. 640/2022 și Legea nr. 101/2006.”

Art. 8. Se modifică art. 11 – REDEVENŢA, alin. (5) după cum urmează:

„(5) Cuantumul redevenţei se va actualiza anual cu indicele prețurilor de consum  (”IPC”) comunicat de Institutul Naţional de Statistică, la solicitarea Delegatarului in conformitate cu dispozitiile Ordinului ANRSC 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare. In acest caz Delegatul are dreptul de a solicita modificarea de tarife in temeiul art. 36, alin. (1), lit. c)  ”

Art. 9. La art. 12 – INDICATORII DE PERFORMANTA, se adaugă alin. (3), după cum urmează:

“(3) Cheltuielile cu contribuţia pentru economia circulară pentru cantităţile de deşeuri municipale destinate a fi depozitate care depăşesc cantităţile corespunzătoare indicatorilor de performanţă prevăzuţi în contractul de delegare a gestiunii, inclusiv cheltuielile aferente cu depozitarea acestor deşeuri, se suportă de către operator, sub formă de penalităţi pentru neîndeplinirea indicatorilor de performanţă, care nu se includ în tarifele/taxele aplicate utilizatorilor.”

Art. 10. Se modifică art. 14 – FLUXUL DEȘEURILOR, alin. (2) și alin. (6) după cum urmează:

(2) Delegatul va asigura toate măsurile necesare pentru ca toate deşeurile pe care le preia în vederea sortării, tratării în instalatii și eliminării prin depozitare să respecte condiţiile prevăzute în Autorizaţia integrată de mediu și care îndeplinesc criteriile de acceptare stabilite de Lege.

(6)Este interzis Delegatului să accepte la depozitare deşeurile colectate separat de hârtie, metal, plastic, sticlă, textile şi biodeşeuri colectate separat la sursă.”

Art. 11. Se modifică Anexa 8 la Contract - ”Indicatori de Performanță”, conform Anexei 1 la prezentul Act Adițional.

Art. 12. Celelalte clauze ale Contractului nr. 9/21.12.2023 rămân neschimbate.

Prezentul Act adițional a fost încheiat în limba română astăzi, _____________, în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.

 

Delegatar

Delegat

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Dobrogea”

Asocierea IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L. – IRIDEX GROUP S.R.L. prin Lider - IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L.

Presedinte

Administrator

Victor-Gheorghe MANEA

Dan Tiberiu ANGHEL

 

Anexa 1 la Actul Adițional nr. ____/______________

ANEXA NR. 8 la Contract - Indicatori de performanţă

Nr.

crt.

Titlu

Descriere/unitate de măsurare

Valoare

Penalități

I.1

Eficienţă în operarea  staţiilor de sortare

I.1.1 Cantitatea totală de deşeuri trimisă la reciclare ca procent din cantitatea totală de deşeuri acceptate in anul respectiv la stațiile de sortare (%)

Min. 75

Pentru cantități de deșeuri rezultate de la sortare çi depozitate mai mari de 25% din cantitatea totală de deçeuri acceptate în stația de sortare, cuantumul aferent tarifului de tratare mecano- biologică este plătit de către operatorul stației de sortare din alte surse, neputând fi recuperat din tarif

I.2

Stații de sortare - deşeuri reciclate de hârtie şi carton

I.2.1 Cantitatea totală de deşeuri de hârtie şi carton (inclusiv deşeuri de ambalaje) reciclată anual ca procent din cantitatea totală de deşeuri de hârtie şi carton acceptată la stația de sortare în anul respectiv (%)

-

Datele sunt folosite în scopuri de monitorizare

I.3

Stații de sortare - deşeuri reciclate de plastic şi metal

I.3.1 Cantitatea totală de deşeuri din plastic şi metal (inclusiv deşeuri de ambalaje) reciclată anual ca procent

din cantitatea totală de deşeuri de

-

Datele sunt folosite în scopuri de monitorizare

 

 

Nr.

crt.

Titlu

Descriere/unitate de măsurare

Valoare

Penalități

 

 

plastic şi metal acceptată anual la stația de sortare (%)

 

 

I.4

Stații de sortare -

deşeuri de sticlă

I.4.1 Cantitatea totală de deşeuri din sticla (inclusiv deşeuri de ambalaje) reciclată anual ca procent din cantitatea totală de deşeuri de sticla acceptată anual la stația de sortare (%)

-

Datele sunt folosite în scopuri de monitorizare

I.5

Stații de sortare –

valorificare energetică

I.5.1 Cantitatea de deșeuri trimisă la valorificare energetică ca procent din cantitatea totală de deşeuri acceptată la stația de sortare (%)

-

Datele sunt folosite în scopuri de monitorizare

II.1

Instalații TMB - eficienţă în operarea celulelor de compostare

II.1.1 Cantitatea de deșeuri trimisă la depozitare ca procent din cantitatea totală de deşeuri verzi acceptată in anul respectiv la instalația TMB (%)

Max. 10

Pentru cantități depozitate mai mari de 10% din cantitatea totală de deşeuri verzi şi biodeşeuri acceptată la stația de compostare, cuantumul aferent contribuției pentru economia circulară, inclusiv cheltuielile aferente cu depozitarea acestor deșeuri, este plătit de către operatorul instalației TMB din alte surse, neputând a fi recuperată din tarif 

II.2

Instalaţii TMB - cantitatea de compost produsă

II.2.1 Cantitatea de compost produsă anual ca procent din cantitatea totală  de deșeuri verzi acceptate în celula de compostare de la instalația TMB în anul respectiv (%)

-

Datele sunt folosite în scopuri de monitorizare

 

 

Nr.

crt.

Titlu

Descriere/unitate de măsurare

Valoare

Penalități

II.3

Instalaţii TMB - cantitatea de compost valorificată

II.3.1 Cantitatea totală de compost valorificată anual ca procent din cantitatea totală de compost produsa în instalația de TMB în anul respectiv (%)

-

Datele sunt folosite în scopuri de monitorizare

III.1

Instalații TMB –

eficiență în operare

III.1.1 Cantitatea de deçeuri trimisă la depozitare ca procent din cantitatea totală de deşeuri acceptată in anul respectiv la instalația TMB (%)

Max. 75

Pentru cantităţi depozitate mai mari de 75% din                                       cantitatea totala intrată în instalația TMB, cuantumul aferent taxei de depozitare şi a tarifului de depozitare este plătit de către operatorul instalației TMB, neputând a fi recuperată din tarif

 

 

                     PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                                             Contrasemnează pentru legalitate,

                                STOIAN LUCICA                                                    SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,

                                                                                                                                    NICOLAE LUCICA